(Päivitet.07.09)Nämä tarkistettu vikaa ei siltikään löydy?
Valvoja: ffp jäsenet
(Päivitet.07.09)Nämä tarkistettu vikaa ei siltikään löydy?
Eli Transporter T4,2.5TDI,112000km ajettu,eli vähän.
Ongelmana on kun kylmänä lyö tulille niin pakokaasu on pahanhajuista kitkerää käryä,vaaleaa väriltään,tyhjäkäynti on epätasaista ja kuulostaa ettei kaikki pytyt ole matkassa.Eli kone kuulostaa,näyttää ja haisee kaikelta muulta kuin terveeltä kylmänä mutta toimii kun on lämmin.
Korjaamolla todettu :ajoitus ok,hehkut ok,ilmavuodot ok,vikakoodit ok. Kuitenkin korjaamokin totesi että jotain on vialla kun saivat käynnistää kylmänä.
Parinviikon päästä mitataan puristukset ja katsotaan suihkujen kunto.
Heittäkää ihmeessä jotain vinkkejä tai mahdollisia vikoja?
t:jp
Ongelmana on kun kylmänä lyö tulille niin pakokaasu on pahanhajuista kitkerää käryä,vaaleaa väriltään,tyhjäkäynti on epätasaista ja kuulostaa ettei kaikki pytyt ole matkassa.Eli kone kuulostaa,näyttää ja haisee kaikelta muulta kuin terveeltä kylmänä mutta toimii kun on lämmin.
Korjaamolla todettu :ajoitus ok,hehkut ok,ilmavuodot ok,vikakoodit ok. Kuitenkin korjaamokin totesi että jotain on vialla kun saivat käynnistää kylmänä.
Parinviikon päästä mitataan puristukset ja katsotaan suihkujen kunto.
Heittäkää ihmeessä jotain vinkkejä tai mahdollisia vikoja?
t:jp
Viimeksi muokannut temirhan, 7.9.2009 22:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ajoitus katottu kellolla.
Jakopään osat vaihdettu 2 vuotta ja 30th km sitten jossain autohuollossa,mutta nykyinen "kelloajoitus" tehtiin dieselkorjaamolla.
VW huoltoon yrittelin viimeviikolla soittaa mutta eivät vastanneet useasta yrityksestä huolimatta,että olisin saanut ajoituksen arvot myös heidän koneellaan.
ps.tuo "kellottaja" sanoi että saa tarkemmin kuin "koneella"!?
Jakopään osat vaihdettu 2 vuotta ja 30th km sitten jossain autohuollossa,mutta nykyinen "kelloajoitus" tehtiin dieselkorjaamolla.
VW huoltoon yrittelin viimeviikolla soittaa mutta eivät vastanneet useasta yrityksestä huolimatta,että olisin saanut ajoituksen arvot myös heidän koneellaan.
ps.tuo "kellottaja" sanoi että saa tarkemmin kuin "koneella"!?
varmaan sanoo jos ei konetta ole :) ei kannata kellon kans pelleillä... paljo helpompi/nopeempi ja tarkempi koneen kanssa. kato asusteleeko tuolta vag-com auttajissa kukaan liki... Mistä päin olet ? Ite juur toissapäivänä yhdestä lastutettavana olleesta portterista katoin kohdilleen ja alko käynnistymäänkin sillain kun piti, ei osunu edes koneella kartalle, ja vw liikkeessä hihna vaihdettu. Tainnu asentajaa laiskottaa :)
Eli näin:Ostin auton kesäkuun loppupuolella ja jo liikkeenpihalla huomasin tuon oireen ja manitsin myyjälle asiasta,kehotti ajamaan koeajolenkillä viereiseen dieselkorjaamoon jossa sanottiin että "selvästi pumpun ajoitus pielessä ei muuta".Ajan pumpun säätöön sain viikonpäähän joten ajattelin tehdä kaupat.Noh,pumppu säädettiin(kellolla),saate sanoin että oli pielessä.Lähdin tyytyväisenä kotia kohti 300km päähän.
Seuraava kylmäkäynnistys paljasti että pumpunsäätötoimenpiteellä ei juurikaan ollut merkitystä oireisiin(pahanhajuinen käryävä pakokaau ja epätasainen käynti kylmänä edelleen).Seuraava yhteydenotto dieselkorjaamoon oli heidän kesälomien jälkeen jolloin sain uuden ajan jolloin tarkistettiin hehkut,ajoitus uudelleen,vikakoodit ja ilmavuodot todeten että kaikki ok!Otin yhteyttä myyjäliikkeeseen jossa toimittiin erittäin hienosti,sanoivat että korjauta heidän laskuun,joten vien auton parin viikon päästä uudelleen samaiselle dieselkorjaamolle(joka nauttii paikallisesti erittäin luotettavaa mainetta).
Summasummarum:Autoon olen tehnyt vain normihuoltoa,öljyt,suodattimia yms.Auto toimii muuten moitteetta,mutta arvelen tuon "vian"/oireilun vain moninkertaistuvan kunhan meidän kunnon pakkaset tulee.
Eihän minulla ole sinänsä hätää kun autoliike ja dieselkorjaamo on palvellut erittäin hyvin ja asiatuntevasti,tarvittaessa tulee vaikka uusi moottori jos vika osoittauttuu niin pahaksi,mutta olisihan se kätevää jos vika hoksattaisiin näin interwebissä jolloin säästettäisiin kaikkien osapuoöien aikaa,vaivaa ja rahaa.
Ei mulla muuta!
Seuraava kylmäkäynnistys paljasti että pumpunsäätötoimenpiteellä ei juurikaan ollut merkitystä oireisiin(pahanhajuinen käryävä pakokaau ja epätasainen käynti kylmänä edelleen).Seuraava yhteydenotto dieselkorjaamoon oli heidän kesälomien jälkeen jolloin sain uuden ajan jolloin tarkistettiin hehkut,ajoitus uudelleen,vikakoodit ja ilmavuodot todeten että kaikki ok!Otin yhteyttä myyjäliikkeeseen jossa toimittiin erittäin hienosti,sanoivat että korjauta heidän laskuun,joten vien auton parin viikon päästä uudelleen samaiselle dieselkorjaamolle(joka nauttii paikallisesti erittäin luotettavaa mainetta).
Summasummarum:Autoon olen tehnyt vain normihuoltoa,öljyt,suodattimia yms.Auto toimii muuten moitteetta,mutta arvelen tuon "vian"/oireilun vain moninkertaistuvan kunhan meidän kunnon pakkaset tulee.
Eihän minulla ole sinänsä hätää kun autoliike ja dieselkorjaamo on palvellut erittäin hyvin ja asiatuntevasti,tarvittaessa tulee vaikka uusi moottori jos vika osoittauttuu niin pahaksi,mutta olisihan se kätevää jos vika hoksattaisiin näin interwebissä jolloin säästettäisiin kaikkien osapuoöien aikaa,vaivaa ja rahaa.
Ei mulla muuta!
Päivitys tilanteeseen!
Eli vika(kylmänä savuttaa ja käryää,käy "vajaalla runkluttamalla" ja esim.lämpimänäkin1400rpm.kohdalla tuntuu ohjaamoon lievää jytinää tuntuen auton pienenä vatkauksena) on edelleen päällä vaikka on tehty ja tarkistettu kohteita moneenkertaan.
Kolmannella korjaamo käyntikerralla tehtiin:
-tarkistettiin jälleen pumpun ajoitus.OK!
-hehkut irti ja tarkistus akulla.OK!
-suihkut.OK!
-puristuspaineet 27-28 bar.
-vikakoodilukuOK!
Ja auto onT4 2002 115000km.
Kuuntelisin mielelläni ideoita viasta ennenkuin ajan taas 300km.huoltoon.
Korjaamokin on todennut vian muttei paikallistanut sitä.
Eli vika(kylmänä savuttaa ja käryää,käy "vajaalla runkluttamalla" ja esim.lämpimänäkin1400rpm.kohdalla tuntuu ohjaamoon lievää jytinää tuntuen auton pienenä vatkauksena) on edelleen päällä vaikka on tehty ja tarkistettu kohteita moneenkertaan.
Kolmannella korjaamo käyntikerralla tehtiin:
-tarkistettiin jälleen pumpun ajoitus.OK!
-hehkut irti ja tarkistus akulla.OK!
-suihkut.OK!
-puristuspaineet 27-28 bar.
-vikakoodilukuOK!
Ja auto onT4 2002 115000km.
Kuuntelisin mielelläni ideoita viasta ennenkuin ajan taas 300km.huoltoon.
Korjaamokin on todennut vian muttei paikallistanut sitä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 50 vierailijaa