Polo 86c (mk2) Diesel swap
Valvoja: ffp jäsenet
Polo 86c (mk2) Diesel swap
Ihan vain mielenkiinnosta utelen tämmöstä onko yleensäkkään mahdollista...
Eikös se ollut niin että iskutilavuus saa kasvaa 25% ja teho 20% tehokkaimmasta mallista?
1272 x 1,25 = 1590 ja 1.6 dieselin iskutilavuus ilmeisesti 1588cc eli sen puolesta kävis.
Mikäs se tehokkain malli nyt sitten on perus 86c Polosta?
Onko GT:ssä 58 vai 75hv kone? Tietty on tää G40 113hv mutta onko se sitten eri malli jo kuin normaali PRE-facelift polo vai mikä olis paras vertailumalli?
Tehojen puolestakin pitäisi kyllä pystyä 1.6 (turbo)diesel sinne survomaan, mutta tuleeko mahdollisesti jotain akselimassa tai muita paino-ongelmia? Mahtuuko/sopiiko semmonen tekniikka yleensäkkään koko värkin keulille mitenkään järkevästi?
Hyväkuntoisia aihioita saa kohtuuhintaan joten olisi EHKÄ JOSKUS hauska kokeilla :)
Eikös se ollut niin että iskutilavuus saa kasvaa 25% ja teho 20% tehokkaimmasta mallista?
1272 x 1,25 = 1590 ja 1.6 dieselin iskutilavuus ilmeisesti 1588cc eli sen puolesta kävis.
Mikäs se tehokkain malli nyt sitten on perus 86c Polosta?
Onko GT:ssä 58 vai 75hv kone? Tietty on tää G40 113hv mutta onko se sitten eri malli jo kuin normaali PRE-facelift polo vai mikä olis paras vertailumalli?
Tehojen puolestakin pitäisi kyllä pystyä 1.6 (turbo)diesel sinne survomaan, mutta tuleeko mahdollisesti jotain akselimassa tai muita paino-ongelmia? Mahtuuko/sopiiko semmonen tekniikka yleensäkkään koko värkin keulille mitenkään järkevästi?
Hyväkuntoisia aihioita saa kohtuuhintaan joten olisi EHKÄ JOSKUS hauska kokeilla :)
Tehojen puolesta menee kun vertaa G40iin, mut et taida saada konetta sinne rakentamatta apurunkoa, joka sitten hankaloittaakin katsatamista. Painot voi myös mennä (tai onko han oikeammin että menee) yli oikein kunnolla. Tää on mutua osittain kyllä sitten, mutta kun esim 1.6 bensakoneenkaan laittaminen ei onnistu, kun ei ole kiinnikkeitä koneella.
Polon keula kun on sitten todella heppoinen rakenteeltaan.. Hyvä idea kyllä ;)
Polon keula kun on sitten todella heppoinen rakenteeltaan.. Hyvä idea kyllä ;)
Taitaa 6N:ssä olla dieseleitä vaan 1.9 litraisia jotenka iskutilavuus menee ylitte. Näyttäis kyllä olevan eteenpäin kallistettuna.
Tiedä sitten miten käy jos normaaliin 1.6 koneeseen sovittais noita kannakkeita. Voi mennä voitelusysteemit hiukan sekaisin. Paitsi jos eroa on vaan kannessa ni kai siihen vois 1.9 kannen laittaa... tiedä häntä.
Tiedä sitten miten käy jos normaaliin 1.6 koneeseen sovittais noita kannakkeita. Voi mennä voitelusysteemit hiukan sekaisin. Paitsi jos eroa on vaan kannessa ni kai siihen vois 1.9 kannen laittaa... tiedä häntä.
Juuri tuossa itsekin bongasin sellaisen 1.3d:n olevan myynnissä kohtuu hintaan.
Koitin vähän googletella ja selvisi että 1.3 (MN) 45hv dieseliä olis valmistettu 6/86-07/90 ja 1.4 dieseliä (1W) 48hv 8/90-07/94.
Sen kummempaa tietoa en löytänyt. Sattuisikohan kukaan tietämään kyseisestä koneesta yhtään mitään?
Koitin vähän googletella ja selvisi että 1.3 (MN) 45hv dieseliä olis valmistettu 6/86-07/90 ja 1.4 dieseliä (1W) 48hv 8/90-07/94.
Sen kummempaa tietoa en löytänyt. Sattuisikohan kukaan tietämään kyseisestä koneesta yhtään mitään?
Onkos tuosta täsmennystä että mitä kaikkea yhteistä osaa G40:stä ja tuosta diisselistä löytyy? Olisihan se häijy vehjes, 1.3superturbodiesel. Siihen nyt ei edes paljoa vaadita tuon tittelin saamiseksi. ;)
Kaksi koriaihiotakin jo pihasta löytyisi. Jopa sisältävät sydäntä vaille kaikki osatkin.
Minkälainen syöttöpumppu tuossa 1.3:ssa muuten on?
Kaksi koriaihiotakin jo pihasta löytyisi. Jopa sisältävät sydäntä vaille kaikki osatkin.
Minkälainen syöttöpumppu tuossa 1.3:ssa muuten on?
Aika harvassa vaan noita koneita mun käsittääkseni. Syöttöpumppu muakin kiinnostais. Kai se on prkl mentävä ostamaan tommonen ni vois itse tutkia.
Turbolle käypästä pakosarjaa / imusarjaa lienee turha etsiä mistään valmiina? Toisaalta ehkä parempi vaan tehdä customina ku noita muiden vag dieseleiden väkerryksiä on katellu. :) Entä miltä kuulostais G40D? 1.3 bensakoneisiin saanee ainakin valmiita virinokkia mutta niistä tuskin on hyötyä dieselissä.
Turbolle käypästä pakosarjaa / imusarjaa lienee turha etsiä mistään valmiina? Toisaalta ehkä parempi vaan tehdä customina ku noita muiden vag dieseleiden väkerryksiä on katellu. :) Entä miltä kuulostais G40D? 1.3 bensakoneisiin saanee ainakin valmiita virinokkia mutta niistä tuskin on hyötyä dieselissä.
Mitenkä meinasit G40D:n toteuttaa? G-laaderi dsl:n kylkeen?
Saahan tuonne helposti tehtyä pakosarjan ja kyllä se turbokin siellä mahtuu olemaan. Vain mielikuvitus lie rajana. En nyt äkkiseltään muista edes nähneeni dsl:n imusarjaa että minkälainen on. Vaparin sarjojahan on käytetty turboleikeissä kautta aikojen enemmän tai vähemmän muokattuna. Imusarjassa kannattaa matkia nuita guruja. Ne kait ne on niitä laskeskellu ja miettiny.
Loppu jääkin sitten kiinni syöttöpumpusta, että saako tarpeeksi diisseliä koneeseen. Helpostihan tuosta tuplaisi tehot.. 90hp. :D Mutta että saisiko "isolohkon" kylkeen asennettua 1.6:n tai 1.9:n pumpun? Sittenhän kyllä ei olisi mitään ongelmia sen suhteen. 11mm nestepää lie jo tarpeeksi ruokkimaan 1.3:sta. Ilmaa sitten samassa suhteessa niin jo liikkuu. Lie olisi jo ne pikkusormen vahvuiset vetoakselit punneilla. :)
edit: Autodata kertoo että polossa olisi VE4/8-L212 pumppu. Eli homma ei sittenkään saata olla niin paha. ;)
Saahan tuonne helposti tehtyä pakosarjan ja kyllä se turbokin siellä mahtuu olemaan. Vain mielikuvitus lie rajana. En nyt äkkiseltään muista edes nähneeni dsl:n imusarjaa että minkälainen on. Vaparin sarjojahan on käytetty turboleikeissä kautta aikojen enemmän tai vähemmän muokattuna. Imusarjassa kannattaa matkia nuita guruja. Ne kait ne on niitä laskeskellu ja miettiny.
Loppu jääkin sitten kiinni syöttöpumpusta, että saako tarpeeksi diisseliä koneeseen. Helpostihan tuosta tuplaisi tehot.. 90hp. :D Mutta että saisiko "isolohkon" kylkeen asennettua 1.6:n tai 1.9:n pumpun? Sittenhän kyllä ei olisi mitään ongelmia sen suhteen. 11mm nestepää lie jo tarpeeksi ruokkimaan 1.3:sta. Ilmaa sitten samassa suhteessa niin jo liikkuu. Lie olisi jo ne pikkusormen vahvuiset vetoakselit punneilla. :)
edit: Autodata kertoo että polossa olisi VE4/8-L212 pumppu. Eli homma ei sittenkään saata olla niin paha. ;)
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 2.1.2005 18:05
Eiköhän 86c polon suurin vertailumoottorin kuutiotilavuus ole 1W diesel moottorin 1391cc x 1,25 = 1739 cc. Teho taasen 115hp x 1,20 = 138hp.
Mitähän eroavaisuuksia tavismalleihin tuossa G40:ssä on? tukevampi kallistuksenvakaaja ja isommat jäähdytetyt jarrut ja jarrusatulat? Pääsylinteri? Jousitus?
Eli mitä kaikkea tarvii vaihtaa että saa auton vastaamaan kekkoslovakia pykälienkin mukaan G40:tä?
Englannissa näyttäisi olevan tuo AFH moottori suosittu konversio näihin. Toki diesel olis aina parempi :D
http://www.clubpolo.co.uk/forum/lofiversion/index.php/t174544.html
On vaan tietenkin melko harvinainen tuo parempi 74kw 1,4 16v moottori kuin se 55kw, aivan eri moottori mitä on on kuin kuraa hämeessä.
Halpoja 74kw:n moottoreita tai koko autoja saa tarjota ;)
Mitähän eroavaisuuksia tavismalleihin tuossa G40:ssä on? tukevampi kallistuksenvakaaja ja isommat jäähdytetyt jarrut ja jarrusatulat? Pääsylinteri? Jousitus?
Eli mitä kaikkea tarvii vaihtaa että saa auton vastaamaan kekkoslovakia pykälienkin mukaan G40:tä?
Englannissa näyttäisi olevan tuo AFH moottori suosittu konversio näihin. Toki diesel olis aina parempi :D
http://www.clubpolo.co.uk/forum/lofiversion/index.php/t174544.html
On vaan tietenkin melko harvinainen tuo parempi 74kw 1,4 16v moottori kuin se 55kw, aivan eri moottori mitä on on kuin kuraa hämeessä.
Halpoja 74kw:n moottoreita tai koko autoja saa tarjota ;)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 60 vierailijaa