VAG: 90hv ja 110hv moottorien erot?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

O.P.P
-
Viestit: 34
Liittynyt: 22.7.2006 17:51

VAG: 90hv ja 110hv moottorien erot?

ViestiKirjoittaja O.P.P » 27.10.2008 22:24

Aluksi pahoittelen tätä kysymystä,tietoa varmastikin löytyy jo täältä ja paljon,mutta searchilla ei oikein tärpäny kun en ilmeisesti osaa käyttää sitä oikein...

Asiaan

Esimerkkiautona 3B Passat TDI vm 98. Miten 90hp ja 110 hp kone eroaa toisistaan ?(Nimen omaan kestävyyden ja tehonmuodostuksen suhteen) esim. isomman turbon tai vahvempien osien takia?Kertokaa kaikki mitä tiedätte olevan eroa!

Kyselen sillä perusteella että jos vaihdan nyt autoa esim.90hp:een,mistä pitää lähteä liikkeelle kunnon penkissä softauksen jälkeen/ennen?

Ei ole tarkoitus ohjusta rakentaa,vaan lisätä ajomukavuutta tuonne n.140-150 hv:n tasolle

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 27.10.2008 22:58

Elikkä 90hp=AHU 110hp=AFN

-Suuttimet,
-AHU:ssa hukkaportti turbo k03 tai gt15 ja AFN:ssä vnt-15 tai gt1749v
-Pakosarja myös erilainen
-N75 venttili ja ECU erilaine turbon myötä

Kestävyys erot on sitten että yläpuolen kiertokangen laakeriliuskat on erilaiset :)

O.P.P
-
Viestit: 34
Liittynyt: 22.7.2006 17:51

ViestiKirjoittaja O.P.P » 27.10.2008 23:12

Eli mitä palikoita kannattaa vaihtaa softauksen lisäksi?

Minne saakka tuon AHU:n ahdin piisaa,ennen kuin ilma loppuupi?
Mitäs taasen tuo 140-150hp vaatii?

Ja kestääkö moottori tuollaisen lisäyksen hyvin vai rasittuuko liikaa?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 27.10.2008 23:21

AHU:ssa menee ahdin vaihtoon taitaa se vakio riittää jonkun 120hp
AFN:n menee pelkällä lastulla noille tehoille

E: Jostain olen kuullut et taitaa jotkut olla ottanut molemmista vakio moottorilla +200hp....

O.P.P
-
Viestit: 34
Liittynyt: 22.7.2006 17:51

ViestiKirjoittaja O.P.P » 27.10.2008 23:34

Selvä.

Mikäs ahdin olisi kaikkein järkevin laittaa AHU:uun?Lähtökohtana tietysti Bolt On ja ei älyttömän kallis.Mikä olisi fiksuin puhallin,kun muuta ei tehdä kun kunnon penkityssoftaus?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 28.10.2008 7:28

Varmaankin se 15/20 hybridi on se järkevin tuossa tapauksessa. Tosin suuttimista jää kiinni tehotavoitteiden täyttyminen.

petri m
-
Viestit: 307
Liittynyt: 8.3.2006 18:28

ViestiKirjoittaja petri m » 28.10.2008 8:06

afn moottorista mitattu boksilla 151hv ja karvan alle 300nm. boksinteko ohjeet + dyno laput löyty jostain topicista.kannattaa selailla .itellä sama boksi ja pelaa todella hyvin. ja oli siellä 1z mitattu 115hv tjs. vääntöjä en muista

O.P.P
-
Viestit: 34
Liittynyt: 22.7.2006 17:51

ViestiKirjoittaja O.P.P » 28.10.2008 8:10

Tosin suuttimista jää kiinni tehotavoitteiden täyttyminen.


Siis onko ne molemmissa koneissa muka niin pienet,ettei päästä tonne 140+hp tienoille?

Mites muuten tuo perinteinen automaatti(ei tiptronic) kestää trimmaamista?

En ole vielä päässyt koeajamaan Pasuunaa tolla laatikolla;joten onko se tuollainen perus jenkkitomaattilaatikko joka vaihtaa hitaasti ja syö tehot?

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 28.10.2008 8:15

Kyllä AFN:ssä pitäis vakiosuuttimet riittää ~140-150hv.

Perinteinen automaatti kestänee turvallisesti 270nm vääntöä, eli paljoa en potkua laittais moiseen lisää.
AHUn perässä tollanen laatikko ei hyvä, AFN:n kanssa just ja just kärsii ajella.

O.P.P
-
Viestit: 34
Liittynyt: 22.7.2006 17:51

ViestiKirjoittaja O.P.P » 28.10.2008 8:25

AHUn perässä tollanen laatikko ei hyvä


Tarkoitat siis ilmeisesti,että ei kulje mihinkään?Vai?

Ja mites se vaihtamis-sessio,lähellä tipparia vai 55 Chevyn TH-350:stä?

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 28.10.2008 8:54

Älä missään nimessä semmoisella osta, tosin on tällä foorumilla yksi jolla on kuitenkin n.250hv ja vajaa 500nm eikä laatikkoa ole vahvistettu.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 28.10.2008 12:25

Tarkoitat siis ilmeisesti,että ei kulje mihinkään?Vai?

Sitä juuri.

Vaihtaa kyllä ihan samalla tavalla kuin tippi, ei siinä mitään.
Ohjelma muuten on persuuksesta, tai sitten se johtuu siitä kun on niin tuhnu.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 29.10.2008 15:47

AFN: erillainen pumppu ns: isorunkoinen

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 29.10.2008 17:05

AFN: erillainen pumppu ns: isorunkoinen

Mitäs eroa tuossa tarkalleen on?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 29.10.2008 17:13

Eiköhän liene AHU:ssa ja AFN:ssä oo sama syöttöpumppu.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 29.10.2008 18:10

on sama eikä mikään iso runkoinen. ero löytyy nokkalevystä jos jotain merkitsevää eroa haetaan

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 29.10.2008 19:28

Löytyyköhän eroa edes nokkalevystä? Eiköhän noiden tehoerot selity enemmänkin suuttimien koolla ja ohjelmalla.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 29.10.2008 19:29

en tarkoittanut että teho ero tulee juurikin tuosta nokkalevystä, kyllä siinä nokkalevyssä on eroa.

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 29.10.2008 19:46

110 ja 90 heppaisissa manuaaleissa on olemassa kahta eri nokkalevyä. Automaateissa on vielä kolmas erilainen malli. DE110 ja se toinen mikälie on aika lähelle samat. Automaatin DE143 on sitten parempi.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 29.10.2008 19:54

Syöttöpumppuja oli näköjään eri osanumeroilla:

AHU - 028 130 115 M
AFN, AVG - 028 130 115 A
AHH - 038 130 107 J (eikös tää oo jo 11mm, sama pumppu kun automaatti ALH:ssa)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa