Passat AFN tyhjäkäynti ravistaa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Jonesi
-
Viestit: 27
Liittynyt: 18.10.2007 18:40

Passat AFN tyhjäkäynti ravistaa

ViestiKirjoittaja Jonesi » 2.6.2009 11:35

Otsikon mukainen onkelma tullu tässä taannoin kyseiseen vehkeeseen. Pihasta ku lyö kylmänä käyntii, niin moottori käy "normaalisti" eli ei ravista. Vähä matkaa ku käy ajelee, moottori lämpeää ja pysähtyy vaikka liikennevaloihin nii kone selvästi puistaa ja tärinän huomaa selvästi. Sillä ei ole vaikutusta onko vaihe päällä tai painaako kytkintä.
EGR on tulpattu ja uus kytkin laitettu ~15tkm sitte. Mittarissa kokonaisuutenaan 220tkm.
Mistähä tuo vois johtua, vauhtipyörä rikki, suuttimissa häikkää, turbo menossa, vetää ilmoja jostain???

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 2.6.2009 11:54

onkos laitettu "tehoboksia" tai vastaavaa? agr bora ja samantapaiset oireet kun tuommosen boksin laitoin. boksi katkaisijalla ja kun se ei ole päällä tekee tuommosta pientä ravistusta hetkellisesti melkein aina kun pudottaa tyhjäkäynnille.

Jonesi
-
Viestit: 27
Liittynyt: 18.10.2007 18:40

ViestiKirjoittaja Jonesi » 2.6.2009 12:43

Ihan vakio on. Tuo tuntuu siltä, että se ravistas vähä enemmän jos on kärryä vetäny tms kuormittanu enempi moottoria. Liekkö sit kuvittelen vaan.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 2.6.2009 14:07

IQ liian pienellä.

Jonesi
-
Viestit: 27
Liittynyt: 18.10.2007 18:40

ViestiKirjoittaja Jonesi » 2.6.2009 20:58

Eli? Miten tätä IQ:ta sääjetää isommalle? :)

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 2.6.2009 22:24

auttakee nyt oulun miestä häjässä vag-comi omistajat.

Jonesi
-
Viestit: 27
Liittynyt: 18.10.2007 18:40

ViestiKirjoittaja Jonesi » 12.6.2009 19:16

No eikö kukaa jaksa suomentaa? :S

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 12.6.2009 19:40


bonedust
-
Viestit: 329
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja bonedust » 1.7.2009 8:42

Minulla on myöskin samanlainen ongelma tuon ravistuksen kanssa. Onko tämä testattu keino, auttaako IQ-arvon muuttaminen ravistukseen?

Kiitos neuvoista jo etukäteen
Viimeksi muokannut bonedust, 1.6.2010 6:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jonesi
-
Viestit: 27
Liittynyt: 18.10.2007 18:40

ViestiKirjoittaja Jonesi » 10.8.2009 11:59

Eipä auttanu tuon IQ:n säätökään tuohon ravistamiseen. Samalla katottiin onko vikakoodeja, ei ollu. Samoten kaikki syötöt, paineet, lämpötilat yms oli tämän toimenpiteen suorittaneen VW spesialistin mielestä erinomaiset. :o Epäili sitte että oisko koneenkorvakot antautumassa?

*Patu*
-
Viestit: 385
Liittynyt: 22.8.2006 7:35

ViestiKirjoittaja *Patu* » 10.8.2009 14:34

Ootko tarkistanut jakopäänhihnan kunnon?

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 10.8.2009 14:48

Onkos suutinten korjausarvot tasaiset?

Jonesi
-
Viestit: 27
Liittynyt: 18.10.2007 18:40

ViestiKirjoittaja Jonesi » 26.8.2009 1:04

Remmi kunnossa ja suutinten korjausarvot oli kans OK. :S

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 26.8.2009 7:11

Ai että näistä jakajapumpullisistakin pystyy tarkistamaan suutinten korjausarvot ? :D

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 26.8.2009 7:17

Pystyy.

LHa
-
Viestit: 30
Liittynyt: 26.1.2006 16:44

ViestiKirjoittaja LHa » 8.10.2009 19:47

Onko syytä selvinnyt? itsellä kanssa vähän samaa oiretta.

AGU
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.9.2003 20:28

ViestiKirjoittaja AGU » 8.10.2009 21:21

kaikki tuntomerkit kyllä sopii tuohon kaksoismassan antautumiseen.
Omassa passatissa oli samat oireet ja tosiaankin kuormituksessa vaan paheni.

Nyt on kaksoismassa heitetty romulavalle ja tilalla perinteinen kytkinsysteemi.
Ei värise eikä tärise enää.

Jonesi
-
Viestit: 27
Liittynyt: 18.10.2007 18:40

ViestiKirjoittaja Jonesi » 15.5.2010 22:40

Nonii, kesä ja lämpimät ilmat tuli taas. Samoten myös ravistaminen tuoho minun romuun. :D +22 näytti auton mittari ja ku pellin aukas nii hyvä ettei kone hypänny ulos sieltä ku rynkytti niin v*tusti.Tässä ei mun mielestä oo kaksoismassaa. En ainakaa hoksannu mtn erikoista vauhtipyörässä ku kytkimen vaihoin sillo joskus. Voisko tuo vika olla jossai ilmamäärä- tai lämpötila haisteluanturissa?

bonedust
-
Viestit: 329
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja bonedust » 1.6.2010 7:08

Samaan kaipaisin myös apua. Kone rynkyttää heti kun lämpötila nousee +20:in tienoille...

Vag-com käytetty autossa kiinni, ei koodeja, paitsi EGR, koska edellinen omistaja nypänny johdon irti solenoidilta. IQ oli 4,6 ja muutettava "luku" oli 32768 eli ilmeisesti vakioarvoissaan?

Voisiko tuo EGR:n johdon irrottaminen vaikuttaa asiaan? Onko tuo niin sanotusti väärä tapa ottaa EGR pois pelistä? Kun vagcom oli koneessa kiinni, niin keli oli viileä sateiden jäljiltä eikä rynkytystä ilmennyt lainkaan, tämän takia en kokeillut EGR:n johdon kytkemistä takaisin.

bonedust
-
Viestit: 329
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja bonedust » 2.6.2010 20:32

Eikö kellään ole mitään hajua ongelman suhteen?

Onko jossain anturissa vika vai mitä ihmettä tuon kanssa tekee?

Edes jotain ideaa miten lähteä liikkeelle...

allrad
-
Viestit: 11
Liittynyt: 17.3.2009 14:01

ViestiKirjoittaja allrad » 2.6.2010 23:30

Omassa Passatissa samanlaisen oireilun syy löytyi kun kurkistin peilillä ahtimen imusiipeä. Jotain, tod näkoisesti jäätä mennyt läpi ja lytännyt siipien kärjet. Ahtimen vaihdolla kaikki rynkytykset katosivat ja ylimääräinen vihellyskin hiljeni.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 3.6.2010 2:37

Ahdin ei vaikuta tuohon rynkyttämiseen, ei vaikka se ois kokonaan jumissa. Tunnistinsuuttimesta (3) tai pyörintänopeusanturista lähtisin vikaa hakemaan jos vagcom ei kerro mitään erityistä.

allrad
-
Viestit: 11
Liittynyt: 17.3.2009 14:01

ViestiKirjoittaja allrad » 3.6.2010 8:12

Onko powerilla lukihäiriö vai mikä edellisen postaukseni viimeisessä lauseessa jäi epäselväksi?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 3.6.2010 13:25

No joo, jos siivet on _aivan_ lytyssä ettei sieltä mene ilmaa läpi kuin todella vähän niin silloin käyntihäiriöihin on mahdollisuutta jos edes käykään, mutta jos ne siivet on vain vähän lytyssä että ilma virtaa edes jotkuinkin läpi niin se ei tyhjäkäynnille vaikuta, ajossa kylläkin saattaa olla kakomisia. Ottaapi ahtoputken irti vaikka imusarjalta niin sillähän tuo on testattu. Varmasti viheltää jos rupelia on käytetty jäämurskaimena :)

bonedust
-
Viestit: 329
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja bonedust » 5.6.2010 11:44

Ahdin ei vaikuta tuohon rynkyttämiseen, ei vaikka se ois kokonaan jumissa. Tunnistinsuuttimesta (3) tai pyörintänopeusanturista lähtisin vikaa hakemaan jos vagcom ei kerro mitään erityistä.

Mikä on tuon tunnistinsuuttimen tehtävä, ei ole itsellä tullu koskaan vastaan ja miten sen kunnossaolevuuden/rikkoutumisen voi todentaa?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 5.6.2010 12:08

Muistaakseni tuon tyyppisestä tyhjäkäynnistä ja häröilystä sen tunnistaa. Se tunnistaa suuttimen avauttumista joka todentaa toteutunutta ruiskutusennakkoa. Ota vaikka se liitin irti mitä sillon tapahtuu, vai tapahtuuko mitään.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 49 vierailijaa