2.7TDI kokemuksia

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

2.7TDI kokemuksia

ViestiKirjoittaja SR2001 » 22.12.2009 14:11

Onko kellään kokemuksia 2.7tdi koneesta?
Kiinnostaisi kyseisellä koneella olevan A6:n hankkiminen.
konetyyppi BPP.

pakkeri
-
Viestit: 38
Liittynyt: 3.9.2004 15:00

Tuolla olis teknistä dataa

ViestiKirjoittaja pakkeri » 23.12.2009 12:33

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_344_d1.pdf

Suutinvikoja ilmeisestikin ollut. Katkoja tyhjäkäynnillä ja vedossa alle 2000rpm. Alkusarjan ongelmia.

Tuolla sivuilla muutenkin kivasti noita ssp pdf lappuja.

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 23.12.2009 13:32

Tuo on käytännössä siis sama kone kuin 3.0tdi, pienemmällä ahtimella ja pikkaisen kutistetulla pyttytilavuudella.

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 26.12.2009 16:04

.
Joo, parin auton kokemuksella sanoisin, että "huonolla tuurilla" saa sellaisen, jossa on ohjelmassa kaikki maailman rajoitukset ... sekä paljon muita rajoituksia.
Hyvällä tuurilla taas sellaisen, johon on helppo lastu tehdä, suuttimissahan tuossa on kamalasti potkua, ehdottomasti kannattaa se vähän isompi ahdin vaihtaa.
Saattaisi niistä alkupään suomalaisista autoista löytyä ilman hiukkaskiihdytintä oleva, sellainen kait voisi jatkoharrastusta ajatellen olla helpoin, mikäli tällaisia ajatuksia edes on.
Mielestäni moottorissa on hirmuinen määrä potentiaalia.

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 16.1.2010 21:03

Mites näiden automaattilaatikot?

3.0tdi:n jatkeena ilmeisesti luotettava tomaatti?

Näistä pitäisi jompi kumpi valita riippuen kumpi löytyy näppärämmin tai sitten jompaa kumpaa pitää saada haukkua paskaksi :)

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 16.1.2010 21:26

Jos kysytään mielipidettä eikä faktaa, niin VAG konsernin koneen jatkona ei koskaan ole ollut luotettavaa automaattia. Minkäänlaisat faktaa ei siis tähän sisälly. Itse pysynen VAGgineissa jatkossakin, mutta automaattia en tule ostamaan ikäpäivänä. Sehän on muutenkin vaan vanhoille ja vammasille. :) Tosin itse ajelin tuolla äiteen DSG Passatilla muutaman viikon polvileikkauksen jälkeen ja olihan se mukava, mutta silti en sellaista itselle aijo hankkia...

andeRS
-
Viestit: 604
Liittynyt: 23.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja andeRS » 16.1.2010 21:35

Vanhuus ja/tai vammaisuus jotenkin hauskaa?

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 16.1.2010 21:45

Niinpä , taitaa tuo lodju olla taas muitten tekele jota löytyy kohtuu määrä muissa merkeissä.
On se kiva kiihdytellä tomaatilla ohi vasenta kaistaa ja lähetellä lentopusuja ikkunan kautta näille hämmentäjille.Yrittäkää keppivetoiset samaa.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 16.1.2010 21:58

Olleet v-mäisiä ja tehneet 2.7:n ahtimeen eri laipan kuin 3-litraisen ahtimeen, muutenhan isompi ahdin olisi kuin nenä päähän 'pikkukoneeseen'.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 16.1.2010 22:13

Ei, vanhuus tai vammaisuus ei ole hauskaa, mutta nämä kaksi asiaa ovat omasta mielestä ne kaksi todellista syytä miksi pitäisi hankkia automaatti. Todellisuudessa isoin syy lienee mukavuudenhalu. Ja kyllä, olen maalta, ei meillä ole liikennevaloja eikä ruuhkia, mutta kuten sanoin, kyseessä on vain mielipide. Kaiketi mielipide jonka esitin väärässä paikassa. Toiveissa olisi, että myös omalla Paskatilla pääsisi tämän kevään aikana ohittamaan muutenkin kuin ohistuskaistalla ja moottoritiellä. Elekää ottako sitä niin vakavasti.

Edit: Niin ja tiedän myös sen, että volkkari ei valmista omia lootiaan vaan taitaa ZF:n tekeleitä olla suurin osa noista tomaateista. Se ei silti muuta mielipidettäni. Pahoittelen.

pakkeri
-
Viestit: 38
Liittynyt: 3.9.2004 15:00

ViestiKirjoittaja pakkeri » 16.1.2010 22:25

2.7 automaatti on multitronic eli ketjuvariaattori tuplakytkimin väännön äärirajoilla. 3.0 tiptronic eli momentinmuunnin öljynvatkain planeettapyörästöineen hihnajarruineen. Jälkimmäinen ehkä testatumpaa tekniikkaa mut ottaa osansa tehosta ja kans kulutuksesta. Miksihän Audi vierastaa dsg askeja. A3 on vissiin ainoo. Mukavuustekijä?

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 17.1.2010 15:40

Tiedän kyllä että automaattiaskit on paskoja "pikkukoneissa" mutta kun näistä isommista ei ole kokemusta niin siksi ajattelin kysyä, tosin pienintäkään valaistusta asian en saanut:)

3.0TDI:tä kehutaan käsityksen mukaan mennen tullen ja tuota ei kepillä edes saa, tästä tuli mieleeni että luulis tuon lootan kestävän? Häh?
2,7 saa sitten hämmentimellä mutta kyseisen kikottimen kuitenkin ottais mieluummin automaatilla.
Syynä ja perusteluna että pirssi on tulossa vanhemmilleni eikä siihen virejä laiteta, softa korkeintaan eikä sekään ole tarpeellinen.

maneesi
-
Viestit: 333
Liittynyt: 13.5.2004 17:36

ViestiKirjoittaja maneesi » 17.1.2010 18:35

3.0tdi saa myös manuaalina...

Iiro
ffp jäsen
Viestit: 1910
Liittynyt: 23.7.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Iiro » 17.1.2010 19:57

Miksihän Audi vierastaa dsg askeja. A3 on vissiin ainoo. Mukavuustekijä?


Kaksoiskytkimellä olevia S tronic laatikoita on kyllä TT, A3, A4, A5 ja Q5 mallistossa. A4, Q5 ja A5 malleissa pitkittäin, kun pienemmissä poikittain. Tätä pitkittäis rakennetta ei muissa konsernin merkeissä ole käytössä. Tiptronic- vaihteistot "rauhoitettu" lähinnä isompiin nelivetoisiin (A6-A8). A4-A8 malleissa etuvetoautomaatit aina multitroniceja.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 18.1.2010 9:28

Offtopiccia:

Tätä pitkittäis rakennetta ei muissa konsernin merkeissä ole käytössä


Öhöm... Porsche Caymannin ja Boxsterin PDK seitsemänvaihteisena on pitkittäin oleva tuplakytkinvaihteisto, jonka vaihteiston kuori on hämäävän paljon yhdenmukainen Audin etuvetolaatikon kanssa. :D

Iiro
ffp jäsen
Viestit: 1910
Liittynyt: 23.7.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Iiro » 18.1.2010 13:26

Pitäiskö lisätä tuo nelivetoisuus sitten kriteeriksi :)

rst
-
Viestit: 248
Liittynyt: 28.5.2006 20:30

Re: 2.7TDI kokemuksia

ViestiKirjoittaja rst » 26.4.2019 21:32

Herätellään vanhaa topiccia! onkos näin että 3.0tdi dp v-pannalla ja 2.7 pulttiliitoksella? molemmat quatrona ilmeisesti aina tipillä jos atm loota?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 24 vierailijaa