TDI PD 1.9 Hieno vika
Valvoja: ffp jäsenet
TDI PD 1.9 Hieno vika
Juuh. Jopa niin hieno että alkaa ottaa hattuun.
Eli moottorin käyntiinlähtö on laiska.Sitko puuttuu tyhjäkäynnillä.
Savuaa koko ajan ja haisee vanhalle valmetille.
Kuluttaa myös pari litraa liikaa.
Ajoitus on siis nokka-akseliremontin jäljiltä myöhäisellä, eikös?
Uusittu kaikki tiivisteet ym. sälä myös tässä yhteydessä.
Vaan kun ei ole, siis ainakaan oikeasti. Ajoitukset ovat varmasti kohdallaan, ihan hiukan voi lisätä, mutta sitten antaa vikakoodin että nokka-akselin asentotunnistin ulkona säätörajasta.
Vag-Commilla siis myös ok: Suuttimien korjauskertoimet ja kaikki anturiarvot.
Miksi siis näin käy?
Puristus ja ohivirtaukset viimeisenpäälle hyvät.
Onko mahdollista, että Pumppusuuttimet ovat vioittuneet seistessä n.4kk?
Tai ettei tandempumppu tuota esipainetta riittävästi jolloin mekaaninen avautumispaine ei ylity ajoissa?
Tai tankkivarusteet vetää ilmaa sekaan oikeen raikkaasti?
Heittäkää jotain, jäi nimittäin myös vw:ltä selvittämättä.
Eli moottorin käyntiinlähtö on laiska.Sitko puuttuu tyhjäkäynnillä.
Savuaa koko ajan ja haisee vanhalle valmetille.
Kuluttaa myös pari litraa liikaa.
Ajoitus on siis nokka-akseliremontin jäljiltä myöhäisellä, eikös?
Uusittu kaikki tiivisteet ym. sälä myös tässä yhteydessä.
Vaan kun ei ole, siis ainakaan oikeasti. Ajoitukset ovat varmasti kohdallaan, ihan hiukan voi lisätä, mutta sitten antaa vikakoodin että nokka-akselin asentotunnistin ulkona säätörajasta.
Vag-Commilla siis myös ok: Suuttimien korjauskertoimet ja kaikki anturiarvot.
Miksi siis näin käy?
Puristus ja ohivirtaukset viimeisenpäälle hyvät.
Onko mahdollista, että Pumppusuuttimet ovat vioittuneet seistessä n.4kk?
Tai ettei tandempumppu tuota esipainetta riittävästi jolloin mekaaninen avautumispaine ei ylity ajoissa?
Tai tankkivarusteet vetää ilmaa sekaan oikeen raikkaasti?
Heittäkää jotain, jäi nimittäin myös vw:ltä selvittämättä.
Tandempumppu on poissa laskuista, uusittu.
Käynti terävöityi ihan kuultavasti, muutei vieläkään pelaa kuten ennen.
Asentotunnistin voisi olla vioittunut, mutta kun ennakkoa kääntää lisää nousee ennakko kyllä tietokoneenkin mukaan. Käynti vaan ei parane.
Vois olla vaikka pumppusuuttimista yhdestä O-rengas rikki meno/ paine puolelta paluukierron puolelle. Jos ovat tiivisterenkaat kovettuneet seistessä..
Käynti terävöityi ihan kuultavasti, muutei vieläkään pelaa kuten ennen.
Asentotunnistin voisi olla vioittunut, mutta kun ennakkoa kääntää lisää nousee ennakko kyllä tietokoneenkin mukaan. Käynti vaan ei parane.
Vois olla vaikka pumppusuuttimista yhdestä O-rengas rikki meno/ paine puolelta paluukierron puolelle. Jos ovat tiivisterenkaat kovettuneet seistessä..
-
- -
- Viestit: 220
- Liittynyt: 6.8.2003 12:44
Omistin 2kk -03 96kw passatin (AVF), jossa oli uudesta asti alle +10C kylmäkäynnistyksissä savutusta ja rynkytystä. Vika katosi pakkasella (lienee hehkut avittanut) eikä myöskään yli +15C asteessa oireillut.
Auto oli kymmenisen kertaa pajalla ja siihen vaihdeltiin takuuseen lukemattomia osia, mutta vika koskaan selvinnyt. Kauppa peruttiin ja sain toimivan yksilön tilalle.
Myivät sen eteenpäin jollekin vanhemmalle miehelle alkutalvesta, jolloin vika ei edes enää ilmennyt säiden kylmettyä. Ehkä se vähemmän kriittisellä ihmisellä palveli hyvin, mutta itse en 40ke autossa tuollaista hyväksynyt.
Auto oli kymmenisen kertaa pajalla ja siihen vaihdeltiin takuuseen lukemattomia osia, mutta vika koskaan selvinnyt. Kauppa peruttiin ja sain toimivan yksilön tilalle.
Myivät sen eteenpäin jollekin vanhemmalle miehelle alkutalvesta, jolloin vika ei edes enää ilmennyt säiden kylmettyä. Ehkä se vähemmän kriittisellä ihmisellä palveli hyvin, mutta itse en 40ke autossa tuollaista hyväksynyt.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 49 vierailijaa