Mitähän maksaa kannentiivisteen vaihto AVB-moottoriin? Todennäköisesti on päässyt tiiviste pettää, koska kerää painetta paisuntasäiliöön ja itkee vähän nestettä ylivuodosta. Öljyn sekaan nesteet ei näytä onneksi menevän. Mikähän näitä TDI myllyjä vaivaa kun nää kannentiivisteet ei kestä??? :(
Tarviiko hommassa mitään erikoistyökaluja, jos harkitsisi itse homman tekemistä?
Samalla vois puhdistuttaa/ puhdistaa ton EGR:n (paskan kierrätys systeemin) ja imusarjan...
AVB-koneen kannentiiviste
Valvoja: ffp jäsenet
parivuotta sitten kyselin täällä Vantaan suunnalla hintoja ja silloin hinnat lähti 500 euron paikkeilta. Tuo ei sisältänyt kuin tiivisteen vaihdon, ei edes kannen oikaisua.
Eli käytännössä 700-1000 euroa tuohon menee helposti.
Jos kansi halki taisi vaihtokannet olle jotain 1200 euroa.
Köyhä olen, vaihdoin itse, kustannukset jotain 150 euron paikkeilla.
Mulla oli kansi suora, putsasin vaan ja takasin nippuun.
Ostetaavaa oli vaan kannentiiviste, kannenpultit + jäähdytinesteet ja öljyt+suodin.
Toki jakopää kannataa laittaa samalla vaivalla kun auki on.
Eikä tarvi mitää kummosia työkalua. TORX-sarja on tarpeen, sekä tietysti momenttiavain
kannen kiristykseen.
Eli käytännössä 700-1000 euroa tuohon menee helposti.
Jos kansi halki taisi vaihtokannet olle jotain 1200 euroa.
Köyhä olen, vaihdoin itse, kustannukset jotain 150 euron paikkeilla.
Mulla oli kansi suora, putsasin vaan ja takasin nippuun.
Ostetaavaa oli vaan kannentiiviste, kannenpultit + jäähdytinesteet ja öljyt+suodin.
Toki jakopää kannataa laittaa samalla vaivalla kun auki on.
Eikä tarvi mitää kummosia työkalua. TORX-sarja on tarpeen, sekä tietysti momenttiavain
kannen kiristykseen.
Voihan kannentiiviste
Kuinkas toi menee AVB-myllyssä... Joutuuko nokka-akselin ottaa pois, että saa kannen pultit auki? Ja millainen toi nokkahihnan kiristys systeemi on? Tarviiko hihna kiristaa käsin sopivaksi vai onko ihan autom. kiristin... Tarviiko sen takia keulaa purkaa? Hihnaa ei tarvii kyl vaihtaa ku just 190tkm huollossa vaihdettiin...
ohjeet on ohjeita...käytäntö toista.
Eli kyllä noita VW-TDi kansia on oikaistu tässäkin maassa aika paljonkin.
Pari päivää sitten ajoin just AVB patasella passatilla jonka kannesta on kierouden takia siivu otettu ja sen jälkeen ajettu 6 kuukautta ja 84 tuhatta kilometriä.
Ei siitä ihan tuumamitalla kannata kuitenkaan ottaa.
Enpä muista pitääkö AVB.ssä nokka irrottaa, AHU:ssa ei ainakaan tarvi kun
sattuu tallin lattialla sellainen paloina olemaan...
Hihnassa on automaattikiristin, joka pitää vaan vääntää oikeaan asentoon,
siinä on kyllä selvät merkit.
Eli kyllä noita VW-TDi kansia on oikaistu tässäkin maassa aika paljonkin.
Pari päivää sitten ajoin just AVB patasella passatilla jonka kannesta on kierouden takia siivu otettu ja sen jälkeen ajettu 6 kuukautta ja 84 tuhatta kilometriä.
Ei siitä ihan tuumamitalla kannata kuitenkaan ottaa.
Enpä muista pitääkö AVB.ssä nokka irrottaa, AHU:ssa ei ainakaan tarvi kun
sattuu tallin lattialla sellainen paloina olemaan...
Hihnassa on automaattikiristin, joka pitää vaan vääntää oikeaan asentoon,
siinä on kyllä selvät merkit.
EGR jäähdytys
Löysin tommosen viestiketjun aiheesta ---> http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=5945
Voisiko ongelma olla EGR venttiilin jäähdytyksessä??? :)
Täytyypä tutkia konepellin alta asiaa...
Voisiko ongelma olla EGR venttiilin jäähdytyksessä??? :)
Täytyypä tutkia konepellin alta asiaa...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 74 vierailijaa