vw golf 4 1.9 tdi pakoputken irrotus!! apuja

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

nipa``
-
Viestit: 149
Liittynyt: 30.7.2007 22:57

vw golf 4 1.9 tdi pakoputken irrotus!! apuja

ViestiKirjoittaja nipa`` » 24.8.2008 15:08

joo pitäis saada kyseisestä golffista putki pois.
takavaimentimelta katille asti on yhtenäistä putkee ja kaikki kiinnikkeet oon poistanu mut en saa vaa pujotettua sitä pois. oisko apuja? muuta ku saha tai rälläkkä"!

Starwie
-
Viestit: 17
Liittynyt: 7.7.2005 23:19

ViestiKirjoittaja Starwie » 24.8.2008 15:24

Vissiin orkkisputki kyseessä? Ei mahda onnistua ilman rälläkkää. Ykkös-Octaviassa ainakin piti laulattaa laikkaa että sai sen taka-akselin yli menevän osuuden pois.
Taitaavat kasata noi tehtaalla niin että ensin putkisto, sitten taka-akseli. Kun tulee kestävämpi ilman liitoksia.

nipa``
-
Viestit: 149
Liittynyt: 30.7.2007 22:57

ViestiKirjoittaja nipa`` » 24.8.2008 15:29

noi voihan perkele!

nipa``
-
Viestit: 149
Liittynyt: 30.7.2007 22:57

ViestiKirjoittaja nipa`` » 24.8.2008 15:30

rasittakkohan konetta mitenkään jos ajelen jonkin aikaa ilman putkea?

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 24.8.2008 15:41

Eipä se siitä rikki mene.

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 24.8.2008 22:09

Kyllä se mahtuu sieltä tulemaan. Ei muuta kun otat takaiskarit alapäästä irti ja kaikki kallistuksen vakaajat yms että taka-akseli roikkuu vapaana, ja sitten vaan pyörittelet aikas sitä putkea niin se on kentällä.

nipa``
-
Viestit: 149
Liittynyt: 30.7.2007 22:57

ViestiKirjoittaja nipa`` » 25.8.2008 11:29

no jos teen downpipeltä asti uuden putken, nii kattookohan katsastusmies että onko mulla siellä katttia? ku eihä katin poisto ilmeisesti vaikuta päästömittauksiin diisselissä? korjatkaa jos oon väärässä.

eli katsookoha katsastusmies että onko siellä sitä kattia?

dieseL^^
-
Viestit: 144
Liittynyt: 16.5.2005 21:36

ViestiKirjoittaja dieseL^^ » 26.8.2008 20:29

Katti ei vaikuta päästöihin mutta katti on silti oltava siellä.Ainakin katsastuksen ajan... :P

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 26.8.2008 20:33

^Vaikuttaa se päästöihin, muttei katsastuksessa mitattaviin.. :)

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 27.8.2008 13:50

Eikä noin uuteen autoon saa muutenkaan tehdä mitään muutoksia pakoputkistoon, tai ainakin vähintäänkin kaikkien juttujen pitää olla hyväksyttyjä.

nipa``
-
Viestit: 149
Liittynyt: 30.7.2007 22:57

ViestiKirjoittaja nipa`` » 27.8.2008 21:27

miten nii ei sais tehä jos pysyy päästömittaukset kurissa?

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 28.8.2008 18:44

tyyppihyväksyntä sanoo että tietty automalli koostuu näistä osista ja niiden pitää silloin siinä olla, mitään ei saa muuttaa erilaiseksi jos oikein lain kirjainta ankarasti tulkitaan..

nipa``
-
Viestit: 149
Liittynyt: 30.7.2007 22:57

ViestiKirjoittaja nipa`` » 29.8.2008 10:05

eihän se voi olla niin että aina pitäisi käyttää marmoritiskin osia!

Pee_Pee
-
Viestit: 96
Liittynyt: 16.3.2008 12:23

ViestiKirjoittaja Pee_Pee » 29.8.2008 11:12

Mä vaihdoin 306td pösöön takimmaisen äänenvaimentajan tilalle suoran putken ku ei ollu rahaa ostaa uutta vaimentajaa sillä hetkellä. Katsastusmies meinas että sen ei oo pakko antaa leimaa ku äänenvaimennin ei vastaa alkuperäisasennusta. Kyllä se kuitenki anto leiman, kehu että parempihan tuollanen suora putki on ku sellanen helvetin pörinäpönttö. Se suoraputki ei nimittäin nostanu auton ääntä ollenkaan.

shadow
-
Viestit: 48
Liittynyt: 23.7.2003 16:36

ViestiKirjoittaja shadow » 29.8.2008 11:26

Kaipa sitä jonkinlaista järjen ääntä näissä hyväksyntähommissa kuunnellaan, eli en ihan heti uskoisi katsarin nipottavan alkuperäisen kaltaisesta tarvikepöntöstä/putkesta jossa on kaikki osat kuten alkuperäisessä.

Jos taas pillua alettaisiin viilaamaan niin tarvikeosatkin pitäisi kai(?) jollain tavalla hyväksyttää vaihtoehtoisiksi osiksi näissä uudemmissa autoissa

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 29.8.2008 14:20

ja raja vuosi taitaa mennä tuossa -98 paikkeilla, jonka jälkeen kaikki pitäis periaatteessa olla hyväksyttyjä osia.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa