Uskaltaako ostaa 400tkm ajettu Golf IV
Valvoja: ffp jäsenet
Uskaltaako ostaa 400tkm ajettu Golf IV
Hakusessa olisi halpa Golf IV Variant TDI , josta olisi tarkoitus tehdä pakettiauto. Paljon ajettuja halpoja löytyy reilusti, hieman vain mietityttää uskaltaako yli 350tkm kilometreillä olevaa varianttia ostaa? Kokemuksia mitkä paikat noista alkaa paukkumaan noilla kilometreillä?
Tuskin siinä on paljoakaan alkuperäisiä osia jäljellä alustassa ym. Kyllä noihin kilometreihin on jo heikot kohdat korjattu, joten jos hinta kohdallaan niin siitä vaan.
Aina käytetyn ostossa hinta/kunto on määrääviä ei niinkään mittarilukema.
Ja jos odottaa saavansa uuden niin silloin on ostettava uusi.
Aina käytetyn ostossa hinta/kunto on määrääviä ei niinkään mittarilukema.
Ja jos odottaa saavansa uuden niin silloin on ostettava uusi.
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
En itse ostaisi paljon ajettua autoa jos omassakin ajossa kilometrejä tulee reilummin. Jos siis olet ostamassa useammaksi vuodeksi autoa ja aiot muutakin kuin kauppan ja takas kerran vkossa ajaa niin ehkä kuitenkin kannattaa katsella vähemmän ajettua. Jos autoon isompaa vikaa/laittoa tulee ja laitat siihen esim. parin vuoden aikana sen auton hinnan tai enemmänkin niin silti se silloin pari vuoden päästä n. pullakahvien arvoinen. Ei autosta toki juuri koskaan saa omiaan pois eikä ole sanottu etteikö vähemmän ajetussa voisi olla kalliita vikoja. Riippuu niin paljon minkälaisella pidolla ollut. Toki jos 400tkm ajettuun on suurinpiirtein kaikki kuluvat osat vaihdettu ja huollot suoritettu tunnollisesti niin voihan se kestää vaikka toiset 400tkm.
Kannattaa kuitenkin huomioda että esim vaihdelaatikko voi alkaa olemaan tiensä päässä jos vw:n suositusten mukaan öljyjä ei ole ikinä vaihdettu. Ainahan käytetty on käytetty ja voi räjähtää 1tkm ajon päästä oli sitten 100tkm tai 400tkm ajettu.
Eli lähinnä ei juuta eikä jaata. Luultavasti vähemmän ajettu tulevaisuudessa helpompi myydäkkin...
Kannattaa kuitenkin huomioda että esim vaihdelaatikko voi alkaa olemaan tiensä päässä jos vw:n suositusten mukaan öljyjä ei ole ikinä vaihdettu. Ainahan käytetty on käytetty ja voi räjähtää 1tkm ajon päästä oli sitten 100tkm tai 400tkm ajettu.
Eli lähinnä ei juuta eikä jaata. Luultavasti vähemmän ajettu tulevaisuudessa helpompi myydäkkin...
Riippuu kyl tosi paljon siitäkin missä kunnossa se auto muuten on. Setä ajelee vantaalla taksia ja vaihtelee autoa 1-3 vuoden välein ja ajomäärä on vaihdettaessa 200tkm-550tkm ja autot on kyllä olleet niin hyvässä kunnossa ettei ajomäärää uskoisi ellei mittariin katso. Naapurilla on tällähetkellä sedän vanha E320CDI mersu -03, jossa mittarissa nyt 650tkm. Naapuri on ajanut sillä nyt itse parissa vuodessa 60tkm ja sanoi ettei mitään oikeastaan ole tarvinnut korjata. Mutta kaikkihan ovat tietysti yksilöitä. Ja pitkältä tuo golfin ostokin varmasti riippuu siitä että kuinka paljon se on halvempi, kuin vaikka 100tkm ajettu?
kannatan enemmän ajetun ja halvan ostoa. jos auto on kunnossa niin samanlailla sillä päästelee ko 200 tuhatta ajetulla mutta hinta ei tipu niin paljon.. Että ei muutako ostaan vaan, jos kohalle sattuu, mutta tietenki jos pelimerkkejä on niin voi ostaa vähemmän ajetun.Jos on tarkotus pitää sitä 5 vuotta ja ajaa 50 tuhatta vuojesa niin sillon voi harkita vähemmän ajettua myös.
-
- -
- Viestit: 220
- Liittynyt: 6.8.2003 12:44
Itse myytiin syksyllä vaimon V-golffi pois ja tilalle tuli -00 tdi IV-variant 289tkm mittarissa. Laitteessa on ilmastointi ja eberi, jotka puolisivat 5900e hintaa (noilla varustevaatimuksilla valinnanvara huono). Ainakin toistaiseksi on pelittänyt mainiosti. Öljyä ei kulu, auto käy ja vetää normaalisti ja alustaa ja jarruja on laiteltu edellisen toimesta.
Pakuna ei pitokulut hirvitä ja uudemman myydyn auton fyffet kasvaa korkoa tallessa.
Pari tonnia halvemmalla olisi tosiaan saanut ilman kylmäkonetta ja satku enemmän mittarissa, joten päädyimme tähän hintaluokkaan. Tuli vielä bonuksena eberi mukana, kun muuten olisin joutunut sen itse asentamaan.
