1.6 TDI Common railin öljyt (Skodassa)
Valvoja: ffp jäsenet
1.6 TDI Common railin öljyt (Skodassa)
Skodan myyjä sanoi, että tuossa VAG:n common rail-koneessa voi käyttää Rally Formulaa, kun auto vaan ohjelmoidaan uudestaan niin, että öljynvaihto tehdään kiinteän 15 tuhannen välien. Voiko pitää paikkansa / onko jollain ihan faktaa moiseen?
Auttaisko moottorin kestoon, jos vaihtais suodattimen 15 tonnin kohdalla ja ajais niillä öljyillä sitten sen 30 tonnia? Kuulopuheiden mukaan suodattimet enempi tai vähempi kasassa tai repeytyneitä varsinkin, jos 30 tuhatta tulee pikällä aikavälillä. Mulla se tulee kyllä 9:ssä kuukaudessa.
Ryöstöhintaista tuo 50700-vaatimuksen mukainen liemi.
Ryöstöhintaista tuo 50700-vaatimuksen mukainen liemi.
Tuolla ohjelmoinnilla tarkoitetaan varmaan mittariston huoltovälin ohjelmointia.
Eli siirrytään LongLife -huoltovälistä ( max.30tkm) kiinteään huoltoväliin (15tkm).
Mutta kuten p0wer tuossa totesi, ei DPF:llä varustettuun koneeseen kannata laitaa muuta kuin suositeltua öljyä ( taitaa olla aina LongLife tyyppistä ). Oli vaihtoväli mitä tahansa.
Muutoin DPF saattaa alkaa tukkiintua herkemmin kuin mitä olisi tarpeen.
Eli siirrytään LongLife -huoltovälistä ( max.30tkm) kiinteään huoltoväliin (15tkm).
Mutta kuten p0wer tuossa totesi, ei DPF:llä varustettuun koneeseen kannata laitaa muuta kuin suositeltua öljyä ( taitaa olla aina LongLife tyyppistä ). Oli vaihtoväli mitä tahansa.
Muutoin DPF saattaa alkaa tukkiintua herkemmin kuin mitä olisi tarpeen.
Niin, kyllä minusta tuo LongLife-öljy on kallista, kun öljy maksaa 20 euroa litra ja siten öljyn ja suodattimen hinta on toista sataa euroa, kun vanhemmat autot meni alle 50 ekua per vaihto.
Koko kyselyn alkupeärinen tarkoitus oli kuitenkin se, että kestääkö kone 3 - 400 tuhatta, jos noudattaa sitä kompuutterin ehdottamaa noin 30 tuhannen vaihtoväliä?
Ja kyllä 20 tuhatta on kova hinta autosta, mutta mun onkin tarkoitus ajaa sillä 10 vuotta.
Koko kyselyn alkupeärinen tarkoitus oli kuitenkin se, että kestääkö kone 3 - 400 tuhatta, jos noudattaa sitä kompuutterin ehdottamaa noin 30 tuhannen vaihtoväliä?
Ja kyllä 20 tuhatta on kova hinta autosta, mutta mun onkin tarkoitus ajaa sillä 10 vuotta.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Koko kyselyn alkuperäinen tarkoitus oli kuitenkin se, että kestääkö kone 3 - 400 tuhatta, jos noudattaa sitä kompuutterin ehdottamaa noin 30 tuhannen vaihtoväliä?
Jos on tarkoitus, että kone kestää tuon ja enempi, niin suosittelen vaihtoa "kiinteään" vaihtoväliin (olkoon vaikka 15tkm tai mitä muuta hyvänsä)
Nimim. DjLeca sen jo sanoikin.
Voiha sen antaa olla sen longlifen päällä, huollattaa sitte 10, 15, 20 tai 30tkm kohilla.. miten sattuu ylimäärästä rahaa pussissa olemaan - kuittaa vaan sen huollon tehdyksi ja jatkaa menoa... ja eipä nuihi muuta ku sitä oikean luokituksen 507.00:aa kannata laittaa. 506.01:ssä olisi peritaatteessa teoriassa vähän kovempi pintapaineenkesto - mutta sitähän ei enää tällaisissa koneissa niin tarvii, se oli niitä alkupään pumppareiden vaatimuksia se ominaisuus.
Niin.. siis itse ajanut longlife päällä aina, ja huollot tulleet 25-30km kohdalla. En tiedä onko sillä kuinka suurta merkitystä verrattuna 15 000km vaihtoväliin.
IV-Golffi -02 Castrol ja Mobil 213000 ja 3 vuotta 1.9 TDI 74kw
Octavia II -05 Shell 134000 ja 2 vuotta 1.9 TDI 75kw
RS-ocussa -07 oli teboilin ja 98000 reilu vuosi 2.0 TDI 125kw
Scout -08 Mobil ja 67000 ja vajaa vuosi 2.0 TDI 8v 104kw
Yhdelläkään öljyllä tai autolla ei öljynkulutus lisääntynyt, paitsi mobiliin siirryttäessä. Ei vikoja moottoripuolella, eikä lisääntyneitä ääniä.
IV-Golffi -02 Castrol ja Mobil 213000 ja 3 vuotta 1.9 TDI 74kw
Octavia II -05 Shell 134000 ja 2 vuotta 1.9 TDI 75kw
RS-ocussa -07 oli teboilin ja 98000 reilu vuosi 2.0 TDI 125kw
Scout -08 Mobil ja 67000 ja vajaa vuosi 2.0 TDI 8v 104kw
Yhdelläkään öljyllä tai autolla ei öljynkulutus lisääntynyt, paitsi mobiliin siirryttäessä. Ei vikoja moottoripuolella, eikä lisääntyneitä ääniä.
Nyt on ajeltu 15 tonnin öljynvaihtoväleillä, kun koodautin auton kiinteälle ekassa huollossa. Mittarissa nyt 80 tuhatta. Takuu loppuu ens kuussa, niin vois ruveta sitten itte huoltamaan tästä eteenpäin. Saako tuota hultovälin ilmaisinta nollattua kotikonstein vai vaatiiko jonkun apparaatin ja ohjelman läppäriin? Kojelaudassa on vain yksi nuppi, jolla saa tripin nollattua ja kellon kohillee, mutta tuosta nupista ei nyt löydy semmoista kohtaa, jossa pääsisi hultovalikkoon.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa