Syökö pumppusuutindiesel öljyä?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

hexatol
-
Viestit: 17
Liittynyt: 19.7.2007 19:49

Syökö pumppusuutindiesel öljyä?

ViestiKirjoittaja hexatol » 8.1.2009 16:27

Pitääkö paikkaansa sellainen väite että pumppusuutindiesel syö öljyä verraten vanhoihin dieseleihin tai sitten ihan uusimpiin?

Tuna_
-
Viestit: 343
Liittynyt: 12.3.2008 19:18

ViestiKirjoittaja Tuna_ » 8.1.2009 17:20

Riippuu ainakin paljon mitä öljyä käyttää.

Jos käyttää Mobil öljyjä, niin Syö

Ite vaihdoin Nesteen öljyihin ja huoletta ajaa 15tkm eikä heilahda öljyntaso minnekään, viakka mitarissa onkin 262tkm. Ite oon käyttänyt nyt Neste City Standard 5W-40.

Ja samat syöntiongelmat oli myös cordobassa ja leonissa mobilin öljyillä. Kun vaihdettiin käyttämään nesteen öljyä, niin kaikki lopetti öljynsyönnin.


Että öljy valinnalla pystyy ainakin vaikuttamaan paljon tuohon että syökö öljyä vai ei.

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 8.1.2009 18:40

Samat huomiot Mobilin ja Nesteen öljyistä oikeestaan kaikilla tiisseleillä joita mulla on ollut. Nyt Ocussa Mobilit ja kummasti näkyy maistuvan taas.

Ilexi
-
Viestit: 209
Liittynyt: 27.8.2007 22:30

ViestiKirjoittaja Ilexi » 9.1.2009 22:51

Tuohon öljyn syöntiin vaikuttaa myös miten kauan pitää lämppärissä talvella. Kylmässä koneessa on männät soikeat ja ei ole niin tiivis pyöreässä sylinterissä.

only4pro
-
Viestit: 1400
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 9.1.2009 23:08

Olen ymmärtänyt että PD koneessa ei saa käyttää kun PD koneelle tarkoitettua öjyä, löytyy 15tkm ja sitten vielä longlife

eli autowiki kertoo että LL on VW 506.01 ja 15tkm olis (ainaskin 115hv PD) VW 505.01

mut katso tuolta tarkemmin: http://www.autowiki.fi/index.php/VAG-moottori%C3%B6ljy

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 10.1.2009 0:28

Tuohon öljyn syöntiin vaikuttaa myös miten kauan pitää lämppärissä talvella. Kylmässä koneessa on männät soikeat ja ei ole niin tiivis pyöreässä sylinterissä.


Jaa täällä kirjoitellaan jo homogeenisen metallin lämpölaajenemislaitkin uusiksi.

NJo
-
Viestit: 1874
Liittynyt: 26.9.2003 20:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja NJo » 10.1.2009 0:48

Boran pumpparimoottorissa oli aiemmin Teboilin PD-koneeseen hyväksyttyä öljyä, ja öljynvaihtovälillä piti kaataa lisää moottoriin. Nyt moottorissa Mobilin vastaavaa, eikä tarvi huolehtia, kulutus on pienentynyt.

AGU
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.9.2003 20:28

ViestiKirjoittaja AGU » 10.1.2009 9:01

Mulla 295tkm ajettu avb Passat -04
Nyt koneessa 17000km ajetut Teboil Carat III öljyt ja pinta laskenut
merkkien puoleenväliin.
Käytössä LL huoltovälit, eli varmaankin kymppitonni vielä menään noilla.
Lisäämään en öljyä ala, eli jos putoaa lählle alarajaa vaihdan uudet öljyt.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 10.1.2009 9:42

Oma Passat -02 AVF

Mobil 1 ESP vs Castrol Edge 507.00-luokituksella ei väliä kumpaa käytti niin auto pyysi lisää öljyä 12-13tkm öljynvaihdosta eli ei eroa.

Omista autoista Passat 2.0-16V -92 on ollut ainoa missä on huomannut eron öljynkulutuksessa. Nesteen City Pro 5w-40:stä sai lisätä 0.5l 3tkm välein vs valvoline SynPower 5w-40 sai ajaa yli 6tkm ennenkuin tarvi lisätä öljyä.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 10.1.2009 12:36

Vanhemmat vaihtoivat autoa, ostivat Bora TDI "05 , 100hv PD, moottorikoodi ATD.

Olenko nyt ymmärtänyt oikein että jos siinä käytettään Long-Lifeä, öljyn pitää täyttää 506.1 vaatimus ja kiinteällä 15tkm vaihtovälillä 505.1 -vaatimus.

Vaihtovälin sai muutettua Vag-commilla ?

mikes75
-
Viestit: 67
Liittynyt: 6.1.2007 16:38

ViestiKirjoittaja mikes75 » 10.1.2009 17:46

Juuri näin, itsekkin siirryin 15tkm huoltoväliin eli 505.01 öljyynesim Teboil Diamond Diesel, koska öljy puolta halvempaa ja kun Passat 1,9tdi vm 05 BKC- kone näyttää kuluttavan 1-1,5l tuolla vaihtovälillä niin ei viitti ajaa kalliilla longlife öljyllä joka tuskin sen kummempaa,,,

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 10.1.2009 19:44

Plus että lisäksi taitaa syödä sitä LL-öljyä enemmän.
Ja konekin kai tuppaa kulumaan LL:llä enemmän.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 10.1.2009 20:58

Plus että lisäksi taitaa syödä sitä LL-öljyä enemmän.
Ja konekin kai tuppaa kulumaan LL:llä enemmän.

Mikä tuossa LL:ssä sitten on ideana, jos öljyä kuluu enemmän ja kone kuluu enemmän ?

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 10.1.2009 21:37

Eikös se ole se pitkä vaihtoväli ;)
Oikeesti en ole ymmärtänyt tuota koskaan, kai sitä on ajateltu osittain myös mainoskikkana.
Mutta pelkästään huonoa noista on saanut lukea.

*Patu*
-
Viestit: 385
Liittynyt: 22.8.2006 7:35

ViestiKirjoittaja *Patu* » 11.1.2009 11:52

Mulla Passat AVF 1,9Tdi 96.kW, mittarissa 180.tkm ja koneessa 505.01 Teboil Diamond Diesel. EI syö öljyä yhtään 15.tkm:n vaihtovälillä.

LärVi
-
Viestit: 52
Liittynyt: 11.5.2008 20:36

ViestiKirjoittaja LärVi » 13.1.2009 14:25

Golf IV 1,9TDI (ATD) -03 ajettu 250tkm. Perimätiedon mukaan aina käytetty 506.01 Longlife öljyjä. 78tkm ajettu kiinteällä (15tkm) huoltovälillä ja edelleen Longlife öljyillä.

Itse olen tässä vuoden aikana ajellut vain vähän päälle 30tkm ja koneessa ollut Castrol EDGE 507.00 ja nyt Shell helix ultra VX 507.00. Vaihtovälillä ei ole pyytänyt lisäämään öljyä mutta on sitä desi tai puolitoistakin mennyt jos on halunut lisätä (olen halunnut).

Varmaan huono yksilö kun syö noin vähän ja minä tyhmä kun käytän kalliita öljyjä?

EDIT: Isäukolla Skoda Octavia 1.9TDI PD -06 DSG ajettu n.140tkm ja käytössä LL. Edellisellä vaihtovälillä, joka oli 27tkm tarvitsi lisätä neljädesiä. Vähän ennen öljyn vaihtoa olisi desi mennyt eli kokonaisuudessaan ehkä 0,5l / 27tkm.
Viimeksi muokannut LärVi, 14.1.2009 11:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 14.1.2009 0:30

olen omistanut 6 kpl vw autoja ja kaikki on syöny öljyä.on ollut vanhoja siltäväliltä ja uusia.bensa ja diesel.

olen käyttänyt mobilin,teboilin,shellin ja castrollin öljyjä..kaikkia vw syö,toiset vähemmän toiset enemmän.

edellinen 1,9tdi alh söi shellin LL öljyä varsinkin kesäkuumilla tosi paljon..15tkm ajolla 1,5ltr vaihdoin teboilin diamondiin 5w40 söi sitä 15tkm 0,8ltr

nykyinen 20tdi sisällä castrol LL 0w30,ekat 20tkm 1,2 ltr joutui lisäämään
nyt ajettu öljynvaihdon jälkeen 4tkm ja tikussa tippunut n 2mm..seuraillaan

eli laita koneeseen LL öljyt ja lisää tarvittaessa tai esim 0w40 tai 5w40/50 ja lisää tarvittaessa..sama mitä laittaa niin 15tkm vaihtovälillä joutuu lisäämään jos haluaa ylämerkissä pitää

onhan sekin mahdollista että jollain ei syö öljyä mutta pääsääntöisesti kaikki omat kärryt ovat öljyä syöneet

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 16.1.2009 19:59

Minunki AVB moottori lounasti öljyä jonkun verran.Venttiilikopasta tulevan huohotusletkun
kun siirsi kerääjäsäiliöön niin loppui kulutus.Ei vetänyt enään imupuolelle.
Keruusäiliöön ei keräänny öljuä kun ei ole alipainetta mutta vettä kondesoituu kuukaudessa noin desin. Toki ajo on nurkkapyöritystä ja jonkun verran motaria.

ukormi
-
Viestit: 237
Liittynyt: 2.11.2005 20:14

ViestiKirjoittaja ukormi » 27.1.2009 21:08

Tuo oma 390tkm ajettu AVF imee öljyä n. 3 desiä 10000 kilsalle. Taitaa suurin osa minullakin mennä huohottimen imemänä imupuolelle. Öljyä oli taas imuputkistossa kun niitä vesiletkun vaihdon yhteydessä tutkiskelin. Pitäisiköhän minunkin laittaa kerääjäsäiliö huohotinputkeen. Toisaalta tuo öljy varmaan voitelee männät hyvin :O)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa