Lastutustyökalut
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 9.4.2009 9:30
Lastutustyökalut
Esim tämä KWP2000+. Onko hyvä, tekeekö mitään ;)? No onhan tosta laitteesta tälläkin foorumilla juttua vaikka kuinka.
Kyllä kai tuunaus tuolla onnistuu, mutta onko nuo valmisohjelmat minkälaisia ?
Onko kukaan käyttänyt näillä ohjelmilla viritettyä autoa dynolla ?
Kyllä kai tuunaus tuolla onnistuu, mutta onko nuo valmisohjelmat minkälaisia ?
Onko kukaan käyttänyt näillä ohjelmilla viritettyä autoa dynolla ?
Aiheeseen liittyen löytyy haulla helposti (hakusana KWP2000) useampi topic, mm. nämä:
KWP2000
Viritys omalla kaapelilla KWP2000
Löytyykö softantekijöitä? / KWP2000 flasher
KWP2000
Viritys omalla kaapelilla KWP2000
Löytyykö softantekijöitä? / KWP2000 flasher
Viimeksi muokannut diffas, 15.11.2012 22:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 9.4.2009 9:30
Ei millään pahalla mutta ei kannata lähteä softaa koodaamaan .Nykypäivänä on muutama jotka ovat perehtyneet volkkariin erittäin hyvin.Jos itselläsi on valtava into niin sitten haulla etsimään.
Mielestäni helpointa on ostaa softa koska ko.t "vanhat kaverit ovat yrityksen ja erheen
kautta kaikkea kokeilleet.Ei tarvi itse maksaa oppirahoja rikotuista koneista yms.
Toki en tiedä mikä sun ajatus on.
Niin ja kysymykseen : valmis softat on ns. yleisjuttuja.
Toki tehoja saa lisää mutta ajettavuus ja kulutus on niin ja näin.Itselläni on ollut useita softia
ns. kaupan hyllyltä mutta mielestäni eivät ole olleet hyviä tai toki silloin oli kun paremmasta en
tiennyt.
Mielestäni helpointa on ostaa softa koska ko.t "vanhat kaverit ovat yrityksen ja erheen
kautta kaikkea kokeilleet.Ei tarvi itse maksaa oppirahoja rikotuista koneista yms.
Toki en tiedä mikä sun ajatus on.
Niin ja kysymykseen : valmis softat on ns. yleisjuttuja.
Toki tehoja saa lisää mutta ajettavuus ja kulutus on niin ja näin.Itselläni on ollut useita softia
ns. kaupan hyllyltä mutta mielestäni eivät ole olleet hyviä tai toki silloin oli kun paremmasta en
tiennyt.
No siis. Ne siinä DVDllä mukana tulleet "virtys" filet voi olla ihan mitä vaan taivaan ja maan väliltä. Ei välttämättä edes sitä mitä nimessä on vaan voitkin erehdyksessä leiskauttaa boksin sisälle vaikka fiiatin ohjelman vaikka siinä kansiossa lukeekin golf 90hp. Sitten saman moottorimallin sisälläkin on yleensä useita, joskus jopa kymmeniä ohjelmavariaatioita. Väärällä softalla lopputuloksena on auto joka ei käynnisty. Vahempien autojen tapauksessa se on vielä korjattavissa tinaamalla ja ohjelmoimalla oikeilla vekottimilla siihen piirille se softa. Uudemmissa voi olla lopputulemana kuollut boksi mitä ei herätä henkiin edes sata avemariaa.
Sitten, vaikka saattuisti tuuriillaan saamaan samaan ecutyyppiin tehdyn softan sinne sisälle, ei kukaan takaa mitä siellä on tehty. Onko ohjelman teossa käytetty järkeä, vai onko kaikkia karttoja nostettu raakasti vaan 30% kauttaaltaan ajattelematta, tai tietämättä, ollenkaan mitä kyseiset kartat siellä ohjelmassa edes tekevät. Tämä tyyli on muuten surullisen yleistä jopa joillain suurilla valmislastuja kauppaavalla isolla frimalla. Esimerkiksi vaikkapa PD130 moottori missä ahtopaineen pyynti nostettu vakioahtimella 1.7bar lukemiin. Tai automaattivaihteinen auto jossa vääntöjä ei ole rajattu ollenkaan ohjelmallisesti. Voi laatikkoparkaa ja samalla koko moottoria.
Sitten, vaikka saattuisti tuuriillaan saamaan samaan ecutyyppiin tehdyn softan sinne sisälle, ei kukaan takaa mitä siellä on tehty. Onko ohjelman teossa käytetty järkeä, vai onko kaikkia karttoja nostettu raakasti vaan 30% kauttaaltaan ajattelematta, tai tietämättä, ollenkaan mitä kyseiset kartat siellä ohjelmassa edes tekevät. Tämä tyyli on muuten surullisen yleistä jopa joillain suurilla valmislastuja kauppaavalla isolla frimalla. Esimerkiksi vaikkapa PD130 moottori missä ahtopaineen pyynti nostettu vakioahtimella 1.7bar lukemiin. Tai automaattivaihteinen auto jossa vääntöjä ei ole rajattu ollenkaan ohjelmallisesti. Voi laatikkoparkaa ja samalla koko moottoria.
Lastutustyökalut
Taitaa olla näitä virittäjiä moneen makuun. Yhdelle Karala on kunkku ja toinen haluaa kokeilla itse, erehdy ja opi, periaatteella.
Olkoon Karala kunkku tällä allalla, niinkuin Bill Gates omallaan.
Kuvitellaan, että alalle tulee Linus Torvalds Linuxeineen. Vapaa ohjelmisto, jossa on tekijäporukkaa (toimittaa toimivaa koodia).
Ahistasko, jos juuri äsken Karala asenti softan 700€, jonka nyt saisit ilmaiseksi ja se olisi parempi kuin Karalan?
Tämähän ei ole mahdollista, mutta heitän ilmaan ajatuksen.
Olkoon Karala kunkku tällä allalla, niinkuin Bill Gates omallaan.
Kuvitellaan, että alalle tulee Linus Torvalds Linuxeineen. Vapaa ohjelmisto, jossa on tekijäporukkaa (toimittaa toimivaa koodia).
Ahistasko, jos juuri äsken Karala asenti softan 700€, jonka nyt saisit ilmaiseksi ja se olisi parempi kuin Karalan?
Tämähän ei ole mahdollista, mutta heitän ilmaan ajatuksen.
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Tosi hieno ajatus.
Joku voisi tehdä ohjelman muokkaus ohjelman jota jakaisi ilmaiseksi joka olisi hankala käyttää ja tuen hinta olisi esim 200€/tunti puhelimessa.
Kaikki lisämodulit voisi hinnoitella vaikk tuplaten winolssin, kunhan vaan asiakkaat olisi saatu "narrattua" opettelemaan ilmaista ohjelmaa ja sille löytyisi paljon käyttäjiä.
Noinhan se olisi ihan kuin Linux? =)
Joku voisi tehdä ohjelman muokkaus ohjelman jota jakaisi ilmaiseksi joka olisi hankala käyttää ja tuen hinta olisi esim 200€/tunti puhelimessa.
Kaikki lisämodulit voisi hinnoitella vaikk tuplaten winolssin, kunhan vaan asiakkaat olisi saatu "narrattua" opettelemaan ilmaista ohjelmaa ja sille löytyisi paljon käyttäjiä.
Noinhan se olisi ihan kuin Linux? =)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa