1.6 td suuttimien vaikutus koneen "käytökseen"

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

1.6 td suuttimien vaikutus koneen "käytökseen"

ViestiKirjoittaja leinoan » 19.8.2008 22:09

Lykkäsin 1.6 td,hen 1.9 td,n suuttimet. "Voimasavutus" väheni/kulku pysyi ennallaan.Muutoksen myötä tietyllä kierrosalueella kone pitää pientä "sätkätystä"
Pitäisikö ennakkoa pienentää muutoksen myötä vai mistä tuo ääni aiheutuu? ennakko nyt tasan 1, yläkerta koneistettu, hydrauliset nostajat uudet jne, eli kannesta ei pitäisi olla kiinni.
Ehdotuksia?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 19.8.2008 22:41

Vaikuttaahan nuo käyntiin, itselläkin tässä "opiskelu" meneillään kun omassa kiesissä jonkin asteisia häiriöitä.. miltei kaikki suuttimet näyttäs kostuvan, putkia räpeltäessä kolisee sormille, ja pieniä humpaamis/kierrosten jämähtämisilmiöitäkin löytyy. Kärjet on siis hiljattain vaihdettu. Kulkupuolessa ei sitävastoin ole valittamista, päinvastoin..

Ennakko saa ilmeisesti olla allekkin tuon yhden, kannattanee kokeilla, jos rimmailtu tapaus.

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 20.8.2008 4:51

suutin putket voi hieman pitää sirkutusta jos niissä ei ole niitä välille tulevia tukia.muistaakseni 1.6td suuttimien avauspaine tais olla jotain 130-135bar nurkilla ja näissä 1.9td 155bar..varmasti savu vähenee näillä kun ovat vielä esiruiskutuksella olevat,pääsääntöisesti vielä käyntiääni hieman pehmenee näillä suuttimilla.
Tosin,millin ennakko on mielestäni hieman liikaa, jopa lievään virilaitteeseen...

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 20.8.2008 8:37

Joo eipä tuossa niitä tukia ole niin sillä vähän varauksella suhtautuu kun niitä kopeloi, mutta ne vuodot kuitenki pitäs saada loppumaan ennenkun alkaa paikat hajoamaan. Tuossa on ne ra mallin kärjet, muistaakseni se 155bar.

Golffimake
-
Viestit: 177
Liittynyt: 23.10.2006 11:06

ViestiKirjoittaja Golffimake » 20.8.2008 14:47

Vaparin suuttimissa on a-paine 135bar, 1,6 td:ssäkin 155. 1,6sessa vaan ei ole kaksivaiheiset. Jos vuotaa suutinputkien juuresta niin kantsii kattoa ettei ole putken "kartio" vinossa suuttimeen nähden tai kartio jopa päässyt halkeamaan. Täällähän oli jossain keskustelussa mainittu että 1,9:in suutin olisi hieman korkeampi->putki jäisi vinoon?
Ennakolla ei itselläni huomattavaa vaikutusta muuhun kuin savun väriin(1,65 harmaata) ja alemmalla vetoalueella "nelistävä" moottori. Tällä hetkellä 0,95 ajoitus caddyssä ja kojelaudan hantaakilla lisääntyy n. 0,35.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 20.8.2008 19:42

Korkeampi on 1.9,n suutin ,mutta siten väänsin putkia, että kartiot suoraan asettuu. Nuo tuet heitin mäkeen...olisi kai pitänyt säilyttää. Täytynee ennakkoa vähän pienentää ja ainakin nyt tarkistaa ettei kylmäkäynnistimen säätö jätä ennakkoa jumiin. Mitenkähän ranttu tuo on nuista liekkilevyistä.Pitäisikö vaihtaa aina uudet, kun suuttimet irrottaa. Ja onko noilla suuttimilla joku virallinen kiristysmomenttikin?

shadow
-
Viestit: 48
Liittynyt: 23.7.2003 16:36

ViestiKirjoittaja shadow » 21.8.2008 9:24

Ainakin itseni olen antanut ymmärtää että liekkirenkaat tulisi vaihtaa jokaisella avauksella, ovathan ne samalla tiivisteet. Lisäksi noiden hinta on kuitenkin sen verran edullinen ettei ole tarvinnut sitä juurikaan miettiä.

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 21.8.2008 12:46

1.9TD:n ja 1.6TD suutin putket ovat erilaiset,kaverin 1.6td:n laitettiin aaz:in suuttimet käynti äänestä tuli mukavempi ha hiljasempi.

Ne tiiviste lätkät suuttimien alla kannattaa aina uusia kun suutin on irti.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 27.8.2008 14:16

Helevettiläinen...pisteet Akille.suutinputkethan ne sitten oli "naimisissa "keskenään ja äänet hävisi kun nuo erottelin. On nää ihme vehkeitä,mutta Jetta jatkaa siis hidata kuolemaansa...

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 27.8.2008 16:57

no,ehkä kerran tai kaks pelaillut näiden kanssa joten ei tullut muuta järkevää selitystä mieleen,ja tiesin ett suuttimet on varmasti hyvässä kunnossa niin ei voinnut olla siitäkään kyse ett olis ollut kärki rikki tai muuta..
Mut,hyvä homma ett syy selvisi..

Ovat muuten tuon kaksoisahdetun "vanhat" suuttimet mitkä sulle tuli joten todistetusti ovat toimineet = )

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 27.8.2008 19:12

^ suuttimia en kyllä epäillytkään,alkoi vaan pelottaa et laukee koko mylly..kun ei tuo kone mikään neitsyt enää ole.
kyllähän niissä putkissa tuntuu olevan melkoinen "syke" kun käynnissä ollessa niitä kokeilee...

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 27.8.2008 21:55

Millaisia kokemuksia porukalla motonetin suutinkärjistä?? Semmoset ollu 5tkm kohta paikoillaan ja parantamisen varaa olis käytöksessä, ellei sitten pumpusta johdu kun kierrokset tahmailee välillä 1100:aan ja kunnon kiihdytyksessä 2800 nurkille. Semmonen pirun kolkotuski kuuluu koneen käydessä, hiljenee kun nappaa suuttimenputkesta nro 2 kiinni, ja se suutin vielä kaikista eniten vuotikin.

shadow
-
Viestit: 48
Liittynyt: 23.7.2003 16:36

ViestiKirjoittaja shadow » 28.8.2008 12:38

PSA:n 1.8td:ssä tuollaiset motonetin kärjet kaverilla ~20tkm. Käynti meni todella erikoiseksi ja suuttimet testattiin. Kolme neljästä vuosi ja kahdessa suihkutuspiikki meni vähän minne sattui. Eli mielestäni tässäkin kohdassa pätee sanonta "markalla saa markan osan"

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 28.8.2008 15:19

Jaahas, no pitänee varmaan vaihtaa ne jossainvaiheessa, viittis sulattaa koko konetta noiden takia.

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 2.9.2008 8:15

Puhtaus on puoli ruokaa, siis suuttimissa. Kun asennetaan uusia suuttimen kärkiä, puhdista huolellisesti esim. diesel jäänestolla tai vastaavalla mutta älä kolhi neulaa. Voitele kärjet naftalla ennen asennusta - puhdista myös suutin rungot. Yleensä ne motonetin suuttimet pelaa kunhan säilytysrasva on puhdistettu kaikki pois.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 2.9.2008 9:12

Naftakylvyssä on kuulemma kasatut..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa