mitä moottoriöljyä olette käyttäneet 1.9TDI?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

peeki
-
Viestit: 1311
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

mitä moottoriöljyä olette käyttäneet 1.9TDI?

ViestiKirjoittaja peeki » 6.7.2008 12:08

ajattelin vaihtaa öljyt tohon -98 TDI golffiin, kone on hk. mukaan AHF. Käykö ihan mobil1 tai teboil diamond?

NJo
-
Viestit: 1874
Liittynyt: 26.9.2003 20:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja NJo » 6.7.2008 12:18

AutoWikistä löytyy lista sopivista moottoriöljyistä: http://www.autowiki.fi/index.php/VAG-mo ... #VW_505.00
Linkki toimii huonosti, joten kopioi se suoraan osoiteriville. Tarkasta kuitenkin oikea luokitus auton papereista.

rölde
-
Viestit: 11
Liittynyt: 17.6.2008 17:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja rölde » 8.7.2008 0:01

Mulle laitettu huollossa 5W50 mobil tai helix.
Niissä molemmissa on tuo VW laatuvaatimusmerkinnät.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 8.7.2008 6:40

Itse olen käyttänyt teboilin diamond diesel:iä. Täyttää 505.00 ja muistaakseni myös 505.01. Desin joudun yleensä vaihtovälillä lisäämään tuohon melkein 330tkm ajettuun AHUun..

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 8.7.2008 7:56

Ja minä olen jo pitkään käyttänyt ihan normi Teboil Diamondia, joka täyttää ainakin näiden jakajapumpullisten normit.
On vähän halvempaa kuin tuo Diamond diesel.

Ja tuossa tuo NJo:n laittama linkki korjattuna http://www.autowiki.fi/index.php/VAG-moottori%C3%B6ljy

Karju
-
Viestit: 46
Liittynyt: 21.4.2008 22:33

ViestiKirjoittaja Karju » 8.7.2008 12:11

Itse olen käyttänyt lähes kaikkia öljymerkkejä, mutta teboilin diamond diesel ollut hinta/laatu suhteeltaan paras.
Auto vw transporter 2,5 TDi vm 98
"Teboilin Diamond on vähän halvempaa kuin tuo Diamond diesel." on muuten ainakin Kuopiossa samanhintaista... 4L kannu.

Golffari90
-
Viestit: 138
Liittynyt: 30.8.2007 23:05

ViestiKirjoittaja Golffari90 » 8.7.2008 12:26

Teboil Diamond Diesel 5W 40

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 8.7.2008 12:53

"Teboilin Diamond on vähän halvempaa kuin tuo Diamond diesel." on muuten ainakin Kuopiossa samanhintaista... 4L kannu.

Meillä varsinaisessa suomessa maksaa dieseliversio 6e/kannu enemmän.
Nyt toki voisi käyttää tuota dieseliäkin, koska vain tähän AFN:ään käytetään timanttia nyt.
Aikaisemmin oli bensavehjekin tuossa johon käytin samaa, niin ei tarvinnu ostella monia purkkeja eri merkkejä.

Vaan onkohan tuo dieselversio sitten yhtään sen ihmeellisempää kuin tavallinen.

Aje
-
Viestit: 240
Liittynyt: 27.5.2006 13:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aje » 8.7.2008 16:04

Tuon Dieselin pitäisi pelata pumpparissakin, eli oliskohan siinä niiden vaatima lisäaine.
Itse olen aikaisemmin bensoihin kaatanut Diamondia ja sittemmin dieseleihin Diesel Diamondia.

Hyvin pelittäneet, toisaalta ei paremmasta tietoa :)

Tapio p
-
Viestit: 25
Liittynyt: 26.6.2008 10:37

ViestiKirjoittaja Tapio p » 17.7.2008 9:13

Castrol Edge 5w-30 täyttää kaikki Vaggilaiset bensa ja dieselmoottoreiden vaatimukset ja myös longlife. lukuun ottamatta joitain T5 transporttereita.

AGU
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.9.2003 20:28

ViestiKirjoittaja AGU » 17.7.2008 16:42

Teboilin öljyillä olen kanssa ajellut. Diamond carat 3 täyttää pd koneiden 506.01 vaatimukset ja on halpaa. Alle 50 euroa 4 litraa.

Hese
-
Viestit: 409
Liittynyt: 23.7.2003 8:24

ViestiKirjoittaja Hese » 17.7.2008 21:44

Diamon Dieselillä on tullut ajeltua pumppareilla jo 180t. Audissakin unohdin Long Lifen ja ostin taas 10l kannun Dieseliä allel 60€.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 18.7.2008 8:13

Omaani en laita enää muuta kun Castrol Edge 10w-60. Vesiöljyt(longlife, tavallinen 0w-30/5w-40) ovat vaurioittaneet jo kahta konetta ja kolmatta en enää pilaa.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 18.7.2008 9:38

Agrimarketista 20L tonkka diiseliöljyä, jos se kelpaa kalliisiin työkoneisiin niin varmasti käy myös volokkariin.
Nimimerkillä 10 vuotta nakulla ajanut.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 18.7.2008 13:28

En kyllä mitään agrimarketin öljyä laittaisi, siihen 123-mersuun se ehkä sopii, mutta ei näihin TDI-koneisiin.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 18.7.2008 18:37

Joo volsut näyttää olevan niin kranttuja että kaikki pitää olla speciaalia.
Viimeksi muokannut -jarkko-, 30.11.2014 15:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 22.7.2008 19:44

Mitäs suosittelette ARL-moottoriin?
Kyseessä siis 110kw pumppusuutin 1.9TDI?

-Ja kyllä olisin tarkastanut käyttöohjeesta jos se tuntisi ko.moottorin.

Petri100
-
Viestit: 5
Liittynyt: 9.7.2007 23:53

ViestiKirjoittaja Petri100 » 22.7.2008 22:06

ARL moottoriin esim.Castrol TXT VW 50501 luokituksella ja 15tkm:n vaihto välillä...Castrollin sivuilta löytyy hyvä haku kone ammattilaistuotteista volkkareihin...

juseh
-
Viestit: 123
Liittynyt: 17.11.2003 13:39

ViestiKirjoittaja juseh » 24.7.2008 14:45

Myös Motulin Specific 505.01 sopii hyvin ARL.ään. Reilu 140tkm menty 15tkm vaihtovälillä eikä ole tarvinnut öljyä lisäillä. Se ei tietenkään kerro voiteluominaisuuksista mitään...

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 24.7.2008 16:31

Kolme arl:ää korjanneena 162-n.240tkm ajettuina sanoisin että castrol tai motul ja sellaiset 10w-60 volttia. Myös pari atd:tä löytyy listalta.

Voin laittaa kuvia kyllä nokista ja paininkupeista jos joku haluaa nähdä miten pelaa kun 10tkm välein vaihtaa luokituksen mukaiset öljyt.

jontte82
-
Viestit: 28
Liittynyt: 20.4.2008 17:55

ViestiKirjoittaja jontte82 » 10.7.2009 23:22

Moikka...!!


Ostin juuri Seat Leon 1.9 TDI:iin ARL koneella olevan kulkineen...

Olen tässä miettinyt että mitäs HYVÄÄ öljyä sinne kannattais oikein laittaa...??

Itse olen ajatellut Valvoline VR1 10W 60 kymppistä....

Uskallanko sitä laittaa....? Vaihto väliksi olen aatellut jotain 7500 - 8000 km.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 11.7.2009 9:00

Jontte: Jospa kuitenkin laittaisit pumppareille tarkoitettua öljyä. Nokkapaineet on sitäluokkaa ettei se lisäaineistus siellä turhaan ole.

jontte82
-
Viestit: 28
Liittynyt: 20.4.2008 17:55

ViestiKirjoittaja jontte82 » 12.7.2009 11:30

Eikö sinne tosiaan voi laittaa mitään muuta kun jotain litkua tai sitten long lifea...??

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 12.7.2009 14:51

Suurin pintapaineenkesto pumppusuutinten nokkia varten löytyy 505.01 luokituksen öljyistä ja niistä suosituin taitaa olla tuo teboilin 5w40 diamond diesel. 506.01 ja 507.00 ovat ohuempia 0 tai 5w30 öljyjä. Kyllä se kone sillä öljyllä kestää kun sitä vaihtelee ajallaan, ei käytä konetta turhaan tyhjäkäynnillä pitkiä aikoja ja ei tee kylmäkäynnistyksiä ilman esilämmitystä.

Ei se diesel niin kuumana käy että se mitään ilmajäähdytteisten 10w60 öljyä tarvitsisi.

Omalla AJM:llä on ajettu Castrollin txt50501:llä ekat 140tkm ja siitä jatkettu nyt Teboilin Diamond Diesel 505.01:llä - eikä mitään ongelmaa konepuolessa. Tuossa toisessa eli ATD:ssä on sitten taas ajeltu 105tkm Mobil 1 esp:llä (507.00) ja jollain 20tkm vaihtoväleillä - eikä mitään ongelmaa siinäkään.

Simeoni
-
Viestit: 536
Liittynyt: 26.10.2008 7:11

ViestiKirjoittaja Simeoni » 12.7.2009 21:00

En kyllä mitään agrimarketin öljyä laittaisi, siihen 123-mersuun se ehkä sopii, mutta ei näihin TDI-koneisiin.


Kyllä siellä agrissa ihan "normaaleitakin" öljyjä on valikoimissa, pääosin ovat Shellin litkuja, löytyy myös Teboilinkin öljyjä jotka nähtävästi aikaisempien postauksien perusteella täyttävät VAGinoiden öljyluokitukset..
Ei ole mitenkään suositeltavaa jotain 10W30 Farmoilia pistää, vaikka sellainen kävis traktoreissa sekä moottoriin että hydrauliikkaan.. ;)

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 13.7.2009 0:24

Itse pistin tuohon 3-pyttyseen PD:iin Liqui Molyn Top Tec 4200 5w30. Täyttää VW 504.00/507.00 vaatimukset, eli pitäisi siis käydä myös noihin 505.01 vehkeisiin ja on vielä edullista, maksoin 5L:sta 50eur.
About 250km ajettu, eikä vielä pahaa sanottavaa :)
Kuva

ari gta
-
Viestit: 52
Liittynyt: 15.5.2007 21:07

ViestiKirjoittaja ari gta » 13.7.2009 19:28

Oon AVF.ssä ajanu castrol long lifellä-ei hyvä,kulutti 1l/10000km. mobil esp. ok. ei kulunut,
vaihtovali PD.ssä vain 15 tkm. nyt gulf fe 5-30 long life. ajettu 10000km. ehkä 1mm vajunut
tikussa. suosittelen.tosin aika kallista 99e/4l kaverilta nettohintaan 50e/4l
niin auto ajettu just alle 200 tkm. ny.

boneheadab
-
Viestit: 86
Liittynyt: 7.9.2008 16:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja boneheadab » 3.8.2009 19:51

Itse laitoin valvoline vr1 racing 10w-60,vanhat longlifet oli pelkkää vettä..

dosetti
-
Viestit: 287
Liittynyt: 11.8.2006 18:35

ViestiKirjoittaja dosetti » 3.8.2009 19:56

Täällä on muodostunut tavaksi käyttää AHF-koneessa Teboilin Diamond Dieseliä. 25,90/4litraa, joten kivasti vaihtaa vaikka vähän useamminkin eikä käy kukkarolle.

Paavis
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.7.2005 17:45

ViestiKirjoittaja Paavis » 4.8.2009 0:07

Teboilin Diamond dieseliä AHUun 10l kannussa, olisko joku 60-65e tonkka. Riittää puoleksi vuodeksi jos 10tkm välein vaihtaa. Ja jää hiukan vielä ylittekin. Man:n suodattimilla.

Kestää mun pirssillä n. 1000km ennen kuin nokeentuu. Liquimole ja mobili vetää heti mustaksi. Mistä lienee johtuvan tuo. Tuntuu vielä, että kun alka käyttämään tuota diamond dieseliä niin kulutuskin olisi tipahtanu muutamalla desillä.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 4.8.2009 0:26

täällä kuopiossa maksaa n.50€ tuo teboilin 10l tonkka ja sitä menee käyttikseen jatkossakin. ihan kelpo ainetta mutta kovemmassa ajossa menee vaihtoon reilusti muita aikaisemmin

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 4.8.2009 2:08

Castrol Edge 10w-60


Onko mitään syytä miksi EI käyttäisi kunnon öljyä dieselissä, erityisesti kun se on viritetty?
Varsinkin näissä superturboissa tuntuu aika erikoiselta käyttää 5W-40 litkua.
Onhan siinä lisäaineistukset dieselille optimoidut, mutta siltikin.

Tuo Castrol Edge taas on sunniteltu erityisen kovaan käyttöön, ja kuitenkin siinä on yleinen API CF -luokitus, eli ainakin esikammiodieseliin pitäisi soveltua.

Kukaan ei oikein osaa antaa tyhjentävää vastausta tähän aiheeseen, mutta jos tänne kuitenkin saataisiin kattava kokoelma tietoa ja kokemuksia eri puolilta, niin siinähän voisi ajan myötä alkaa selvitä yhtä ja toista.

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 4.8.2009 13:35

Kuten jo monesti todettu, ainakin noissa alkupään PD koneissa tuo 505.01 tarvitaan ja siihen hyväksi havaittu öljy on tuo tb diamond diesel. Jos tuolla koneet kestää ja toimii, miksi pitää lähteä urheilemaan jotta saisi vielä "paremmat" öljyt?

Vanhemmissa jakajakoneissa ei ihan niin tarkkaa, kun tehty tuo nokka puoli hieman eritavalla.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 4.8.2009 23:21

Viittasin tuossa kysymyksessäni nimenomaan viritettyihin moottoreihin.

Micco
-
Viestit: 679
Liittynyt: 25.8.2003 18:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Micco » 4.8.2009 23:36

Tarkoitatko TurboJ, että viritetyssä moottorissa pumppusuutinten nokat eivät enää tarvitse tuota 505.01 luokiteltua öljyä pysyäkseen kunnossa?

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 5.8.2009 1:05

Tarkoitin vain sitä, että olisiko olemassa öljyä, joka täyttäisi sekä VW:n vaatimukset, että lisäksi olisi vielä korkeaviritteiseen moottoriin ominaisuuksiltaan sopivaa.
Tämä olisi erittäin arvokas tieto. Joillainhan ne moottorin teholukemat
liikkuvat täysin eri tasolla verrattuna alkuperäiseen, ja samoin kierrosalue.
Öljyltä vaaditaan virikoneessa paljon enemmän, siksi tämä kysymys.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 5.8.2009 16:47

Castrol Edge on merkki ja sitä on montaa eri viskositeettia
http://www.castrol.com/castrol/sectiong ... Id=7029971

Micco
-
Viestit: 679
Liittynyt: 25.8.2003 18:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Micco » 5.8.2009 20:28

Tuo kyllä olisi kullanarvoista tietoa, että miten pumpparivehkeet suhtautuvat pidemmällä ajalla noihin castrolin sun muiden hipo- öljyihin. Kun noiden luokitukset ei mulle sano mitään... Ainoo minkä mä ymmärrän, on nuo 505.01 jne mitkä volsu antaa.

JNiska
-
Viestit: 79
Liittynyt: 19.5.2005 14:08

ViestiKirjoittaja JNiska » 10.8.2009 17:35

Tarkoitin vain sitä, että olisiko olemassa öljyä, joka täyttäisi sekä VW:n vaatimukset, että lisäksi olisi vielä korkeaviritteiseen moottoriin ominaisuuksiltaan sopivaa.
Tämä olisi erittäin arvokas tieto. Joillainhan ne moottorin teholukemat
liikkuvat täysin eri tasolla verrattuna alkuperäiseen, ja samoin kierrosalue.
Öljyltä vaaditaan virikoneessa paljon enemmän, siksi tämä kysymys.


Mikäs olisi mielestänne korkeaviritteiseen se oikea öljy? Joku 20w60 vai mikä ?

Kyllä se vaan on niin että SG luokituksen jälkeen voiteluominaisuudet on huonontuneet, saasteisiin vaikuttavat ominaisuudet parantuneet.

Me ajetaan kilpaa moottoripyörillä eri sarjoissa, eri lajeissa ja öljyihin on kyllä perehdytty kohtuullisen paljon. Litratehot ovat 200 hp:n luokkaa ja kierrokset +14 000 rpm.
Laakerivälykset on kyllä mitattu ja säädetty aika väljiksi, mutta siltikin mennään 0w40 öljyillä tai 0w30 öljyillä. Öljynlämmöt 100 - 120 astetta riippuen kelistä. Luokitus on SG.
Tosin tuo 0 on ihan turhaan, koska moottorit käynnistetään aina vähintään + 15 asteesta ja käytetään tyhjäkäynnillä vedenlämpöön 50 - 60 astetta , ennenkuin kaasuun kosketaan. Eli joku 20w40 olisi ihan sopivaa.

Missään nimessä en laittaisi mitään 20w60 tököttiä niihin saati autoonikaan.

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 10.8.2009 22:03

Valvoline Durablend Diesel.

Vaihtoväli 7000-10000... Yli kolme vuotta tällä autolla ajettu näillä öljyillä ilman ongelmia. Ja varmasti saa kone välillä "leipää" = )

Joka vaihdon yhteydessä koneessa käytetty Forte tai Valvoline motor flush. Ja kyllä muuten on mustaa kun tulee ulos!

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 29.3.2010 10:16

Omaan 1.9TDI 96 kW (mikä malli tää kone oli?) laitettiin Mobil ESP 5W-30 ja 30000 km se antoi ajaa. Nyt huutelee serviceä.

Onko Teboil Diamond Diesel LL hyväksytty? (on 505.00 ja 505.01) Kestääkö ajella sillä 30000 km?
Tuo on kumminkin yli 20€ halvempaa / 4 l kannu. (eikä varmaan pahaa tee vaikka vaihtaisi halvempaa useammin) Mobil maksaa 54€/4l.

EDIT:
Näyttäisi olevan Motonetin Motox TurboDI 5W-40 505.00 ja 505.01 luokituksella. Vain 26,50€/5 l. Onko kokemusta?

upi384
-
Viestit: 42
Liittynyt: 28.1.2008 20:50

ViestiKirjoittaja upi384 » 29.3.2010 17:19

Alspe: Tuohon pumppari (avf) koneeseesi Longlife vaihtovälillä vain ja ainoastaan 506.01 luokituksen täyttävää öljyä!, jota esim Mobil ESP on.

Tuo mainitsemasi 505.01 on pumppari koneille 15tkm kiinteällä vaihtovälillä, eli rahallisesti sama ajaako kalliimalla öljyllä 30tkm vai halvemalla 15tkm.

Kestävyys jutut taas on suureksi osaksi mutua. Itse kuitenkin olen päätynyt ajamaan Teboilin Diamond Dieselillä (505.01) 10-15tkm vaihtovälillä.

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 29.3.2010 17:37

^jotain tuollaista ajattelinkin. Ehkä vaihdan Teboiliin ja 15 tkm vaihtoväliin ns. maalaisjärjellä. En usko, että mikää öljy on niin hyvää että se pesee laadussa sen huippuöljyn jota vaihdetaan 2x useammin.

Höylä
-
Viestit: 118
Liittynyt: 1.12.2005 21:28

ViestiKirjoittaja Höylä » 30.3.2010 13:47

Sekä vanhassa että tässä uudemmassa on raskaan kaluston öljyt, uudemman konetta "huuhtelin" ajamalla jonkin aikaa normaaleilla moottoriöljyillä kun oli long lifet ennästään, en tiedä oliko mitään hyötyä ko. tempusta.
Saman verran öljyä hukkaa oli sitten helixiä jota huollossa laittoivat jonkin kerran tai tuota _vähän_ halvempaa raskaankaluston öljyä. Vaithovälinä on yleensä korkeintaan 10tkm.

Jardell
-
Viestit: 52
Liittynyt: 21.11.2005 19:55

ViestiKirjoittaja Jardell » 30.3.2010 15:49

10w40 Q8

harald
-
Viestit: 241
Liittynyt: 26.3.2005 22:59

ViestiKirjoittaja harald » 31.3.2010 22:44

A4:sessa AVF lastulla. Teboil Diamond diesel tuli laitettua, max 10 tkm välillä. Edellinen oli käyttänyt Castrolia VAG PD hyväksyttyjä öljyjä jostain 180 tkm lähtien. Autolla nyt noin 215 tkm mittarissa.

ajomies
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 16.4.2010 10:01

ViestiKirjoittaja ajomies » 16.4.2010 10:17

Tdi Cordoballa (ALH ) takana 390 000 km ja aina ollut Mobil 1 Rally Formula 15tkm vaihtovälillä. Öljyjä ei tarvitse lisäillä vaihtovälillä, joten sen puoleen voi todeta, että ainakin toimii.

En ymmärrä noita kommentteja joissa sanotaan jotakin öljyä litkuksi ja sitten ei kuitenkaan perustella. Se on vähän kuin vertailisi kumman mummo on seksikkäämpi.

Eiköhän tavalliseen ajoon ole monikin öljy hyvä, kun noudattaa autonvalmistajan suosituksia.

Viritetyillä peleillä tällainen öljyvertailu onkin asiaa, jos on tullut jotain ongelmia tietyllä öljyllä.

pasattdi
-
Viestit: 163
Liittynyt: 26.2.2009 13:56

ViestiKirjoittaja pasattdi » 16.4.2010 13:02

Passat 3B AHU tdi 66kw ja 10tkm välein Teboil Diamondit menee koneeseen.. On niin vanhaa tekniikkaa ni ei tarvii hipo Teboil Diamond Dieseliä olla.. :D

Thejudge
-
Viestit: 22
Liittynyt: 2.4.2008 18:30

ViestiKirjoittaja Thejudge » 16.4.2010 16:22

Motulia ja Castrol magna tec:kiä, PSA:han käytän BILTEMA 5W40 joka on n.16€/4l hinnaltaan melko kallista tollaseen jäteöljynsekoittimeen... Käy myös paistamiseen ;)

Quatzal
-
Viestit: 51
Liittynyt: 28.8.2003 8:11

ViestiKirjoittaja Quatzal » 16.4.2010 18:59

Laitoin omaan pirssiin tuota LiquidMoly-longlife öljyä ja 9500km jälkeen "Service in 3000km", että olipa tosi longlifeä... Moottorina BFQ (1.6 bensa).

velu
-
Viestit: 237
Liittynyt: 20.1.2007 13:06

ölöjyt

ViestiKirjoittaja velu » 17.4.2010 20:02

Seat leon cupra4 tdi arl moottorilla. Neste city standard 5w40 ja 10tkm vaihtoväli.

Joonaman
-
Viestit: 4
Liittynyt: 23.4.2010 21:27

ViestiKirjoittaja Joonaman » 23.4.2010 21:31

Tää Diamond Diesel pelaa siis varmaan AGR:ässäki jos myös PD:ssä? Tai pumppusuutinkoneelle tarkotetut öljyt yleensäkki tohon peruskoneeseen?

Thejudge
-
Viestit: 22
Liittynyt: 2.4.2008 18:30

ViestiKirjoittaja Thejudge » 24.4.2010 8:20

Mielestäni öljy kuin öljy, joka standardoitu riitävien normien mukaan käy... Ainakin vakio koneisiin autoihin, "superit" erikseen. Toisin sanoen, samaa tavaraa erinäköisessä paketissa. (Pätee myös röökiin ja naisiin.)

Golfvar
-
Viestit: 3
Liittynyt: 24.2.2010 11:20

ViestiKirjoittaja Golfvar » 24.4.2010 9:12

Tällästä on käytetty Teboil Diamond Diesel 5W 40

VOLK
-
Viestit: 5
Liittynyt: 14.3.2010 12:47

ViestiKirjoittaja VOLK » 28.4.2010 11:08

Teboilin Diamond Diesel on vaihtunu AXR-Golffiin kymppitonnin välein.

markoala
-
Viestit: 11
Liittynyt: 28.4.2010 21:24

ViestiKirjoittaja markoala » 28.4.2010 22:05

Diamond dieselhän on nyt hyväksytty mb 229.51 eli uudet cdi:t menee 25-30tkm vaihtovälin tuollakin öljyllä. Vw hyväksyntä 505 ja 505.01. Taitaa olla kaikki 507.00 luokitellut 5w30 öljyjä. Tiedä sitten mitä kävisi jos diamond dieselillä ajaisi 30tkm väliä vw dieselillä.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 28.4.2010 23:33

Kyllähän ne aikansa pelaa. Diamond dieselin leikkaantuvuus vaan on sitä luokkaa että voitelukyky alkaa hävitä, toki moottorista riippuen, yleensä kymppitonnin tienoilla tai aikaisemminkin kovassa ajossa.

markoala
-
Viestit: 11
Liittynyt: 28.4.2010 21:24

ViestiKirjoittaja markoala » 29.4.2010 8:28

Onko Diamond dieselin leikkautuvuus testattu jossain testissä? Öljyhän uudistui vähän aikaa sitten ja sai long life luokituksia eli olisikohan sen kestävyyttä parannettu?

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 29.4.2010 8:34

Kyllähän ne aikansa pelaa. Diamond dieselin leikkaantuvuus vaan on sitä luokkaa että voitelukyky alkaa hävitä, toki moottorista riippuen, yleensä kymppitonnin tienoilla tai aikaisemminkin kovassa ajossa.


Eli olisiko näin, että pitäisi tuohon omaan 81kW ASV mottiin vaihdella kymppitonnin välein Diamondi Dieseliä? Longlifestä pitäs nyt päästä eroon, 15tkm välillä tarviisi sen 2 kertaa vuoteen käyttää korkeintaan vaihdossa. 10tkm välillä taasen jopa kolme kertaa.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 1.6.2010 15:24

Näyttää pidemmän aikaa olleen tuo autowiki nurin.
Ei kellään sattuis olemaan sieltä löytynyttä listaa tallella?
Etenkin nuo pumppusuutin koneiden öljyt.

Edit. Tälläisiä tuotteita löytyi pikaisella selailulla. (.PDF)

-Timppa-
-
Viestit: 8
Liittynyt: 13.4.2005 19:35

ViestiKirjoittaja -Timppa- » 4.6.2010 20:14

Hei, tästä on varmaankin keskusteltu täällä ennenkin, mutta en haulla nyt näppärästi löytänyt vastausta.
Eli siis, tarkoituksena on siirtyä Shellin Longlife öljystä Teboilin Diamond Dieseliin, niin olisiko syytä huuhdella kone jollaki öljyllä välillä? Vai laskea vanhat pois ja kaataa uudet tilalle ja kovaa ajoa?

Jos se jotenki asiaan vaikuttaa niin auto on -02 Passat AVB koneella.

Kiitos vastauksista.

ramikoo
-
Viestit: 355
Liittynyt: 12.3.2009 21:27

ViestiKirjoittaja ramikoo » 4.6.2010 20:31

moro Timppa

Osta iso pönttö diamondia ja huuhtele konetta pienellä vaihtovälillä niin saat kakat liikkeelle ja pois ne koneesta pyörimästä. Mitään forten oil treatmentia ei sitten kannata ehkä kokeilla ainakaan ihan vähän aikaan. Itse olen ikävä kyllä turboton mopoilija eli vaparimiehiä joten kokemusta just tdi:stä ei ole mutta kyllähän noita juttuja tuosta vaihtovälin muutoksesta eri foorumeilla on. Moni on saanut koneensa rikki liian rajulla muutoksella, jolloin kaikki kököt lähtee kerralla liikkeelle.

Saleksi
-
Viestit: 384
Liittynyt: 8.10.2003 22:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja Saleksi » 15.6.2010 17:58

AFN pasuuna 10tkm välein Nesteen turbo LXE 10w40 ja on hyvää edullista 20litran astiassa.

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 21.6.2010 21:19

Teboil Diamond Dieseliä tänään tuli Castrol longlifen tilalle. Ensimmäiset 50km tänään ajettuna ja sai huomata moottorin äänen pehmenneen. Turbon äänikin hiljeni huomattavasti. Piti ihan polkasta kaasua, jotta ties tehoista sen olevan tallella :)

Takana siis 318tkm longlifellä. Toivotaan ettei teboili kovin ala maistumaan tuolle koneelle nyt.

upi384
-
Viestit: 42
Liittynyt: 28.1.2008 20:50

ViestiKirjoittaja upi384 » 5.9.2010 13:22

Itsellä ainakin loppui lisäilyn tarve, kun siirryin käyttämään teboilin DD:tä...

apche
-
Viestit: 121
Liittynyt: 17.6.2009 13:37

ViestiKirjoittaja apche » 7.9.2010 10:48

Teboilin diamonddia täälläkin käytetty koko sen 40tkm mitä AFN pasuuna mulla ollut. Hitusen pitänyt lisätä 10-12tkm vaihtovälillä, mutta kai se on normaalia 300tkm ajetussa autossa...

Dr.Pioneer
-
Viestit: 82
Liittynyt: 19.12.2004 18:01

ViestiKirjoittaja Dr.Pioneer » 7.9.2010 11:02

Omassa kulkineessa joka tuossa vieressä olen nyt ajanut n. 100tkm (nyt mittarissa 290tkm). Ensin ajoin castrolin öljyllä sellaisella 15tkm vaihtovälillä jonkun välin sitten oli jotain varaosakaupan edullista öljyä kuitenkin 501.01 täyttävää öljyä 2 vaihtoväliä mutta näistä öljyistä huomasin, että vaikka tuli vedettyä toinen vaihto vähän pitkäksi 22tkm öljy oli huolestuttavan puhdasta. Ajattelin, että sinnehän se koneeseen kertyy paska ja nyt viimeinen vaihto on valvolinen standardin täyttävää öljyä.

En ole oikeastaan mitään eroa öljyjen välillä huomannut muuten kuin tuo väri homma vaihdettaessa. Lisäillä ei ole tarvinnut millään öljyllä vaihtovälin aikana, vaihtaessa kun pistää aivan ylämerkkiin öljyn niin vaihtaessa se siellä jossain puolessa välissä on menossa tai jopa yli.

peeki
-
Viestit: 1311
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 11.9.2010 15:16

Miten tuo motonetin 20L tonkka 5w-40 dieselsyn full syntetic... 505.01 luokitus ja halpaa. Käviskö -06 Touraniin, 1.9TDI 77kW koneella. Laitoin just teboil diamond diesel öljyt ja ajot pelkkää kaupunkiajoa niin pitää öljyjäkin vaihdella vähän useammin kuin 15tkm välein..

apche
-
Viestit: 121
Liittynyt: 17.6.2009 13:37

ViestiKirjoittaja apche » 11.9.2010 18:06

Ei ole kokemuksia minulla, mutta epäilen että onko tuo nyt edes kokeilemisen arvoista. Teboilin diamonddia saa ainakin Tokmannilta jatkuvasti hintaan 25€/4 litraa. Tuo motonetin litku ois 18€ / 4litraa. Eli noin 7€ säästöä öljynvaihtovälillä, siis jos neljällä litralla selviää. Touraniin taitaa kyllä mennä vähän enemmän.

peeki
-
Viestit: 1311
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 11.9.2010 19:15

tuota meinasin: http://motonet.fi/motonet/tuotteet/599542/0

sopivasti 20 litran kannussa, dieselautoja talossa monta...

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 11.9.2010 19:37

Kympin pytyssä tuo Diamondi tulee vielä halvemmaksi.

Löyty Delphin 5w-40 5 litran pytyissä 14,90.Kymmenen pyttyä ostin.
Ei tosin käy pumppariin.

peeki
-
Viestit: 1311
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 11.9.2010 20:51


markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 11.9.2010 22:38


peeki
-
Viestit: 1311
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 11.9.2010 22:56

motonetin puljua joudun käyttämään kun ei ole tota paikkaa lähellä...

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 13.9.2010 13:20

:D Toki hankalaa tilata tavarat Postiin/matkikseen. Toisaalta, lähes mistä tahansa muustakin varastomyymälästä saapi noita 4 litran tonkkia noin 25-28 euroon, kymppejäkin pitäisi olla tarjolla.

velu
-
Viestit: 237
Liittynyt: 20.1.2007 13:06

arl öljyt

ViestiKirjoittaja velu » 17.9.2010 18:11

Mulla on toi nesteen citystandard 5w40 ja vaihtoväli 10tkm. Hintaa 20l pytyllä 110eskoo.

-jokke-
-
Viestit: 78
Liittynyt: 11.4.2007 23:48

ViestiKirjoittaja -jokke- » 21.9.2010 0:33

Kysytäämpä täällä kun liippaa tarpeeks läheltä aihetta eli;

Mitä öljyä 1,6ld (vapari) caddyyn/kuinka paljon?..ei tietoa kun ei ole huoltokirjaa..
Ja jos joku kertois mitä kuraa vaihdelaatikkoon/kuinka paljon..4vaihteiseen..?

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 21.10.2010 7:52

Onko joku jo testannut Motox DieselSyn tai TurboDI 505.01 luokituksen öljyt 10 tkm vaihtovälillä?

kätevämmissä 5 l pöntöissä
http://motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=59-9505

Jorie
-
Viestit: 34
Liittynyt: 14.1.2010 20:55

ViestiKirjoittaja Jorie » 8.1.2011 0:02

Olen ostamassa skoda fabia rsää, jossa entinen omistaja on vaihtanut n.15tkm välein öljyt, ja käyttänyt Mobil 1 esp 5w-30. Tuohan on "väärää" ölyä, koska ei täytä tuota 505.01 vaatimusta. Onko jotain haittaa jos longlife öljyjä on vaihdettu noin usein?
Ja millaisilla kilometreillä nuo paininkupit yleensä kuluvat?

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 8.1.2011 9:53

Esp käy kyllä tuohon moottoriin..esp:stä löytyy tuo 504 ja 507 vaativuus luokat. muistaakseni öljy käy myös hiukkassuodattimella varustettuihin moottoreihin.ei haittaa vaikka vaihtaa 15tkm:n välein

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 14.1.2011 13:30

Kuulin tuos et yks tuttu oli ajanu -06 1.9TDI caddyllä kaks LL vaihtoväliä perus 0W-40 mobililla.. mitä väliä ;)

Kuinkaha paljo sieltä on kulunu tavaraa heh

-karppa-
-
Viestit: 287
Liittynyt: 14.6.2009 16:06

ViestiKirjoittaja -karppa- » 20.10.2011 19:15

Itsellä sanoi pakoventtiili sopimuksen irti 294tkm kohdalla AHF-moottorista ja samalla meni nokka-akseli. Kova epäilys, että kun jobbari myi auton ja mainitsi, että edellinen omistaja säästänyt ja tehnyt itse öljynvaihdot, niin laitellut vääränlaisia öljyjä sisään ja lopputulos oli tuo.

Ihmettelivät laakkosellakin miten tuollaista tapahtunut. Itse veikkaan öljyjä joissa ei kannata säästää.

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 31.10.2011 21:52

Sopiiko ATD-moottoriin 505.00 vai pitääkö olla 505.01? Mitä öljyä olette käyttäneet ko.motissa?

EDIT: Itse itselleni vastaten, 505.01 sopii pumppareihin kiinteällä vaihtovälillä. Puuilosta Teboil Diamond Diesel 10l:n pönttö 62,90€.

Spantse
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.8.2003 19:47

ViestiKirjoittaja Spantse » 1.11.2011 12:13

ATD ja longlife on nyt ainakin Castrollin osalta käsitelty... Olvat viime talavena laittanee tohon ATD koneseen LL huollossa sitä uutta 5W-30 EDGE.ä, kun ei enää SLX 0W-30:stä saa. No, näin sanoo Castrollin sivu:

Q. WHICH IS THE REPLACEMENT FOR THE SLX LONGLIFE II OIL?
A. This is the EDGE 5W-30 – the Longlife II oil was a 0W-30 viscosity to 503 00 / 506 00 / 506 01 specification – you’ll notice that as well as the new viscosity the specification on the EDGE 5W-30 is VW 504 00 / 507 00 – this is the latest VW specification for the VW Longlife oil.

The EDGE 5W-30 is suitable for all Audi vehicles on both variable and fixed servicing and VW cars on variable servicing with the exception of - VW R5 and V10 TDi engines (Touareg) and VW Commercial vehicles without fitted DPF (diesel particulate filters) – these must use the 506 01 specification oil (SLX Longlife II) – contact your VW/Audi dealer for this product.

VW cars fitted with PD diesel engines on fixed servicing (VW 505 01) must use the EDGE Turbo Diesel 5W-40 except models fitted with Diesel Particulate Filters which must use an oil meeting VW 507 00 – EDGE 5W-30

Eli pieleen meni. Tiijä sitten mitä vaikustusta tuolla on...

Joneks
-
Viestit: 48
Liittynyt: 16.6.2010 9:36

ViestiKirjoittaja Joneks » 1.11.2011 18:17

1.9TDI ja ATD tyypiltänsä, voiteluna on Mobilin 0w-40, pumpparille sopivaa tietysti. Hyvin on toiminu. 15000 vaihtovälillä.

3AHG
-
Viestit: 274
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

ViestiKirjoittaja 3AHG » 1.11.2011 19:58

http://www.slamit.net/product/7051/cast ... 30-1-litra

Eikö muka linkin mukaista öljyä enää ole saatavilla ? Omassa ATD vessassa aina käytetty tuota öljyä, ja käytän itsekkin edelleen ja ajan longlifella...

Spantse
-
Viestit: 90
Liittynyt: 29.8.2003 19:47

ViestiKirjoittaja Spantse » 1.11.2011 21:39

Siis nimen omaan tuota saapi, mutta sitä 506.01 öljyä, 0W-30 SLX LL ei vissiin enää, ka kuten tuosas edellisessä copy-pastessa nimenomaan lukee, että 504.00/507.00 käy LL koneisiin, PAITSI :

The EDGE 5W-30 is suitable for all Audi vehicles on both variable and fixed servicing and VW cars on variable servicing with the exception of - VW R5 and V10 TDi engines (Touareg) and VW Commercial vehicles without fitted DPF (diesel particulate filters) – these must use the 506 01 specification oil (SLX Longlife II) – contact your VW/Audi dealer for this product.

Ennyt tiijä miten tuon selvemmin sanois..

tjjr91
-
Viestit: 21
Liittynyt: 1.8.2011 14:49

ViestiKirjoittaja tjjr91 » 9.11.2011 22:45

itse olen käyttänyt 1.9TDI 74kw passatissa teboil diamond dieseliä ja ei mitään valittamista kunhan vaihtaa öljyt max 15tkm kohdalla. itse vaihdan 10tkm kohdalla ja onko se ihmekkään ettei ole vielä 498tkm ajetussa passatissa ollut vikaa. ;) käytin kerran mobilin 5-50 ja aljoi moottori pitään ihmeellistä ääntä 7tkm paikkeella.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 10.11.2011 8:39

^mobilin perus 5w50 ei sisällä PD koneisiin soveltuvaa lisäaineistusta

tjjr91
-
Viestit: 21
Liittynyt: 1.8.2011 14:49

ViestiKirjoittaja tjjr91 » 10.11.2011 11:22

joo niin mää otin selvää siittä:)

Jkj
-
Viestit: 32
Liittynyt: 6.5.2008 15:40

ViestiKirjoittaja Jkj » 17.11.2011 15:16

Oletteko käyttäneet PD koneissa näitä moottorinpuhdistusaineita Valvoline, STP, LiquiMoly ym. vastaavia? Tarkotan niitä mitkä öljynvaihdon yhteydessä kaadetaan koneeseen ja käytetään vähän aikaa. Auton edellinen omistaja ajellut pitkällä vaihtovälillä ja itse olen yleensä vaihtanut 10tkm välein. Öljynä olen käyttänyt Teboil Diamond Dieseliä.

apche
-
Viestit: 121
Liittynyt: 17.6.2009 13:37

ViestiKirjoittaja apche » 20.11.2011 20:58

Sama kiinnostaisi minuakin. Turbon vaihtoon auto menossa ja kun öljytkin siinä samalla vaihdetaan, niin samalla tyrkyttivät Forten moottorin sisäpesua, hintaa jäisi 70€. Autolla ajettu 250tkm

-corro-
-
Viestit: 3
Liittynyt: 26.5.2010 19:03

ViestiKirjoittaja -corro- » 20.11.2011 21:54

Mitäs suosittelisitte käytettävän 1.9TDi ALH koneessa. Mobil super 3000, espiä, Teboilin diamond dieseliä? Vastauksia kaivattaisiin mahdollisimman nopeasti koska noilla vanhoilla litkuilla on jo rullattu +15k : )

Rikardo
-
Viestit: 4
Liittynyt: 14.9.2010 11:25

ViestiKirjoittaja Rikardo » 15.12.2011 12:23

Ilmeisesti täälläkin olisi aika vaihtaa öljyt. 15tkm kohta nykyisillä ajettu ja ajotieturi huutaa jo Service in 200km. (Kai tuo öljynvaihtoa meinaa?)

Autona -03 Passatti AWX-koneella ja tällä hetkellä mittarissa on 210tkm. Huoltokirja on ranskaksi, jonka mukaan lienee käytetty LongLife-öljyjä vaikka vaihtoväli ollut tuon 15tkm luokkaa? (Kuva huoltokirjan sivusta http://db.tt/tZGhYFqa) Luonnollisestikaan mistään päin autoa ei löydy tarralappua öljyistä ja auto ollut omistuksessa vasta reilun kuukauden :(

Autohuolto ehdottaa öljyiksi Mobil Super 3000 5W40 tai Mobil 1 ESP 5W30 joilla on eroa n.6,5e/l mikä tekee 4l määrällä jo reilu 25e. Tuon Super 3000:n pitäis olla kai myös sopivaa?

EDIT: No löytyihän tuolle Super 3000:lle 505.01 luokitus. Eli ei pitäisi olla mitään ongelmaa vaihdossa?
EDIT2: Olikin eri Super 3000:sta :(

Jkj
-
Viestit: 32
Liittynyt: 6.5.2008 15:40

ViestiKirjoittaja Jkj » 5.1.2012 15:11

Sama kiinnostaisi minuakin. Turbon vaihtoon auto menossa ja kun öljytkin siinä samalla vaihdetaan, niin samalla tyrkyttivät Forten moottorin sisäpesua, hintaa jäisi 70€. Autolla ajettu 250tkm

Onko jollain varmaa tietoa tuohon asiaan liittyen? Taidan laittaa litkut koneeseen pyörimään öljynvaihdon yhteydessä, on niitä jotkut käyttäneet pumppareissakin. STP pullossa ainakin luki että soveltuu myös PD koneisiin.

Tuna_
-
Viestit: 343
Liittynyt: 12.3.2008 19:18

ViestiKirjoittaja Tuna_ » 5.1.2012 15:54

Pari kertaa olen käyttänyt forten moottoripesua. Siinä oli muistaakseni purkin kyljessä suoraa ohje miten piti käyttää. Litku muistaakseni koneeseen vanhan öljyn sekaan, sitten kierrokset johonkin 1500rpm paikkeille ja siinä joku vartin verran, sitten vanhat öljyt pois koneesta. Sen jälkeen uudet öljyt koneeseen. Lähti kyllä melkoinen määrä epämääräistä varaa koneesta, kun oli mittarissa kuitenkin noin 300tkm.

Fortelta ainakin löytyy pumppareihin sopivaa versiota. Hinta oli muistaakseni jossain 30e paikkeilla ja täältä ainakin saa fiksus ketjun liikkeistä sitä. Helppo suorittaa tuo moottorin pesu samalla kun vaihtaa öljytkin koneeseen.

Myös merkkiliikkeet käyttää juurikin näitä forten litkuja, esim käyttöautolla huoltojen yhteydessä käytetään näitä. Eli siinä mielessä tohtii luottaa ainakin näihin.

Samii-
-
Viestit: 57
Liittynyt: 11.10.2009 0:12

ViestiKirjoittaja Samii- » 5.1.2012 16:33

Onko jollain varmaa tietoa tuohon asiaan liittyen? Taidan laittaa litkut koneeseen pyörimään öljynvaihdon yhteydessä, on niitä jotkut käyttäneet pumppareissakin. STP pullossa ainakin luki että soveltuu myös PD koneisiin.


Mulle laitettiin stp tuohon avf ja hyvin toimi kun käynti ääni parani kummasti, sitä paskaa tuli aika paljo ja stp ajaa saman asian kuin forte.

Timpe^^
-
Viestit: 262
Liittynyt: 22.6.2005 19:43

ViestiKirjoittaja Timpe^^ » 5.1.2012 17:03

onko kellään kokemuksia noista rvs korjaavista lisäaineista? www.rvs.fi/ ainakin melkoisia eroja kulutuksissa ja tehoissa. kuinka todellisia noi tulokset mahtaa olla? ei viitsis 150€ pistää ihan "paskaan".

Elmeri H.
-
Viestit: 266
Liittynyt: 11.1.2005 18:37

ViestiKirjoittaja Elmeri H. » 5.1.2012 22:55

Eipä ole kokemusta, mutta typerältä tuntuu, että kun jättiläis-öljyfirmat käyttävät valtavia resursseja tuotekehitykseen, eivätkä millään keksi näitä ”nano-atomi-hyper-tekniikka-jee-jee:hin" perustuvia ihmeaineita tuotteisiinsa, niin silti aina muutaman vuoden välein tulee joku ”motor-up” firma näiden litkujensa kanssa..

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 6.1.2012 0:56

onko kellään kokemuksia noista rvs korjaavista lisäaineista? www.rvs.fi/ ainakin melkoisia eroja kulutuksissa ja tehoissa. kuinka todellisia noi tulokset mahtaa olla? ei viitsis 150€ pistää ihan "paskaan".
Tuossahan tuota on keskustelua http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=23359


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa