1.8T swap vanhempiin

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Sammio15
-
Viestit: 16
Liittynyt: 29.6.2016 14:47

Re: 1.8T swap vanhempiin

ViestiKirjoittaja Sammio15 » 29.6.2016 20:40

Tervehdys,

Herätellään tätä topiccia, itsellä kun olisi projekti alkamassa ja muutamaan kysymykseen pitäisi saada varmistus.
Aihio on hommattu MKII 89 golf, ja tekniikanluovuttajana toimii 1998 GTI golf.
Tarkoituksena on pitää GTI:n oma laatikko ja polkimet, mutta mistä saisin passelin jarrupääsylinterin hommattua.
Jarruiksi olisi tarkoitus päivittää G60:sen kamppeet sekä saman laitteen vetoakseleilla pitäisi pärjätä.
Kolmas mieltä askarruttava kysymys on, voinko laittaa vr6:sen MKIII golfin jarrut, niitä kun tuntuisi olevan helpommin saatavilla, ja millä vetoakseleilla silloin mennään.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

Re: 1.8T swap vanhempiin

ViestiKirjoittaja samza » 29.6.2016 21:43

Jarrupääsylinteri vaikkapa passat 35i(muumi). Perus 1,8koneellisissa on jo sitä 22mm sylkkää joka riittä G:n jarruille ja katsastajalle. Transportereissa taitaa olla vieläkin isompaa jos haluaa hevostella..
Nyt en tiedä millä koneella sinun kakkis on, mutta ainakin 1,6 ylöspäin voit käyttää vakio vetoakseleita, sisämurroksen kun vaan vaihtaa 100mm:ksi jos kerta nelosgolffin lootaa (tai 02a) meinasit käyttää.

jii_bee
-
Viestit: 2414
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

Re: 1.8T swap vanhempiin

ViestiKirjoittaja jii_bee » 29.6.2016 23:18

"G60"-jarrut ja alustan osat saa kasattua muidenkin mallien komponenteilla. Helpoiten löytynevät seuraavista:

etusatulat:
>95 Golf III GTI/VR6 (=280mm levyt)

etulevyt:
- kaupasta > esim. Motonetissä 45,90€ kpl

olka-akselit eteen:
- 1.8-2.0 moomin-Passat
- CL/GL 2.0 Golf III / Vento
- 90hv 1.8 - 2.0 G3 Variant
Sopiva jarrupääsylinterin löytyy samoista laitteista ja uudenkin saa vaikkapa Motonetistä alle viidenkympin.

taka-akseli:
GT/GTI Golf II tai Corrado

takanavat + satulat:
G2, G3, Passat joista sellaiset löytyy

voinko laittaa vr6:sen MKIII golfin jarrut, niitä kun tuntuisi olevan helpommin saatavilla

Edellä manituilla "Kakkis-osilla" homma on pulttaa kiinni-toimintaa. VR6-osilla joutuu hieman askartelemaan ja raideleveys kasvaa mikä taas rajoittaa vanteiden valintaa.
Viimeksi muokannut jii_bee, 23.10.2016 16:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

circa
-
Viestit: 128
Liittynyt: 17.10.2010 15:17

Re: 1.8T swap vanhempiin

ViestiKirjoittaja circa » 23.10.2016 14:43

Osaako joku sanoa missä voisin poistaa 1.8T:n ajoneston? Elimenluovuttajasta on avaimet hukassa ja ajattelin kytkeä moottorin mk1 golffin virtalukkoon mikä ei liene iso homma kunhan saa tarvittavat estot pois tieltä?

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: 1.8T swap vanhempiin

ViestiKirjoittaja Jultsu » 23.10.2016 17:13

Tuleeko 1.8t:n mittaristo myös autoon? Joudut kolvaamaan ajoneston ledin sitten sieltä myös veke, muuten se vilkkuu maailman tappiin saakka. Tai en minä tiedä onko joku viisas jo löytänyt sillekin ohituksen ohjelmallisesti.

Annatko sen purkin tarkan varaosanumeron niin katselen vähän että toimisko mun kaapeli tuohon.

circa
-
Viestit: 128
Liittynyt: 17.10.2010 15:17

Re: 1.8T swap vanhempiin

ViestiKirjoittaja circa » 24.10.2016 15:19

En tiedä vielä varmaksi mitä mittaristoa tulen käyttämään, mikäli koneen saa toimimaan helposti mk1 mittariston kanssa niin oletettavasti käytän sitä.

Kuvassa purkin tiedot:
Kuva

Jultsu kirjoitti:Tuleeko 1.8t:n mittaristo myös autoon? Joudut kolvaamaan ajoneston ledin sitten sieltä myös veke, muuten se vilkkuu maailman tappiin saakka. Tai en minä tiedä onko joku viisas jo löytänyt sillekin ohituksen ohjelmallisesti.

Annatko sen purkin tarkan varaosanumeron niin katselen vähän että toimisko mun kaapeli tuohon.

circa
-
Viestit: 128
Liittynyt: 17.10.2010 15:17

Re: 1.8T swap vanhempiin

ViestiKirjoittaja circa » 25.10.2016 14:01

Osaako joku sanoa miten tuohon moottoriin tulisi suorittaa rakenteellinen muutos jotta sen saisi laillisesti kilpiin? Katsastuskonttorilla sanottiin, että moottorista tulisi vaihtaa vähintään sylinterinkansi konstruktiosta jonka tehot on alle 134hp (laskennallisesti mk1 golfissa saa olla juurikin 134hp). Tämän lisäksi kannen tulisi olla sellainen, ettei sitä ole yhdessäkään tehdaskonstruktiossa joissa on sama lohko kuin vaihdettavassa 1.8T moottorissa (tässä tapauksessa AGU). Neuvot siihen miten ja millä muutoksilla tuon moottorin saisi istutettua mk1 golfin keulalle 2016 vuoden säännöksiä mukaillen ovat enemmän kuin tervetulleita.

circa
-
Viestit: 128
Liittynyt: 17.10.2010 15:17

Re: 1.8T swap vanhempiin

ViestiKirjoittaja circa » 25.10.2016 15:32

Pikaisen selvittelyn jälkeen vaikuttaisi siltä, että sylinterikannen vaihto esim vaparista riittäisi täyttämään kriteerit. Vaihdettavan kannen tulee olla moottorista jonka tehdasteho on alle 134hp.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

Re: 1.8T swap vanhempiin

ViestiKirjoittaja samza » 25.10.2016 17:25

nykyäänhän on myös tehon laskeminen esim ahtopainetta tiputtamalla sallittua ja sitten vaan dynolappujen kera leimalle ilman sen kummempia

circa
-
Viestit: 128
Liittynyt: 17.10.2010 15:17

Re: 1.8T swap vanhempiin

ViestiKirjoittaja circa » 25.10.2016 17:34

samza kirjoitti:nykyäänhän on myös tehon laskeminen esim ahtopainetta tiputtamalla sallittua ja sitten vaan dynolappujen kera leimalle ilman sen kummempia

Ei kuulemma onnistu, vaatii rakenteellisen muutoksen jossa lohko ja kansi ovat eri konstruktioista. Helpoimmalla pääsee ilmeisesti kun vaihtaa jonkun vaparin kannen (oletan että 1.8T:n imusarjat ym sopivat heittämällä paikalleen?)

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

Re: 1.8T swap vanhempiin

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 25.10.2016 19:04

Jos haluaa huijata, niin sipasee kannen nostokorvakkeesta koodin pois ja nakuttaa tilalle ADR. On tullut tehtaalta isoilla ja pienillä kanavilla joten oli paikallaan kumpi vaan.

circa
-
Viestit: 128
Liittynyt: 17.10.2010 15:17

Re: 1.8T swap vanhempiin

ViestiKirjoittaja circa » 25.10.2016 19:41

^^BeBe kirjoitti:Jos haluaa huijata, niin sipasee kannen nostokorvakkeesta koodin pois ja nakuttaa tilalle ADR. On tullut tehtaalta isoilla ja pienillä kanavilla joten oli paikallaan kumpi vaan.

Osaatko sanoa mitä lippuja ja lappuja katsamiehet vaatii todisteeksi siitä, että kansi olisi vaihdettu ja kuinka tarkkaa ne ylipäätään syynää sitä moottoria?

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: 1.8T swap vanhempiin

ViestiKirjoittaja Jultsu » 28.10.2016 15:03

circa kirjoitti:En tiedä vielä varmaksi mitä mittaristoa tulen käyttämään, mikäli koneen saa toimimaan helposti mk1 mittariston kanssa niin oletettavasti käytän sitä.

Kuvassa purkin tiedot:
Kuva

Jultsu kirjoitti:Tuleeko 1.8t:n mittaristo myös autoon? Joudut kolvaamaan ajoneston ledin sitten sieltä myös veke, muuten se vilkkuu maailman tappiin saakka. Tai en minä tiedä onko joku viisas jo löytänyt sillekin ohituksen ohjelmallisesti.

Annatko sen purkin tarkan varaosanumeron niin katselen vähän että toimisko mun kaapeli tuohon.




Tuossa näkyy olevan Motronic 3.8.3, ei ole mun softassa tukea tuolle.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

Re: 1.8T swap vanhempiin

ViestiKirjoittaja Dona » 30.10.2016 10:52

Sylinterikansissa ei ole ulkoisesti mitään eroja kuin koodi oli ne sitten vaparin tai turbon kansia. Mulla on ollu muutama kansi, jossa ei ollu koodia ollenkaan. Samalta linjalta tulee kannet ja ne merkataan vasta sitten, kun tiietään mihin autoon tulee.
Ei katsastusmiehen tarvi saada kuin dynolappu tehoista. Jotkut vaan pelkää, että trafilta tulee jälkeenpäin kyselyä ja siks ehottelevat osien vaihtoja. Voihan esim sylinterit putkittaa 1600cc. Tämä alentaa tehoa eikä näy ulospäin. Selityksiä on monia.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

Re: 1.8T swap vanhempiin

ViestiKirjoittaja Tero » 30.10.2016 11:20

Ajoneston poisto onnistuu toki helposti, esim täällä, M3.x, ME7, MED9/17, EDC15/16/17.
Alkuperästä mittaristoa voi siten käyttää, kierroslukumittariin joutuu tekemään pienen modin jotta se pelaa motronicin signaalilla. Lämpömittarin anturin johdon väliin 30-40ohm vastus niin sekin näyttää oikein.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa