2.7TDI kokemuksia
Valvoja: ffp jäsenet
2.7TDI kokemuksia
Onko kellään kokemuksia 2.7tdi koneesta?
Kiinnostaisi kyseisellä koneella olevan A6:n hankkiminen.
konetyyppi BPP.
Kiinnostaisi kyseisellä koneella olevan A6:n hankkiminen.
konetyyppi BPP.
Tuolla olis teknistä dataa
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_344_d1.pdf
Suutinvikoja ilmeisestikin ollut. Katkoja tyhjäkäynnillä ja vedossa alle 2000rpm. Alkusarjan ongelmia.
Tuolla sivuilla muutenkin kivasti noita ssp pdf lappuja.
Suutinvikoja ilmeisestikin ollut. Katkoja tyhjäkäynnillä ja vedossa alle 2000rpm. Alkusarjan ongelmia.
Tuolla sivuilla muutenkin kivasti noita ssp pdf lappuja.
.
Joo, parin auton kokemuksella sanoisin, että "huonolla tuurilla" saa sellaisen, jossa on ohjelmassa kaikki maailman rajoitukset ... sekä paljon muita rajoituksia.
Hyvällä tuurilla taas sellaisen, johon on helppo lastu tehdä, suuttimissahan tuossa on kamalasti potkua, ehdottomasti kannattaa se vähän isompi ahdin vaihtaa.
Saattaisi niistä alkupään suomalaisista autoista löytyä ilman hiukkaskiihdytintä oleva, sellainen kait voisi jatkoharrastusta ajatellen olla helpoin, mikäli tällaisia ajatuksia edes on.
Mielestäni moottorissa on hirmuinen määrä potentiaalia.
Joo, parin auton kokemuksella sanoisin, että "huonolla tuurilla" saa sellaisen, jossa on ohjelmassa kaikki maailman rajoitukset ... sekä paljon muita rajoituksia.
Hyvällä tuurilla taas sellaisen, johon on helppo lastu tehdä, suuttimissahan tuossa on kamalasti potkua, ehdottomasti kannattaa se vähän isompi ahdin vaihtaa.
Saattaisi niistä alkupään suomalaisista autoista löytyä ilman hiukkaskiihdytintä oleva, sellainen kait voisi jatkoharrastusta ajatellen olla helpoin, mikäli tällaisia ajatuksia edes on.
Mielestäni moottorissa on hirmuinen määrä potentiaalia.
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Jos kysytään mielipidettä eikä faktaa, niin VAG konsernin koneen jatkona ei koskaan ole ollut luotettavaa automaattia. Minkäänlaisat faktaa ei siis tähän sisälly. Itse pysynen VAGgineissa jatkossakin, mutta automaattia en tule ostamaan ikäpäivänä. Sehän on muutenkin vaan vanhoille ja vammasille. :) Tosin itse ajelin tuolla äiteen DSG Passatilla muutaman viikon polvileikkauksen jälkeen ja olihan se mukava, mutta silti en sellaista itselle aijo hankkia...
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Ei, vanhuus tai vammaisuus ei ole hauskaa, mutta nämä kaksi asiaa ovat omasta mielestä ne kaksi todellista syytä miksi pitäisi hankkia automaatti. Todellisuudessa isoin syy lienee mukavuudenhalu. Ja kyllä, olen maalta, ei meillä ole liikennevaloja eikä ruuhkia, mutta kuten sanoin, kyseessä on vain mielipide. Kaiketi mielipide jonka esitin väärässä paikassa. Toiveissa olisi, että myös omalla Paskatilla pääsisi tämän kevään aikana ohittamaan muutenkin kuin ohistuskaistalla ja moottoritiellä. Elekää ottako sitä niin vakavasti.
Edit: Niin ja tiedän myös sen, että volkkari ei valmista omia lootiaan vaan taitaa ZF:n tekeleitä olla suurin osa noista tomaateista. Se ei silti muuta mielipidettäni. Pahoittelen.
Edit: Niin ja tiedän myös sen, että volkkari ei valmista omia lootiaan vaan taitaa ZF:n tekeleitä olla suurin osa noista tomaateista. Se ei silti muuta mielipidettäni. Pahoittelen.
2.7 automaatti on multitronic eli ketjuvariaattori tuplakytkimin väännön äärirajoilla. 3.0 tiptronic eli momentinmuunnin öljynvatkain planeettapyörästöineen hihnajarruineen. Jälkimmäinen ehkä testatumpaa tekniikkaa mut ottaa osansa tehosta ja kans kulutuksesta. Miksihän Audi vierastaa dsg askeja. A3 on vissiin ainoo. Mukavuustekijä?
Tiedän kyllä että automaattiaskit on paskoja "pikkukoneissa" mutta kun näistä isommista ei ole kokemusta niin siksi ajattelin kysyä, tosin pienintäkään valaistusta asian en saanut:)
3.0TDI:tä kehutaan käsityksen mukaan mennen tullen ja tuota ei kepillä edes saa, tästä tuli mieleeni että luulis tuon lootan kestävän? Häh?
2,7 saa sitten hämmentimellä mutta kyseisen kikottimen kuitenkin ottais mieluummin automaatilla.
Syynä ja perusteluna että pirssi on tulossa vanhemmilleni eikä siihen virejä laiteta, softa korkeintaan eikä sekään ole tarpeellinen.
3.0TDI:tä kehutaan käsityksen mukaan mennen tullen ja tuota ei kepillä edes saa, tästä tuli mieleeni että luulis tuon lootan kestävän? Häh?
2,7 saa sitten hämmentimellä mutta kyseisen kikottimen kuitenkin ottais mieluummin automaatilla.
Syynä ja perusteluna että pirssi on tulossa vanhemmilleni eikä siihen virejä laiteta, softa korkeintaan eikä sekään ole tarpeellinen.
Miksihän Audi vierastaa dsg askeja. A3 on vissiin ainoo. Mukavuustekijä?
Kaksoiskytkimellä olevia S tronic laatikoita on kyllä TT, A3, A4, A5 ja Q5 mallistossa. A4, Q5 ja A5 malleissa pitkittäin, kun pienemmissä poikittain. Tätä pitkittäis rakennetta ei muissa konsernin merkeissä ole käytössä. Tiptronic- vaihteistot "rauhoitettu" lähinnä isompiin nelivetoisiin (A6-A8). A4-A8 malleissa etuvetoautomaatit aina multitroniceja.
Re: 2.7TDI kokemuksia
Herätellään vanhaa topiccia! onkos näin että 3.0tdi dp v-pannalla ja 2.7 pulttiliitoksella? molemmat quatrona ilmeisesti aina tipillä jos atm loota?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 24 vierailijaa