TDI PD 1.9 Hieno vika

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

TDI PD 1.9 Hieno vika

ViestiKirjoittaja LTR » 2.9.2008 21:46

Juuh. Jopa niin hieno että alkaa ottaa hattuun.

Eli moottorin käyntiinlähtö on laiska.Sitko puuttuu tyhjäkäynnillä.
Savuaa koko ajan ja haisee vanhalle valmetille.
Kuluttaa myös pari litraa liikaa.

Ajoitus on siis nokka-akseliremontin jäljiltä myöhäisellä, eikös?

Uusittu kaikki tiivisteet ym. sälä myös tässä yhteydessä.

Vaan kun ei ole, siis ainakaan oikeasti. Ajoitukset ovat varmasti kohdallaan, ihan hiukan voi lisätä, mutta sitten antaa vikakoodin että nokka-akselin asentotunnistin ulkona säätörajasta.

Vag-Commilla siis myös ok: Suuttimien korjauskertoimet ja kaikki anturiarvot.

Miksi siis näin käy?

Puristus ja ohivirtaukset viimeisenpäälle hyvät.

Onko mahdollista, että Pumppusuuttimet ovat vioittuneet seistessä n.4kk?

Tai ettei tandempumppu tuota esipainetta riittävästi jolloin mekaaninen avautumispaine ei ylity ajoissa?

Tai tankkivarusteet vetää ilmaa sekaan oikeen raikkaasti?

Heittäkää jotain, jäi nimittäin myös vw:ltä selvittämättä.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 3.9.2008 6:37

hehkut?

goodis
-
Viestit: 202
Liittynyt: 20.1.2005 18:10

ViestiKirjoittaja goodis » 3.9.2008 7:28

kunnossa oleva pd lähtee näillä keleillä käyntiin kyllä vaikka ei olis yhtään hehkua kunnossa. Jos ei lähde niin sitten jossain muualla vikaa. Käyntiääni ehkä hieman karkeampi alussa. Toinen juttu sitten -35 pakkasessa.

shadow
-
Viestit: 48
Liittynyt: 23.7.2003 16:36

ViestiKirjoittaja shadow » 3.9.2008 7:58

voisiko nokka-akselin asentotunnistin olla vioittunut tuossa remontissa?

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 3.9.2008 18:17

Annoinpas tyhmän vastauksen;) Eipä ollu polla paljoa hereillä.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 3.9.2008 19:14

Tandempumppu on poissa laskuista, uusittu.

Käynti terävöityi ihan kuultavasti, muutei vieläkään pelaa kuten ennen.

Asentotunnistin voisi olla vioittunut, mutta kun ennakkoa kääntää lisää nousee ennakko kyllä tietokoneenkin mukaan. Käynti vaan ei parane.

Vois olla vaikka pumppusuuttimista yhdestä O-rengas rikki meno/ paine puolelta paluukierron puolelle. Jos ovat tiivisterenkaat kovettuneet seistessä..

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 3.9.2008 21:20

Kyllä kai ne o-renkaat olisi syytä uusia aina kun suuttimet ottaa kannesta irti. Taitavat vaan maksaa melko paljon pirulaiset.

Sekottaja
-
Viestit: 60
Liittynyt: 7.4.2007 7:23

ViestiKirjoittaja Sekottaja » 5.9.2008 16:17

105 e neljään suuttimeen maksoi ainakin mulle ne tiivisteet.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 6.9.2008 8:09

Suurinpiirtein sen ne maksaa, nythän nuo suuttimet eivät vaan ole olleet auki.

Olisko sitten seistessä o-renkaat kuivuneet ja kutistuneet tai jotain muuta.

Grendel
-
Viestit: 35
Liittynyt: 2.2.2006 19:46

ViestiKirjoittaja Grendel » 6.9.2008 16:04

Jos yksi pumppusuutin on poissa pelistä totaalisesti niin kone hörähtää nätisti käyntiin. Käy vaan tosi epätasaisesti eikä vedä kunnolla.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 6.9.2008 18:31

Mites pumppusuuttimien johtosarja mikä kulkee kannessa venakopan alla? Joskus tullut duunissa uusittua niitä käyntihäiriöiden takia.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 8.9.2008 11:12

Johtosarja uusittu, ei vaikutusta.

Kone käy kaikilla, haisee vaan pahalle koska ei pala kunnolla ja terävyys puuttuu.

Jos o-renkaat vuotavat meno/paluulinjojen välillä niin esipaine ei kasva riittävästi ja mekaaninen n.300barin avautumispaine ei toteudu, ajoissa.

Sekottaja
-
Viestit: 60
Liittynyt: 7.4.2007 7:23

ViestiKirjoittaja Sekottaja » 10.9.2008 17:40

Työkaverilla olivat joskus huollossa laittaneet meno ja paluu puolen letkut väärinpäin siinä ns: "polttoainetukilla". Autossa oli ollut vähän samanlaisia oireita. Olivat jonkun päivän etsineet vikaa ennenkuin oli sattunu silmään.

Passat_tdi66
-
Viestit: 220
Liittynyt: 6.8.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Passat_tdi66 » 18.9.2008 10:49

Omistin 2kk -03 96kw passatin (AVF), jossa oli uudesta asti alle +10C kylmäkäynnistyksissä savutusta ja rynkytystä. Vika katosi pakkasella (lienee hehkut avittanut) eikä myöskään yli +15C asteessa oireillut.

Auto oli kymmenisen kertaa pajalla ja siihen vaihdeltiin takuuseen lukemattomia osia, mutta vika koskaan selvinnyt. Kauppa peruttiin ja sain toimivan yksilön tilalle.

Myivät sen eteenpäin jollekin vanhemmalle miehelle alkutalvesta, jolloin vika ei edes enää ilmennyt säiden kylmettyä. Ehkä se vähemmän kriittisellä ihmisellä palveli hyvin, mutta itse en 40ke autossa tuollaista hyväksynyt.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: diffas ja 41 vierailijaa