1.8T swap vanhempiin

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Kaasari
-
Viestit: 403
Liittynyt: 16.6.2004 17:05

1.8T swap vanhempiin

ViestiKirjoittaja Kaasari » 13.11.2007 13:56

Näitä tekniikan vaihtoja kun täältäkin foorumilta jo jokunen löytyy niin jonkunmoinen tietoisku projektista olis ihan kiva. Jenkkien touhuja on tullut jonkun verran seurattua, mutta eipä niistä kaikki seviä kuitenkaan... Eli 20VT koneen asennus golf2/3, Corrado, Vento

Konehan menee suoraan vanhoihin kiinnityskohtiin, joten itse paikalleen laitto on ihan bolt-on, mutta mites siitä eteenpäin?

Mitä laatikkoa olette käyttäneet ja mikä sopii? Sopivuus lähinnä vetareiden suhteen, voiko esim G60-tekniikan kanssa käyttää vanhat vetarit ja uuden 02J laatikon?

Ohjauksen osien sopivuudet yhteen uudemman tekniikan kanssa? Käykö esim G60-tekniikan tehostettu ohjaus yhteen uuden tehostajan jne kanssa?

Sähköt? Tämä taitaa olla suurin homma koko projektissa? Kannattaako käyttää tekniikanluovuttajan mittaristoa vai sovitella vanhaan? Mitä pitää ottaa huomioon?

Kaikki kokemukset ja ohjeet ovat tervetulleita!

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 13.11.2007 18:07

Searchilla löytää!!

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 13.11.2007 18:19

^Löytyyhän sillä jotain mutta tähän olisi munkin mielestä hyvä kerätä tietoja kyseisestä swapista yhteen paikkaan...

Melko houkutteleva vaihtoehto nimittäin tuo 20VT tekniikka kakkikseen. :)

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 13.11.2007 18:23

Näin mutuiluna g:n vetarit käy myös 02j lootaan, perät on varmaan samanlevyisiä mutta entäs laipan koko?

Ohjaustehostimen pumppu on hyvin samannäköinen g:ssä ja s3:ssa, mutta huonolla tuurilla liittimet voi olla erilaiset. Kummatkin löytyy tallista, pitäis vaan tsekata erot.

Projekti osastolta löytyy lisää infoa tuosta moottorinohjauksen kytkennästä.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 13.11.2007 21:32

Olihan tämä jo tuttu projekti?
http://pajalle.com/cars.php?id=017&lang=fi

Kaasari
-
Viestit: 403
Liittynyt: 16.6.2004 17:05

ViestiKirjoittaja Kaasari » 13.11.2007 23:27

^ Jepu, on luettu ja useampaan kertaan. Mutta eipä siinäkään kovin syvällisesti aiheeseen paneuduta. jotain juttua kuitenkin on esim ajonestosta.

Suurin kysymysmerkki itsellä on nuo sähköt ja ehkäpä mittaristo... Yleisesti ajattelin jos tähän topiciin sais kerättyä sellasen hyvän tietoiskun ja kerättyä jo projektin tehneiden kokemuksia. Mikä "yllätti" ja mitä ehkä tekis toisin tai jotain...

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 14.11.2007 10:01

Ennenmmin käyttäisin (ja olen käyttänytkin) 02A-laatikkoa, siinä on järkevämmät välitykset vanhempiin vehkeisiin. 02J kun on pääsääntöisesti ollut "isopyöräisissä" vehkeissä ja siksi kierrokset eivät aivan ole järkevällä alueella vanhempien pyöräkoolla (vai mitä Rolle?) ;D

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 14.11.2007 11:00

otat ja heität huitsikkoon ne 20v moottorin omat sähköt, tai siis moottorinohjauksen ja laitat sinne esim. vemsin, tatechin, autronicin tms ja rakennat johtosarjan. IMO huomattavasti helpompaa kuin se että alkaa väkertää mittaristoja ja taistelemaan ajonestojen yms. kanssa.

20Vt kone menee tuosta vaan sinne(ainakin AEB ja olikohan se AGU) corradoon ja mk2 golffiin. Kiinnikkeitä mahdollisesti joutuu vaihtamaan vanhasta moottorista, mutta näitähän löytyy joka "isolohko" motista(1.6/1.8)
Laatikoksi 02A kuten ylempänä mainittu, ei suuria muutoksi, paitsi jos ei ole nestekytkintä voi semmoisen joutua asentamaan(tietenniin lootia on myös vaijerikytkimellä).

Ohjausosat käyvät ristiin, joissakin uudemmissa pumput ovat tehokkaampia joten ohjaus saattaa olla kevyempi, ainakin huomasin itse kun erääseen autoon vaihdoin pumpun ja saahan sen vanhankin pumpun käymään, ei ne lohkot niin erilaisia ole kiinnitysrei´iltään.
Kehottaisin katsomaan tuolta Donan projektista kuvia, voi selvitä asia paljonkin.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 14.11.2007 16:28

Ei tarvii mitään mittaristoja tai muita, kun käyttää IMMO1 (tai 2, jos on uudempi ecu) ajonestolaitetta (erillinen purkki, ei siis mittaristossa) esim Polosta, T4:a, A4:a tai A8:a.

Huomattavasti vähemmällä vaivalla pääsee näin, mikäli tarkotus on tehdä jokapäivänen käyttöauto, johon ei ihmeellisempiä virityksiä tulla tekemään.
Jos haluaa harrastaa tai aikoo muutella konstruktiota myöhemmin rankemmalla kädellä on vapaasti ohjelmoitava järjestelmä parempi vaihtoehto. Tässä tapauksessa tosin yleensä ei voi puhua enää käyttö- vaan harrasteajoneuvosta.
Viimeksi muokannut Tero, 15.11.2007 17:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ville V
ffp jäsen
Viestit: 303
Liittynyt: 17.8.2003 16:25

ViestiKirjoittaja Ville V » 14.11.2007 21:01

Itse käytin immo2. Sellainen irtonainen purkki löytyy vm2000 asti transporterista, polosta ja jostain muista. Tuolle immolle saa tuosta portterista valmiin johtosarjankin. Ja jos vakio ecua käytät, niin sähkökaavioiden lukutaidoista on hyötyä. Kuten
täällä kirjoittelen on kytkettäviä johtoja toistakymmentä.

Kierroslukumittari ei ole missään muussa toiminut suoraan kuin yhdessä corradossa. Ongelma on kaiketi ratkaistavissa kunhan siihen vähän paneutuu oskilloskoopin avulla.

Se perus moottori on kyllä melko plug and play, mutta muu ei sitten sovikaan. Kaikki letkut ja putket joutuu rakenteleen. Downpipe kaipaa modifiointia. Ohjaustehostimen pumppu on hieman erilainen, mutta itse ainakin sain venton putket ja letkut taivuteltua sopimaan tuohon AGU moottorin tehostimen pumppuun.

Itse käytin myös tuota 02A laatikkoa, kolmos golffin (16v ABF) vauhtipyörää ja vetareita.
Tuolta projekti kertomuksesta selviää lisää.

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 14.11.2007 21:06

ei käy suoraan tuo 20v:n pumppu paineputken liitin on uudemmassa panjolla ja vanhemmassa taas vähän jarruputki tyyliin, mutta eipä ole ihmeellinen homma prässäyttää sitä panjoa siihen vanhaan putkeen meinaan mitta ainakin itselläni riitti hyvin.
Ja suosittelen käyttämään sitä tekniikanluovuttajan mittaristoa ei ole kummoinen homma kytkeä ja saa sitten ne ajotietokoneet ja esim rundaria on aika hankala saada toimimaan vanhassa mittaristossa. ainakin näin oli itselläni uudemmassa ns. sähkökaasumallissa.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 14.11.2007 21:19

Mitenköhän kauhean korkeaksi nousisi hinta jos jollain teetättäisi swapin 20vt kakkikseen...? :D Kuka sellaiseen mahdollisesti saattaisi suostua?

Kaasari
-
Viestit: 403
Liittynyt: 16.6.2004 17:05

ViestiKirjoittaja Kaasari » 14.11.2007 23:31

Mites sitten jos ton luovuttajan mittariston ja moottorinohjauksen päättää käyttää, niin eikös sitten ole odotettavissa ongelmia esim bensiinin määrämittarin kanssa? Minkä muun mahdollisesti?

Mitkä on ne 20VT motit jotka käy "helpoiten" näihin kyseisiin laitteisiin?

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 15.11.2007 0:02

02J kun on pääsääntöisesti ollut "isopyöräisissä" vehkeissä ja siksi kierrokset eivät aivan ole järkevällä alueella vanhempien pyöräkoolla (vai mitä Rolle?) ;D


No välitys on kilpa-automaisen tiheä, mutta hieman reilustihan noita kierroksia Autobahn käytössä on. Dieselin laatikko vois istua mukavasti tuollaisen kynänterotinturbon reilun alaväännön kanssa kivaasti pikkasen pienemmällä renkaalla varustettuun malliin.

Jos on käytössä valmis jonkin auton johtosarja ja mittaristot ja systeemit, niin mun mielestä on helpon ja varmatoimisin ratkaisu siirtää sähköt mahdollisimman suurena kokonaisuutena. Mullahan on Cabriossa lähes kokonaan nelosgolffin sähköt. Ei ole ollut huolta eikä murhetta minkään laitteen toimivuuden kanssa.

Tietysti hardgore virittelyyn parempi on ohjelmoitava purkki, mutta melko jumppa siinäkin on säätää kaikki kylmäkäynnit ja systeemt kohdilleen, ja saada vielä mittaristokin toimimaan moitteettomasti ja oikein, mutta sitähän kutsutaan harrastamiseksi.

Mikään konetyyppi ei käy toista paremmin esim Corradoon. Kaikissa omat hyvät ja huonot puolensa on. Ehkä lähtisin kuitenkin sijoittelemaan poikittaiskonetta, mutta jos kaikki Geen apulaitteet on olemassa, voi nekin vaihtaa pitkittäiskoneeseen muitta mutkitta.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 15.11.2007 12:33

Mekaanisten osian vaihtaminen ja niiden soveltaminen ei ole mikään homma, jos autoja on vähänkin rassannu. Sähköjutuissa kannattaa kääntyä ammattilaisten puoleen. Jälkiasennusruiskuja saa asennettuna ja säädettynä.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 16.12.2007 10:50

No välitys on kilpa-automaisen tiheä, mutta hieman reilustihan noita kierroksia Autobahn käytössä on.

Minkälaiset kiekat on kun ajelee satasta?

esanssi88
-
Viestit: 404
Liittynyt: 22.4.2006 18:01
Viesti:

ViestiKirjoittaja esanssi88 » 17.12.2007 19:12

Oletko rolle ihan vaan penkittänyt tehot sallittuihin rajoihin tuohon ykköseen vai onko haettu poikkeuslupa?

Itseä mietityttää voiko g60/1.8t-koneen laittaa paikalleen ykköseen kuristamalla tehoja esim. supisteella ahtoputkissa tai vastaavasti isommalla hihnapyörällä ja rajoittimella? Jarrut kyllä päivittyy vastaamaan tehoja, mutta kuinka käy konttorilla esim. akselimassojen jne. kanssa?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 17.12.2007 19:49

Eikös Rollella ollut "omavalmistemoottorilla"?

Eli jos tuohon omaani nyt sais inspiraation (ja vähän rahaa) tekemään 20vt swapin niin joutuisko siiihen muuta tekee kuin sähköt(mittaristot jne,mahdollisesti kojelauta),moottori,putkisto(?),ahtoputkisto. Jos nuo kaikki tarvittavat apulaitteet(tai mitä siihen tarvis lisää tai pois) G:ssä jo on.

Mites liitännät pumpulle? käykö vanha pumppu/tankki?

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 17.12.2007 19:53

Omavalmistemoottori minullakin on ja tehoa siitä lähtee 192hv.
Minkä sille mahtaa ettei omavalmistemoottorista saanut enempää tehoa kuin esim. mk1 korissa sen 134hv vaikka on ahtimet ja kaikki. Aina ei voi vaan onnistua..

esanssi88
-
Viestit: 404
Liittynyt: 22.4.2006 18:01
Viesti:

ViestiKirjoittaja esanssi88 » 17.12.2007 20:04

Mitä kaikkea tuohon omavalmisteeseen liittyy? Pitääkö esim. käyttää auton omaa lohkoa/osia vai saako tuon g60-koneen iskeä ihan suorilta tuonne kunhan todistaa penkkilapuilla, ettei saanut millään 134.4hv enempää irti... Onko kellään linkkiä vaikka AKE:n sivuille, josta asia selviäisi?

Ja tuon swapin ajattelin tehdä ihan helpointa kautta halvimmalla eli 02O laatikko ja tuo kone siihen perään "kuristettuna". Kesto voi olla niin ja näin, mutta säästyypähän rutosti aikaa. (kunnes loota laukeaa) Tosin eihän tuo 02a laatikkokaan olisi paha istuttaa, kun valmiita kiinnikkeitä saa ja vaijerilla saa kytkimenkin pelaamaan. Paska homma on, että joutuu teettämään vetoakselit.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 17.12.2007 20:52

Tuota joskus AKE:sta tiedustelin sähköpostitse, niin sanoivat, että moottoriin pitää tehdä "rakenteellinen muutos", jotta sen tehoja voidaan hyväksytysti vähentää. Sitä eivät sitten suostuneet määrittelemään, että mitä tuo rakenteellinen muutos tarkoittaa (tai no, antoi ne esimerkin: "poista vaikka se ahdin")... kehoittivat menemään vain omalta konttorilta kyselemään tarkemmin. Kysyin juuri esimerkinomaisesti tuosta imuilman rajoittamisesta kuristimella tai imusarjaa muokkaamalla. Epäili, että ei riitä ns. rakenteelliseksi muutokseksi, ja kehoitti edelleen vain kyselemään konttorilta lisää.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 18.12.2007 15:59

Paska homma on, että joutuu teettämään vetoakselit.

nuohan on nätti ite modata sopivan kokosta putkea, rälläkkä ja hitsaus vehkeet

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 20.12.2007 10:18

Mulla on tosiaan auton moottoriin vaihdettu ainoastaan 20V kansi, männät ja moottorinohjausjärjestelmä sekä asennettu kkk turbohdin ahtoilman välijäähdyttimellä. Mitattu teho 131 hv mikä on roimasti enemmän kuin alkuperäinen 90 hv.

Eli moottorin alakerta on alkuperäinen, joten ei siinä sen ihmeempää omavalmistetta ole. Kannen istuttaminen JH lohkoon sisältää omavalmistetta senkin edestä.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 6.2.2008 22:52

Mites tämä onnistuu vanhan pitkittäiskoneisen kanssa? Eli Passat Typ32. PVW:ssä joku tuota jo kyseli, ja siellä puhuttiin moottorin kiinnikkeiden, pakoputkiston ja bensalinjojen (high-pressure fuellines) soveltamisesta.

Käytännössähän tuommonen pitää koota johonkin muuhun lohkoon tai tehdä koneesta jotenkin muuten omavalmiste, koska 150hv on liikaa tuohon koriin.

temee
-
Viestit: 264
Liittynyt: 24.9.2006 22:30

ViestiKirjoittaja temee » 16.2.2008 13:23

Välillä on päässä vellonut ajatus 20vT:n survomisesta omaan koslaan. Kun kerran tuo autotallin Ventokin on laillisesti kilvissä, niin luulis että ei tulis ongelmaa.

Ilmeisesti riittää kun alusta ja jarrut vastaa VR6-mallia, eli näinollen ei olis osien kannalta iso homma...

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 16.2.2008 13:44

-96 auto vaatii jo vtt mittaukset.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 16.2.2008 14:26

Ei vaadi jos sinne 1.8T padan lyö sellaisenaan.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 16.2.2008 14:33

-96 auto vaatii jo vtt mittaukset.


Eikai se mitään vaadi, jos laittaa täysin vakion (esim. 150hp AGU) 1.8T:n keulalle ja käy hakemassa VW:n tiskiltä päästönormilaput, että ko. moottori täyttää päästönormin "n". Sit vaan päästönormilapun ja vastaavuustodistuksen (VW:n tiskiltä käy hakemassa vaan lapun, että mitä pitää vaihtaa ko. autoon, että se vastaa jarruiltaan ja alustaltaan esim VR6-mallia) kanssa leimalle..?

Näin se ainakin joskus meni. En tiedä onko joku pykälä sitten muuttunut?

Ville V
ffp jäsen
Viestit: 303
Liittynyt: 17.8.2003 16:25

ViestiKirjoittaja Ville V » 16.2.2008 20:25

Ei oo mitkään pykälät muuttuneet. Eli homma käy juurikin noin kuin Mak 383 totesi.
Tai näin ainakin omalla kohdalla mentiin. Hommaa helpotti se että alusta oli jo valmiiksi vr6 venton alustaa vastaava.

Mutta että moottori täyttää tuon maahantuojalta saatavan päästölapun pitää käytännössä kaikki ilmanputsarilta katalysaattorille olla siitä luovuttaja autosta.

Muutoin moottorista tulee omavalmiste ja sitten sinne VTT:lle käypi matka jos leimaa mielii.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 11.8.2008 15:40

Jos otetaan lähtökohdaksi -95 8v GTi Golf ja suoritetaan pientä aivoleikkiä että siihen laitettas 20vt kone,esim AGU.

Itseäni on mietittänyt että onko nuo moottorin sähköt ihan p&p sinne sulakerasialle vai joutuuko siellä harrastaa "tuninkia" jotta kiuluun saa sähköt? Muita sähköjähän ilmeisesti turha vaihtaa,eikös vain?

Tuota Vilen rojektikertomusta lueskentelin ja jäin semmoiseen kästykseen että sähköt ei erikoisempia virityksiä olis tarvinnut? (siellähän säädettiin ilmastoinnin piuhojen kans.)

Kierroslukumittarikaan ei ilmeisesti ihan suoraan toiminut.

Onkos kolmoskuppasen 8v/16v molemmat nestekytkimellä. 8v on keppi ja 16v vaijerilaatikko? (02A?)

Edit:tarkemmin luettuna ajatuksen kans on siellä näkjään harrastettu johtojen kans.

Ville V
ffp jäsen
Viestit: 303
Liittynyt: 17.8.2003 16:25

ViestiKirjoittaja Ville V » 11.8.2008 20:45

Juurikin näin eli sähköhommia tulee.

antti k
-
Viestit: 43
Liittynyt: 30.5.2004 20:28

ViestiKirjoittaja antti k » 17.8.2008 11:48

Revo näyttää tekevän noita ajoneston poistoja. Eikös melkein kaikki 1.8T:eet ole me7 eculla mistä tuolakin puhuttiin?
Ilmeisesti myös s3/tt moottori passaisi corradon keulille?

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 17.8.2008 23:14

"Uudemmat", sähkökaasulliset 1.8T:eet on ME7-eculla.

Täältäpäin löytyy IMMOn/ajoneston poistoon apuja, jos joku tekniikanvaihdon yhteydessä sellaista tarvitsee..
-Onnistuu Boschilaisiin Diesel & Bensa ecuihin väliltä ~1995-2005.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 18.8.2008 9:11

Onko kokemuksia mitä tapahtuu can-väylättömässä autossa diagnostiikalle tuon jälkeen?
K-linjahan kulkee immon kautta.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 19.8.2008 22:50

Eipä ole ollut diagnostiikan kanssa ongelmia, eikä immo anna mitään vikakoodia "uuden" ecun kanssa.
-Kaikki näkyy pelaavan kuten pitääkin.

Epäilit, että ajoneston boksi alkaa häiriköimään,
kun huomaa jotain muuttuneen?

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 20.8.2008 5:47

Ei, vaan että se ei enää toimi lainkaan.

Siksihän näissä swappihommissa immo disabloidaan, koska ei haluta laittaa sitä mittaristoa tms ylimääräistä roikkumaan sinne.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 20.8.2008 8:32

Kyllä irto-ecun diagnostiikka pelaa, kun siihen kytketään virrat.
Ei vaadi muita toimiakseen.

Joskus voi uudemmankin auton tekniikanvaihdossa tarvita immon disablointia; jos sopeutus ei luonaa.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 20.8.2008 9:27

Tarkoitin siis diagnostiikalla juttelua testerin kanssa.

Kerran olen kokeillut kytkeä testerin suoraan ecun ja immon väliseen w-linjaan, siitä ei toiminut yhteys ainakaan. Minun mielestä pitäis toimia, en tiedä miksei toiminut. Sillon en joutanut asiaan perehtymään enempää.

Tarvis kokeilla uudestaan, mutta ei nyt ole autoa jossa testata.

Immo-sopeutuksen epäonnistuminen on järjestelmätuntemuksen puutetta ;)

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 20.8.2008 10:20

Tarkoitin siis diagnostiikalla juttelua testerin kanssa.

Sitähän minäkin.

Immo-sopeutuksen epäonnistuminen on järjestelmätuntemuksen puutetta ;)


Ei ole tullut vielä täysin perehdyttyä Immo3:n sopeutuksessa vaadittavien login:ien esiin kaiveluun.
Eikä ole ollut moisille sitten tarvettakaan.. ;)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 3.11.2008 19:07

Onkos kenelläkään kokemustatämän lafkan tuotoksista? Ilmeisesti tekee 20vt:n asennuksesta aika P&P? Tosin nuo konemuutokset on suht vähäisiä vielä täällä kekkoslandiassa.

Aika suolaisen hintaista mutta köyhällehän kaikki on kallista.

Expire
-
Viestit: 34
Liittynyt: 15.9.2008 16:36

ViestiKirjoittaja Expire » 4.11.2008 10:12

Tuli tuossa mieleen että jos vaihtais corradoon g ahtimen tilalle perus pakokaasuahtimen.
Mitähän katsastusmies olis tuosta mieltä?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 4.11.2008 11:46

Onhan niitä tehty.

Expire
-
Viestit: 34
Liittynyt: 15.9.2008 16:36

ViestiKirjoittaja Expire » 4.11.2008 11:56

Haulla en hirveästi löytänyt aiheesta mitään. Tämänkin foorumin hakukone on niitä mukavia jotka ei oikein taho löytää mitään.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 4.11.2008 12:00

Siksi varmaan ei löydy ku muistaakseni aiheesta juuri ole mitään täällä ollutkaan.

Expire
-
Viestit: 34
Liittynyt: 15.9.2008 16:36

ViestiKirjoittaja Expire » 4.11.2008 12:00

voipi olla mahdollista

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 4.11.2008 12:01

Pitäisi sanoa että mars päästötesteihin mikäli on vähäpäästöiseksi rekisteröity, kuten 95% Corradoista taitaa olla.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 3.1.2009 12:44

Mikähän firma suostuu/pystyy/osaa tehdä mk3 8v GTi:hin 20vT vaihdon? Joskus oli nettiautossa sininen mk3 Golffi johon joku firma vaihtanut kyseisen kombinaation, mikähän firma kyseessä?

Raato
-
Viestit: 147
Liittynyt: 23.7.2003 15:52

ViestiKirjoittaja Raato » 24.5.2009 21:16

Aiheeseen vähän liittyen. Olen asentamassa aeb konetta poikittain Corradoon ja imusarjaksi olen laittanut agu;n imusarjan. Mitä laturin jalkaa näiden yhdistelmässä pitäisi käyttää? Aeb: jalalla laturi osuu kaasuläppään eikä mahdu paikallensa. Agu on uudeman mallinen lohko, joten agun laturin jalka ei istu vesipumpun päälle? Ainakaan vm 00 1.8 20v jalka ei istunut. Näitä on suomessakin käsittääkseni jokunen tehty mitähän laturin jalkaa niissä on käytetty?

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 25.5.2009 18:20

Pajalle.com sivuilta lunttasin et ovat käyttäneet 1.8 kolmosgolffin laturia, vesipumppua ja hihnapyöriä.

Raato
-
Viestit: 147
Liittynyt: 23.7.2003 15:52

ViestiKirjoittaja Raato » 26.5.2009 20:32

Pitää käydä Lähi romiksella katsomassa onko kolmosen jalka sopiva. Tuolla pajalle.com sivujen kuvassa oli hyvinkin sopivan näkönen laturinjalka.

Mika B
-
Viestit: 382
Liittynyt: 5.1.2007 10:38

ViestiKirjoittaja Mika B » 23.4.2010 18:50

Ecun sähköjen kytkentä. Löytyykö siihen kytkentäkaavioita jostain?

Suunnittelen tuohon omaan Raatoon (-89 G60) AGU-swappia, enkä ajatellut urheilla VEMSin tai squirtin kanssa vaan vaihtaa koneen ecuineen kaikkineen. Vai onko em. ohjausbokseihin saatavilla valmiita ohjelmia? Voisi vaaka kallistua siinä tapauksessa toiseen suuntaan..

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 23.4.2010 18:59

Tästä lafkastahan sais plug&play settejä tuohon.

Mika B
-
Viestit: 382
Liittynyt: 5.1.2007 10:38

ViestiKirjoittaja Mika B » 23.4.2010 19:11

Tuo olikin jo tuossa aiemmin mainittuna, tuli lueskeltua pikaiseltaan läpi toi ohje.
Corradon kohdalla ollut maininta jäi vain pyörimään mieleen:
Post 1991 cars are a little bit more problematic since the engine management harness is combined with the rest of the engine bay wiring

..eli jotain hauskaa luvassa. Pitänee heittää meiliä tuonne.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 23.4.2010 19:13

Joo itse sitä kyselin että olisko kokemusta. PVW:tä lukiessa huomaa että löytyy kyseisen puljun tuote aika monesta autosta.

Eikös toi meinaa että -91 jälkeen vittumaisempi homma? Näin ainakin olen antanut itseni ymmärtää.

Mika B
-
Viestit: 382
Liittynyt: 5.1.2007 10:38

ViestiKirjoittaja Mika B » 23.4.2010 19:29

No nyt otin silmän käteen.. post eli jälkeen -91. Dammit.
No ehdin tietysti laittaa jo tuonne qpe:lle meiliä :)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 23.4.2010 19:45

Noissa vanhemmissa ei ole kuin tökätä se moottorinohjauksen virtajohto paikoilleen tuohon qpengin boksiin.

Mika B
-
Viestit: 382
Liittynyt: 5.1.2007 10:38

ViestiKirjoittaja Mika B » 24.4.2010 22:08

AEB-swapissa joutuu osia vaihtelemaan jonkin verran, pääseekö AGU-koneen kanssa helpommalla? Se kun on jo valmiiksi poikittain..

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 24.4.2010 22:34

Pääsee ilmeisesti aika reilusti helpommalla.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 25.4.2010 8:14

AGU käy oikeestaan "suoraan"

teemu
-
Viestit: 224
Liittynyt: 23.7.2003 9:55

ViestiKirjoittaja teemu » 25.4.2010 10:07

Onkos kukaan perehtynyt VR6 -> 1.8T swappiin? Tai miksei samantien 2.0TFSI, hinta vaan pompsahtaa. Vakiona kun tuossa Corradossa on jo se 140 kW, soisi vaihdokkimotin olevan joku tehokkaampi versio kuin se 110kW. Joskus käväissyt mielessä moinen swappi, mutta onkohan tuossa kuinka paljon enemmän jumppaa kuin neloskoneiseen tehdessä?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 25.4.2010 10:14

ei kai se sen kummempi ole kuin neloseenkaan, miten lie käykö sama laatikko?
Joku TT:n 225 1.8t konehan ois tietenki passeli,pitäs nuo jarrutkin riittää aikalailla justiinsa.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 2.7.2010 13:49

eli jos nyt esmes ton AEB koneen heittää nokille, niin 1.8 yks piste ruutasta käy koneen kannattimet ja laturihässäkkä?

Miten bensapuoli?
-Toimiiko tolla ykspiste ruutan pumpulla?

Mitenkäs toi sähköpuoli on helpoin/halvin tehä?
-säästää kolmosen omat kabiinin sähöt ja käyttää 1.8t:n sähöt vain konehuoneen puolella?
-Halvin ei varmaankaan ole, mutta ehkä kuitenkin toimivin että nappaa kaikki sähköt mittaristolle asti luouvuttajasta

Mika B
-
Viestit: 382
Liittynyt: 5.1.2007 10:38

ViestiKirjoittaja Mika B » 2.7.2010 14:01

Sebastian mainosti tuossa ylempänä http://www.qpeng.com/ <-- helpoin. Kannattaa muutenkin tutustua tuohon sivustoon, löytyy mm. kuvitettu swappiohje.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 4.7.2010 14:13

:)
Viimeksi muokannut Antsa, 4.7.2010 23:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 4.7.2010 18:52

No käsittääkseni paras mahdollinen :)

tuosta voi hyödyntää "lähes" koko tekniikan jarruja ,sähköjä, kojetaulua myöten, menee paikalleen ihan plug and pray :)

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 1.9.2010 14:00

Tuli hommattua tommonen AEB-moottori laitettavaksi kakkos golffiin. Laatikoksi on tulossa 02J koodilla EWP. Minkäs öljypohjan laittasin siihen?

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 1.9.2010 15:32

laita se vanha peltinen... Tai osta multa sellanen mihin on tehty öljyn paluulle valmis paikka...

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 1.9.2010 15:37

Niin, että meinaat 1.6 PN koneen öljypohjan käyvän? Taidanpa muokata sitä vai minkäslaista hintaa meinasit?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 1.9.2010 15:46

Käy sihen ihan tavalliset 1,6-1,8 pohjat.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 1.9.2010 20:03

aattelin vaihtaa sen öljypohjan sandels mäyräkoiraan. Jos oot akselilla jkl-jämsä-tre niin kuljetus ilman lisäkustannuksia...
Ja jos sulla ei oo kauhee kiire projektin suhteen niin multa saattais löytyä sulle valmiit ahtoputket, cooleri, ja varsinkin uuden imusarjan tarviit...
Ja privalla voit ottaa yhteyksiä.

Juuso.S
-
Viestit: 365
Liittynyt: 25.9.2009 22:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juuso.S » 9.9.2010 13:55

Mikäs moottori oli helpoin synnyttää tonne G3 2.0 8v tilalle? AEB 02A laatikon kera? ja tarkotushan olis tilata tuolta Qpengiltä tuotetta urakkaa helpottamaan.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 9.9.2010 14:03

AGU taitais mennä melko heittämällä...

Juuso.S
-
Viestit: 365
Liittynyt: 25.9.2009 22:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juuso.S » 9.9.2010 14:07

Jep, nyt ku tutkailin tuota Qpengiä niin siellä kyllä ehdotetaan välttämään noita pitkittäin olevia koneita AEB, APU, jne. AGUssahan on sähköinen kaasu? minkähänlaiseksi ongelmaksi se muodostuu.

Tarkotus on ostaa kokonainen keulapala A3, Gti golf, tai oktavia.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 9.9.2010 14:24

AGUssa on vaijeri kaasu, kone löytyy -99 vuosmalliin asti golfeista ja a3 audeista ainakin. (-00 tuli muistaakseni sähkökaasulliset, joku korjaa jos muistan väärin?)

Juuso.S
-
Viestit: 365
Liittynyt: 25.9.2009 22:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juuso.S » 9.9.2010 14:25

noniin, tämä kuulostaa mainiolle. nyt sit etittävä luovuttaja :D

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 9.9.2010 18:37

Tokihan sinne voi laittaa sen GTi:n oman 020 laatikonkin niin säästyy kytkimen ja polkimien vaihdoltakin.

Juuso.S
-
Viestit: 365
Liittynyt: 25.9.2009 22:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juuso.S » 10.9.2010 13:07

ihan kestävyyden takia olen ajatellut tdi:n kytkintä ja A laatikkoa. Onkos AGUssa valmiina 02A

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 10.9.2010 13:11

Noissa 5v 1.8t:ssa on 02J.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 10.9.2010 13:13

Ei vaan samantyyppinen 02J (käytännössä sama aski, eroja mm. vaihteensiirtäjissä ja vetarin laipoissa).

e. hidas

bluerol
-
Viestit: 95
Liittynyt: 13.4.2006 14:59

Sälhökaasu

ViestiKirjoittaja bluerol » 15.9.2010 16:09

Mitäs ongelmia tuottaa jos moottorissa on sähkökaasu?
Miten sen saa muutettua vaijerikaasuksi jos on tarkoitus käyttää moottorin omaa johtosarjaa ja ecua?

Juuso.S
-
Viestit: 365
Liittynyt: 25.9.2009 22:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juuso.S » 15.9.2010 16:34

Ainakin joudut polkimen vaihtamaan? (korjatkaa jos väärässä)

Mihin autoon oot swappia tekemässä? Vortexilla tais olla jossain ohjeet miten oman auton johtosarja kytketää 1.8teehen. Itelle se oli niin rocket sciencee että taitaa jäädä-

Sami-88
-
Viestit: 187
Liittynyt: 7.4.2006 15:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sami-88 » 15.9.2010 18:06

juusou: muistatkos linkkiä tonne vortexin sivulle ??

itelläni olisi kanssa mahollisesti edessä 1.8T laitto 1.8 tilalle kolmoseen.

bluerol
-
Viestit: 95
Liittynyt: 13.4.2006 14:59

ViestiKirjoittaja bluerol » 15.9.2010 19:38

No siis juu polkimet nyt joutuisi vaihtamaan tai lisäämään anturin/potentiometrin omiin polkimiin mutta juurikin kun haluan poies tuon driwe-by-wiren eli sähkökaasun.

Ja tarkoitus ei ole siis käyttää AUTON omia sähköjä vaan MOOTTORIN piuhoja ;)

EIhä noita KR:n vanhoja piuhoja nyt halua sotkea enään tuonne... Ja on varmasti aikan helvetinmoinen sotku jos alkaa yhisteleen.

Mutta ilm. kaasuläppäkotelo esim. AGUsta niin saisi toimimaan, täytyy selvitellä lissee vielä.

Juuso.S
-
Viestit: 365
Liittynyt: 25.9.2009 22:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juuso.S » 15.9.2010 21:27

Linkkejä:

http://users.snip.net/~gajewski/1.8t/1.8tintoA2shellFAQ.html

http://www.vwvortex.com/artman/publish/article_1422.shtml

http://www.qpeng.com/conversion_guide.html

Swapin mk3 tehneet haluisin vähän kuulla teiltäkin minkälainen homma se oli, lähinnä noi sähköt jänskättää.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 15.9.2010 21:50

ei kais se tuolla qpengin setillä pitäisi olla kuin plug&pray.

Juuso.S
-
Viestit: 365
Liittynyt: 25.9.2009 22:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juuso.S » 15.9.2010 22:04

sitä mä tässä olen vahvasti harkinnut! vaikka saa aika paljon laittaa nappuloita likoo et sen saa mutta...

Juuso.S
-
Viestit: 365
Liittynyt: 25.9.2009 22:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juuso.S » 28.8.2011 14:40

Miten se oli sen 02J laatikon kanssa, mitä piti muuttaa kun sen lykkää 1.8t kanssa mk3 8v getarin sisälle.

Luovuttaja autosta saan kaiken mitä tarvii ja auto on näillä näkymin a3 agulla.

Mites nopeusmittari ja muut mittari hommat, tarkotus olis megalla hoitaa tuo ohjaus alkuun.

temee
-
Viestit: 264
Liittynyt: 24.9.2006 22:30

ViestiKirjoittaja temee » 28.8.2011 22:27

Miksi nähdä vaiva megaan?

Juuso.S
-
Viestit: 365
Liittynyt: 25.9.2009 22:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juuso.S » 29.8.2011 20:36

Miks ei?

tomipee
-
Viestit: 47
Liittynyt: 2.2.2011 20:23

ViestiKirjoittaja tomipee » 30.8.2011 10:25

Mites toi leonin moottori? Tarjolla olis aika sopivasti 03 leonin moottori.
Ja muakin kiinnostais toi polttoainapuoli, että onko bensapumppu vaihdettava, jos auto on 1pisteruisku? Walbro tankkiin?

Juuso.S
-
Viestit: 365
Liittynyt: 25.9.2009 22:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juuso.S » 30.8.2011 18:00

Mites toi leonin moottori? Tarjolla olis aika sopivasti 03 leonin moottori.
Ja muakin kiinnostais toi polttoainapuoli, että onko bensapumppu vaihdettava, jos auto on 1pisteruisku? Walbro tankkiin?


Leonin moottoriin joutuu vaihtamaan, kaasuläpän ainakin.

En tiiä mikä bensapumppu siinä on, mutta vr6 pumppu saattas sopia.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 30.8.2011 18:44

Eikös tuon voi nostaa koko pakettina ja laittaa vaan sen potikan pedaalin tilalle.
Ite ainakin tekisin niin, tosin alkuperäistä kiekkamittaria ei välttämättä saa toimimaan.

Juuso.S
-
Viestit: 365
Liittynyt: 25.9.2009 22:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juuso.S » 16.10.2011 15:58

Mulla on nyt hakusessa AGU:n jatkeeksi mk3 16v getarin 02A, vaihdevivustoineen ja polkimineen. Jos jollain on, niin viestiä vaan YV.

Kone on nyt purettu A3 nokalta ja johtosarja purettu ja osittain silputtu myös. Seuraavaksi tarvii purkaa golfista moottori pois ja alkaa miettimään vaihelaatikko, poljin, jarrutehostin hässäkkää. Onkos tämän ikästen autojen jarrutehostimissa eroja ABS/ei abs välillä? Kun mulle ei abseja tule ja tarviin kuitenkin uuden tehostimen, että saa kytkimen pelaamaan nesteellä eikö?

Täytyy varmaa projekti topikki pistää, kunhan jotain todellista on ensin tapahtunu. :)

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 16.10.2011 17:02

Umpikeula-Passatista saat koko paketin näppärästi. Eli iso tehostin/kytkimen työsylinteri/poljinasetelma-kombon.

Juuso.S
-
Viestit: 365
Liittynyt: 25.9.2009 22:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juuso.S » 16.10.2011 19:04

Umpikeula-Passatista saat koko paketin näppärästi. Eli iso tehostin/kytkimen työsylinteri/poljinasetelma-kombon.


Eli sekin on bolt on kolmos koppaan?

Onkos kaikissa 02A vaihteistoissa samanlaiset vaijerit ja vaihekepin hilppeet? Mikähän mahtaa olla lyhimmillä väleillä oleva laatikko?

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 16.10.2011 20:09

Eikö ois kannattanut ottaa siitä A3:sta laatikko? Rengaskoko on kuitenkin siinä audissa suurempi niin luulis välityksien olevan tiheämmät??

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 16.10.2011 21:00

Umpikeula-Passatista saat koko paketin näppärästi. Eli iso tehostin/kytkimen työsylinteri/poljinasetelma-kombon.

Jos "ruuvaa kiinni"-osia halutaan, Passatin osat passaavat kyllä kakkikseen, mutta kolmoseen ei.

Sopivan tehostimen ja jarrusälilön saa ABS:ttömästä 1.8-2.0 Golffista tai Ventosta.
Jos haluaa sopivan (22,2mm) pääsylinterinkin samaan pakettiin, osat kannattaa napata Variantista.
Keppi, vaijerit, kytkinsylinterit ym. hilkkeet ovat varmaan helpoimmin löydettävissä VR6:sta purettuina.
Poljinasetelma taisi olla sama vaijeri- ja nestetoimisella kytkimellä.

Juuso.S
-
Viestit: 365
Liittynyt: 25.9.2009 22:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juuso.S » 17.10.2011 23:04

Eikö ois kannattanut ottaa siitä A3:sta laatikko? Rengaskoko on kuitenkin siinä audissa suurempi niin luulis välityksien olevan tiheämmät??


Olis kannattanu, mutta minun mielestä 600euroa on aika suolanen hinta...

Kerrataanpas:

Jarrutehostin ja säiliö käy ABSittomista 1.8-2.0 kolmoskoppasista.

Keppi, vaijerit, kytkinsylinteri vr6:sesta.

Onko poljin asetelma tosiaan sama neste/vaijerikytkimille?

Mitkä vetarit?

Sopiiko vr6:sen laatikko 4pyttyseen, entä onko noissa 02a laatikoiden väännönkestoissa eroavaisuuksia? Millähän koodilla mahtaa löytyä joku sopivan lyhyt, mutta mahd. kestävä laatikko.

Kauheeks kyselyks menee, mutta janoan tietoa, että saan nämä hommat hankittua ja pääsen ajattelemaan koneen puottamista keulalle.

Kiitos taas! :)

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 18.10.2011 7:19

Eli sekin on bolt on kolmos koppaan?


Kappas, olin ihan siinä luulossa että tässähän oltiin laittamassa kakkista. Kolmoseen sopivuudesta en pane päätäni pantiksi mutta jii_bee tuntui tietävän että kolmoseen ei niin bolt-on kuin kakkiaiseen johon ei tartte porata kuin pari reikää kytkimen pääsylinterille.

Poljinasetelma siis on eri vaijeri- ja nestekytkimellisessä.

Yksi vaihtoehto on jättää vaijerikytkin ja hommata taasen muumikeula-Passatista mekaaninen kytkimen käyttövipu 02A-laatikkoon. Ollut ainakin 1.6 bensakoneissa käytössä. Sopii suoraan hydraulisen työsylinterin tilalle.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 18.10.2011 7:19

Ei sovi vr6 laatikko 4pyttyseen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 132 vierailijaa