boran osto
Valvoja: ffp jäsenet
boran osto
olen ostamassa boraa vm 03-05 1.6 bensiini koneella..onko autossa jotain tiettyjä juttuja mitä kannattaa ottaa huomioon (tyyppivikoja) jne. onko esim 160tkm ajettu auto jo loppu.
vai täytyykö bensiinivehkeissä kallistua japsiin;)
vai täytyykö bensiinivehkeissä kallistua japsiin;)
Itselläon AZD (1,6 16v) koneella oleva Golffi. En kyllä oikein omien kokemusten perusteella suosittelisi... Moottorinohjaus on hieman ihmeellinen: Kun jalan nostaa kaasupolkimelta, kierrokset koneessa tippuvat pikkuhiljaa, eikä ns. heti kuin muissa autoissa. Ajo on sen takia tökkivää ja liukkaalla kelillä "yllättävää". Kulutuskin suorituskykyyn nähden suurehko, mutta pahempiakin on. Itse kyllä suosittelisin 1,8T konetta tai 2.0
Tyyppivikoja löydät kyllä viestejä selaamalla:
-Ilmamassamittari
-Lämpötila-anturi
-Lukkojen mikrokytkimet
-Kallistuksenvakaajan kiinnityskumit
...
Tyyppivikoja löydät kyllä viestejä selaamalla:
-Ilmamassamittari
-Lämpötila-anturi
-Lukkojen mikrokytkimet
-Kallistuksenvakaajan kiinnityskumit
...
Miksi vaihdat pensa autoon? tuppaa noissa uusisakin autoissa olevan vikaa vaikka tietyn automerkin omistaja ei sitä myönnä =).Vika listaan pari lisäystä, sytytyspuola sähköikkunan nostimet.. Itse kyllä suosittelisin 2.0 boraa.
Viimeksi muokannut VariantR, 5.10.2007 15:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En kyllä minäkään tommosen 8venasen 1.6 nuhapumpun kannalla ole. 2kpl ovien lukkoja oon vaihtanu ja ilmamassamäärämittarin muutaman kerran ja vastikään tankkasin autoon 56 litraa 98:ia ja ajoin sillä tankillisella karvan yli 500km että silleen. :)
Pakko myöntää että ei tullu ajettua ihan rajotusten mukaan, mutta kuitenki osviittaa jos kulutus on jotai 9L/100km.
Ja konekkin huutaa melkosen mukavasti motarilla 120km/h vauhdeissa. Sais pörhöllä/laakkosella antaa peltorit tai earit mukaan kun ne avaimet luovuttaa.
Pointsit 1.8T:lle. Se sentäs lähtee kun polkasee, mutta nämä tahtoo vähä miettiä.
Pakko myöntää että ei tullu ajettua ihan rajotusten mukaan, mutta kuitenki osviittaa jos kulutus on jotai 9L/100km.
Ja konekkin huutaa melkosen mukavasti motarilla 120km/h vauhdeissa. Sais pörhöllä/laakkosella antaa peltorit tai earit mukaan kun ne avaimet luovuttaa.
Pointsit 1.8T:lle. Se sentäs lähtee kun polkasee, mutta nämä tahtoo vähä miettiä.
Vähän tohon kulutukseen puuttuisin. Itsellä juurikin tuo aikaisemmin mainittu AZD 1.6 16v Golf Variantissa ja kulutus on melkolailla koko ajan pyöriny siin 7,8-8,4l/100km. Kaasujalka on raskas, Eberi pyörii ja ilmastointikin huutaa usein.
Ja ajo on pääasiassa moottoritie ja kaupunki pyörittelyä. Espoossa kun asustan:)
En kyllä omalla ajotavallani pidä tuota kulutusta mitenkään kovin korkeana. Aiemmin oli 1.4 Civic ja söi saman verran.
Kaasupoljin on sähköinen. Siinä on viivettä, mutta kun siihen tottuu, ni ihan hyvä. Moottorijarru on mielestäni aivan normaali.
Sytytyspuolia itellä pari menny. Ite ekan vaihdoin 180tkm kohdalla ja toisen 200tkm paikkeilla. Yksi ilmeisesti vaihdettu aiemman omistajan aikoina.
Itse olen ollut varsin tyytyväinen. Ensimmäinen VAG, ja ajettavuus on aivan jotain nannaa...
EDIT: AZD, BCB ja muissa vastaavissa ei ole ilmamassamittaria, vaan sama hoituu imusarjan painetunnistimella (MAP).
Ja ajo on pääasiassa moottoritie ja kaupunki pyörittelyä. Espoossa kun asustan:)
En kyllä omalla ajotavallani pidä tuota kulutusta mitenkään kovin korkeana. Aiemmin oli 1.4 Civic ja söi saman verran.
Kaasupoljin on sähköinen. Siinä on viivettä, mutta kun siihen tottuu, ni ihan hyvä. Moottorijarru on mielestäni aivan normaali.
Sytytyspuolia itellä pari menny. Ite ekan vaihdoin 180tkm kohdalla ja toisen 200tkm paikkeilla. Yksi ilmeisesti vaihdettu aiemman omistajan aikoina.
Itse olen ollut varsin tyytyväinen. Ensimmäinen VAG, ja ajettavuus on aivan jotain nannaa...
EDIT: AZD, BCB ja muissa vastaavissa ei ole ilmamassamittaria, vaan sama hoituu imusarjan painetunnistimella (MAP).
juu en vaihda tuota diisseliä mihinkään vaan tarkoitus olisi ostaa toiseksi autoksi bensiini käyttöinen...kyllähän se varmaan on niin että sama minkä laittaa niin voihan niitä ylläreitä tulla on merkki sitten vw tai joku muuMiksi vaihdat pensa autoon?
täytyy täs nyt funtsia...corolla olis kyllä kaikilla mausteilla...
Ei missään nimessä tuota 2.0 konetta, mielummin 1.8T. Suourituskyky 2.0:ssa suhteessa 1.6:seen on olematon ja syö bensaa älyttömästi.
Älyttömästi? Pari saksanreissua 2.0 Boralla Ruotsin läpi ajamalla ja kilometrejä tullut n. 2500km/reissu. Molemmilla kerroilla keskikulutus on ollut luokkaa 7,7 litraa satasella. Ja kun tulee isompi remontti eteen jossa vaihdetaan jakoremmikin niin 2.0 on halvempi huollattaa, kiitos jeesuksenaikaisen 8V-tekniikan.
Tuo aikaisemmin mainittu sähköikkunoiden ongelma on todnäk. korjattu jo noihin '03-> malleihin. Muuten kokemukset BCB-koneisesta 1.6 16V:stä 110tkm ajalta ovat positiiviset, bensaa on mennyt sellaista seitsemää litraa seka-ajossa. Huonona puolena moottorin melu johtuen lyhyistä välityksistä, esim. 3000rpm@100km/h. Suorituskyky riittää perusajoon yhden ja kahden hengen kuormilla, mutta ei silloinkaan mikään raketti ole.
Älyttömästi? Pari saksanreissua 2.0 Boralla Ruotsin läpi ajamalla ja kilometrejä tullut n. 2500km/reissu. Molemmilla kerroilla keskikulutus on ollut luokkaa 7,7 litraa satasella.
Nii-i, matka-ajossa
1.6 16V:stä 110tkm ajalta ovat positiiviset, bensaa on mennyt sellaista seitsemää litraa seka-ajossa.
Mielestäni tuossa on kuitenkin aikamoinen ero. Selvähän se on että isompi kone syö enemmän mutta kuten jo sanoin, suorituskykyerot eivät paperilla ole kummoiset. En tiedä käytännön eroista
2006 mallisella Golf 1.6 Variantilla matka-ajossa (80-100km/h) n.7.7 l/100km , automaatti-ilmastointi päällä kesähelteillä ja kesänopeuksilla (100-120km/h) n.9-10l /100km. Harvoin pääsi alle 7.5 litran keskikulutuksiin, vaikka ajo todella tasaista ilman pysähdyksiä (päivämatkat haja-asutusalueilla 300-700km päivässä). Kulutuslukemat ajotietokoneesta, tankkaustilastoa en pitänyt.
1.6 hengettömyys häiritsi lähinnä liikkeelle lähdöissä, vauhdissa pystyi ennakoimalla pitämään parhaalla vääntöalueella suhteellisen helposti. Jyrkkään ylämäkeen vääntö loppuu, aivan perCstä jos joutuu mäkisessä maastossa kuormalla jyrryyttämään.
Vikoja ei 38tkm matkalla ollut, auto siis aivan uuden karhea. Käytettyjen hinnoissa 1.6 tuntuu pitävän arvonsa hyvin.
1.6 hengettömyys häiritsi lähinnä liikkeelle lähdöissä, vauhdissa pystyi ennakoimalla pitämään parhaalla vääntöalueella suhteellisen helposti. Jyrkkään ylämäkeen vääntö loppuu, aivan perCstä jos joutuu mäkisessä maastossa kuormalla jyrryyttämään.
Vikoja ei 38tkm matkalla ollut, auto siis aivan uuden karhea. Käytettyjen hinnoissa 1.6 tuntuu pitävän arvonsa hyvin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa