3B AHUun 200hv, mikä turbo yms.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 11.7.2009 21:16

jos on mersusta niin ei kovin pitkälle, lt:n siivellä saattaa jopa tulla yli 230hv kaikkiaan hyvin toimivalla paketilla. siihen toki kuuluu myös nps:n porttaama kansi

Ramirez82
-
Viestit: 112
Liittynyt: 30.5.2007 23:34

ViestiKirjoittaja Ramirez82 » 11.7.2009 22:57

jos on mersusta niin ei kovin pitkälle, lt:n siivellä saattaa jopa tulla yli 230hv kaikkiaan hyvin toimivalla paketilla. siihen toki kuuluu myös nps:n porttaama kansi


En tiedä mistä autosta mitkäkin osat ovat peräisin, mietin vaaan sitä nestepäätä että taisi tulla asennettua turhaan 12mm nestepää?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 12.7.2009 6:14

Ei se kyllä minun mielestä turhaa ole. Itse laitoin aikoinaan 11mm pään. Niinhän siinä kävi että nälkä kasvo syödessä ja nyt pitää jo saada 12mm.

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 12.7.2009 13:15

.
Jaa, no minä olisin edelleenkin sitä mieltä, mihin ramirez,kin alkaa itsekkin päätyä...

Siitä, mihin vakio nestepää kussakin autossa riittää, en ota kantaa, mutta sellainen kutina on varpaissa, että vähän alakanttiin on teidän arvuuttelut.
No, friikki kyllä tietää asiasta jotain...

Suuren nestepään "huonous" on jakajapumpullisissa moottoreissa suunnilleen sama, kun commonrail-dieseleissä tosi isoilla suuttimilla.
Eli vaivana on, että pienillä kierroksilla ruiskutusannoksesta muodostuu liian suuri, lähes hallitsematon, mutta kierrosten noustessa, mekaanisista rajoitteista johtuen todellisuudessa toteutuva määrä alkaakin pienenemään ja ero vakioon kapenee nopeasti.
Sellainen paketti on tosi hankala säätää tavallisiin ajosuoritteisiin savuttomaksi.
Jakajapumpullisissa mekaaninen rasitus tulee huomattavasti suuremmaksi.....ja jos autossa ei voi sitten hyödyntää sitä suuremman nestepään ainoata vakiota parempaa ominaisuutta, eli suurta ruiskutusmäärää, niin onkos siinä sitten mitään järkeä sellaista autossaan pitää.
Vakiossa pumpussa on pienempi tuotto, mutta se on vaan näennäistä, sen se korvaa erinomaisella kierroskestävyydellä.

Parempi säädettävyys, parempi toimivuus, parempi kestävyys.....ja suurimman tehon määrän määrittelee ahdin, tai jokin muu komponentti.
Minulle olisi ihan selvää, kumpi minun autossani olisi.
Mutta jokainen tietty tekee niinkuin itse haluaa, eikä sitä oikeastaan tarvi kenellekkään toiselle edes perustella mitenkään.

santikko
-
Viestit: 123
Liittynyt: 27.5.2009 15:46

ViestiKirjoittaja santikko » 10.8.2009 20:09

pikakysymys, oon intin koneella eikä kerkee hakua käyttämään. poistakaa jos haittaa. eli sopiiko 1749v pitkittäiseen ahu:un t15 tilalle bolt on, ja mitä vaihtoehtoja olis bolt on? vakio hajalla, ja tarttis löytää korvaava tai isompi joka sopii suoraan paikalleen. kiitos etukäteen jos joku tahtoo vastata!!!

Jope86
-
Viestit: 48
Liittynyt: 2.4.2008 21:11

ViestiKirjoittaja Jope86 » 11.8.2009 20:40

ei sovi 1749heittämällä ahu:un...

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 11.8.2009 20:52

Ei sovi mikään suoraan.

Ramirez82
-
Viestit: 112
Liittynyt: 30.5.2007 23:34

ViestiKirjoittaja Ramirez82 » 13.8.2009 15:47

Turha se nestepää oli! Karala otti savut pois ja 185hv/375NM eli ei todellakaan päästy tavotteisiin! Jos ois lisänny syöttöä niin lähinnä savu olis kuulemma vain lisääntynyt. Ilmeisesti kone ei vaan virtaa tarpeeksi hyvin. Auttaiskohan kannen kanavien avartaminen ja nokka-akselin hionta? Ahdot 1,8BAR katti kiinni kun ei sen pitäs ahdistaa, pakopaineet noilla ahdoilla 2BAR

Suunnitelma ois seuraava: Ajais tolla kokoonpanolla vuoden ja sitten ensi kesänä edessä olevan jakopää rempan yhteydessä tekis apuakselirempan, hiotuttais nokan ja kantta paremmin virtaavaksi. Jos sitten saatais sitä tehoakin yli 200hv? Varsinkin syksy menee Sveitsissä joten parempi olis, että auto ei hajois...Mielipiteitä?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 13.8.2009 16:11

Oliko sulla nyt sielä se vakio dp:kin pullonkaulana? Kyllä oma mielipiteeni on että vähintään 2,5" pitää olla. Kantta ei tarvitse kairata päästäkseen yli 200hp, mutta tuo nokka-akseli tuo lisäpuhtia yläkierroksille. Otat yhteyttä R-Koneistukseen Keravan suuntaan niin siellä tekevät sulle hyvän nokan, mitä pystyy käyttämään vielä vakionostajillakin. Ja tekevät sen vakionokasta. Eikä maksa hunajaa. Ja nokka viipyy maailmalla vain viikon. Mukaanlukien mahdolliset postitukset.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 14.8.2009 8:26

Ainakin hinnan ja nopeuden kannalta voin minäkin suositella R-koneistusta, torstaina laitoin paketin matkaan ja jo maanantaina iltapäivällä tuli nenäkeppi takaisin.
Tuskin sitä persiissä juurikaan huomaa että onko se 185hv vai 200hv, mutta ainahan ne isot lukemat paperilla näyttää paremmalta. Käytettävyys silti se pääasia.
Eikä kannata suhtautua noihin esitettyihin "200hv resepti" vireihin sillä mielellä että se 200hv tulis helposti ja aina. Suunnilleen samoilla osilla näkyy olevan dynoteltu 160hv/320Nm-230hv/450Nm väliltä olevia lappuja. Ei johdu pelkästään mittauspaikkojen eroista nuo.

TRF
-
Viestit: 159
Liittynyt: 30.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja TRF » 14.8.2009 8:37

Kun tuo DP nyt kuitenkin saattaa olla tärkeä tuon mainitun rajapyykin ylitykseen joka itselläkin on ensiviikon tavoitteena niin osaatteko sanoa keneltä saisi AGR pannuun tuota laippaa että pääsis vääntelemään putkea. Tai vielä parempi jos joku myisi valmista tötteröä bolt on tyyliin.

Ramirez82
-
Viestit: 112
Liittynyt: 30.5.2007 23:34

ViestiKirjoittaja Ramirez82 » 14.8.2009 11:26

Eikös to ahdot 1,8BAR ja pakopaineet 2,0BAR just kerro siyä että AFN:n vakio DP ei ahdista liikaa? En mä sitä ainakaan huvikseen jaksa isonnella ja kattia poistella jos ei kerran sieltä edes ahdista...

TRF
-
Viestit: 159
Liittynyt: 30.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja TRF » 14.8.2009 12:39

niinhän se taitaa olla, mutta pullonkaulaksi se taitaa kuitenkin muodostua kun ahtoja tuosta aletaan nostamaan. Ja miksei nostettais jos kapasiteettia rittää ja palikat muuten kestää. Ja mulla on AGR:n lähtö jossa on semmonen mutka heti laipalta että oksat pois.

Ramirez82
-
Viestit: 112
Liittynyt: 30.5.2007 23:34

ViestiKirjoittaja Ramirez82 » 14.8.2009 13:01

Tosta tulikin mieleen, että milläs ahtopaineilla niitä +200hv tehoja on saavutettu näistä 1,9 jakajapumpullisista?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 14.8.2009 14:45

1.3bar ja siitä eteenpäin.

Ramirez82
-
Viestit: 112
Liittynyt: 30.5.2007 23:34

ViestiKirjoittaja Ramirez82 » 14.8.2009 14:53

Eli ahtoi ei oo liian vähän, pumpus varmasti riittää tuotto, cooleri on varmasti ISO ja suuttimet on mulla kunnossa? Eli se nokka kuntoon niin oisko siinä sit se 200hv ilman übersavua? Vai mitäs muuta tarttis tehä? Mites toi AHUn vakio imusarja?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 14.8.2009 16:04

Tai sitten tuottavampi ahdin -> voidaan polttaa savuttamatta enemmän polttoainetta -> tehoa. Itselläni tosiaan on ahtoja 2.0bar, ja pakopaine max 1,5bar. Tosin hukkisahdin, mutta AFN:n pakosarjassa. Mikäli sulla nyt sielä se 20/17 hybridi on, niin ei sillä kuuhun oikeasti mennä... Imusarjaksi LT:n satsi pätkittynä ja sovitettuna. Ei mene bolt-on AFN:n sarjan kanssa. Joutuu pakosarjasta EGR:n laipan leikkaamaan puolittain pois.

Savuttikos tämä vehje nyt yhtään täyskaasukiihdytyksessä?

peni
-
Viestit: 266
Liittynyt: 24.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja peni » 14.8.2009 16:19

Kehtaatko Sami paljastaa mikä ahdin sulla on?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 14.8.2009 16:21

Garrett GT3267W, kompuran AR 0.48 trimmi 52, pro turbon motorsportti 0.63ar pakopesällä. Erittäin toimiva tapaus. Ei tarjoa toki tosimiehille sitä alavääntöä, mutta antaa armottomat kyydit loppuun asti.

Ramirez82
-
Viestit: 112
Liittynyt: 30.5.2007 23:34

ViestiKirjoittaja Ramirez82 » 14.8.2009 16:52

Kyl sielt pieni savu tulee, mut todella siedettävä.Katsastus varmasti menis läpi ton noen puolesta jne.

Ei oo 17/20. LDS dieselin tekemä hybridi ja käsittääkseni ei oo samat osat mitä siinä, mut ei se mikään älyttömän iso oo kun tollases pitkittäiskonees ei oo tilaa. Johdinsiivet jostain V10TDi touregin ahtimesta, Kompura 40/56, Garret 2052V:stä lähetty muokkaamaan, jotain tollast tais muistaakseni olla.

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 14.8.2009 17:44

No tuota. Sitä DP/katti asiaa kannattaa vielä pohtia. Aika monella on meinaan pakosarjan paineet kohonneet kun on putki muutettu paremmin virtaavaksi. Koneeseen menee enemmän ilmaa sisään ja rajoitin siirtyykin ahtimeen.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 14.8.2009 22:37

Jos se ahdin on vaikka Touaregin GT18V:n 39.5mm jättösellä pakosiivellä ja tuolla 56mm kompuralla niin pitäisi se sen puolesta riittää. Pakopaineetkaan ei oo mitenkään kovat tuollaiselle ahtimelle. Nyt vaan tavalla tai toisella lisää ilmaa koneeseen, ainakin se R:n nokka ja pakoputkiston avarrus kannattaa testata. Myös kannattaa tarkkaan käydä läpi ilmanputsarin seutu ettei siellä oo mitään kuristuksia ym...

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 14.8.2009 22:41

.
Joo, hatemi puhuu ihan asiaa.

Milläs kierroksilla max teho nyt tulee.
Vakiopumpulla olisi varmaan hyvä, jos max teho kierrokset on mahdollisimman lähellä viittä tonnia.

Periaatteessa teho on vaan numeroita paperilla...
Ne ei auta mitään, jos moottori ei vaan sitten kuitenkaan pelaa kunnolla.
Toimivuus se tärkeintä on.
Ja pikkumoottoria ei saa pelaamaan miellyttävästi, jos ahdin ei toimi hyvin...
Moottori pelaa juuri niin hyvin kun ahdinkin.

Ajelet nyt vaan ja nautit kesästä, vanhasta kopukasta olet saanut ulos tehot, jotka on "nykyaikaiset" vielä pitkään.

Ramirez82
-
Viestit: 112
Liittynyt: 30.5.2007 23:34

ViestiKirjoittaja Ramirez82 » 14.8.2009 23:18

aika samoil linjoil oon Tuikun kanssa, nyt ajelen hetken ja sitten ens kesänä kun ois jakohihnan vaihto edessä niin sitten kokeilsi vaikka ton nokan ainakin laittaa ja se apuakseliremppa samal.

Ja tärkeint on käyttöautos käytettävyys ja se että on kohtuu luotettava, se ei saa liikaa kärsiä virityksessä. Uskoisin kuitenkin että tota vähän sais paranneltua ja sen 200hv rikki ilman että kumpikaan kärsisi älyttömästi. Vai vaikuttaako vähän laitettu nokka jotenkin käytettävyyttä heikentävästi?

Ei näin painava auto mikään älytön tykki vielä näillä tehoilla vielä ole. Huipputehot on 3800-4000rpm

Ei siellä ilman saannissa pitäis mitää häikkää olla, PD 130hv:sta oleva ilmanputsarinkotelon ja turbon välinen putki tuskin ahdistaaa ja suodattimena on just putsattu greenin korvaussuodatin joka tulee orkkis koteloon (aika turha kapistus, mut on kuitenki).

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 15.8.2009 8:05

Mieto R-koneistuksen nokka on vallan mainio: alaveto ei paljoa kärsi, mutta keskialue ja yläveto paranee reilusti. Jäykemmät pakovenajouset pistäisin samalla...

Nokalla saa koneen luonteen muutettua halutessaan täysin. Nimim. yhdellä nokalla paras vääntö aikoinaan n.4500rpm ja paras veto 5-5.5krpm. Täysin kuollut alta 3200rpm.

Eihän toi nyt mikään painava ole. ;)

Sorry pakko mainita: ota se greeni pois ja pistä orkkis takas. <ei voinut olla hiljaa, taaskaan>

Ramirez82
-
Viestit: 112
Liittynyt: 30.5.2007 23:34

ViestiKirjoittaja Ramirez82 » 15.8.2009 9:23

Ei siitä Greenistä varmaan hyötyä ole, mutta onko haittaakaan? Kai se teorissa virtaa paremmin vaikkei käytännös oiskaa mitään merkitystä?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 15.8.2009 15:44

Jossakin oli kuva tuollaisista puretuista suodatinkennoista. Joku "kisakenno" ja originelli. Vakiossa oli monta metriä enemmän suodatuspinta-alaa, eikä niillä siltikään ole mitään eroa virtaavuuden kannalta vielä näillä tehoilla. :) Eli voisi kuvitella että siitä saattaa olla haittaa, kun ei suodata imuilmaa tarpeeksi hyvin. Ohut pöly menee varmasti paremmin läpi, ja kuluttaa kenties jopa konetta pitemmällä tähtäimellä. Varpusia suuremmathan tuo suodattaa ihan hyvin. :)

edit:

Löysin kuvankin jopa. Vertaileppa tästä. Sininen on vapari, keltane orkkis.

vvvpassat
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 30.8.2009 19:23

ViestiKirjoittaja vvvpassat » 30.8.2009 19:33

eli ois mahdollisuus saada halvalla vw passat 1.9 -99 66kW , mutta on turhan kesy. Mietin että pitäisi saada noin 100kW siihen, autolla on ajettu melkein 400tkm joten pitäsi varmaan uusia jotain osaa. Paljonkohan tulee maksamaan ja mitä kannattais vaihtaa?

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 30.8.2009 22:20

Suuttimet, ohjelma ja kytkin, luultavasti myös turbo menee vaihtoon.

vvvpassat
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 30.8.2009 19:23

ViestiKirjoittaja vvvpassat » 1.9.2009 20:10

paljonkohan siihen sais tehoja / vääntöjä ilman sitä uutta turboo? paljonkohan maksais noin?

JNiska
-
Viestit: 79
Liittynyt: 19.5.2005 14:08

ViestiKirjoittaja JNiska » 1.9.2009 20:56

Ja sitä HAKUA saa käyttää.
Joka jumalan topiikissa toistuu nämä samat kyssärit.

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 6.9.2009 20:28

6 K€ ja tulokset 210hv ja 410Nm. Tuolla summalla uusi moottori, uudet vetarit, välijäähy keulalle, kiintee vauhtis+parempi kykä, isommat suuttimet, modattu ecu ja softa. Moottorin, alipainepumpun ja vetareiden osuus n 3000 € joten loput meni virittelyyn, joista turbo ja kytkin rojut olisivat kohta muutenkin olleet jo edessä. Vedetty kun oli yli 280 tkm.

Kiitokset Finturbo sekä Findiesel todella joustavasta toiminnasta ja asiallisesta palvelusta.

Ramirez82
-
Viestit: 112
Liittynyt: 30.5.2007 23:34

ViestiKirjoittaja Ramirez82 » 24.9.2009 1:52

En oo jaksanu tänne paljoa kirjotella kun on vituttanut niinkuin pientä oravaa, jolla on talvella käpy jäässä ja hampaat paskana!

Piti nimittäin lähteä opiskelemaan syksyksi Sveitsiin ja ajaa sinne Passatilla. Ruotsin kautta oli halvempaa, joten noin 200km ehti ajaa Tukholmasta etelään kun kone otti ja hajos. 3pytyssä ei puristuspaineita, auto hinaamalla takas Suomeen ja mä lähin lentokoneella Sveitsiin.

Auto on nyt pajalla ja vielä ei tiedetä mitä hajosi kun konetta ei ole avattu. Eli oliko se siitä varoitellusta apuakselista, väsyneistä venttiilin nostajien jousista vai mistä joutuva niin se on vain arvailua.

Ramirez82
-
Viestit: 112
Liittynyt: 30.5.2007 23:34

ViestiKirjoittaja Ramirez82 » 14.10.2009 2:17

Tässä kohta avataan kone. Saa nähdä saako sen kuntoon vai täytyykö se vaihtaa. Joka tapauksessa, myös vaihtokone avattaisiin ja tehtäisiin apuakseliremppa jne. Sekä ainakin nokka-akseli paremmaksi. Jos nyt sais vihdoin kestävän koneen...

Mutta mielelläni kuuntelisin, mitä kaikkea kannattaa tehdä samalla kun kone on auki? Kannenkanavien avarrus ois ihan jees jos ei maksais liikaa (=1500e), vai tietääkö joku jotan kuka tekis sen halvalla? Vai onko tolla nykyisellä turbolla järkevää tehdä muuta kun se nokan vaihto?

palikka2
-
Viestit: 262
Liittynyt: 1.1.2004 14:18

ViestiKirjoittaja palikka2 » 14.10.2009 13:00

Kyllä tuolta Lahden suunnalta löytyy kannen tekijää, joka kyllä tekee edullisemmin, kun nämä ns. Nimi miehet... Itsellä kyseisen herran tekemä kansi, ja Hyvin tuntuisi virtaavan... Vieläpä VAKIO venttiileillä!

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 14.10.2009 14:29

Niin,palikka2 seattia ajettiin kuintenkin "rajulla" 1.6 bar ahdolla ja tehoa tulikin jo suht mukavasti.Enempikin olisi saatu jos olisi ohjelma ja suuttimet olleet himpun rajummat,nyt mentiin suht savuttomana.Tosin,mainitaan tässä välissä että moottori on täysin rakennettu ja mm. keraamipinnoitettu....Hintaahan tämmöiselle paketille tulee jonkin verran mutta sitä saa herra Palikka2 itse kommentoida oliko sen väärti,ja kertoa niitä dynotuloksia jos haluaa.

Ramirez82
-
Viestit: 112
Liittynyt: 30.5.2007 23:34

ViestiKirjoittaja Ramirez82 » 25.11.2009 1:08

Kone menee Akille. Se käydään läpi, laitetaan gridle, kairataan kansi, keramipinnoitetaan, tehdään parempi imusarja jne. Nokka käy R-koneistuksella.

Olen myös ettinyt 11mm pumppua, koska sekin ilmeisesti ois ihan riittävä alle 250hv tehoihin ja ei kuluis toi jakohihnakaa nii äkäseen.

Mitäs sanotte tosta DP:stä riittääkö enää johonki 230hv tehoihin vakio DP ilman kattia 2,5 loppuputkistolla ja isolla simon vaimentajalla? Vai pitääkö laittaa suoraa isompi DP jos pitää niin kuinka iso?

diffas
-
Viestit: 874
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 25.11.2009 6:24

Kyl se melkein jo noilla tehoilla alkais pikkuhilja huutamaan sitä 2½" alasputkea vähintään.
Ja kuten yleensä tiedämme, niin nälkä tuuppaa aina vaan isonee, niin suoraan 3" sinne
valmiiksi. :)

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 25.11.2009 11:48

Olen myös ettinyt 11mm pumppua, koska sekin ilmeisesti ois ihan riittävä alle 250hv tehoihin ja ei kuluis toi jakohihnakaa nii äkäseen.

Ei sitten käy ihan suoraan kiinni, menee pumpunkanneke koneistukseen ja spaceri väliin sekä liittimet on erilaiset.

Ramirez82
-
Viestit: 112
Liittynyt: 30.5.2007 23:34

ViestiKirjoittaja Ramirez82 » 25.11.2009 18:14

Vai kumpaas pidätte järkevämpänä nykyistä vakiopumppu+12mm cummins vaiko 11mm orkkispumppua?

Onko toi vähintään 2,5" DP tieto/kokemus vai vaan mutu? Niin paljon helpompaa olis käyttää vakiota:)

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 25.11.2009 18:26

No 12mm päällä ainakin HELPOMPI toteuttaa. Siihen en ota kantaa onko parempi, tuntuu ny "muoti" vaihtelevan.

diffas
-
Viestit: 874
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 25.11.2009 19:02

Lainasin allaolevan taulukon karalan sivulta. Näissä työkoneissa kun tota
tavaraa liikkuu vähän tuhdimmin. Tuokaan ei nyt varmaan ole absoluuttinen
totuus. Oon samanhenkisen taulukon nähnyt jossain putkistoja rakentavan
firman sivuilla aikonaa...oiskohan ollut Martelius? Ei heti nyt löytynyt nyt kun
etsiskelin.

Teho / halkaisija
170-240hv 2.25" - 2.5"
240-350hv 2.5" - 3.0"
350-500hv 3.0" - 3.50 tai 2x2.5

Ramirez82
-
Viestit: 112
Liittynyt: 30.5.2007 23:34

ViestiKirjoittaja Ramirez82 » 25.11.2009 21:43

Kiitos tuo kertoo jo jotain. Ehkä se on viisaampi ettei tähän putkenpätkään sörssi muuten paljon panostettua projektia.

Ramirez82
-
Viestit: 112
Liittynyt: 30.5.2007 23:34

ViestiKirjoittaja Ramirez82 » 25.11.2009 21:45

Sami: onko se 11mm pumppu vaikeempi toteuttaa paikalleen asennuksen kannalta vai vaiko ohjelmoida hyväksi?

Oliks se jakohihnan vaihtoväli 11mm pumpulla muuten sitten se 60tkm? vai oonko vääräs?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 25.11.2009 22:14

No niinkuin putko jo tuolla ylempänä selvitti tuon 11mm pumpun asennuksesta. Itsellä ei tuota luettua tekstinpätkää enempää ole kokemusta kyseisestä operaatiosta. 12mm pään vaihdosta kylläkin, jota voisin pitää helpompana jos näitä operaatioita nyt verrataan.

Itse en isompaa runkoa aatellu vielä ainakaan tämän talven, ja seuraavan ajokauden aikana hommata. 12mm pää 10mm rungossa saa luvan kelvata. Riittää mihin riittää, varmasti kuristavia paikkoja löytyy nykysellä kokoonpanolla muualtakin kuin tuo pelkkä pumppu. Esmes vakiokansi, joka sekään ei tule radikaalisti muuttumaan, jos ollenkaan. Käyttömoottoriksi tuo tekisi mieli pyhittää tuollaisenaan kuin se nyt on. Tosin isoa juuttuvasiipistä tekisi mieli kokeilla, vaan en keksi heti yhtään sopivaa.

Ramirez82
-
Viestit: 112
Liittynyt: 30.5.2007 23:34

ViestiKirjoittaja Ramirez82 » 25.11.2009 22:46

Joo luin kyllä ton Putkon viestin, mut ei toi teoriassa kuulostanu miltää pahalta. Käytännössä sitten asiasta ei ookkaa yhtää mitään kokemusta:)

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 25.11.2009 23:32

Eihän se paha olekkaan jos on laitteet millä tehä tarvittavat muutokset. Nestepään vaihtoon kun ei tarvii ku kourallisen työkaluja. :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 50 vierailijaa