Passatteja on pilvin pimein 90hv tdi-koneella 400-500tkm ajettuna ja ne toimii. Kannattaa miettiä laitteen elinkaari omassa käytössä ja laskea kustannukset sitä kautta. Myydessä ei nimittäin näistä saa yhtään mitään.
Pakuna ei pitokulut hirvitä ja uudemman myydyn auton fyffet kasvaa korkoa tallessa.
Pari tonnia halvemmalla olisi tosiaan saanut ilman kylmäkonetta ja satku enemmän mittarissa, joten päädyimme tähän hintaluokkaan. Tuli vielä bonuksena eberi mukana, kun muuten olisin joutunut sen itse asentamaan.
Passatteja on pilvin pimein 90hv tdi-koneella 400-500tkm ajettuna ja ne toimii. Kannattaa miettiä laitteen elinkaari omassa käytössä ja laskea kustannukset sitä kautta. Myydessä ei nimittäin näistä saa yhtään mitään.
Passatteja on pilvin pimein 90hv tdi-koneella 400-500tkm ajettuna ja ne toimii. Kannattaa miettiä laitteen elinkaari omassa käytössä ja laskea kustannukset sitä kautta. Myydessä ei nimittäin näistä saa yhtään mitään.
Niinhän se on. Itselläkin pyörinyt autonvaihto mielessä, johonkin farmari-dieseliin. Nykyisellä Kaarinalla ei ole kuin käyttöarvoa ja 345tkm mittarissa, joten silläkin ajelisi muutaman vuoden pikku huolloilla.
Paljon ajetun n. 4000-5000 auton ostossa ei varmasti hyödy kuin sen nykyinen myyjä, sillä ei varmasti saa omiaan lähellekään pois jos edes saa joskus myytyä. Kannattaa tuollanen sitten pitää niin kauan kuin menee paaliin.
Miksi se auto on pakko myydä? Ajaa sillä niin kauan kuin ylläpito- ja huoltokulut pysyy järkevänä ja kun tulee tarpeeksi paljon tai kallista vikaa, vie paaliin ja hankkii toisen.
Joissain kikottimissa tuijotetaan ihan turhaan sitä jälleenmyyntiarvoa ja 400 tkm ajettu auto alkaa kuulua niihin. Enemmin katsoisi, kuinka paljon sillä on käytön kannalta sitä arvoa.
Joissain kikottimissa tuijotetaan ihan turhaan sitä jälleenmyyntiarvoa ja 400 tkm ajettu auto alkaa kuulua niihin. Enemmin katsoisi, kuinka paljon sillä on käytön kannalta sitä arvoa.
jos hirvittää maksaa neljä tonnia 400 000 ajetusta golffista niin 300 000 ajettua cordobaa saa 2000 eurolla ja jää vielä toinen mokoma remontteihin. No tiedetään, eihän se ole lähellekään sama auto, mutta mitä itse olen ko. kikottimella muutaman kuukauden ajanut niin tuntuisi olevan hinta /laatusuhde melko kohillaan.
Koneethan nuissa on vahvoja,tuntuu ettei saa hajalle vaikka yrittäisi. Vaihteen synkrot alkaa jossain 400-500 tuhannen välillä ruskamaan,ainakin näin ex-autossa.
Koneethan nuissa on vahvoja,tuntuu ettei saa hajalle vaikka yrittäisi. Vaihteen synkrot alkaa jossain 400-500 tuhannen välillä ruskamaan,ainakin näin ex-autossa.
Uskaltaahan niitä ostaa, mutta hyvää tuuria se vaatii että meno on huoletonta.
Itsellä ollu pari 3B passattia joilla oli ajettu yli 400tkm ja oli niissä kaikenlaista...
Tosin pääomaahan noihin ei paljon tarvinnut sitoa.
Nyt on emäntä ajellut viimesen 9 kuukautta -04 TDi passatilla jossa ostettaessa oli mittarissa 265 tkm - nyt 293tkm.
Pari ylätukivartta on vaihdettu, muuten ei normihuollon lisäksi mitään.
Keväällä kun tuon ostin niin vähän ajetut vastaavat maksoi 18-22000 euroa.
Tuosta maksoin 11500 ja on siistissä kunnosssa ja toistaiseksi tosiaan toiminutkin.
Eli on tuossa hintaerossa aika paljon remonttivaraa. Tietysti jos kone posahtaa kyllähän siinä joku tonni äkkiä meneekin.
Itsellä ollu pari 3B passattia joilla oli ajettu yli 400tkm ja oli niissä kaikenlaista...
Tosin pääomaahan noihin ei paljon tarvinnut sitoa.
Nyt on emäntä ajellut viimesen 9 kuukautta -04 TDi passatilla jossa ostettaessa oli mittarissa 265 tkm - nyt 293tkm.
Pari ylätukivartta on vaihdettu, muuten ei normihuollon lisäksi mitään.
Keväällä kun tuon ostin niin vähän ajetut vastaavat maksoi 18-22000 euroa.
Tuosta maksoin 11500 ja on siistissä kunnosssa ja toistaiseksi tosiaan toiminutkin.
Eli on tuossa hintaerossa aika paljon remonttivaraa. Tietysti jos kone posahtaa kyllähän siinä joku tonni äkkiä meneekin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa