1.9tDI pd 3bg passat, avb koneen ongelmat
Valvoja: ffp jäsenet
1.9tDI pd 3bg passat, avb koneen ongelmat
Morjens.
Tässäpä oon vuoden päivät tapellut näiden käyntiongelmien kanssa, seuraavana laitan tähän vikakoodit sekä muutaman logittamani arvon vag-com:illa.
Ongelmana on siis tyhjäkäynnin epätasaisuus lämpimänä, vedon puute, tarpeeksi kiihdyttäessä vikatilaan heitto ja tasakaasulla ajettaessa todella epätasainen veto, kierrokset seilaa 500rpm ylöspäin ja putoaa taas tasaiseksi, 2200-2700 alueella.
Lähtee hyvin käyntiin niin kylmänä kuin lämpimänäkin.
Kun lähtee kiihdyttämään, niin kulutus pomppaa 50l+/100km, parhaimmillaan ollut 69l/100km. Melekosta. kun vain tietäisi.
Olisiko suuttimet tiensä päässä? johtosarja ja suuttimien liittimet on käyty CRC:n kanssa läpi ilman mitään vaikutusta, suuttimia ei siis ole irroiteltu (vielä)
Control Module Part Number: 038 906 019 EL
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000AG 1370
Software Coding: 00004
Work Shop Code: WSC 05314
Additional Info: WVWZZZ3BZ2E256431 VWZ7Z0A4305189
4 Faults Found:
16688 - Cylinder 4 Misfire Detected
P0304 - 35-10 - - - Intermittent
17965 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1557 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
19561 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P3105 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster
P1654 - 35-00 - -
noilla koodeilla kattelin forumeita niin antoi kaikennäköisiä ongelmia, mm n75 ja alipaineletkut yms.
,Group A:,'001,,,,Group B:,'002,,,,Group C:,'011
,,Engine speed,Injected quantity,Spec. Inj. duration,Coolant temp,,Engine speed,Throttle pos,Operating Cond/AC,Coolant Temp,,Engine speed,Spec. intake press.,Actual intake press.,D.cycle MAP
,TIME,790-870,3.0-9.0,5-8°Ck. ,80-110°C,TIME,790-870,0%,speed/throttle/AC,80-110°C,TIME,2850-3150,1900-2150,1900-2150,55-75%
Marker,STAMP, /min, mg/str, CF,°C,STAMP, /min,%,,°C,STAMP, /min, mbar, mbar, %
,0.96,840,8.0,6.1,81.0,1.36,840,0.0, 0 1 0,80.1,0.55,840,999.6,1071.0,24.7
,2.16,1407,9.6,5.6,81.0,2.56,1533,14.1, 0 0 0,81.0,1.76,1050,1060.8,1071.0,24.7
,3.36,2016,11.5,5.6,81.0,3.76,2310,18.0, 0 0 0,81.0,2.96,1617,1081.2,1264.8,45.4
,4.56,2583,8.2,2.6,81.0,4.96,2730,17.6, 0 0 0,81.0,4.16,2457,1101.6,1356.6,57.4
,5.76,2919,6.9,1.5,81.0,6.16,2919,17.6, 0 0 0,81.0,5.36,2877,1101.6,1356.6,58.6
,6.96,2919,6.9,1.5,81.0,7.36,2919,17.6, 0 0 0,81.0,6.56,2919,1101.6,1275.0,59.0
,8.16,2856,7.1,1.5,81.0,8.56,2856,17.6, 0 0 0,81.0,7.76,2877,1101.6,1234.2,58.6
,9.36,2877,6.9,1.5,81.0,9.76,2919,17.6, 0 0 0,81.0,8.96,2877,1101.6,1213.8,58.6
,10.56,3024,6.3,1.0,81.0,10.96,3024,17.3, 0 0 0,81.0,10.16,2982,1111.8,1213.8,59.0
,11.76,2877,6.3,1.0,81.0,12.16,2814,16.9, 0 0 0,81.0,11.36,2961,1101.6,1224.0,59.4
,12.96,2814,6.9,1.5,81.0,13.36,2856,17.3, 0 0 0,81.0,12.56,2793,1091.4,1193.4,58.2
,14.16,2877,6.9,1.5,81.0,14.56,2877,17.3, 0 0 0,81.0,13.76,2856,1101.6,1193.4,58.6
,15.36,2877,6.6,1.5,81.0,15.77,2898,17.3, 0 0 0,81.0,14.96,2898,1101.6,1193.4,58.6
,16.61,2877,6.9,1.5,81.0,17.02,2856,17.3, 0 0 0,81.0,16.19,2856,1101.6,1193.4,58.6
,17.82,2835,6.6,1.5,81.0,18.22,2835,17.3, 0 0 0,81.0,17.42,2877,1101.6,1193.4,58.6
,19.02,3948,11.0,2.6,81.0,19.42,3654,0.0, 0 1 0,81.0,18.62,3171,1254.6,1213.8,57.8
,20.22,1995,0.0,-1.5,81.9,20.62,1344,0.0, 0 1 0,81.9,19.82,2730,1030.2,1285.2,59.0
,21.44,903,3.3,3.1,81.9,21.84,903,0.0, 0 1 0,81.9,21.04,945,999.6,1091.4,24.7
ja toinen group23 logitus,
,Group A:,'001,,,,Group B:,'002,,,,Group C:,'023
,,Engine speed,Injected quantity,Spec. Inj. duration,Coolant temp,,Engine speed,Throttle pos,Operating Cond/AC,Coolant Temp,,(no units),(no units),(no units),(no units)
,TIME,790-870,3.0-9.0,5-8°Ck. ,80-110°C,TIME,790-870,0%,speed/throttle/AC,80-110°C,TIME,,,,
Marker,STAMP, /min, mg/str, CF,°C,STAMP, /min,%,,°C,STAMP,,,,
,0.40,1470,7.1,5.1,86.4,0.80,1470,11.8, 0 0 0,86.4,0.01,29.0,29.0,39.0,12.0
,1.60,1470,7.1,4.6,86.4,2.00,1470,12.2, 0 0 0,86.4,1.20,29.0,29.0,38.0,18.0
,2.80,1869,8.5,4.6,86.4,3.20,1953,14.5, 0 0 0,86.4,2.40,34.0,30.0,43.0,34.0
,4.00,1932,8.2,4.1,86.4,4.40,1932,14.5, 0 0 0,86.4,3.60,48.0,29.0,47.0,36.0
,5.20,1953,8.0,4.1,86.4,5.60,1911,14.9, 0 0 0,86.4,4.80,43.0,29.0,36.0,30.0
,6.40,2247,8.2,3.6,86.4,6.80,2373,16.1, 0 0 0,86.4,6.00,51.0,27.0,44.0,32.0
,7.63,2457,7.1,2.0,86.4,8.04,2520,16.1, 0 0 0,86.4,7.21,50.0,38.0,55.0,50.0
,8.88,2646,6.3,1.5,86.4,9.28,2667,15.7, 0 0 0,86.4,8.46,57.0,45.0,55.0,55.0
,10.08,2562,6.0,1.5,86.4,10.48,2520,15.3, 0 0 0,86.4,9.68,57.0,45.0,55.0,55.0
,11.31,2415,6.6,2.0,86.4,11.72,2415,15.3, 0 0 0,86.4,10.89,57.0,45.0,55.0,55.0
,12.54,2415,6.6,2.0,86.4,12.94,2415,14.9, 0 0 0,86.4,12.14,55.0,45.0,55.0,55.0
,13.74,1869,1.4,1.0,86.4,14.14,1512,3.1, 0 1 0,86.4,13.34,55.0,45.0,55.0,55.0
,14.95,861,6.6,6.1,86.4,15.35,861,0.0, 0 1 0,85.5,14.55,35.0,30.0,43.0,43.0
,16.15,861,5.8,5.1,85.5,16.55,840,0.0, 0 1 0,85.5,15.75,31.0,20.0,32.0,18.0
,17.35,819,6.9,6.1,85.5,17.75,798,0.0, 0 1 0,85.5,16.95,26.0,19.0,34.0,4.0
,18.55,840,6.6,5.6,85.5,18.95,819,0.0, 0 1 0,85.5,18.15,31.0,18.0,36.0,-12.0
,19.75,798,8.5,6.1,85.5,20.15,840,0.0, 0 1 0,85.5,19.35,33.0,23.0,34.0,-19.0
,20.95,798,9.1,6.1,85.5,21.35,819,0.0, 0 1 0,85.5,20.55,34.0,25.0,33.0,-23.0
,22.15,819,8.2,6.6,85.5,22.55,798,0.0, 0 1 0,85.5,21.75,30.0,24.0,34.0,-27.0
,23.35,840,7.7,7.1,85.5,23.75,819,0.0, 0 1 0,85.5,22.95,32.0,24.0,32.0,-34.0
,24.57,798,9.3,6.1,85.5,24.98,840,0.0, 0 1 0,85.5,24.15,29.0,23.0,32.0,-30.0
,25.81,840,8.0,7.1,85.5,26.21,840,0.0, 0 1 0,85.5,25.40,29.0,25.0,31.0,-31.0
,27.01,798,9.6,6.1,85.5,27.41,840,0.0, 0 1 0,85.5,26.61,32.0,25.0,33.0,-34.0
,28.21,819,9.1,6.6,85.5,28.61,798,0.0, 0 1 0,85.5,27.81,29.0,17.0,34.0,-35.0
,29.41,840,8.0,7.1,85.5,29.82,819,0.0, 0 1 0,85.5,29.01,28.0,21.0,31.0,-33.0
ite en noista ymmärrä yhtään mitään mutta tuo 4 sylinterin arvo on monesti - merkkinen kun taas kaikki muut sylinterit antavat plus merkkistä arvoa.
Tästä jollekkin juhannuksen päänsäryn uusija, apua kaivataan todella kipeästi, kesälomareissu alkais tiistaina ja pitäsi tuo saada kuntoon :)
IQ arvoa en tiedä mistä se mitataan, käytössäni pelkkä shareware versio vagista, jos oulun alueella joku guru omaa rekisteröidyn version ja tahtoo olla avuksi niin yhteyttä privalla.
Toivottavasti tämä selviää, vikaa olen koittanut erinäisillä korjaamoilla jo 6kk hakea, merkkiliikkeessä olisivat turbon vaihtaneet, sanoin että annetaan olla.
kiitoksia jo etukäteen avusta.
Tässäpä oon vuoden päivät tapellut näiden käyntiongelmien kanssa, seuraavana laitan tähän vikakoodit sekä muutaman logittamani arvon vag-com:illa.
Ongelmana on siis tyhjäkäynnin epätasaisuus lämpimänä, vedon puute, tarpeeksi kiihdyttäessä vikatilaan heitto ja tasakaasulla ajettaessa todella epätasainen veto, kierrokset seilaa 500rpm ylöspäin ja putoaa taas tasaiseksi, 2200-2700 alueella.
Lähtee hyvin käyntiin niin kylmänä kuin lämpimänäkin.
Kun lähtee kiihdyttämään, niin kulutus pomppaa 50l+/100km, parhaimmillaan ollut 69l/100km. Melekosta. kun vain tietäisi.
Olisiko suuttimet tiensä päässä? johtosarja ja suuttimien liittimet on käyty CRC:n kanssa läpi ilman mitään vaikutusta, suuttimia ei siis ole irroiteltu (vielä)
Control Module Part Number: 038 906 019 EL
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000AG 1370
Software Coding: 00004
Work Shop Code: WSC 05314
Additional Info: WVWZZZ3BZ2E256431 VWZ7Z0A4305189
4 Faults Found:
16688 - Cylinder 4 Misfire Detected
P0304 - 35-10 - - - Intermittent
17965 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1557 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
19561 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P3105 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster
P1654 - 35-00 - -
noilla koodeilla kattelin forumeita niin antoi kaikennäköisiä ongelmia, mm n75 ja alipaineletkut yms.
,Group A:,'001,,,,Group B:,'002,,,,Group C:,'011
,,Engine speed,Injected quantity,Spec. Inj. duration,Coolant temp,,Engine speed,Throttle pos,Operating Cond/AC,Coolant Temp,,Engine speed,Spec. intake press.,Actual intake press.,D.cycle MAP
,TIME,790-870,3.0-9.0,5-8°Ck. ,80-110°C,TIME,790-870,0%,speed/throttle/AC,80-110°C,TIME,2850-3150,1900-2150,1900-2150,55-75%
Marker,STAMP, /min, mg/str, CF,°C,STAMP, /min,%,,°C,STAMP, /min, mbar, mbar, %
,0.96,840,8.0,6.1,81.0,1.36,840,0.0, 0 1 0,80.1,0.55,840,999.6,1071.0,24.7
,2.16,1407,9.6,5.6,81.0,2.56,1533,14.1, 0 0 0,81.0,1.76,1050,1060.8,1071.0,24.7
,3.36,2016,11.5,5.6,81.0,3.76,2310,18.0, 0 0 0,81.0,2.96,1617,1081.2,1264.8,45.4
,4.56,2583,8.2,2.6,81.0,4.96,2730,17.6, 0 0 0,81.0,4.16,2457,1101.6,1356.6,57.4
,5.76,2919,6.9,1.5,81.0,6.16,2919,17.6, 0 0 0,81.0,5.36,2877,1101.6,1356.6,58.6
,6.96,2919,6.9,1.5,81.0,7.36,2919,17.6, 0 0 0,81.0,6.56,2919,1101.6,1275.0,59.0
,8.16,2856,7.1,1.5,81.0,8.56,2856,17.6, 0 0 0,81.0,7.76,2877,1101.6,1234.2,58.6
,9.36,2877,6.9,1.5,81.0,9.76,2919,17.6, 0 0 0,81.0,8.96,2877,1101.6,1213.8,58.6
,10.56,3024,6.3,1.0,81.0,10.96,3024,17.3, 0 0 0,81.0,10.16,2982,1111.8,1213.8,59.0
,11.76,2877,6.3,1.0,81.0,12.16,2814,16.9, 0 0 0,81.0,11.36,2961,1101.6,1224.0,59.4
