Polo 86c (mk2) Diesel swap

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

Polo 86c (mk2) Diesel swap

ViestiKirjoittaja redi » 5.12.2008 0:20

Ihan vain mielenkiinnosta utelen tämmöstä onko yleensäkkään mahdollista...

Eikös se ollut niin että iskutilavuus saa kasvaa 25% ja teho 20% tehokkaimmasta mallista?
1272 x 1,25 = 1590 ja 1.6 dieselin iskutilavuus ilmeisesti 1588cc eli sen puolesta kävis.

Mikäs se tehokkain malli nyt sitten on perus 86c Polosta?
Onko GT:ssä 58 vai 75hv kone? Tietty on tää G40 113hv mutta onko se sitten eri malli jo kuin normaali PRE-facelift polo vai mikä olis paras vertailumalli?

Tehojen puolestakin pitäisi kyllä pystyä 1.6 (turbo)diesel sinne survomaan, mutta tuleeko mahdollisesti jotain akselimassa tai muita paino-ongelmia? Mahtuuko/sopiiko semmonen tekniikka yleensäkkään koko värkin keulille mitenkään järkevästi?

Hyväkuntoisia aihioita saa kohtuuhintaan joten olisi EHKÄ JOSKUS hauska kokeilla :)

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 5.12.2008 8:59

Tehojen puolesta menee kun vertaa G40iin, mut et taida saada konetta sinne rakentamatta apurunkoa, joka sitten hankaloittaakin katsatamista. Painot voi myös mennä (tai onko han oikeammin että menee) yli oikein kunnolla. Tää on mutua osittain kyllä sitten, mutta kun esim 1.6 bensakoneenkaan laittaminen ei onnistu, kun ei ole kiinnikkeitä koneella.
Polon keula kun on sitten todella heppoinen rakenteeltaan.. Hyvä idea kyllä ;)

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 5.12.2008 15:25

Tuota kävisikö polo 6n mottori, niissä muistaakseni samassa asennossa kuin noissa vanhemmissakin..

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 5.12.2008 15:57

Taitaa 6N:ssä olla dieseleitä vaan 1.9 litraisia jotenka iskutilavuus menee ylitte. Näyttäis kyllä olevan eteenpäin kallistettuna.

Tiedä sitten miten käy jos normaaliin 1.6 koneeseen sovittais noita kannakkeita. Voi mennä voitelusysteemit hiukan sekaisin. Paitsi jos eroa on vaan kannessa ni kai siihen vois 1.9 kannen laittaa... tiedä häntä.

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 5.12.2008 17:01

kyllä sinne golfin dieseli menee kun menee 1.8 16v konekin.

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 5.12.2008 19:25

No kai sen saa asennettua tarpeen tullen vaikka eteen ja taakse ja tehdä nelivedon mutta kyse oli katulaillisen vempeleen kyhäämisestä Suomessa. Vai tarkoititko että 16v olis laillinen myös?

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 6.12.2008 8:40

Meneehän sinne mikä vaan, mutta apurungon joutuu rakentelemaan ja se vaatii hieman enemmän lakipykälien tulkintaa, että saa leimalle. Kts. Polo II:en 1.6 koneen asentelua projektiosastolta, jos se sieltä vielä löytyy. Joskus siellä sellainen oli.

TMa
-
Viestit: 8
Liittynyt: 11.10.2004 14:12

ViestiKirjoittaja TMa » 8.12.2008 21:57

Poloahan on saanut 1,3 dieselillä (45hp). Onko tietoa sen virityspotentiaalista? Sillä lienee olis helpointa ja laillista tehdä "superturbo" Polo. ;)

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 9.12.2008 16:00

Juuri tuossa itsekin bongasin sellaisen 1.3d:n olevan myynnissä kohtuu hintaan.
Koitin vähän googletella ja selvisi että 1.3 (MN) 45hv dieseliä olis valmistettu 6/86-07/90 ja 1.4 dieseliä (1W) 48hv 8/90-07/94.
Sen kummempaa tietoa en löytänyt. Sattuisikohan kukaan tietämään kyseisestä koneesta yhtään mitään?

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 9.12.2008 19:30

yks tuommonen yhenpistekolmen diisseli on tullut purettua pois ja istutettua tilalle 1,6 bensiini(ez) kone tilalle.

ainakin siinä oli läpihönkäävä kansi joten eiköhän siittä mutkalla saa sen 50 pollea ainaskin...

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 9.12.2008 22:45

Prkl mitä hi-techiä :D Olis ihan kiinnostava kokeilla mihkä siitä on. Liekö ees volkkarin oma motti ku noinki nykyaikaisia systeemeitä ku toi kansi :)

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 10.12.2008 1:49

No kyllähän tuosta nyt luulis näin peruskoulupohjalta saavan irti G40 lukemat. Tiedä sitten keston kannalta. :) Lie kuitenkin sisuskaluja vois rosvota muista?

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 10.12.2008 11:49

Tuo 1.3litrainen dieseli on ihan täysin 1.3litraseen bensaan pohjautuva, eli volkkarin oma kone. Jakaa jopa jonkun verran yhteisiä osia G40 koneen kanssa, joten siitä vaan sitten superdieseliä rakentamaan ;)

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 11.12.2008 18:11

Onkos tuosta täsmennystä että mitä kaikkea yhteistä osaa G40:stä ja tuosta diisselistä löytyy? Olisihan se häijy vehjes, 1.3superturbodiesel. Siihen nyt ei edes paljoa vaadita tuon tittelin saamiseksi. ;)

Kaksi koriaihiotakin jo pihasta löytyisi. Jopa sisältävät sydäntä vaille kaikki osatkin.

Minkälainen syöttöpumppu tuossa 1.3:ssa muuten on?

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 12.12.2008 5:45

Aika harvassa vaan noita koneita mun käsittääkseni. Syöttöpumppu muakin kiinnostais. Kai se on prkl mentävä ostamaan tommonen ni vois itse tutkia.
Turbolle käypästä pakosarjaa / imusarjaa lienee turha etsiä mistään valmiina? Toisaalta ehkä parempi vaan tehdä customina ku noita muiden vag dieseleiden väkerryksiä on katellu. :) Entä miltä kuulostais G40D? 1.3 bensakoneisiin saanee ainakin valmiita virinokkia mutta niistä tuskin on hyötyä dieselissä.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 12.12.2008 11:23

Mitenkä meinasit G40D:n toteuttaa? G-laaderi dsl:n kylkeen?

Saahan tuonne helposti tehtyä pakosarjan ja kyllä se turbokin siellä mahtuu olemaan. Vain mielikuvitus lie rajana. En nyt äkkiseltään muista edes nähneeni dsl:n imusarjaa että minkälainen on. Vaparin sarjojahan on käytetty turboleikeissä kautta aikojen enemmän tai vähemmän muokattuna. Imusarjassa kannattaa matkia nuita guruja. Ne kait ne on niitä laskeskellu ja miettiny.

Loppu jääkin sitten kiinni syöttöpumpusta, että saako tarpeeksi diisseliä koneeseen. Helpostihan tuosta tuplaisi tehot.. 90hp. :D Mutta että saisiko "isolohkon" kylkeen asennettua 1.6:n tai 1.9:n pumpun? Sittenhän kyllä ei olisi mitään ongelmia sen suhteen. 11mm nestepää lie jo tarpeeksi ruokkimaan 1.3:sta. Ilmaa sitten samassa suhteessa niin jo liikkuu. Lie olisi jo ne pikkusormen vahvuiset vetoakselit punneilla. :)


edit: Autodata kertoo että polossa olisi VE4/8-L212 pumppu. Eli homma ei sittenkään saata olla niin paha. ;)

triheadwolf
-
Viestit: 268
Liittynyt: 2.1.2005 18:05

ViestiKirjoittaja triheadwolf » 29.12.2010 19:36

Eiköhän 86c polon suurin vertailumoottorin kuutiotilavuus ole 1W diesel moottorin 1391cc x 1,25 = 1739 cc. Teho taasen 115hp x 1,20 = 138hp.

Mitähän eroavaisuuksia tavismalleihin tuossa G40:ssä on? tukevampi kallistuksenvakaaja ja isommat jäähdytetyt jarrut ja jarrusatulat? Pääsylinteri? Jousitus?
Eli mitä kaikkea tarvii vaihtaa että saa auton vastaamaan kekkoslovakia pykälienkin mukaan G40:tä?

Englannissa näyttäisi olevan tuo AFH moottori suosittu konversio näihin. Toki diesel olis aina parempi :D

http://www.clubpolo.co.uk/forum/lofiversion/index.php/t174544.html

On vaan tietenkin melko harvinainen tuo parempi 74kw 1,4 16v moottori kuin se 55kw, aivan eri moottori mitä on on kuin kuraa hämeessä.

Halpoja 74kw:n moottoreita tai koko autoja saa tarjota ;)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa