(Päivitet.07.09)Nämä tarkistettu vikaa ei siltikään löydy?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

temirhan
-
Viestit: 42
Liittynyt: 30.6.2009 10:37

(Päivitet.07.09)Nämä tarkistettu vikaa ei siltikään löydy?

ViestiKirjoittaja temirhan » 8.8.2009 10:38

Eli Transporter T4,2.5TDI,112000km ajettu,eli vähän.
Ongelmana on kun kylmänä lyö tulille niin pakokaasu on pahanhajuista kitkerää käryä,vaaleaa väriltään,tyhjäkäynti on epätasaista ja kuulostaa ettei kaikki pytyt ole matkassa.Eli kone kuulostaa,näyttää ja haisee kaikelta muulta kuin terveeltä kylmänä mutta toimii kun on lämmin.
Korjaamolla todettu :ajoitus ok,hehkut ok,ilmavuodot ok,vikakoodit ok. Kuitenkin korjaamokin totesi että jotain on vialla kun saivat käynnistää kylmänä.
Parinviikon päästä mitataan puristukset ja katsotaan suihkujen kunto.
Heittäkää ihmeessä jotain vinkkejä tai mahdollisia vikoja?
t:jp
Viimeksi muokannut temirhan, 7.9.2009 22:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 8.8.2009 11:03

millähän ajotus on katottu

temirhan
-
Viestit: 42
Liittynyt: 30.6.2009 10:37

ViestiKirjoittaja temirhan » 8.8.2009 11:37

Pumpun ajoitus kerran laitettu kohdalleen ja viimeksi tarkistettiin varuiksi.

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 8.8.2009 12:15

Milloin ja missä jakopää on laitettu? 90 tkm vaihtoväli, pumpun hihna voi mennä tiheämminkin.
Onko pumppu ajoitettu kellolla, vai miten?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 8.8.2009 12:24

koneen kans tarvis kattoo, töissäkin käy paljon 2,5tdi volvojakin misä katottu kellon kans ja ei oo kohdallas, koneen kans saa tarkasti sen kohdilles.... sopis vaan hyvin ajotukseenkin vian kuvaus...

temirhan
-
Viestit: 42
Liittynyt: 30.6.2009 10:37

ViestiKirjoittaja temirhan » 8.8.2009 12:47

Ajoitus katottu kellolla.
Jakopään osat vaihdettu 2 vuotta ja 30th km sitten jossain autohuollossa,mutta nykyinen "kelloajoitus" tehtiin dieselkorjaamolla.
VW huoltoon yrittelin viimeviikolla soittaa mutta eivät vastanneet useasta yrityksestä huolimatta,että olisin saanut ajoituksen arvot myös heidän koneellaan.
ps.tuo "kellottaja" sanoi että saa tarkemmin kuin "koneella"!?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 8.8.2009 13:44

varmaan sanoo jos ei konetta ole :) ei kannata kellon kans pelleillä... paljo helpompi/nopeempi ja tarkempi koneen kanssa. kato asusteleeko tuolta vag-com auttajissa kukaan liki... Mistä päin olet ? Ite juur toissapäivänä yhdestä lastutettavana olleesta portterista katoin kohdilleen ja alko käynnistymäänkin sillain kun piti, ei osunu edes koneella kartalle, ja vw liikkeessä hihna vaihdettu. Tainnu asentajaa laiskottaa :)

temirhan
-
Viestit: 42
Liittynyt: 30.6.2009 10:37

ViestiKirjoittaja temirhan » 8.8.2009 14:41

Jep,oliskin mukavaa jos tulis tolla koneella kuntoon,mutta ei taida täällä Ivalossa olla koneita ja auto on yleensäkin käytettävä aina Rovaniemellä huollossa(300km.) ja sielläkään ei VAG huolto vastaa puhelimeen prkl. kun menee vaikeaksi ja kalliiksi.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 8.8.2009 14:45

sun tarvii ostaa oma piuha :) maksaa sen 50-60€ ja pääsee kattomaan sen ajotuksenkin =) ja vikakoodit tulevaisuudessa

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 9.8.2009 15:00

Niitä piuhoja saa kyllä halvalla... Myynti osastollakin niitä näkyilee aina välillä, sit elekmasta omani hain, ja onnistu tinkiäkkin aika hyvin kun tiesi että tilaamalla jostain päin nettiä saa about 20 euroonkin. Kävin kyllä paikanpäällä tinkaamassa :P

