BKD moottorivikakoodi

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

BKD moottorivikakoodi

ViestiKirjoittaja hiloran » 15.6.2008 19:59

Golf V BKD -moottorinen sytytti oranssin moottorivikavalon palamaan. Manuaali kertoo "viallisesta lambda -anturista". Onko kokemuksia? Lieneekö sateinen ilma tehnyt oikosen johonkin anturiin?

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 15.6.2008 20:19

Mitä vikakoodit sanoo?

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 15.6.2008 20:33

läppäri töissä katotaan huomenna

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 15.6.2008 22:26

Tosi hyvä manuaali, jos ei mainitse että dieselissä se vika tuskin on lambdassa...

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 16.6.2008 1:20


hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 16.6.2008 8:35

Seuraavanlaisille selityksiä?

Monday,16,June,2008,08:45:54:62372
VCDS Version: Release 805.0

Address 01: Engine
Control Module Part Number: 03G 906 016 AQ
Component and/or Version: R4 2,0L EDC 0000SG 7000
Software Coding: 0000172
Work Shop Code: WSC 01279
3 Faults Found:

19557 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): Open or Short to Ground
P3101 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 12.54 V
Bin. Bits: 11000011
Torque: 0.0 Nm
Torque: 354.0 Nm

19558 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): No Signal
P3102 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 42 /min
Torque: 14.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 9.88 V
Bin. Bits: 00000100
Torque: 0.0 Nm
Torque: 354.0 Nm

17075 - Fan 1 Control Circuit: Short to GND
P0691 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 798 /min
Torque: 32.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 13.98 V
Bin. Bits: 11000100
Temperature: 61.2°C
Duty Cycle: 9.6 %

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 16.6.2008 10:12

Enpä löytänyt moista etkasta, siksi arvelin ettei sitä ole tuossa BKD:ssa ainakaan.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 16.6.2008 18:59

Kuuluisa imusarjan läppämoottori taitaa olla vaihtokunnossa. Noitahan on eräskin vaihdettu mitä foorumitarinoihin on uskomista.

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 18.6.2008 16:52

Pienen arvailun jälkeen syyksi paljastui kuten aiemmin epälty imusarjan läppämoottori.
Osat 380€ ja töineen 500€.

Reaper
-
Viestit: 569
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 23.12.2008 0:39

Tässä aiheeseen hyvin liittyvä pdf-dokumentti

http://www.ms-motor-service.com/ximages ... en_web.pdf

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 24.12.2008 9:51

Asiallinen dokumentti! Itselläni oli tuo läpän moottori palanut/läppä jumissa muistaakseni. Onkos se tuo läpän moottori kun pitää alakierroksilla sellasta ujellusta vai turbo?

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 30.12.2008 15:02

voi mennä off topikiksi mutta kysytään ...omassa 20tdi:ssä vm08 kuuluu varsinkin kylmänä kun kiihdyttää ja vaihtaa vaihdetta niin kytkimen polkaisun jälkeen kuuluu pakarin päästä phiyyyyh ns huokaus ääni..onko normaalia

ääni kuuluu kun ahdot ovat nousemassa ja kesken kaiken vaihtaa vaihdetta...tätä ei kuulu kun moottori on käyntilämpöinen

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 30.12.2008 17:19

^Samoin.. .mutta 2006 vuotinen

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 1.1.2009 11:42

pasi. "ytkimen polkaisun jälkeen kuuluu pakarin päästä phiyyyyh" eikös se kuulukin matalemilla kierroksilla vain esim kaupungilla ajellessa.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 1.1.2009 18:55

^Mulla ainaki noin..

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 1.1.2009 20:29

juuri näin..matalilla kierroksilla kuuluu ja enimmäkseen kylmällä moottorilla.koneen lämmetessä ei niinkään..

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 4.1.2009 18:23

NO AI PRKL! Taas sytty tuo keltainen moottori vikavalo ja teksti EMISSION WORKSHOP! Mistähän moinen koodi kertoo. Vika poistuu kuittaamalla eli ilm. tuo läppämoottori ei ole oikosulussa niin kuin aiemmin. Lienee joku paikka vain kohmeessa.

Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKD.lbl
Part No SW: 03G 906 016 AQ HW: 028 101 184 8
Component: R4 2,0L EDC 0000SG 7000
Revision: 12345678 Serial number: VWZBZ0E0117540
Coding: 0000172
Shop #: WSC 01279 785 00200

1 Fault Found:
16785 - EGR System: Insufficient Flow
P0401 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 1785 /min
Torque: 84.0 Nm
Speed: 90.0 km/h
Load: 23.1 %
Duty Cycle: 14.7 %
Bin. Bits: 11000000
Mass Air / Rev.: 355.0 mg/str
Mass Air / Rev.: 705.0 mg/str

Readiness: 1 1 0 0 0

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 5.1.2009 18:01

Pari tuntia lämpimässä ja koodien poisto auttoi hetkeksi. Vika tuli kuitenkin tänä aamuna takaisin. MIkähän ongelmaan voisi aiheuttaa. Lieneekö joku vikana tuossa EGR:n ohjauspiirissä.

http://homepage.ntlworld.com/c.caldow/E ... intake.jpg
Viimeksi muokannut hiloran, 2.7.2010 18:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 7.1.2009 19:51


68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 7.1.2009 20:51

Minulle "vastaava" koodi tulee, kun EGR letku on nyppäisty irti alipaine kellosta.