,12.96,2814,6.9,1.5,81.0,13.36,2856,17.3, 0 0 0,81.0,12.56,2793,1091.4,1193.4,58.2
,14.16,2877,6.9,1.5,81.0,14.56,2877,17.3, 0 0 0,81.0,13.76,2856,1101.6,1193.4,58.6
,15.36,2877,6.6,1.5,81.0,15.77,2898,17.3, 0 0 0,81.0,14.96,2898,1101.6,1193.4,58.6
,16.61,2877,6.9,1.5,81.0,17.02,2856,17.3, 0 0 0,81.0,16.19,2856,1101.6,1193.4,58.6
,17.82,2835,6.6,1.5,81.0,18.22,2835,17.3, 0 0 0,81.0,17.42,2877,1101.6,1193.4,58.6
,19.02,3948,11.0,2.6,81.0,19.42,3654,0.0, 0 1 0,81.0,18.62,3171,1254.6,1213.8,57.8
,20.22,1995,0.0,-1.5,81.9,20.62,1344,0.0, 0 1 0,81.9,19.82,2730,1030.2,1285.2,59.0
,21.44,903,3.3,3.1,81.9,21.84,903,0.0, 0 1 0,81.9,21.04,945,999.6,1091.4,24.7
ja toinen group23 logitus,
,Group A:,'001,,,,Group B:,'002,,,,Group C:,'023
,,Engine speed,Injected quantity,Spec. Inj. duration,Coolant temp,,Engine speed,Throttle pos,Operating Cond/AC,Coolant Temp,,(no units),(no units),(no units),(no units)
,TIME,790-870,3.0-9.0,5-8°Ck. ,80-110°C,TIME,790-870,0%,speed/throttle/AC,80-110°C,TIME,,,,
Marker,STAMP, /min, mg/str, CF,°C,STAMP, /min,%,,°C,STAMP,,,,
,0.40,1470,7.1,5.1,86.4,0.80,1470,11.8, 0 0 0,86.4,0.01,29.0,29.0,39.0,12.0
,1.60,1470,7.1,4.6,86.4,2.00,1470,12.2, 0 0 0,86.4,1.20,29.0,29.0,38.0,18.0
,2.80,1869,8.5,4.6,86.4,3.20,1953,14.5, 0 0 0,86.4,2.40,34.0,30.0,43.0,34.0
,4.00,1932,8.2,4.1,86.4,4.40,1932,14.5, 0 0 0,86.4,3.60,48.0,29.0,47.0,36.0
,5.20,1953,8.0,4.1,86.4,5.60,1911,14.9, 0 0 0,86.4,4.80,43.0,29.0,36.0,30.0
,6.40,2247,8.2,3.6,86.4,6.80,2373,16.1, 0 0 0,86.4,6.00,51.0,27.0,44.0,32.0
,7.63,2457,7.1,2.0,86.4,8.04,2520,16.1, 0 0 0,86.4,7.21,50.0,38.0,55.0,50.0
,8.88,2646,6.3,1.5,86.4,9.28,2667,15.7, 0 0 0,86.4,8.46,57.0,45.0,55.0,55.0
,10.08,2562,6.0,1.5,86.4,10.48,2520,15.3, 0 0 0,86.4,9.68,57.0,45.0,55.0,55.0
,11.31,2415,6.6,2.0,86.4,11.72,2415,15.3, 0 0 0,86.4,10.89,57.0,45.0,55.0,55.0
,12.54,2415,6.6,2.0,86.4,12.94,2415,14.9, 0 0 0,86.4,12.14,55.0,45.0,55.0,55.0
,13.74,1869,1.4,1.0,86.4,14.14,1512,3.1, 0 1 0,86.4,13.34,55.0,45.0,55.0,55.0
,14.95,861,6.6,6.1,86.4,15.35,861,0.0, 0 1 0,85.5,14.55,35.0,30.0,43.0,43.0
,16.15,861,5.8,5.1,85.5,16.55,840,0.0, 0 1 0,85.5,15.75,31.0,20.0,32.0,18.0
,17.35,819,6.9,6.1,85.5,17.75,798,0.0, 0 1 0,85.5,16.95,26.0,19.0,34.0,4.0
,18.55,840,6.6,5.6,85.5,18.95,819,0.0, 0 1 0,85.5,18.15,31.0,18.0,36.0,-12.0
,19.75,798,8.5,6.1,85.5,20.15,840,0.0, 0 1 0,85.5,19.35,33.0,23.0,34.0,-19.0
,20.95,798,9.1,6.1,85.5,21.35,819,0.0, 0 1 0,85.5,20.55,34.0,25.0,33.0,-23.0
,22.15,819,8.2,6.6,85.5,22.55,798,0.0, 0 1 0,85.5,21.75,30.0,24.0,34.0,-27.0
,23.35,840,7.7,7.1,85.5,23.75,819,0.0, 0 1 0,85.5,22.95,32.0,24.0,32.0,-34.0
,24.57,798,9.3,6.1,85.5,24.98,840,0.0, 0 1 0,85.5,24.15,29.0,23.0,32.0,-30.0
,25.81,840,8.0,7.1,85.5,26.21,840,0.0, 0 1 0,85.5,25.40,29.0,25.0,31.0,-31.0
,27.01,798,9.6,6.1,85.5,27.41,840,0.0, 0 1 0,85.5,26.61,32.0,25.0,33.0,-34.0
,28.21,819,9.1,6.6,85.5,28.61,798,0.0, 0 1 0,85.5,27.81,29.0,17.0,34.0,-35.0
,29.41,840,8.0,7.1,85.5,29.82,819,0.0, 0 1 0,85.5,29.01,28.0,21.0,31.0,-33.0
ite en noista ymmärrä yhtään mitään mutta tuo 4 sylinterin arvo on monesti - merkkinen kun taas kaikki muut sylinterit antavat plus merkkistä arvoa.
Tästä jollekkin juhannuksen päänsäryn uusija, apua kaivataan todella kipeästi, kesälomareissu alkais tiistaina ja pitäsi tuo saada kuntoon :)
IQ arvoa en tiedä mistä se mitataan, käytössäni pelkkä shareware versio vagista, jos oulun alueella joku guru omaa rekisteröidyn version ja tahtoo olla avuksi niin yhteyttä privalla.
Toivottavasti tämä selviää, vikaa olen koittanut erinäisillä korjaamoilla jo 6kk hakea, merkkiliikkeessä olisivat turbon vaihtaneet, sanoin että annetaan olla.
kiitoksia jo etukäteen avusta.
Viimeksi muokannut heeposki1, 31.7.2008 11:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
totta on että nuo logit on kuin eduskunnan kapulakieltä-
Maf oli viallinen ja vaihdettu n. vuosi sitten. Väliin kun kiihdyttää esm. 3 vaihteella 80kmh niin kiihtyy huonosti, sitten yhtäkkiä kaasun ollessa samassa asennossa kiihtyvyys "normalisoituu" ja auto kiihtyy paljon paremmin kunnes taas 110kmh veto loppuu ja tärinä alkaa taas.
tämä on sellanen henkimaailman homma että rupean varmaan itse purkamaan tuota suutin siltaa ja koitan josko jostain sais uudet/vanhat putsattua. Enhän minä talon rakentamisesta mitään tienny mutta valmiiksi tuli, sama pätee tämän moottorihomman kans, koskaan tuota suojamuovia poistanut :)
noita iq arvoja joku väitti että pitäsi säätää, ei kyllä sharew. versiolla onnistu.
lisää apua kaivataan.
Maf oli viallinen ja vaihdettu n. vuosi sitten. Väliin kun kiihdyttää esm. 3 vaihteella 80kmh niin kiihtyy huonosti, sitten yhtäkkiä kaasun ollessa samassa asennossa kiihtyvyys "normalisoituu" ja auto kiihtyy paljon paremmin kunnes taas 110kmh veto loppuu ja tärinä alkaa taas.
tämä on sellanen henkimaailman homma että rupean varmaan itse purkamaan tuota suutin siltaa ja koitan josko jostain sais uudet/vanhat putsattua. Enhän minä talon rakentamisesta mitään tienny mutta valmiiksi tuli, sama pätee tämän moottorihomman kans, koskaan tuota suojamuovia poistanut :)
noita iq arvoja joku väitti että pitäsi säätää, ei kyllä sharew. versiolla onnistu.
lisää apua kaivataan.
Johtosarjan katsoin läpi kahteen kertaan, liittimet putsasin ja litistin niitä hieman että ottaisivat paremmin kontaktia, ei vaikutusta.
yksi hemmo kertoi että ne suuttimen päässä olevat lattakappaleet painuisivat alaspäin eikä johtosarjan kappale ota senvuoksi kunnolla kontaktia?
mittasin johtosarjan liittimet, kaikissa sama arvo n. 0.5ohm vai kohm, en muista.
voisiko olla että jotenkin joku noista suuttimista jää kusemaan kun jotain sähköhäikkää?
eikö se saata puhaltaa mäntään reijän ku aikansa ajelee?
Olen ajatellut seuraavaksi katsella uudet suuttimet, josko sillä. selkeästi käy välillä 3 pytyllä ja tehot on tietty kadoksissa. tai sitten tuo johtosarja, mutta nuo mittaukset olivat kaikille samanlaiset niin kait se temppuilisi enemmältikin ku vain 1 suuttimelle?
kiitoksia taas väliin.
yksi hemmo kertoi että ne suuttimen päässä olevat lattakappaleet painuisivat alaspäin eikä johtosarjan kappale ota senvuoksi kunnolla kontaktia?
mittasin johtosarjan liittimet, kaikissa sama arvo n. 0.5ohm vai kohm, en muista.
voisiko olla että jotenkin joku noista suuttimista jää kusemaan kun jotain sähköhäikkää?
eikö se saata puhaltaa mäntään reijän ku aikansa ajelee?
Olen ajatellut seuraavaksi katsella uudet suuttimet, josko sillä. selkeästi käy välillä 3 pytyllä ja tehot on tietty kadoksissa. tai sitten tuo johtosarja, mutta nuo mittaukset olivat kaikille samanlaiset niin kait se temppuilisi enemmältikin ku vain 1 suuttimelle?
kiitoksia taas väliin.
Itse lähtisin liikkeelle johtosarjasta, on halvempi ja helpompi vaihtaa. Välillä nuo antaa mittaamalla aivan järki arvoja mutta ei vaan sitten käydessä toimi.
Kokeiles muuten vaihtaa se vikaa ilmoittava suutin toiseen sylinteriin ja testaa muuttuuko vika mukana. Työtä teettää hieman enempi mutta keinona kohtuu lahjomaton.
Kokeiles muuten vaihtaa se vikaa ilmoittava suutin toiseen sylinteriin ja testaa muuttuuko vika mukana. Työtä teettää hieman enempi mutta keinona kohtuu lahjomaton.
kiitoksia neuvoista, kyllä taidan sitten tuota johtosarjaa ruveta vaihtamaan, onhan se halvempi kyllä kuin suuttimien vaihto. Ja totta puhuu jullli, ei noita kokemattoman käsiin tohtis antaa laitettavaksi noita suuttimia, vaikkakin netistä kuvalliset ohjeet löytyykin, englanniksi.
Palaan asiaan kun johtosarja vaihdettu, katsotaan jatkuuko remontti senjälkeen.
Palaan asiaan kun johtosarja vaihdettu, katsotaan jatkuuko remontti senjälkeen.
Tänään viimein kohtalonpäivä, osat on plakkarissa ja halli kutsuu parin tunnin päästä.
kassissa vaihto-osia: Maf-anturi, venakopan tiiviste ja suuttimien johtosarja.
Johdoillakin ihan ok hinta, marmoritiskiltä 105e,ainoa kappale ja loput tilaamalla 2viikkoa.
Palaan asiaan illemmalla kun kone taas kasassa ja testattuna.
Heikki
kassissa vaihto-osia: Maf-anturi, venakopan tiiviste ja suuttimien johtosarja.
Johdoillakin ihan ok hinta, marmoritiskiltä 105e,ainoa kappale ja loput tilaamalla 2viikkoa.
Palaan asiaan illemmalla kun kone taas kasassa ja testattuna.
Heikki
elikkäs jatketaan taas,
Vaihdoin pumppusuuttimien johtosarjan ja ilmamassa-anturin. ei vaikutusta,
edelleen kun lämpimänä seisoo valoissa niin rytkyttää ihan tosissaan, parkkiasennossakin
hyppii auto, automaattivaihteinen siis.
Täyskaasulla toimii useimmiten moitteetta ja kiihtyy hyvin, tasakaasulle palatessa alkaa taas karmea rytkytys. Samoin jos 100km/h ajaa motarilla ja kone on lämmin, ohituksesta ei tule mitään kun pienikin kaasupolkimen painallus aiheuttaa rytkytyksen eikä auto kiihdy ollenkaan.
Oisiko seuraavaksi noiden suuttimien tarkistus? Ei enää oikein keksi mitä tämän kanssa tekisi.
EGR otettu kokonaan pois koneesta ja aukot laipattu umpeen.
Heikki
Vaihdoin pumppusuuttimien johtosarjan ja ilmamassa-anturin. ei vaikutusta,
edelleen kun lämpimänä seisoo valoissa niin rytkyttää ihan tosissaan, parkkiasennossakin
hyppii auto, automaattivaihteinen siis.
Täyskaasulla toimii useimmiten moitteetta ja kiihtyy hyvin, tasakaasulle palatessa alkaa taas karmea rytkytys. Samoin jos 100km/h ajaa motarilla ja kone on lämmin, ohituksesta ei tule mitään kun pienikin kaasupolkimen painallus aiheuttaa rytkytyksen eikä auto kiihdy ollenkaan.
Oisiko seuraavaksi noiden suuttimien tarkistus? Ei enää oikein keksi mitä tämän kanssa tekisi.
EGR otettu kokonaan pois koneesta ja aukot laipattu umpeen.
Heikki
noniin, nyt on parhaillaan vag-comi kiinni.
tyhjäkäynti
group13: cyl 1: -3.01 cyl 2: 0.28 cyl 3: -0.61 cyl 4: 2.99
2500rpm ilman vetoa
-0.31 -0.85 0.21 0.94
ja pätkii sekä köhii ja haisee öljylle sekä pukkaa kevyttä tummaa savua pikkusen.
ja fault codeksi tulee nollauksenkin jälkeen aina seuraava:'
cyl 4: misfire detected
heikki
tyhjäkäynti
group13: cyl 1: -3.01 cyl 2: 0.28 cyl 3: -0.61 cyl 4: 2.99
2500rpm ilman vetoa
-0.31 -0.85 0.21 0.94
ja pätkii sekä köhii ja haisee öljylle sekä pukkaa kevyttä tummaa savua pikkusen.
ja fault codeksi tulee nollauksenkin jälkeen aina seuraava:'
cyl 4: misfire detected
heikki
lisätään tähän sekin vielä,
eilen töistä takaisin tullessa vilahti akun merkkivalo (latauksen)
tänään sitte jäin välille, hiilet loppu. hain vaihtolaturin 220e tarviketorilta, oli senkin vaihtaminen kohtalaisen työläs, flektin rupeli esti laturin kiinnityspultin poistamisen, piti purkaa flekti irti että sai laturin vaihdettua.
saksalaisia ihmepatentteja...
Heikki
eilen töistä takaisin tullessa vilahti akun merkkivalo (latauksen)
tänään sitte jäin välille, hiilet loppu. hain vaihtolaturin 220e tarviketorilta, oli senkin vaihtaminen kohtalaisen työläs, flektin rupeli esti laturin kiinnityspultin poistamisen, piti purkaa flekti irti että sai laturin vaihdettua.
saksalaisia ihmepatentteja...
Heikki
heeposki1 oletkos saanut ratkaistua tämän nykimis/ tehottomuus ongelman?
Omassa passatissa hyvin samantyylistä vikaa, mutta ei vielä noin pahana, pitäis vain pikkuhiljaa alkaa keksiä mihin sitä näppinsä iskis, että loppuis satunnainen nykiminen ja tehottomuus.
Vikakoodit luetin tuos joku aika sitten ja näytti että jossain suuttimen asentoanturissa tai joku sellainen olis ollut joku vika/virhe... Muuta ei ainakaan ajotietokoneelta löytynyt.
Omassa passatissa hyvin samantyylistä vikaa, mutta ei vielä noin pahana, pitäis vain pikkuhiljaa alkaa keksiä mihin sitä näppinsä iskis, että loppuis satunnainen nykiminen ja tehottomuus.
Vikakoodit luetin tuos joku aika sitten ja näytti että jossain suuttimen asentoanturissa tai joku sellainen olis ollut joku vika/virhe... Muuta ei ainakaan ajotietokoneelta löytynyt.
TDi ongelma
Vaikuttaisi ihan samalta vialta, ainakin oireet 100%, kun mun Passatissa. Autosähkö Lempinen Tampereella vaihtoi johtosarjan suuttimille ja toimi kunnolla.
Mulla on ko. autossa nyt ongelmana veden hukkuminen jäähdytyksestä. Lorisee lämppärissä, enkä ole mitään ulkoista vuotoa löytänyt. Olenko yksin ongelman kanssa?
Mulla on ko. autossa nyt ongelmana veden hukkuminen jäähdytyksestä. Lorisee lämppärissä, enkä ole mitään ulkoista vuotoa löytänyt. Olenko yksin ongelman kanssa?
Mulla alkas tuos kytkin luistelemaan ja otin sitten lastun pois käytöstä, niin loppuipa sitten samalla tämä nykiminenkin, tosin nyt se vain on tasaisen tehoton :D
Mutta itellä on nyt vahva epäilys että vikana on se moottorin ohjauksen pistoke joka pyöräytetään moottoriin kiinni, tai sitten toi mun lastu on vain elänyt elämänsä loppuun.
No huomenna hakemaan uus kytkinpaketti ja asennus viikonloppuna ja sitten taas lastu käyttöön, samalla perusteellinen liittien putsaus ja suojaus. Sitten näkee kuinka toimii.
Nousi vain tuo kulutus lastun poiston jälkeen selaisiin lukemiin, että pakko saada äkkiä lastu takaisin. Kulutus nousi sellaiset lähes litran satasella :o ja mitään muuta muutosta ei oo kuin lastu pois pelistä...
Mutta itellä on nyt vahva epäilys että vikana on se moottorin ohjauksen pistoke joka pyöräytetään moottoriin kiinni, tai sitten toi mun lastu on vain elänyt elämänsä loppuun.
No huomenna hakemaan uus kytkinpaketti ja asennus viikonloppuna ja sitten taas lastu käyttöön, samalla perusteellinen liittien putsaus ja suojaus. Sitten näkee kuinka toimii.
Nousi vain tuo kulutus lastun poiston jälkeen selaisiin lukemiin, että pakko saada äkkiä lastu takaisin. Kulutus nousi sellaiset lähes litran satasella :o ja mitään muuta muutosta ei oo kuin lastu pois pelistä...
^Ei muuttunut oikeaksi, vaan kulutus on laskettu kyllä ihan mekaanisesti, kun aina tankkaan täyteen, niin helppo laskea.
Aina nollaan tripin kun käy tankkaamas ja merkkaan kuittiin aina kilometrit, niin helppo seurata missä lukemissa todellinen kulutus pyörii.
Sen oon kyllä huomannut että ainakin kun lastu on kiinni niin ajotietokoneen ilmoittamaan lukemaan saa lisätä noin 0,5l niin sitten on lähellä totuutta. Nyt ilman lastua pitää aika hyvin paikkansa, mutta on silti melkein litran enemmän kuin lastun kanssa.
Nyt olis uus Sachs kytkinsetti, jos huomenna vaihtais sen...
Aina nollaan tripin kun käy tankkaamas ja merkkaan kuittiin aina kilometrit, niin helppo seurata missä lukemissa todellinen kulutus pyörii.
Sen oon kyllä huomannut että ainakin kun lastu on kiinni niin ajotietokoneen ilmoittamaan lukemaan saa lisätä noin 0,5l niin sitten on lähellä totuutta. Nyt ilman lastua pitää aika hyvin paikkansa, mutta on silti melkein litran enemmän kuin lastun kanssa.
Nyt olis uus Sachs kytkinsetti, jos huomenna vaihtais sen...
Eli ihan pintakaasulla käy kolmella ja pikkasen enempi kaasua painaessa toimii oikein.
Sitten jonkun aikaa ajettua syttyy abs ja esp valot ja alkaa hirveä nykiminen... ei oikein yli 2000rpm pysty kierrättämään.
Sammuttaa ja odottaa hetken ja käynnistää niin taas toimii hetken niin että vain pintakaasulla nykii...
Tuo tiivisteen vuotaminen voisi kyllä olla mahdollista... pystyisikö sitä mitenkään testaamaan? Silloinhan kone saa ilmaa sieltä ja nykii sen takia eikös...?
Itsellä tuli nyt tälläiset vikakoodit:
2 Faults Found:
18075 - Valve for Pump-Jet: Cylinder 2 (N241): Electrical Malfunction
P1667 - 35-10 - - - Intermittent
16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
P0302 - 35-00 - -
Readiness: N/A
Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 8D0 907 389 D
Component: ABS/ESP front D56
Coding: 04255
Shop #: WSC 05311
1 Fault Found:
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-10 - - - Intermittent
Sitten jonkun aikaa ajettua syttyy abs ja esp valot ja alkaa hirveä nykiminen... ei oikein yli 2000rpm pysty kierrättämään.
Sammuttaa ja odottaa hetken ja käynnistää niin taas toimii hetken niin että vain pintakaasulla nykii...
Tuo tiivisteen vuotaminen voisi kyllä olla mahdollista... pystyisikö sitä mitenkään testaamaan? Silloinhan kone saa ilmaa sieltä ja nykii sen takia eikös...?
Itsellä tuli nyt tälläiset vikakoodit:
2 Faults Found:
18075 - Valve for Pump-Jet: Cylinder 2 (N241): Electrical Malfunction
P1667 - 35-10 - - - Intermittent
16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
P0302 - 35-00 - -
Readiness: N/A
Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 8D0 907 389 D
Component: ABS/ESP front D56
Coding: 04255
Shop #: WSC 05311
1 Fault Found:
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-10 - - - Intermittent
Oireista...
Lainaan vähän
"Eli ihan pintakaasulla käy kolmella ja pikkasen enempi kaasua painaessa toimii oikein.
Sitten jonkun aikaa ajettua syttyy abs ja esp valot ja alkaa hirveä nykiminen... ei oikein yli 2000rpm pysty kierrättämään.
Sammuttaa ja odottaa hetken ja käynnistää niin taas toimii hetken niin että vain pintakaasulla nykii... "
Meillä oli tossa farmarissa täysin samat oireet,ensin 3 sylinterin korjaus arvo suuri.Kaveri kiristeli liittimiä pelas vähänaikaa sitten vika palasi tälläkertaa 1 sylinteriin.Auto kävi laakkosella jakohihnanvaihdossa huolsivat pumppusuutinten liittimet ja nyt on pelannu 20tkm sen jälkeen.
Tosiaan aikas arvokkaita nuo suuttimet jos joutuupi vaihtaan....
"Eli ihan pintakaasulla käy kolmella ja pikkasen enempi kaasua painaessa toimii oikein.
Sitten jonkun aikaa ajettua syttyy abs ja esp valot ja alkaa hirveä nykiminen... ei oikein yli 2000rpm pysty kierrättämään.
Sammuttaa ja odottaa hetken ja käynnistää niin taas toimii hetken niin että vain pintakaasulla nykii... "
Meillä oli tossa farmarissa täysin samat oireet,ensin 3 sylinterin korjaus arvo suuri.Kaveri kiristeli liittimiä pelas vähänaikaa sitten vika palasi tälläkertaa 1 sylinteriin.Auto kävi laakkosella jakohihnanvaihdossa huolsivat pumppusuutinten liittimet ja nyt on pelannu 20tkm sen jälkeen.
Tosiaan aikas arvokkaita nuo suuttimet jos joutuupi vaihtaan....
-
- -
- Viestit: 51
- Liittynyt: 22.9.2008 17:57
Hei kertokaa mistä saan tuon suuttimien johtosarjan hommattua??? minulla passatti rykii niin paljon ettei uskalla ajaa ja tyhjäkäynti niin epätasainen.. oli vuosi sitten sama ongelma ja antoin ensiapua ja puhdistin noi liittimet johtosarjasta mutta nyt tuli takaisin sama vika kaksinkertaisena. ensiapu auttoin noin 50tkm ajan.... kertokaa kuitenkin kuka myy noita johtosarjoja?:)
Re: 1.9tDI pd 3bg passat, avb koneen ongelmat
Täysin identtistä vikaa ku allaolevassa, tosin bxe passatisaa. Eli pintakaasulla lämpimänä alkaa käydä kolmella, uudelleen starttaus ja vika poistuu kunnes taas palaa. P1667 koodina. Vaihoin johtosarjan, ennen ja jälkeen vaihtoa samasta pytystä se vikakoodi, eli cylinder 2.
Korjausarvot on hyvät.
Kuka se tietää, mitä seuraavaksi kokeillaan.
Korjausarvot on hyvät.
Kuka se tietää, mitä seuraavaksi kokeillaan.
mks900 kirjoitti:Eli ihan pintakaasulla käy kolmella ja pikkasen enempi kaasua painaessa toimii oikein.
Sitten jonkun aikaa ajettua syttyy abs ja esp valot ja alkaa hirveä nykiminen... ei oikein yli 2000rpm pysty kierrättämään.
Sammuttaa ja odottaa hetken ja käynnistää niin taas toimii hetken niin että vain pintakaasulla nykii...
Tuo tiivisteen vuotaminen voisi kyllä olla mahdollista... pystyisikö sitä mitenkään testaamaan? Silloinhan kone saa ilmaa sieltä ja nykii sen takia eikös...?
Itsellä tuli nyt tälläiset vikakoodit:
2 Faults Found:
18075 - Valve for Pump-Jet: Cylinder 2 (N241): Electrical Malfunction
P1667 - 35-10 - - - Intermittent
16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
P0302 - 35-00 - -
Readiness: N/A
Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 8D0 907 389 D
Component: ABS/ESP front D56
Coding: 04255
Shop #: WSC 05311
1 Fault Found:
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-10 - - - Intermittent
Re: 1.9tDI pd 3bg passat, avb koneen ongelmat
Uutta pumppusuutinta.
Re: 1.9tDI pd 3bg passat, avb koneen ongelmat
Kannattaskohan sitä sitä haalia jostaki alakertavammasesta bxe koneesta suutin tai vaikka kaks ja pistää paikalleen? Pitääkö se olla joku tietty osanumero vai käykö se mistä vaan bxe:stä tai muista saman tehosista? Tuo auto on kyllä semmonen vikaläjä että voi saatana.
Re: 1.9tDI pd 3bg passat, avb koneen ongelmat
Jos halvalla saa niin ei huonompi idea ostaa parikin samalla kertaa. Varaosanumerolla selviää parhaiten yhteensopivat osat jos ei ETKAa ole saatavilla tai sieltä ei selviä tarpeeksi helposti missä kaikissa moteissa samat suuttimet on olleet.
Suuttimien vaihdossa meni sitten pultit ja tiivisteet uusiksi, eikä uudet vakiokokoiset tiivisteetkään välttämättä tiivistä suutinta vielä kunnolla vaan saa varautua siihen että dieselit vuotaa öljyn joukkoon..
Suuttimien vaihdossa meni sitten pultit ja tiivisteet uusiksi, eikä uudet vakiokokoiset tiivisteetkään välttämättä tiivistä suutinta vielä kunnolla vaan saa varautua siihen että dieselit vuotaa öljyn joukkoon..
Re: 1.9tDI pd 3bg passat, avb koneen ongelmat
Noniin. Ebaysta boschin tiivisteet ja pultit, purkaamolta BLS suutin. Jonku sekuhäntä etkan mukaan pitäs olla sama ko alkuperänen.
Oliko se nyt niin että suutin kouraan ja paikalleen laittaessa sen pytyn hehku irti ja pyöritellä startilla ylimääräset dieselit pois ja hehku paikalleen? Jotaki reijän hiomishommia ja o renkaitten kans värkkäämistä voi kans olla luvassa, muuten aika perus homma. Onhan sitä reijän kans enneki oltu tekemisissä.
Oliko se nyt niin että suutin kouraan ja paikalleen laittaessa sen pytyn hehku irti ja pyöritellä startilla ylimääräset dieselit pois ja hehku paikalleen? Jotaki reijän hiomishommia ja o renkaitten kans värkkäämistä voi kans olla luvassa, muuten aika perus homma. Onhan sitä reijän kans enneki oltu tekemisissä.
Re: 1.9tDI pd 3bg passat, avb koneen ongelmat
pertti108 kirjoitti:Noniin. Ebaysta boschin tiivisteet ja pultit, purkaamolta BLS suutin. Jonku sekuhäntä etkan mukaan pitäs olla sama ko alkuperänen.
Ei muuten ole BLS samoilla suuttimilla kuin BXE.
Muistelen et BLS:n suuttimet on pienemmällä elementillä ja pienemmällä kärjellä.
Re: 1.9tDI pd 3bg passat, avb koneen ongelmat
Onpa makia homma. Prkl. Uus haku päälle. Mikä numero se nyt sitte pitää olla että kelepaa paikalleen? Jaa vissiin GX loppunen. Siitä kertaalleen tilatusta ja maksetusta ole ees verkonpainoksi prkel. Jaa käy se vissiin tuo AG loppunenki
Tilasin semmosen, ag loppusen. Kertokaa jos se ei käy.
Tilasin semmosen, ag loppusen. Kertokaa jos se ei käy.
Re: 1.9tDI pd 3bg passat, avb koneen ongelmat
Totta se kakkos pytty, mistä vikakoodi pukkaa, on se toinen jakopäästä laatikkoon päin? Netissä liikkuu ristiriitasta tietoa. Joku väitti että sähkösuunnittelija ei ole ollu perillä niin ne pyttyjen numerot vagcomissa näyttäytyy "väärin" päin.
Re: 1.9tDI pd 3bg passat, avb koneen ongelmat
Joo-o. Sinne meni AG loppunen suutin ja sellanenhan sielä näimmä oliki. Korjausarvot muuttu sillai, että huomaa. Kuitenki hyvin rajoissa ovat. Samalla lailla heiluu ja hytkyy tyhjäkäynnillä mutta ei ole vielä käyny kolmella tai rykiny. Ehkäpä se vika oli siinä.
Re: 1.9tDI pd 3bg passat, avb koneen ongelmat
Oisko ajatuksia, mistä lähtis seuraavaksi hakemaan? Täristää, käy kolmella. Vaihettu johtosarja ja se suutin mistä sitä vikakoodia pukkas. Tai pukkaa edelleen. Tietenki aikansa puisti niin emission workshop ja pälä pälä tauluun.
Re: 1.9tDI pd 3bg passat, avb koneen ongelmat
Onko suuttimien perussäätö tehty oikein? Millaisessa kunnossa on suuttimien poterot? Korjausarvot? Nokan kunto? Miten vika on alkanut, tai onko aikaisempia vaurioita? Puristuspaineet?
Re: 1.9tDI pd 3bg passat, avb koneen ongelmat
No se perussäätö. Mauserilla katoin että tuli suutin samaan korkoon ku mistä edellisen otin. Eli sitä en vaihtaessa tehny sen kummemmin.
Korjausarvot oli alunperin aika lähellä nollaa kaikissa. Kakkos pytyn suuttimen vaihdon jälkeen se kakkonen oli +1.3 ja muut liki nollaa. Nyt 1: 1.5, 2: -1.5, 3 ja 4 aika lähellä nollaa.
En ole vaihtanu ku kakkos suuttimen ja se potero oli kyllä minusta hyvä. Pohja oli kirkas, pikkusen kulumaa siinä yläpäässä mutta totta nuissa aina on. Hyvin pesitty vaihtosuutin sinne ja ei se kyllä kumpaankaan suuntaan ainakaan valtoimenaan vuoda ku öljymäärä ei ole lisääntyny ja hyvin se käyntiin aamulla jyrskähtää.
Nokka minusta hyvä. Ei ole aikasempia vaurioita, ainakaan mulla tiedossa. Ollu nyt jonku kymmenen tuhatta vaimolla alla tuo.
Vika alko varmaan viime kesänä ku tasakaasulla ajelin niin tärräs varmaan kaks kertaa viis sekuntia. En ees kattonu vikakoodeja ko olin unohtanu koko homman, reissussa ku oltiin tuon ilmetessä. Tuli talvi. Vaimo soitti ja sano tämä tärisee niin että tekarit tippuu suusta. Ajeli kotia. Oli oireeton kuukauden vaikka yritin saaha vian ajettua heti ulos. Puisti taas vaimon alla, joten vaihdoin sen johtosarjan. Puisti taas joten tilasin suuttimen ja vaihdoin. Puisti taas ja nyt ollaan tässä, puolilta öin luuri käessä vaikka kaiken järjen mukaan pitäs olla nukkumassa.
Vikakoodi 005735, P1667 electrical malfunction, cylinder 2. Sellanen sinne tuli. Suuttimen vaihdoin johonki latvian pojalta tilattuun ja vikko meni niin sinne se tuli taas. Sama koodi. Johtosarjan tietenki vaihdoin heti ekaksi. Ei vaikuttanu. Nyt se tässä tänään alko antaan jo sitä missfire koodiaki.
Hyppäsin autoon, annoin kolmella pytyllä monoa sille, starttailin aikani ja se alko käymään kaikilla. Heiluttelin koneen käydessä sitä suuttimilta eculle menevää johtonippua ja naputtelin ecua meisselillä. Ei vaikuttanu käyntiin. Purin akun pois ja kuorasin sen johtonipun, siisti oli. Katoin ne akun alla olevat maat, käytin auki ja hyvät oli neki. Kasasin, käynnistin, ajelin ja kaikilla se taas kävi, tosin näillä viimisillä eli huonoimmilla korjausarvoilla.
Jakopää tehty kesällä ja torsionvalue -0.5. Tuskin on veivi solmussa ko se nuin epämääräsesti vikoo. Epäilen että ei ole suutinkaan. Tai kuin todennäköstä se ois että latvian mies osais lähettää samalla lailla paskana olevan.
Kaikkinensa näyttäs että käynnissä olo ajalla on joku teko tässä hommassa. Kunnolla lämpimällä kauan käyneellä koneella nuo tärinät on joka kerta tulleet.
Korjausarvot oli alunperin aika lähellä nollaa kaikissa. Kakkos pytyn suuttimen vaihdon jälkeen se kakkonen oli +1.3 ja muut liki nollaa. Nyt 1: 1.5, 2: -1.5, 3 ja 4 aika lähellä nollaa.
En ole vaihtanu ku kakkos suuttimen ja se potero oli kyllä minusta hyvä. Pohja oli kirkas, pikkusen kulumaa siinä yläpäässä mutta totta nuissa aina on. Hyvin pesitty vaihtosuutin sinne ja ei se kyllä kumpaankaan suuntaan ainakaan valtoimenaan vuoda ku öljymäärä ei ole lisääntyny ja hyvin se käyntiin aamulla jyrskähtää.
Nokka minusta hyvä. Ei ole aikasempia vaurioita, ainakaan mulla tiedossa. Ollu nyt jonku kymmenen tuhatta vaimolla alla tuo.
Vika alko varmaan viime kesänä ku tasakaasulla ajelin niin tärräs varmaan kaks kertaa viis sekuntia. En ees kattonu vikakoodeja ko olin unohtanu koko homman, reissussa ku oltiin tuon ilmetessä. Tuli talvi. Vaimo soitti ja sano tämä tärisee niin että tekarit tippuu suusta. Ajeli kotia. Oli oireeton kuukauden vaikka yritin saaha vian ajettua heti ulos. Puisti taas vaimon alla, joten vaihdoin sen johtosarjan. Puisti taas joten tilasin suuttimen ja vaihdoin. Puisti taas ja nyt ollaan tässä, puolilta öin luuri käessä vaikka kaiken järjen mukaan pitäs olla nukkumassa.
Vikakoodi 005735, P1667 electrical malfunction, cylinder 2. Sellanen sinne tuli. Suuttimen vaihdoin johonki latvian pojalta tilattuun ja vikko meni niin sinne se tuli taas. Sama koodi. Johtosarjan tietenki vaihdoin heti ekaksi. Ei vaikuttanu. Nyt se tässä tänään alko antaan jo sitä missfire koodiaki.
Hyppäsin autoon, annoin kolmella pytyllä monoa sille, starttailin aikani ja se alko käymään kaikilla. Heiluttelin koneen käydessä sitä suuttimilta eculle menevää johtonippua ja naputtelin ecua meisselillä. Ei vaikuttanu käyntiin. Purin akun pois ja kuorasin sen johtonipun, siisti oli. Katoin ne akun alla olevat maat, käytin auki ja hyvät oli neki. Kasasin, käynnistin, ajelin ja kaikilla se taas kävi, tosin näillä viimisillä eli huonoimmilla korjausarvoilla.
Jakopää tehty kesällä ja torsionvalue -0.5. Tuskin on veivi solmussa ko se nuin epämääräsesti vikoo. Epäilen että ei ole suutinkaan. Tai kuin todennäköstä se ois että latvian mies osais lähettää samalla lailla paskana olevan.
Kaikkinensa näyttäs että käynnissä olo ajalla on joku teko tässä hommassa. Kunnolla lämpimällä kauan käyneellä koneella nuo tärinät on joka kerta tulleet.
Re: 1.9tDI pd 3bg passat, avb koneen ongelmat
Kerrankin tyhjentävä ja selkeä oirekuvaus lähtötietoineen! Suosittelen tekemään sen suuttimien perussäädön nyt ainakin ensiksi, eli perusasiat ensin kuntoon ja sitten vasta tutkimaan millaisia oireita jää jäljelle. Toki tuo vikakoodi viittaa johonkin sähkövikaan, joka voi löytyä toki vaikka ecusta, sen liittimestä tai jostain päin auton johtosarjaa. Voisihan sitä vaikka käyttää ecun liittimet irti muutaman kerran ja jättää sitten kiinni.
Re: 1.9tDI pd 3bg passat, avb koneen ongelmat
Tuskinpa se sama koodi alkuperäsellä ja tuolla vaihetulla suuttimella tulis. Niitä johtoja on runkattu aikalailla, tuloksetta, ja ne on hyvän näköset. Oikeastaan ei ole kiinnostusta sitä venakoppaa avata ennen ennenkö olen toista ecua toivottavasti menestyksekkäästi kokeillu. Totta se korjausarvo olis tapissa jos se perussäätö olis nokko paljo pielessä. Etenkään ku nyttenki se pelaa jos tuosta lähtee ajamaan. Nokko ku ajaa niin sitte se on taas kirosanoja kabiini täynnä.
Se vain on kylmä fakta että vaimo ei puoli miljoonaa rullatulla räyskä seatilla aja niin tuo pitäs olla vähä niinko ajokunnossa näihin pikkuajoihinki. Vaikka sitte prkl kolmella. Tämän takia en sitä ecua ole sieltä ottanu ja purkanu. Siinä ku on semmonen riski että se se vain särkyy. Sitte toinen juttu on se että en minä näe siitä onko se sen verran sökö vai ei. Eikä muuten ole tässä lähellä sellasta kaveria joka näistä ymmärtäs. Vähääkään.
Se vain on kylmä fakta että vaimo ei puoli miljoonaa rullatulla räyskä seatilla aja niin tuo pitäs olla vähä niinko ajokunnossa näihin pikkuajoihinki. Vaikka sitte prkl kolmella. Tämän takia en sitä ecua ole sieltä ottanu ja purkanu. Siinä ku on semmonen riski että se se vain särkyy. Sitte toinen juttu on se että en minä näe siitä onko se sen verran sökö vai ei. Eikä muuten ole tässä lähellä sellasta kaveria joka näistä ymmärtäs. Vähääkään.
Re: 1.9tDI pd 3bg passat, avb koneen ongelmat
Oli vaan ne superhelpot ja nopeimmat toimenpiteet niin ajattelin ehdottaa kun liittyy asiaan vahvasti, ja mitkä on vielä tekemättä / kannattaa joka tapauksessa jossain vaiheessa tehdä. Ei ne johdot siitä kummene vatkaamalla, mittaamalla niiden kunto selviää parhaiten.
Viimeksi muokannut p0wer, 19.12.2019 20:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 1.9tDI pd 3bg passat, avb koneen ongelmat
Laittasin itkuhymiön, jos osaisin. Ehkäpä se pittää käytähyttää vielä se ecun liitin irti jos se ois hitsannu, mitä kyllä käyttäytymisestä epäilen.
Re: 1.9tDI pd 3bg passat, avb koneen ongelmat
Epätodennäköistähän se on että siinä liittimessä jotain häröä olisi, mutta voihan siellä olla jokin vaurio esimerkiksi aikasemmasta sohlaamisesta.
Re: 1.9tDI pd 3bg passat, avb koneen ongelmat
Juu. Oikean puolen ovi ainaki roikkuu niin että kumma jos sitä ei ole joskus vaihettu, tuskinpa on ainoa vaihettu osa ennen minua..
Re: 1.9tDI pd 3bg passat, avb koneen ongelmat
Otappa kunnolla auki se johtosarja väliltä runkoaisa - kone.
Meillä oli 3c:ssä yli 20 johtoa enemmän tai vähemmän nirhautuneita. Mm. kahden suuttimen johdot oli liki poikki.
Akun alla kyllä oli kaikki kunnossa. Pahimmat nirhautumat oli runkoaisa - startti välillä, mut startin jälkeenki löyty vielä viallisia johtoja.
Meillä oli 3c:ssä yli 20 johtoa enemmän tai vähemmän nirhautuneita. Mm. kahden suuttimen johdot oli liki poikki.
Akun alla kyllä oli kaikki kunnossa. Pahimmat nirhautumat oli runkoaisa - startti välillä, mut startin jälkeenki löyty vielä viallisia johtoja.
Re: 1.9tDI pd 3bg passat, avb koneen ongelmat
Selvis. Sielä oli käyny ennen minua jo seppä sielä johtosarjassa. Viis karvaa oli "korjannu" semmosilla sulatettavilla abikoilla. Kaks oli pumppusuuttiimien johtoja, kaks oli löpöanturin johtoja ja yks oli mikälie, en tutkinu. Jatkoin, tinasin ja laitoin sukat. Ja juuriki runkoaisa - moottori väliltä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 56 vierailijaa