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 11.8.2009 23:35

Minä mistään mitään tiedä, mutuilen vaan, mutta häviääkö jäähdytysnestettä tai onko jäähyneste hassun väristä/hajuista?
Joskus törmännyt hieman vastaavaan ja jostain syytä seistessään vuoti nestettä männän päälle, tosin kyseessä oli nousevan auringonmaan laitos.

temirhan
-
Viestit: 42
Liittynyt: 30.6.2009 10:37

ViestiKirjoittaja temirhan » 12.8.2009 9:19

Ei vuoda eikä kuluta mitään nesteitä.Olen ajanut laitoksella 4000km eikä mitään nesteitä ole tarvinut lisätä paitsi dieseliä.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 12.8.2009 9:37

Laita nyt vähän tarinaa miten ongelma on alkanut.Yhtäkkiä vai hiipumalla.
Voisiko liittyä tankkaukseen?Onko autoon tehty mitään korjauksia tai muita asennuksia.Moottorin lämpöanturit olisi hyvä tarkistaa.

temirhan
-
Viestit: 42
Liittynyt: 30.6.2009 10:37

ViestiKirjoittaja temirhan » 12.8.2009 13:40

Eli näin:Ostin auton kesäkuun loppupuolella ja jo liikkeenpihalla huomasin tuon oireen ja manitsin myyjälle asiasta,kehotti ajamaan koeajolenkillä viereiseen dieselkorjaamoon jossa sanottiin että "selvästi pumpun ajoitus pielessä ei muuta".Ajan pumpun säätöön sain viikonpäähän joten ajattelin tehdä kaupat.Noh,pumppu säädettiin(kellolla),saate sanoin että oli pielessä.Lähdin tyytyväisenä kotia kohti 300km päähän.
Seuraava kylmäkäynnistys paljasti että pumpunsäätötoimenpiteellä ei juurikaan ollut merkitystä oireisiin(pahanhajuinen käryävä pakokaau ja epätasainen käynti kylmänä edelleen).Seuraava yhteydenotto dieselkorjaamoon oli heidän kesälomien jälkeen jolloin sain uuden ajan jolloin tarkistettiin hehkut,ajoitus uudelleen,vikakoodit ja ilmavuodot todeten että kaikki ok!Otin yhteyttä myyjäliikkeeseen jossa toimittiin erittäin hienosti,sanoivat että korjauta heidän laskuun,joten vien auton parin viikon päästä uudelleen samaiselle dieselkorjaamolle(joka nauttii paikallisesti erittäin luotettavaa mainetta).
Summasummarum:Autoon olen tehnyt vain normihuoltoa,öljyt,suodattimia yms.Auto toimii muuten moitteetta,mutta arvelen tuon "vian"/oireilun vain moninkertaistuvan kunhan meidän kunnon pakkaset tulee.
Eihän minulla ole sinänsä hätää kun autoliike ja dieselkorjaamo on palvellut erittäin hyvin ja asiatuntevasti,tarvittaessa tulee vaikka uusi moottori jos vika osoittauttuu niin pahaksi,mutta olisihan se kätevää jos vika hoksattaisiin näin interwebissä jolloin säästettäisiin kaikkien osapuoöien aikaa,vaivaa ja rahaa.
Ei mulla muuta!

mrjj
-
Viestit: 308
Liittynyt: 15.7.2006 0:25

ViestiKirjoittaja mrjj » 22.8.2009 23:43

ilmansuodatin ja ennenkaikkea polttoainesuodatin vaihdettu ?
Oli laiska ja outo 2.5TDI mallia 03 ja selvis että oli jotakuinkin alkuperäinen naftasuodatin...aivan eri auto sen jälkeen.

temirhan
-
Viestit: 42
Liittynyt: 30.6.2009 10:37

ViestiKirjoittaja temirhan » 7.9.2009 21:07

Päivitys tilanteeseen!
Eli vika(kylmänä savuttaa ja käryää,käy "vajaalla runkluttamalla" ja esim.lämpimänäkin1400rpm.kohdalla tuntuu ohjaamoon lievää jytinää tuntuen auton pienenä vatkauksena) on edelleen päällä vaikka on tehty ja tarkistettu kohteita moneenkertaan.
Kolmannella korjaamo käyntikerralla tehtiin:
-tarkistettiin jälleen pumpun ajoitus.OK!
-hehkut irti ja tarkistus akulla.OK!
-suihkut.OK!
-puristuspaineet 27-28 bar.
-vikakoodilukuOK!
Ja auto onT4 2002 115000km.
Kuuntelisin mielelläni ideoita viasta ennenkuin ajan taas 300km.huoltoon.
Korjaamokin on todennut vian muttei paikallistanut sitä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 50 vierailijaa