001025 - EGR System: Insufficient Flow
P0401 - 000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01110000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 164
Mileage: 13226 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 17:49:29

Freeze Frame:
RPM: 1533 /min
Speed: 39.0 km/h
Load: 9.8 %
Duty Cycle: 14.6 %
Duty Cycle: 100.2 %
Mass Air / Rev.: 295.0 mg/str
Mass Air / Rev.: 520.0 mg/str

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 8.1.2009 17:23

EGR:n kellosta kalvo rikki.

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 8.1.2009 17:52

hyvä että vika löytyi

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 9.1.2009 10:33

Jos joku moderaattori sattuu lukaisemaan tämän viestin niin olisi mielestäni hyvä idea jotenkin koota näitä foorumilta löytyviä vianhakuja syy, seuraus, toimenpide tyyliin. Eipä noita "uusia vikoja" kuitenkaan tunnu olevan kaikki jollain tapaa jo koluttu. Lieneekö järkeä.

H

adsl2+
-
Viestit: 35
Liittynyt: 22.10.2007 12:26

ViestiKirjoittaja adsl2+ » 19.8.2010 11:17

Taitaa olla omassa autossa tuo läppämoottori rikki tai menossa rikki nimittäin jää naksuttamaan muutamaksi sekunniksi moottorin sammutuksen jälkeen, kumma homma myös se että tekee samaa naksutusta pelkästään virrat päälle/pois tilanteessa.
Onko muilla jäänyt naksuttamaan?
Paljonko osa maksoi?

33du
-
Viestit: 21
Liittynyt: 28.6.2006 20:50

ViestiKirjoittaja 33du » 19.8.2010 14:49

A3 alkoi kans pitämään tuota naputusta kun edes käytti virrat päällä, syylliseksi paljastui kyseinen läppämoottori ja hajonnut muoviratas

Marmorilla osa ~380e, Slamitilla ~300e

Tuosta pistin palikan tulemaan alkuviikosta, 183e kuluineen

http://www.teiledirekt.de/product_info. ... id/1075060

adsl2+
-
Viestit: 35
Liittynyt: 22.10.2007 12:26

ViestiKirjoittaja adsl2+ » 19.8.2010 20:57

Kiitos linkistä,laitanpa tilaukseen.

33du
-
Viestit: 21
Liittynyt: 28.6.2006 20:50

ViestiKirjoittaja 33du » 28.8.2010 20:57

Eilen toivat palikan kotiovelle, heitin paikalleen ja parin uudelleen käynnistyksen jälkeen häiriövalokin sammui:)

Jusu 78
-
Viestit: 15
Liittynyt: 17.4.2009 15:58

ViestiKirjoittaja Jusu 78 » 16.2.2012 0:01

Sama juttu valo palanut jo hetken aikaa, putsasin läppäkotelon ja vika kuitattiin. Seuraavana aamuna se taas syttyi ja saman vikakoodin heitti: P2102, Throttle actuator control motor circuit. (kaverin joku yleismallin OBD2 laite näytti).
Ajeltiin laite kiinni ja silmään pisti kaasun asento, joka näytti kokoajan 94.1%. Onko toi läppämoottori paskana, vai onko ks mallissa kaasupolkimen asennontunnistin tms???

Ei viittis ihan summassa alkaa vaihtelemaan osia, kun kuitenkin ne aina maksaa kasan euroja.[/url]

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 16.2.2012 6:42

Vaihat vuan sen läppämoottorin ni pääsee taas parisataa tuhatta kilsaa :)

Jusu 78
-
Viestit: 15
Liittynyt: 17.4.2009 15:58

ViestiKirjoittaja Jusu 78 » 16.2.2012 15:05

Semmonen vielä tuli mieleen kun siina "samassa paketissa" on se egr alipainekello (vaimikäseon) , johon tulee se pikku letku kiinni. Siinä kellon kyljessa on molemmilla puolilla reikä ja sieltä tulee öljysotkua. Onko siellä joku kalvo rikki? Olisko se todennäköisempi syy ja halvempi osa vaihtaa....?

alvelin
-
Viestit: 21
Liittynyt: 3.11.2005 18:59

ViestiKirjoittaja alvelin » 16.2.2012 18:19

Kannattaa letkulla imea/puhaltaa alipainekelloon ja varmistaa että kalvo ehjä. Itsellä sytytti
myös keltaisen valon mittaristoon ja kuittauksen jälkeen syttyi jonkin ajan kuluttua uudelleen.

Jusu 78
-
Viestit: 15
Liittynyt: 17.4.2009 15:58

ViestiKirjoittaja Jusu 78 » 18.2.2012 20:43

Letkusta imemällä/puhaltamalla kalvo tuntui ehjältä. Vika joka siellä on päällänsä polttaa moottoritilasta 10A:n sulakkeen (flektin) ja tekee sen heti uudelleen, kun vaihtaa uuden. Kaikki siis johtuu tuosta kaasuläpästä? Taitaa mennä tilaukseen saksan maalta...

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 20.2.2012 9:44

Vika joka siellä on päällänsä polttaa moottoritilasta 10A:n sulakkeen (flektin) ja tekee sen heti uudelleen, kun vaihtaa uuden. Kaikki siis johtuu tuosta kaasuläpästä?

Läppämoottori aiheutti tuon saman golffis syksyllä.

Selvinnee sillä että ottaa sen läppämoottorin johdon irti ja kokeilee vieläkö sulake kärähtää.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa