T5 2,5 TDI DPF, Moottorivauriot ja Mobil ESP 5W-30

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

T5 2,5 TDI DPF, Moottorivauriot ja Mobil ESP 5W-30

ViestiKirjoittaja vk » 19.10.2009 22:38

Kuulin huhun että Volkswagen olisi kieltänyt kyseisen öljyn käytön 5 sylinterisissä koneissa johtuen tyypillisistä moottoriongelmista jotka ilmenevät ainakin takseissa 200 tuhannen km tienoilla. Pörhöllä kielsivät tällaisen käskyn tulleen ja edelleen käyttävät kyseistä öljyä.

Onko kukaan asemassa jossa pystyy sanomaan jotain faktaa asiasta? Ei tunnu kivalta maksaa tuosta öljystä 140,06 euroa joka huollossa jos se kerran tekee huonoa moottorille.

Muita mahdollisia öljyjä löytyy ilmeisesti muilta valmistajilta? Castrol lukee öljykorkissa, mutta muuttako sekään mitään. Miten DPF, LongLife ja 5 sylinteriä vaikuttaa öljyn valintaan?

Auto on 2009 ja ns. Longlife ja käy huollossa 2 kuukauden ja 20 tuhannen välein.

diffas
-
Viestit: 874
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 19.10.2009 22:45

Castrolin slx on toiminut hyvin. Juuri vaihdoin teboilin diamond dieseliin, kehuttu kovasti.
Suunnattu "erityisesti" pumpparidiisseliin, eli vois olla hyvä sullekin. Ja ensimmäisenä jättäisin longlifen pois kokonaan, jos haluaa koneseen paljon kilometrejä.

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 19.10.2009 22:50

No monestiko kuussa siihen autoon pitää öljyt vaihtaa jos jättää LongLifen pois. Nyt menee täpärästi tuo kaksi kuukautta yksillä öljyillä.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 19.10.2009 23:04

Pörhöllä kielsivät tällaisen käskyn tulleen ja edelleen käyttävät kyseistä öljyä.
Eikö Pörhö joudu noudattamaan tehtaan ohjeita halusi tai ei?

Ja miksi ei noudattaisi jos joku ohje olisi tullut?..

diffas
-
Viestit: 874
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 19.10.2009 23:06

Kyllä kieltämättä hieman kinkkinen tilanne siltä osin juu, meinasin suositella 15tkm väliä, mut se on kuitenki sen verran lähellä, et ei ehkä sit maksa vaivaa. Normisti kun se longlife on sen 30tkm välein.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 19.10.2009 23:07

15000km

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 19.10.2009 23:47

Vähän ohi aiheen:

Sanokaas onko olemassa ei-longlife öljyä DPF-koneeseen?? Joskus kun kysyin asiaa huollossa väittivät että samaa öljyä pitää käyttää koska on tuo v...n DPF systeemi olemassa. Olen käyttänyt Castrol SLX LL3:a joka on osoittaununut ihan hyväksi litkuksi.

Peksi
ffp jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 17.7.2003 20:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peksi » 20.10.2009 22:33

Alkuunsa noihin T5:n laitettiin eri öljy, mutta kun DPF:t tuli eli moottoritunnukset B-alkuisiksi alettiin niissäkin käyttää ESP öljyä. Nokkien kulumista ja pumppusuutinvikoja noissahan on ollu ihan alusta saakka, että paha sanoa onko öljystä vai mistä johtuvaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 62 vierailijaa