1.6 td suuttimien vaikutus koneen "käytökseen"
Valvoja: ffp jäsenet
1.6 td suuttimien vaikutus koneen "käytökseen"
Lykkäsin 1.6 td,hen 1.9 td,n suuttimet. "Voimasavutus" väheni/kulku pysyi ennallaan.Muutoksen myötä tietyllä kierrosalueella kone pitää pientä "sätkätystä"
Pitäisikö ennakkoa pienentää muutoksen myötä vai mistä tuo ääni aiheutuu? ennakko nyt tasan 1, yläkerta koneistettu, hydrauliset nostajat uudet jne, eli kannesta ei pitäisi olla kiinni.
Ehdotuksia?
Pitäisikö ennakkoa pienentää muutoksen myötä vai mistä tuo ääni aiheutuu? ennakko nyt tasan 1, yläkerta koneistettu, hydrauliset nostajat uudet jne, eli kannesta ei pitäisi olla kiinni.
Ehdotuksia?
Vaikuttaahan nuo käyntiin, itselläkin tässä "opiskelu" meneillään kun omassa kiesissä jonkin asteisia häiriöitä.. miltei kaikki suuttimet näyttäs kostuvan, putkia räpeltäessä kolisee sormille, ja pieniä humpaamis/kierrosten jämähtämisilmiöitäkin löytyy. Kärjet on siis hiljattain vaihdettu. Kulkupuolessa ei sitävastoin ole valittamista, päinvastoin..
Ennakko saa ilmeisesti olla allekkin tuon yhden, kannattanee kokeilla, jos rimmailtu tapaus.
Ennakko saa ilmeisesti olla allekkin tuon yhden, kannattanee kokeilla, jos rimmailtu tapaus.
suutin putket voi hieman pitää sirkutusta jos niissä ei ole niitä välille tulevia tukia.muistaakseni 1.6td suuttimien avauspaine tais olla jotain 130-135bar nurkilla ja näissä 1.9td 155bar..varmasti savu vähenee näillä kun ovat vielä esiruiskutuksella olevat,pääsääntöisesti vielä käyntiääni hieman pehmenee näillä suuttimilla.
Tosin,millin ennakko on mielestäni hieman liikaa, jopa lievään virilaitteeseen...
Tosin,millin ennakko on mielestäni hieman liikaa, jopa lievään virilaitteeseen...
-
- -
- Viestit: 177
- Liittynyt: 23.10.2006 11:06
Vaparin suuttimissa on a-paine 135bar, 1,6 td:ssäkin 155. 1,6sessa vaan ei ole kaksivaiheiset. Jos vuotaa suutinputkien juuresta niin kantsii kattoa ettei ole putken "kartio" vinossa suuttimeen nähden tai kartio jopa päässyt halkeamaan. Täällähän oli jossain keskustelussa mainittu että 1,9:in suutin olisi hieman korkeampi->putki jäisi vinoon?
Ennakolla ei itselläni huomattavaa vaikutusta muuhun kuin savun väriin(1,65 harmaata) ja alemmalla vetoalueella "nelistävä" moottori. Tällä hetkellä 0,95 ajoitus caddyssä ja kojelaudan hantaakilla lisääntyy n. 0,35.
Ennakolla ei itselläni huomattavaa vaikutusta muuhun kuin savun väriin(1,65 harmaata) ja alemmalla vetoalueella "nelistävä" moottori. Tällä hetkellä 0,95 ajoitus caddyssä ja kojelaudan hantaakilla lisääntyy n. 0,35.
Korkeampi on 1.9,n suutin ,mutta siten väänsin putkia, että kartiot suoraan asettuu. Nuo tuet heitin mäkeen...olisi kai pitänyt säilyttää. Täytynee ennakkoa vähän pienentää ja ainakin nyt tarkistaa ettei kylmäkäynnistimen säätö jätä ennakkoa jumiin. Mitenkähän ranttu tuo on nuista liekkilevyistä.Pitäisikö vaihtaa aina uudet, kun suuttimet irrottaa. Ja onko noilla suuttimilla joku virallinen kiristysmomenttikin?
no,ehkä kerran tai kaks pelaillut näiden kanssa joten ei tullut muuta järkevää selitystä mieleen,ja tiesin ett suuttimet on varmasti hyvässä kunnossa niin ei voinnut olla siitäkään kyse ett olis ollut kärki rikki tai muuta..
Mut,hyvä homma ett syy selvisi..
Ovat muuten tuon kaksoisahdetun "vanhat" suuttimet mitkä sulle tuli joten todistetusti ovat toimineet = )
Mut,hyvä homma ett syy selvisi..
Ovat muuten tuon kaksoisahdetun "vanhat" suuttimet mitkä sulle tuli joten todistetusti ovat toimineet = )
Millaisia kokemuksia porukalla motonetin suutinkärjistä?? Semmoset ollu 5tkm kohta paikoillaan ja parantamisen varaa olis käytöksessä, ellei sitten pumpusta johdu kun kierrokset tahmailee välillä 1100:aan ja kunnon kiihdytyksessä 2800 nurkille. Semmonen pirun kolkotuski kuuluu koneen käydessä, hiljenee kun nappaa suuttimenputkesta nro 2 kiinni, ja se suutin vielä kaikista eniten vuotikin.
Puhtaus on puoli ruokaa, siis suuttimissa. Kun asennetaan uusia suuttimen kärkiä, puhdista huolellisesti esim. diesel jäänestolla tai vastaavalla mutta älä kolhi neulaa. Voitele kärjet naftalla ennen asennusta - puhdista myös suutin rungot. Yleensä ne motonetin suuttimet pelaa kunhan säilytysrasva on puhdistettu kaikki pois.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa