1.6 TDI Common railin öljyt (Skodassa)

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

kvaan
-
Viestit: 121
Liittynyt: 11.1.2010 17:03

1.6 TDI Common railin öljyt (Skodassa)

ViestiKirjoittaja kvaan » 11.1.2010 19:24

Skodan myyjä sanoi, että tuossa VAG:n common rail-koneessa voi käyttää Rally Formulaa, kun auto vaan ohjelmoidaan uudestaan niin, että öljynvaihto tehdään kiinteän 15 tuhannen välien. Voiko pitää paikkansa / onko jollain ihan faktaa moiseen?

tunppi
-
Viestit: 228
Liittynyt: 1.2.2009 12:19

ViestiKirjoittaja tunppi » 11.1.2010 19:44

eipä tuo ainakaan pumppusuutin kone ole...DPF-suodatin vaatii tuhkautumattoman öljyn jota rally formula ei ole...se asettaa omat vaatimuksensa...

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 11.1.2010 19:53

Ei kai öljynvaihtovälin lyhentämistä tarvitse ohjelmoida, muuta kuin käyttäjän omaan päähän.

kvaan
-
Viestit: 121
Liittynyt: 11.1.2010 17:03

ViestiKirjoittaja kvaan » 15.1.2010 13:31

Auttaisko moottorin kestoon, jos vaihtais suodattimen 15 tonnin kohdalla ja ajais niillä öljyillä sitten sen 30 tonnia? Kuulopuheiden mukaan suodattimet enempi tai vähempi kasassa tai repeytyneitä varsinkin, jos 30 tuhatta tulee pikällä aikavälillä. Mulla se tulee kyllä 9:ssä kuukaudessa.
Ryöstöhintaista tuo 50700-vaatimuksen mukainen liemi.

TDITipi
-
Viestit: 25
Liittynyt: 30.7.2003 14:59

ViestiKirjoittaja TDITipi » 15.1.2010 13:40

Tuolla ohjelmoinnilla tarkoitetaan varmaan mittariston huoltovälin ohjelmointia.
Eli siirrytään LongLife -huoltovälistä ( max.30tkm) kiinteään huoltoväliin (15tkm).

Mutta kuten p0wer tuossa totesi, ei DPF:llä varustettuun koneeseen kannata laitaa muuta kuin suositeltua öljyä ( taitaa olla aina LongLife tyyppistä ). Oli vaihtoväli mitä tahansa.
Muutoin DPF saattaa alkaa tukkiintua herkemmin kuin mitä olisi tarpeen.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 15.1.2010 13:44

Jännä juttu kun on varaa ostaa 20k€ auto mutta ei ole varaa ostaa 40€ öljypänikkää ja 10€ suodatinta 15tkm välein...tai jos vaihdattaa niin suodatin samanhintainen ja öljy varmaa 17-19€/l

kvaan
-
Viestit: 121
Liittynyt: 11.1.2010 17:03

ViestiKirjoittaja kvaan » 15.1.2010 17:01

Niin, kyllä minusta tuo LongLife-öljy on kallista, kun öljy maksaa 20 euroa litra ja siten öljyn ja suodattimen hinta on toista sataa euroa, kun vanhemmat autot meni alle 50 ekua per vaihto.

Koko kyselyn alkupeärinen tarkoitus oli kuitenkin se, että kestääkö kone 3 - 400 tuhatta, jos noudattaa sitä kompuutterin ehdottamaa noin 30 tuhannen vaihtoväliä?

Ja kyllä 20 tuhatta on kova hinta autosta, mutta mun onkin tarkoitus ajaa sillä 10 vuotta.

DjLeca
-
Viestit: 417
Liittynyt: 23.7.2003 18:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja DjLeca » 15.1.2010 17:07

Jos meinaat ajaa sillä 10 vuotta niin älä ainakaan säästä öljyissä tai huolloissa.

AGU
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.9.2003 20:28

ViestiKirjoittaja AGU » 15.1.2010 20:26

Teboil Diamond Carat III täyttää 507.00 vaatimukset ja hinta 10 litra
eli aika kohtuullinen.
Torniossa ainakin näkyi Ojanperä tuota myyvän 37 euroa/ 4 litraa.

itellä -04 passat mennyt LL huolloin nyt 330 tkm ja vielä mennään...

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 15.1.2010 21:03

Koko kyselyn alkuperäinen tarkoitus oli kuitenkin se, että kestääkö kone 3 - 400 tuhatta, jos noudattaa sitä kompuutterin ehdottamaa noin 30 tuhannen vaihtoväliä?

Jos on tarkoitus, että kone kestää tuon ja enempi, niin suosittelen vaihtoa "kiinteään" vaihtoväliin (olkoon vaikka 15tkm tai mitä muuta hyvänsä)
Nimim. DjLeca sen jo sanoikin.

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 16.1.2010 0:23

Voiha sen antaa olla sen longlifen päällä, huollattaa sitte 10, 15, 20 tai 30tkm kohilla.. miten sattuu ylimäärästä rahaa pussissa olemaan - kuittaa vaan sen huollon tehdyksi ja jatkaa menoa... ja eipä nuihi muuta ku sitä oikean luokituksen 507.00:aa kannata laittaa. 506.01:ssä olisi peritaatteessa teoriassa vähän kovempi pintapaineenkesto - mutta sitähän ei enää tällaisissa koneissa niin tarvii, se oli niitä alkupään pumppareiden vaatimuksia se ominaisuus.

DjLeca
-
Viestit: 417
Liittynyt: 23.7.2003 18:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja DjLeca » 16.1.2010 1:51

Niin.. siis itse ajanut longlife päällä aina, ja huollot tulleet 25-30km kohdalla. En tiedä onko sillä kuinka suurta merkitystä verrattuna 15 000km vaihtoväliin.

IV-Golffi -02 Castrol ja Mobil 213000 ja 3 vuotta 1.9 TDI 74kw
Octavia II -05 Shell 134000 ja 2 vuotta 1.9 TDI 75kw
RS-ocussa -07 oli teboilin ja 98000 reilu vuosi 2.0 TDI 125kw
Scout -08 Mobil ja 67000 ja vajaa vuosi 2.0 TDI 8v 104kw

Yhdelläkään öljyllä tai autolla ei öljynkulutus lisääntynyt, paitsi mobiliin siirryttäessä. Ei vikoja moottoripuolella, eikä lisääntyneitä ääniä.

tunppi
-
Viestit: 228
Liittynyt: 1.2.2009 12:19

ViestiKirjoittaja tunppi » 17.1.2010 19:04

kyllä nuo taksitkin kestää sen 30tkm öljynvaihtovälit,vaikka yli 300tkm kilometriä on mittarissa ennen kuin vaihtavat uuteen...

kvaan
-
Viestit: 121
Liittynyt: 11.1.2010 17:03

ViestiKirjoittaja kvaan » 20.8.2011 11:21

Nyt on ajeltu 15 tonnin öljynvaihtoväleillä, kun koodautin auton kiinteälle ekassa huollossa. Mittarissa nyt 80 tuhatta. Takuu loppuu ens kuussa, niin vois ruveta sitten itte huoltamaan tästä eteenpäin. Saako tuota hultovälin ilmaisinta nollattua kotikonstein vai vaatiiko jonkun apparaatin ja ohjelman läppäriin? Kojelaudassa on vain yksi nuppi, jolla saa tripin nollattua ja kellon kohillee, mutta tuosta nupista ei nyt löydy semmoista kohtaa, jossa pääsisi hultovalikkoon.

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 20.8.2011 14:21

Mobil esp 5w30 oli alkukesästä kärkkäisellä 45e 5litran purkki ja täytää 507 normin


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa