Passat AFN tyhjäkäynti ravistaa
Valvoja: ffp jäsenet
Passat AFN tyhjäkäynti ravistaa
Otsikon mukainen onkelma tullu tässä taannoin kyseiseen vehkeeseen. Pihasta ku lyö kylmänä käyntii, niin moottori käy "normaalisti" eli ei ravista. Vähä matkaa ku käy ajelee, moottori lämpeää ja pysähtyy vaikka liikennevaloihin nii kone selvästi puistaa ja tärinän huomaa selvästi. Sillä ei ole vaikutusta onko vaihe päällä tai painaako kytkintä.
EGR on tulpattu ja uus kytkin laitettu ~15tkm sitte. Mittarissa kokonaisuutenaan 220tkm.
Mistähä tuo vois johtua, vauhtipyörä rikki, suuttimissa häikkää, turbo menossa, vetää ilmoja jostain???
EGR on tulpattu ja uus kytkin laitettu ~15tkm sitte. Mittarissa kokonaisuutenaan 220tkm.
Mistähä tuo vois johtua, vauhtipyörä rikki, suuttimissa häikkää, turbo menossa, vetää ilmoja jostain???
Nonii, kesä ja lämpimät ilmat tuli taas. Samoten myös ravistaminen tuoho minun romuun. :D +22 näytti auton mittari ja ku pellin aukas nii hyvä ettei kone hypänny ulos sieltä ku rynkytti niin v*tusti.Tässä ei mun mielestä oo kaksoismassaa. En ainakaa hoksannu mtn erikoista vauhtipyörässä ku kytkimen vaihoin sillo joskus. Voisko tuo vika olla jossai ilmamäärä- tai lämpötila haisteluanturissa?
Samaan kaipaisin myös apua. Kone rynkyttää heti kun lämpötila nousee +20:in tienoille...
Vag-com käytetty autossa kiinni, ei koodeja, paitsi EGR, koska edellinen omistaja nypänny johdon irti solenoidilta. IQ oli 4,6 ja muutettava "luku" oli 32768 eli ilmeisesti vakioarvoissaan?
Voisiko tuo EGR:n johdon irrottaminen vaikuttaa asiaan? Onko tuo niin sanotusti väärä tapa ottaa EGR pois pelistä? Kun vagcom oli koneessa kiinni, niin keli oli viileä sateiden jäljiltä eikä rynkytystä ilmennyt lainkaan, tämän takia en kokeillut EGR:n johdon kytkemistä takaisin.
Vag-com käytetty autossa kiinni, ei koodeja, paitsi EGR, koska edellinen omistaja nypänny johdon irti solenoidilta. IQ oli 4,6 ja muutettava "luku" oli 32768 eli ilmeisesti vakioarvoissaan?
Voisiko tuo EGR:n johdon irrottaminen vaikuttaa asiaan? Onko tuo niin sanotusti väärä tapa ottaa EGR pois pelistä? Kun vagcom oli koneessa kiinni, niin keli oli viileä sateiden jäljiltä eikä rynkytystä ilmennyt lainkaan, tämän takia en kokeillut EGR:n johdon kytkemistä takaisin.
No joo, jos siivet on _aivan_ lytyssä ettei sieltä mene ilmaa läpi kuin todella vähän niin silloin käyntihäiriöihin on mahdollisuutta jos edes käykään, mutta jos ne siivet on vain vähän lytyssä että ilma virtaa edes jotkuinkin läpi niin se ei tyhjäkäynnille vaikuta, ajossa kylläkin saattaa olla kakomisia. Ottaapi ahtoputken irti vaikka imusarjalta niin sillähän tuo on testattu. Varmasti viheltää jos rupelia on käytetty jäämurskaimena :)
Ahdin ei vaikuta tuohon rynkyttämiseen, ei vaikka se ois kokonaan jumissa. Tunnistinsuuttimesta (3) tai pyörintänopeusanturista lähtisin vikaa hakemaan jos vagcom ei kerro mitään erityistä.
Mikä on tuon tunnistinsuuttimen tehtävä, ei ole itsellä tullu koskaan vastaan ja miten sen kunnossaolevuuden/rikkoutumisen voi todentaa?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 49 vierailijaa