T4 2.5TDI 75Kw 2002 ruiskupumpun remmin kestävyys

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

folkkari121
-
Viestit: 107
Liittynyt: 30.12.2007 18:47

T4 2.5TDI 75Kw 2002 ruiskupumpun remmin kestävyys

ViestiKirjoittaja folkkari121 » 29.6.2008 17:18

Mikäs tuolle toiselle remmille on suositeltava ajomäärä, tässä eräs luotettavan oloinen autokorjari tuumaili että kannattaa vaihtaa tuossa 45tkm huiteilla, eli jakohihnan puolessavälissä aina tuplasti tuo remmi, on kuulemma nähnyt huonossa kunnoosa olevia remmejä joilla on ajettu hieman päälle 50tkm ja onpa joillakin katkennutkin tuo, mitä se VW ehdotta atuolle kestoksi sitten, on kuulemma todella ihme jos kestää saman kuin nokkahihna?

AGU
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.9.2003 20:28

ViestiKirjoittaja AGU » 29.6.2008 18:19

Kyllä meilläkin yhdestä -00 mallista katkesi 70km kohdalla pumpunhihna.
Eikä sitä aika ollut hapertanut kun edellisestä hihnan vaihdosta oli vuosi ja 2kk.
Tosin 2000 - 2002 malleja on talossa ollut 6 kpl, kaikilla ajetaan n.40-70tkm vuosi ja
tuo yksi katkeaminen on vaan tapahtunut normaalin huoltovälin ulkopuolella.
Että ei se ihan jokpäivästä tuonkaan katkeaminen ole,
eikä ole meilläkään ihan kevyellä kengällä nuo autot.

folkkari121
-
Viestit: 107
Liittynyt: 30.12.2007 18:47

ViestiKirjoittaja folkkari121 » 29.6.2008 20:03

eli paljos ootte ajanu pumpunremmillä, 90tkm!?

AGU
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.9.2003 20:28

ViestiKirjoittaja AGU » 29.6.2008 21:36

90tkm on aina ajettu samoilla remmeillä...on välillä mennyt 120 tkm kun ei kaikkia kiinnosta huoltaminen...
Kaikissa on koneet ollut 65kw 2.5TDi.
Nyt olisi viimeinen noista T4 koppasista tosin myynnissä kun alkavat olemaan
jo vanhoja työkaluiksi.

folkkari121
-
Viestit: 107
Liittynyt: 30.12.2007 18:47

ViestiKirjoittaja folkkari121 » 30.6.2008 8:12

onks ne jossain lvi/raksa ajossa , tuskin takseina enää noin vanhoja ja tuleehan takseihin vähintään se yli 100tkm/vuosi. Tuossa 75Kw koneessa riittää potkua automaattinakin ihan kohtuudella, voihan se olla että hieman tehokkaammassa koneessa remmitkin kuluu jonkinverran nopeampaa, pitänee tehä sillai että kun vaihdatan tässä n.10-15tkm jälkeen tuohon pakuun nokkahihnan, vaihdatan pumpunremmin samalla jolloin sillä on n.55-60tkm takana, vaadin remmin tarkasteltavaksi. Noista pumpunremmin rattaista/pyöristä kannattaa pitää huoli, jos ne rupeaa kulumaan syövät remmiä pahasti kuulemma.

AGU
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.9.2003 20:28

ViestiKirjoittaja AGU » 30.6.2008 12:05

tuollasta isompaa kylmäasennusta tehdään, eli kauppojen kylmälaitesysteemejä..
asennuksia ja huoltoja.
Tosiaan nykyisin kun on noi leasing autot muotia ei autoja monetkaan yritykset näin vanhoiksi autoja aja vaan maks.3-4 vuotta ja vaihtoon. Meillä on parhaat olleet lähes 8 vuotiaita/360tkm vaihtoon mennessä.
Nyt on merkit vaan vähän vaihtunut, itellä alla toi Nissani...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa