VW GOLF IV vakionopeudensäätimen asennus

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

iikka
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2003 16:28
Auto: BMW M3 -03

VW GOLF IV vakionopeudensäätimen asennus

ViestiKirjoittaja iikka » 24.8.2009 21:37

ilmeisesti en osaa käyttää Search toimintoa koska en muka löytäny asennus juttua GOLF IV TDI jälkiasennus vakkarin laittoon ohjeita yms.

eli onko viisain volkkarin tiskiltä käydä hakeen se viiksi vai mistä se kannattaa ostaa ja onko missä asennus ohjeita?

justus
ffp jäsen
Viestit: 2530
Liittynyt: 18.7.2003 15:40
Auto: mkV 4motion fun, mkII GTI

ViestiKirjoittaja justus » 24.8.2009 21:56


Pebe
-
Viestit: 66
Liittynyt: 1.9.2007 15:16
Auto: SAAB 9-3 SC 1.8t BSR
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pebe » 24.8.2009 21:59

Marmoritiskiltä tai vaikkapa slamit.net.
Viiksen mukana tulee asennusohjeet, ja tuolla pajalle.com sivustollahan se onkin jo melko selkeästi selitetty.

Asennuksen jälkeen aktivointi VAGCOMilla ja kovaa ajoa.
Itseltä vei ensimmäisellä kerralla ehkä sen 2h laittaa tuo vakkari kiinni.

Tällanen tuli itselle vastaan:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=119698&highlight=

iikka
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2003 16:28
Auto: BMW M3 -03

ViestiKirjoittaja iikka » 24.8.2009 22:04

ja minä kiitän.. ei muutako marmoritiskille viikseä hakemaan

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Auto: Yeti -11, 2.0TDI DSG 4x4, Golf 1 Cabriolet -92, Polo Classic -84, Jetta CL 1.5 AT -83, Polo Coupe
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 24.8.2009 22:13

Skannasin joskus ne ohjeet:
http://tos.pp.fi/koukku/cruise_asennus.pdf

iikka
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2003 16:28
Auto: BMW M3 -03

ViestiKirjoittaja iikka » 25.8.2009 19:12

- slamit 100€ toimituskuluineen
- volkkarilta setti maksais 95€
- ebaysta 79€ kotiin kannettuna

H. Jormalainen
-
Viestit: 15828
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Auto: Golf GTI 16v -90, A3 1,8 -98
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 25.8.2009 19:18

- slamit 100€ toimituskuluineen
- volkkarilta setti maksais 95€
- ebaysta 79€ kotiin kannettuna
Mahdollinen takuupalautus
-Lähimpään postiin(?)
-Varaosatiskille
-Ebayssä myyjälle

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 12.9.2013 22:17

Viime sunnuntaina laittelin tutun TDI farkku IV golffiin(vm.-00 AGR) vakkarin viiksen ja johtosarjan. Eipä vaan lähtenyt rokkaamaan kun vag-comilla yritettiin laittaa toimintaan. Tänään kävin piuhasarjan liitännät läpi uudelleen löytämättä niistä vikaa ja viiksipaketin lainasin omasta pasasesta se kun ainakin toimii.
Seuraavaksi pitänee alkaa tarkistaa ettei ole lankoja poikki auton tai vakkarin(uusi) johtosarjasta. Nuo vakkarin lankojen toiset päät löytynee eculta jotka lähtee sieltä purkista mustalta liittimeltä?

Onko muut törmänneet vastaavaan ongelmaan?

Mietein voisiko joku viallinen kytkin- tai jarrupolkimen anturi saada aikaan sen ettei säädin toimi? Oudolta tuntuu kuitenkin kun tuon ikäisissä mittaristossa palaa usein merkkivalo oli nopeus asetettuna tai ei kunhan vakkari on toiminnassa. Omassa passatissa syttyi jo viiksen vaihdon jälkeen ennen toimintaan laittoa. Tuossa golffissa taas ei.
En ollut paikalla kun tuo oli koneen päässä, mutta jos ymmärsin oikein niin vag-comilla tuon olisi saanut toimintaan vaikkei nyt siis varsinaisesti tällä hetkellä toimikkaan.

Eli kaikki tieto mikä vaikuttaa tuon vakkarin toimintaan kiinnostaa niin pääsee tutkimaan missä on vika.

tekki
-
Viestit: 417
Liittynyt: 5.9.2011 16:59
Auto: Octavia Scout BMM, Golf Mk4 4MOTION ASZ

ViestiKirjoittaja tekki » 15.9.2013 14:28

VCDS:llä pystyy katsomaan kaikkien vakkarin viiksen nappien sekä kytkin- ja jarrupolkimen katkaisijoiden toiminnan. Olikohan group 6 engine-osiossa.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 15.9.2013 15:16

Ok, kiitos tiedosta!
Itsellä ei tuota ole, mutta paikallisen huoltiksen kautta nimellistä korvausta vastaan käytettävissä.
Kytkentäkaavion tuosta jo löysinkin toppahousujen sivuilta niin saa tarkistaa langat viiksen liittimeltä ecuboxille saa sitten rajata ne pois epäilyksien alta :) Laittelen infoa jos homma alkaa ratkeamaan niin toivon mukaan voi olla apua muillekkin. Samoin tuon kytkentä kaavion linkin vaikka se googlella aika hyvin löytyikin.

JKK74
-
Viestit: 52
Liittynyt: 31.3.2009 17:27
Auto: BMW E61 520dAT

ViestiKirjoittaja JKK74 » 21.9.2013 2:30

Itte laitoin eilen 2001-malliseen ALH-Golfiin tuon vakkarin. Oli kyllä yllättävän kivuton prosessi kokonaisuudessaan. Parin tunnin juttu. Laakkoselta sai 109 eurolla retrofit-sarjan. Samalla tuli purettua ja herkisteltyä (jäykistynyt) lasinpyyhkijöiden vivustokin.

Jos ei ota cruise pelittääksen, niin muutama tarkistuskohde:

- Mustan T10e-liittimen kytkennät pitää siis näyttää tältä (pistokkeen takaa):
http://i202.photobucket.com/albums/aa79 ... 070617.jpg

- Tuliko laitettua sulake takaisin paikalleen? Onko sulake ehjä? Sinimustaan piuhaan pitää tulla siis +12V kun virrat on käännetty päälle.

- Koodauksen jälkeen virrat pois ja takaisin, ja tauluun pitäisi syttyä vihreä cruisen merkkivalo, kun viikesestä kääntää cruisen "ON"-asentoon? Jos ei syty, niin koodaus ei ole onnistunut. VCDS:llä tuon onnistumisen tosiaan näkee hyvin.

Ja tässä on hyvät ohjeet myös:
http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=359436

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 21.9.2013 21:09

Virta tulee ja kytkennät tarkistettu että vastaa vastapuolen liitintä. Johtojen ja liitosten toimivuus pitää vielä tarkistaa ennen kuin vie taas johdon päähän.
AVF koneiseen passattiin tuo on onnistuneesti tehtynä ja samalla huolellisuudella tehty tuohon golffiin ja tarkistettukin virheiden varalta niin siksi ihmetyttää. Sama henkilö laittoi passatin viiksen toimintaan kun tätäkin yritti.

-tarzi-
-
Viestit: 1951
Liittynyt: 30.10.2008 13:21
Auto: Octavia 2005 2.0 TDi DSG Sport Combi, A6 allroad 07 3.0tdiq. Audi URs4 2.2t projekti

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 21.9.2013 23:40

Vaiha Askelmittari se kytkinpolkimen katkaisija, maksaa parikyt egee, tai sit pyydät jotain kattoon vagcomilla nuo arvot. siel on 00000000 rivi joka muuttuu jarruaa ja kytkintä painaessa, jos ei muutu niin kaput.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 22.9.2013 12:10

Mites noissa nelos kolveissa menee pitäiskö sen vihreen valon palaa taulussa jatkuvasti jos viiksi vaan on 'ON' asennossa vaikka nopeutta ei olis asetettuna? Hämää kun passatissa toi sytty jo ennen kun oli laitettu toimintaan. Pitäs saada aikaseks ja tarkistaa ne johdot ja viedä sit langan päähän jos sieltä löytyis syy.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2189
Liittynyt: 16.7.2003 21:28
Auto: Golf II (KR), Golf IV variant

ViestiKirjoittaja Pekka » 22.9.2013 13:02

Omassa -02 tdi:ssä ainakin palaa aina se valo kun cruise päällä, vaikka ei olisi nopeutta asetettuna.

kepa83
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 22.3.2015 14:30

Nopeuden tunnsitus

ViestiKirjoittaja kepa83 » 22.3.2015 14:38

Itellä kans asennettu golf iv tuo vakkari. Vcds:llä otettu käyttöön mutta ei vaal ala toimiin. Huomattiin kun tutkittiin niitä arvoja niin nopeutta ei mitannut ollenkaan. Muuten kyllä arvot muuttu kun viiksestä paineli tai panoi kytkintä tai jarrua. Missähän mahtas vika piileä kun ei saa sitä nopeustietoa se vakkari?

geblion
-
Viestit: 42
Liittynyt: 20.4.2009 0:57
Auto: Audi A3 8l 1.9tdi AGR

ViestiKirjoittaja geblion » 26.3.2015 19:33

Itse kun aikoinaan asensin golffiin vakkarin ja ei toiminut, niin ongelma johtui jälkiasennetusta radiosta. Jokin piuha ohjaa mankalle nopeustietoa ja sotkee sen. Kun uusissa hienoissa mankoissa on se toiminto että volume nousee samalla kuin nopeus. Vakkari toimisi kun mankka oli virrat pois. Ongelman pysyvästi ratkaisin katkaisemalla mankan takaa johdon joka sen nopeustiedon sinne vei. Muistaakseni sininen johto.

only4pro
-
Viestit: 1400
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 27.3.2015 8:16

taitaa vakiomankassa olla se nopeustieto siinä nastassa missä jälkiasennusmankassa on herätevirta vahvistimelle, eli se pistää sinne väylään 12V. Ja pitäisi olla sininen juu

matti.v
-
Viestit: 16
Liittynyt: 25.8.2010 23:08
Auto: jokunen volkkari. 3X 126 fiatti ja pari patrollia jne

ViestiKirjoittaja matti.v » 14.4.2015 20:51

meneekös toi cruise samalla tavalla 02vm 74kw pumppari boraan?

eli viiksen ja noi piuhat sais laakkoselta noin 100e?
ite varmaan saisin nuo asennettua ja työpaikalla on vcds ja pari muutakin testeriä joten ohjelmointikin vois onnistua.

Oippa
-
Viestit: 48
Liittynyt: 11.8.2014 11:17
Auto: golf iv tdi

ViestiKirjoittaja Oippa » 22.9.2015 8:05

En viittiny uutta topicia tehdä yhtä kysymystä varten tehdä niin kysytään täällä. Eli vakkari ei toimi - 00 tdi toledossa. Kuuluisko vakkarin merkkivalon palaa sytytysvirran ollessa päällä? Mietin kun kyseessä on karvalakki malli johon on tehokkaammasta purkuautosta otettu ecua, ahdinta ym että oisko toi viiksikin siitä peräsin eikä ole vaan otettu käyttöön vcds:llä.

w!rd
-
Viestit: 335
Liittynyt: 21.8.2009 19:02
Auto: MK2 Golf RP | 3BG Passat 4Motion AMX

ViestiKirjoittaja w!rd » 22.9.2015 14:45

Kyllä ainakin omassa nelosgolffissa palaa virrat päällä jos viiksen kytkin ON-asennossa.

Mikhauta
-
Viestit: 3841
Liittynyt: 23.7.2003 10:18
Auto: Ex -Golf V GT TDI (BMN)...

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 22.9.2015 15:12

Omassa ex-nelosessa ei palanut vakkarin merkkivalo, vaikka vakkari toimi täysin. Kannattaa lukea vikakoodit, villli veikkaus olisi että kytkimen tai jarrupolkimen kytkin ei toimi kunnolla.

Flameball
-
Viestit: 378
Liittynyt: 29.4.2006 12:06
Auto: Seat Toledo -04, Renault Megane -10

ViestiKirjoittaja Flameball » 22.9.2015 21:00

mulla -04 1.6 16v toledo ja jälkiasennettu vakkari. eipä pala mikään vakkarivalo taulussa ja hyvin toimii :) Käyttöönotto tehty kylläkin vaan semmosella vag-testerillä. En ees tiedä onko taulussa joku merkkivalo vakkarille :o

Oippa
-
Viestit: 48
Liittynyt: 11.8.2014 11:17
Auto: golf iv tdi

ViestiKirjoittaja Oippa » 26.11.2015 14:07

Aikaa onkin jo pari kk menny ja ny alettu paremmin keskittyyn vakkariin. Auto kävi vcds:n päässä ja todettiin että kaikki muut napit toimii paitsi toi on/off kytkin. Voisko olla mahdollisesti jostain johdosta kiinni, jos niin minkä värisestä? Entäs onko mahdollista kytkee tota niin että olis ns kokoajan on asennossa kun en koko off asennolle käyttöö keksi?

pete73
-
Viestit: 1910
Liittynyt: 11.2.2011 17:45
Auto: Leon ASZ, Cordoba AGR, Polo ATD, Renault 19 16v

ViestiKirjoittaja pete73 » 26.11.2015 15:24

Voi sen kytkeä aina päällä olevaksi. Niin tuo itselläkin on kun viiksen sijaan laitoin parin euron painikkeen ohjaamaan vakkaria. Hyvin toimii :)

Oippa
-
Viestit: 48
Liittynyt: 11.8.2014 11:17
Auto: golf iv tdi

ViestiKirjoittaja Oippa » 11.1.2016 1:17

Vähän taas jääny toi vakkarin ihmettely kun ollu muita teknisiä murheita, mutta muistatkos miten toi kokoajan päällä kytkeminen tapahtuu?

dq
-
Viestit: 11
Liittynyt: 19.12.2006 3:55

Re: VW GOLF IV vakionopeudensäätimen asennus

ViestiKirjoittaja dq » 14.10.2016 20:39

Tervehdys,

onko tällaista mahdollista kytkeä/aktivoida jotenkin väärin, niin että se kuitenkin jollain tapaa toimii?

Golf IV 85 kW TDI -99, asennus tehty taktiikalla Ebayn halvin viiksi-johtosetti + com-kaapeli ja Internetin ilmaisin vag-com. "German made" -johtosetissä ei yhtäkään täsmäävän väristä johtoa ja sulakeboksille menevä oli pelkkä yksinäinen karva, joten ECU:lle arvoin lähinnä vastaavan järjestyksen ja sulakerasialle menevän iskin pienen päänraaputuksen jälkeen kylmästi yhteen oikeaan koloon menevän johdon kanssa.

Ongelmat;
1) mittaristossa ei pala minkäännäköistä merkkivaloa, ei on-asennossa saatikka nopeus asetettuna. Oletettavasti siellä mittaristossa kuitenkin valo (vai kaksikin) on, vaikka jopa peilitkin toimii tällä nahkahousun valitsemalla varustelutasolla käsipelillä?
2) aivan tolkuton viive sekä nopeuden asettamisella/lisäämisellä että vähentämisellä. Ei tapahdu "näpäyttämällä" mitään, huono ottaa aikaa mutta arviolta melkein parikin sekuntia ennen kun alkaa tapahtua. Pelkkä ominaisuus? Viiksi mallia nopeuden lisäys "etupuolelta" ja vähennys viiksen päästä. Resettiä en muistanut edes kokeilla.
3) kytkintä painaessa ei kytkeydy toiminnasta ihan korrektisti, kierrokset hiukan hyppää ennen sammumista ja oisko peräti jäänyt kerran päällekin kytkintä hipaistessa. Voiko viallinen kytkimen anturi aiheuttaa tuollaista? Ja jos anturi on rikki, voiko se jollain tapaa vaikuttaa tuohon merkkivalottomuuteen?

Nooh..pääasia ettei euro karkaa :)

Jultsu
-
Viestit: 2421
Liittynyt: 29.10.2010 4:52
Auto: Passat Variant -03 1.9TDI 4motion

Re: VW GOLF IV vakionopeudensäätimen asennus

ViestiKirjoittaja Jultsu » 14.10.2016 20:48

Kyllä joka mittaristosta löytyy symboli vakkarille, jännä että se kuitenkin toimii jos se ei siellä pala.

Nopeuden lisäys on kyllä hidasta, mullakin menee useampi sekunti sitä nappia pohjassa painaessa ennenkuin auto lähtee kiihtymään.

Anturivikaan en osaa ottaa muuta kantaa kuin että katso sillä kiinan kaapelilla vikakoodit ja mittalohkoista livenä että mitä niistä napeista ja kytkinpolkimesta tapahtuu.

pete73
-
Viestit: 1910
Liittynyt: 11.2.2011 17:45
Auto: Leon ASZ, Cordoba AGR, Polo ATD, Renault 19 16v

Re: VW GOLF IV vakionopeudensäätimen asennus

ViestiKirjoittaja pete73 » 14.10.2016 21:15

Lyhyellä napautuksella nopeus muuttuu 1km/h per napautus (ei huoli montaa nopeaa napautusta ihan peräkkäin, pari-kolme yleensä kelpaa), ja reilumpaan muutokseen on tosiaan pitkähkö viive.
Asettamisen on kyllä mulla ottanut hyvinkin lyhyellä painalluksella.

Kytkimen, jarrun ja nappien toiminnan tosiaan näkee vcds:llä, en muista kentän numeroa mutta on sellainen rivi ykkösiä ja nollia joista kukin tarkoittaa yksittäistä asentotietoa ja muuttuvat kun painelee nappeja.

Merkkivalosta on muistaakseni ollut juttua ennenkin ettei välttämättä syty vaikka vakkari toimiikin täysin.
Ei näy mullakaan cordobassa valoa. Leonissa näkyy mutta siinä tuo vakkari on ollut tehtaalta asti.

papparatsi
-
Viestit: 35
Liittynyt: 9.11.2006 13:53

Re: VW GOLF IV vakionopeudensäätimen asennus

ViestiKirjoittaja papparatsi » 14.10.2016 23:18

Mulla sama 85kw AJM -moottori vm2000 Golfissa. Lisättiin vakkari jotain reilu viisi vuotta sitten. Toimi ihan ok.

Jossain vaiheessa laitettiin uutta softaa, jonka lähdekoodi oli peräisin toisesta autosta, ja silloin muuttui myös vakkarin käyttäytyminen. Reagointi painalluksiin nopeutta lisättäessä tai vähennettäessä hidastui selvästi.
Myöhemmin vaihdettiin muista syistä ECU kokonaan muistaakseni ATJ -moottorisesta, ja taas muuttui vakkari toisenlaiseksi. Johtopäätöksenä vakkarin käyttäytyminen on paljolti kiinni ohjelmaversiosta.

Valo ei ole palanut mittaristossa missään vaiheessa.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa

© since 2000 - ffp