Upsolute ja vianhaku passat 1.8t
Valvoja: ffp jäsenet
Upsolute ja vianhaku passat 1.8t
Pasuunaan laitettiin tänään upson lastu ja muutos oli hymyä aiheuttava vakioon verrattuna:)
Ehdin ajaa n.20km ja kulkua riitti kivasti, mutta sitten tehot katosivat ja auto tuntuu taas ihan vakiolta.Mitään ylimääräisiä ääniä ei kuulunut eikä valoja syttynyt. Mistähän alkaisi etsimään vikaa?
Ehdin ajaa n.20km ja kulkua riitti kivasti, mutta sitten tehot katosivat ja auto tuntuu taas ihan vakiolta.Mitään ylimääräisiä ääniä ei kuulunut eikä valoja syttynyt. Mistähän alkaisi etsimään vikaa?
voipi olla, että kaasuläpässä on häikkää, ja ECU on mennyt ns. "varaohjelmalle".. ei nosta ahtoja 0.3bar korkeammalle (??).. itse sanoisin kans et vikakoodit lukuun ja jos vika on kaasuläpässä, itsellä ainakin kun sen nollasin ni mielestäni alko toimimaan paremmin... tosin meni hetki kun kaasuläppä "oppi" uudestaan tavoille..
itellä siis -97 Passat 1.8T ja Upsoluten lastu
itellä siis -97 Passat 1.8T ja Upsoluten lastu
Tänään kokeilin irroittaa akunkengän ja se tosiaan toimi.Taas oli ahtoja ja hymy huulilla, mutta jälleen vartin ajon jälkeen tehot katosi. Ajoin siitä suoraan laakkoselle piuhan päähän ja sieltä löytyi 2 vikaa:- seossovitus, seos liian laiha
- moottorinelektroniikka, sisävastus liian suuri
Nuo nollattiin ja nyt kotimatkalla ainakin pysyi tehot tallella. Meinasin jo käydä palauttamassa vakio-ohjelman takaisin, mutta täytyy nyt muutama päivä vielä seurailla.
- moottorinelektroniikka, sisävastus liian suuri
Nuo nollattiin ja nyt kotimatkalla ainakin pysyi tehot tallella. Meinasin jo käydä palauttamassa vakio-ohjelman takaisin, mutta täytyy nyt muutama päivä vielä seurailla.
Eilen illalla kävin vielä antamassa lapikasta ja 80-120 meni parhaimmillaan käsipelillä mitattuna 4,8s, joten voimat oli tallella. Tänä aamuna sitten taas kaikki oli muuttunut ja auto oli yön aikana muuttunut vakioksi:( Onko toi upson ohjelma vaan niin paska ettei se sovi tähän autoon vai mikä on, kun kuitenkin ennen ohjelmointia toimi moitteetta eikä mitään häiriökäyttäytymistä ilmennyt. Ja vaikka se nytkin on ilmeisesti jollain "varamoodilla" niin kulkua riittää ihan samalla tavoin kuin vakiossakin. Illalla pitäis vielä luetuttaa vagcomilla, joten palataan asiaan
Ei ole ohjelman vika jos sulla on joku mekaniinen komponentti paskana.
Mielestäni Tero tuossa ylempänä kiteytti asian aika selkeesti, mutta jos se ei avautunut niin tässä toinen versio aiheesta: lopeta kenkiminen, selvitä miksi se sos on liian laiha ja korjaa se, ennenkuin tarvii alkaa etiskellä uutta moottoria.
Kun se on alkuun noin 10vuotta ollut vakiona ja nyt laitetaan lisää ahtoa, niin se on ihan normaalia että letkut poksuu, säätöventtiilit hajoaa jne.
Mielestäni Tero tuossa ylempänä kiteytti asian aika selkeesti, mutta jos se ei avautunut niin tässä toinen versio aiheesta: lopeta kenkiminen, selvitä miksi se sos on liian laiha ja korjaa se, ennenkuin tarvii alkaa etiskellä uutta moottoria.
Kun se on alkuun noin 10vuotta ollut vakiona ja nyt laitetaan lisää ahtoa, niin se on ihan normaalia että letkut poksuu, säätöventtiilit hajoaa jne.
Ihmetyttää vaan että, minkä takia se auto nyt pelaa taas ihan normaalisti, vaikka onkin "varamoodi" päällä.Ei sihise eikä suhise, käy tasaisesti ja kulkee niinkuin ennenkin.Jos tuolla nyt joku imu/ahtovuoto olisi niin eikös se oireilisi kokoajan(vakionakin)? Ja mitä tuohon n75 tulee niin eikös ton testerin pitäisi kertoa jos siinä on jtn häikkää? Älkääkä ny hermostuko en mää sitä tahallani ole hajottamassa :)
No niin, nyt ollaan taas vähän viisaampia.Aamulla löytyi yksi imuvuoto imusarjalta lähtevästä putkesta.Uusi putki paikalleen ja akunkenkä irti hetkeksi jonka jälkeen RAUHALLISELLE koeajolle. Sytytyskatkoja heti kun kierrokset nousi yli 3 tuhannen, sitten vagcomilla viat:
-17521 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S1: Internal Resistance too High
Oliskos toi nyt uuden lambdan paikka??
-17521 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S1: Internal Resistance too High
Oliskos toi nyt uuden lambdan paikka??
Tuossa kuvassa oikealla on autossa kiinni ollut N75 ja tuon vasemman puoleisen sain marmoritiskiltä, mutta mikä letku tulee kiinni mihin, vai onko tuo väärä osa.Molempien varaosanumero täsmää kulkineeseen.Vanhemman merkki on Eaton? ja uusi on aito Pierburg.Tuossa vanhemmassa on tuplasti paksummat liittimet.
Viimeksi muokannut j3steri, 8.5.2008 12:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 5.5.2008 20:34
Kyllähän siinä aina jotain häiriöitä tulee kun ilmat karkailee pois eikä kalvotoimiset säätimet toimi ja moottoriin menee eri määrä tavaraa kun on mitattu.
Kai siinä(kin) on myös bensapainesäätimen ohjausletku murtunut, ehkä myös huohotusjärjestelmä vuotaa. Pikkuletkut on kätevä laittaa metritavarasta uusiksi, ja se huohottimen muoviputkivänkyrä oli jotain 50e luokkaa.
Eli normimeininki: repullinen venttiileitä ja säätimiä uusiksi, letkuja uusiksi, vähä sytkäosia ja muuta kivaa niin kai se taas hetken toimii. ehkä ;)
Kai siinä(kin) on myös bensapainesäätimen ohjausletku murtunut, ehkä myös huohotusjärjestelmä vuotaa. Pikkuletkut on kätevä laittaa metritavarasta uusiksi, ja se huohottimen muoviputkivänkyrä oli jotain 50e luokkaa.
Eli normimeininki: repullinen venttiileitä ja säätimiä uusiksi, letkuja uusiksi, vähä sytkäosia ja muuta kivaa niin kai se taas hetken toimii. ehkä ;)
Nyt on sitten maffikin vaihdettu ja vihdoinkin auto toimii niinkuin pitääkin. Jännä homma kun ei antanut maffista vikakoodia, ainoastaan herjasi laihasta seoksesta. Kyllä on volkkari ihan maineensa veroinen, jos vertaa edelliseen t4 volvoon, johon ei tarvinnut vaihtaa yhtään osaa softan vaihdon jälkeen:) tähän pasuunaan onkin sitten saanut vaihtaa osia reppukaupalla;)
Luin vasta nyt viestiketjua läpi alusta alkaen ja kun tulin seuraavaan kohtaan oli vika jo selvä:
MAF putsattu
Niin hän se yleensä menee jos se lanka on likainen! Lika palaa kiinni, eikä sitä pesemällä saa kuntoon! Ja lambda ilmoittaa laihaa seosta kun ilmaa menee koneeseen enemmän kuin likainen MAF mittaa. Aina kannattaa etsiä vikaa ensimmäisenä MAF:sta, kun vikakoodit ilmoittaa ahtovuodosta ja laihasta seoksesta.Nyt on sitten maffikin vaihdettu ja vihdoinkin auto toimii niinkuin pitääkin. Jännä homma kun ei antanut maffista vikakoodia, ainoastaan herjasi laihasta seoksesta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 81 vierailijaa