Forge Split-R ja seokset putkistolla ja vaparilla
Valvoja: ffp jäsenet
Forge Split-R ja seokset putkistolla ja vaparilla
Olisi kiva saada lisätietoa kyseisestä osasta, koska Searchilla en löytänyt.
Tässä olisi linkki doc powerin sivuilla, mistä löytää kyseisen http://www.doc-power.com/index.php?page ... s&group=65
Onko kenelläkään käytännön kokemusta kyseisestä Blow-off-Bypass-yhdistelmästä?
Toimiiko oikeesti hyvin? Itsellä on tuo Audi A4 1.8T Avant 96vm ja siihen ajattelin kyseistä hankkia. Onko asennuksessa kenties jotain huomioitavaa, kun vakionahan siellä on käsitykseni bypass ja toi on blow offin ja bypassin yhdistelmä?
Ja tässä samalla semmosta asiaa, että kun laittaa aivan vakio 1.8T:hen peremmin virtaavan cat-back-putkiston ja mahdollisesti vapaavirtaussuodattimen, niin voiko ajella aivan huoletta vai meneekö seokset liian laihalle? Moottorinohjaushan korjaa seossuhdetta lambdan mukaan?
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Tässä olisi linkki doc powerin sivuilla, mistä löytää kyseisen http://www.doc-power.com/index.php?page ... s&group=65
Onko kenelläkään käytännön kokemusta kyseisestä Blow-off-Bypass-yhdistelmästä?
Toimiiko oikeesti hyvin? Itsellä on tuo Audi A4 1.8T Avant 96vm ja siihen ajattelin kyseistä hankkia. Onko asennuksessa kenties jotain huomioitavaa, kun vakionahan siellä on käsitykseni bypass ja toi on blow offin ja bypassin yhdistelmä?
Ja tässä samalla semmosta asiaa, että kun laittaa aivan vakio 1.8T:hen peremmin virtaavan cat-back-putkiston ja mahdollisesti vapaavirtaussuodattimen, niin voiko ajella aivan huoletta vai meneekö seokset liian laihalle? Moottorinohjaushan korjaa seossuhdetta lambdan mukaan?
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Tuosta Blow-off-Bypass en olisi täysin varma,koska moottorista hävinny ilma minkä maf on jo laskennu aiheuttaa ongelmia.Ja tuo Blow-off-Bypass päästää osan kiertoon ja osan ulkoilmaan en itse tuhlaisi tuohon rahojani.Voit kyllä ihan huolletta vaihtaa putkiston ja suodattimen ilman lastutusta.Mutta jos haluat hyötyä siitä jotain niin kannattaa asentaa joku lastu valikoimaa kyllä löytyy.
Kiitos vastauksesta!
Tuolla Doc Powerin sivuilla lukee että toi Split-R olisi juuri suunniteltu VAG:n 1.8T koneeseen. Normaalin dumpin kun asentaa tommoseen koneeseen, ni siinähän tulee ongelmia juuri sen poispäästetyn ilman kanssa. Tuossa menisi kiertoon se 20-30%, niin kone luultavasti toimisi normaalisti, eikä sammuilisi esim. valoihin pysähdyttäessä. Tämä on vain omaa ajattelua, mitään käytännön kokemusta tai faktaa ei ole. Joku viisaampi voi kertoa tosta tarkempaa tietoa.
Tosiaan lastu on tulossa, kunhan budjetti vaan antaa myöden. Mietein vaan, että voisiko jo ostaa ja asentaa cat-backin ja vaparin ja ajaa niillä kenties ens kevääseen asti turvallisesti. Ei niistä varmaan mitään tehoa tule, kunhan nyt hieman kivemmat äänet. :)
Tuolla Doc Powerin sivuilla lukee että toi Split-R olisi juuri suunniteltu VAG:n 1.8T koneeseen. Normaalin dumpin kun asentaa tommoseen koneeseen, ni siinähän tulee ongelmia juuri sen poispäästetyn ilman kanssa. Tuossa menisi kiertoon se 20-30%, niin kone luultavasti toimisi normaalisti, eikä sammuilisi esim. valoihin pysähdyttäessä. Tämä on vain omaa ajattelua, mitään käytännön kokemusta tai faktaa ei ole. Joku viisaampi voi kertoa tosta tarkempaa tietoa.
Tosiaan lastu on tulossa, kunhan budjetti vaan antaa myöden. Mietein vaan, että voisiko jo ostaa ja asentaa cat-backin ja vaparin ja ajaa niillä kenties ens kevääseen asti turvallisesti. Ei niistä varmaan mitään tehoa tule, kunhan nyt hieman kivemmat äänet. :)
http://www.seatclubfinland.com/foorumi/ ... ight=split
Tuolla on keskusteltu juuri asiasta vaikka seat forum onkin ;)
Tuolla on keskusteltu juuri asiasta vaikka seat forum onkin ;)
Forge Split-R
Elikkäs selvennetään omia kokemuksia epätietoisille. Itellä VW Bora 1.8T -03, Voimaa.Com tehot ja Split-R täysin ulospuhaltavana ilman minkäänlaisia ongelmia. Ei käyntihäiriöitä, ei mitään. Kaikki toimii juuri niinkuin pitääkin ja splitin äänet puolta paremmat kuin hybridi modella. Näin ainakin Bora toimii hienosti.
Onko dumpin mahdollista tehdä mitään ns "tuhoa" koneessa?
Laittaisin dumpin ihan vaan kokeilun vuoksi minkälaiset suhinat siitä saisi. Kyseessä HKS dumppi ja mallia täysin ulospuhaltava.
Ja auto Golf iv gti 2002
Tiedän kyllä miten ilma käyttäytyy koneessa ja mitä dumppi konkreettisesti koneessa sotkee, mutta pystyykö se tekemään mitään mekaanista vauriota koneeseen?
Hauska olis vaan koittaa kun tuollainen rimpula kotoa löytyy.
Laittaisin dumpin ihan vaan kokeilun vuoksi minkälaiset suhinat siitä saisi. Kyseessä HKS dumppi ja mallia täysin ulospuhaltava.
Ja auto Golf iv gti 2002
Tiedän kyllä miten ilma käyttäytyy koneessa ja mitä dumppi konkreettisesti koneessa sotkee, mutta pystyykö se tekemään mitään mekaanista vauriota koneeseen?
Hauska olis vaan koittaa kun tuollainen rimpula kotoa löytyy.
Onko dumpin mahdollista tehdä mitään ns "tuhoa" koneessa?
Laittaisin dumpin ihan vaan kokeilun vuoksi minkälaiset suhinat siitä saisi. Kyseessä HKS dumppi ja mallia täysin ulospuhaltava.
Ja auto Golf iv gti 2002
Tiedän kyllä miten ilma käyttäytyy koneessa ja mitä dumppi konkreettisesti koneessa sotkee, mutta pystyykö se tekemään mitään mekaanista vauriota koneeseen?
Hauska olis vaan koittaa kun tuollainen rimpula kotoa löytyy.
Laittaisin dumpin ihan vaan kokeilun vuoksi minkälaiset suhinat siitä saisi. Kyseessä HKS dumppi ja mallia täysin ulospuhaltava.
Ja auto Golf iv gti 2002
Tiedän kyllä miten ilma käyttäytyy koneessa ja mitä dumppi konkreettisesti koneessa sotkee, mutta pystyykö se tekemään mitään mekaanista vauriota koneeseen?
Hauska olis vaan koittaa kun tuollainen rimpula kotoa löytyy.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tuli emännälle ostettua kaupparatsuksi tuollainen A4 1.8T -97 ja ensimmäisenä tietysti tuota dumppia siihen ajattelin sovittaa, mutta näyttäisi keskustelupalstojen perusteella olevan huono/haitallinen/toimimaton viritys. Voisiko joku nyt kertoa että mikä siinä nyt sitten on se ongelma? On puhuttu siitä, että MAF -koneessa sekoittaa seokset kun jo mitattua ilmaa päästää pihalle ja käy täten rikkaalla ja muutenkin käyntiongelmia, katti särkyy jne....
mutta, eikös sen dumpin tarkoitus juuri ole päästää ilmat pihalle silloin kun kaasuläppä sulkeutuu, eli millä ne seokset sekaantuvat jos kaasuläppä kiinni (hetkellinen tyhjäkäynti) MAF mittaa sen yhden sysäyksen ajan hieman väärin? Eli kun moottori toimii sysäyksittäin, niin periaatteessahan nuo seokset on ´sekaisin´ kokonaisen ehkä sekunnin minkä dumppi ilmaan päästää? Tämä nyt on varmaan jo vanha aihe, mutta kun ei minun järkeeni käy millään, että millä ne seokset ja käynti kovinkin pahasti sekaantuu kun kaasuläppäkin on kiinni?
Tähän liittyen olisikin sitten kysymys, että jos kerran auto sekaantuu niin pahasti tuosta dumpista..niin onnistuuko VAG-COMilla tai jollain muulla ohjata tuota niin, että kun kaasuläppä sulkeutuu niin syöttöjä ohjataan sen verran pienemmäksi (ehkä sekunniksi) että ei rikkaalle mene?
mutta, eikös sen dumpin tarkoitus juuri ole päästää ilmat pihalle silloin kun kaasuläppä sulkeutuu, eli millä ne seokset sekaantuvat jos kaasuläppä kiinni (hetkellinen tyhjäkäynti) MAF mittaa sen yhden sysäyksen ajan hieman väärin? Eli kun moottori toimii sysäyksittäin, niin periaatteessahan nuo seokset on ´sekaisin´ kokonaisen ehkä sekunnin minkä dumppi ilmaan päästää? Tämä nyt on varmaan jo vanha aihe, mutta kun ei minun järkeeni käy millään, että millä ne seokset ja käynti kovinkin pahasti sekaantuu kun kaasuläppäkin on kiinni?
Tähän liittyen olisikin sitten kysymys, että jos kerran auto sekaantuu niin pahasti tuosta dumpista..niin onnistuuko VAG-COMilla tai jollain muulla ohjata tuota niin, että kun kaasuläppä sulkeutuu niin syöttöjä ohjataan sen verran pienemmäksi (ehkä sekunniksi) että ei rikkaalle mene?
Kirjoitteletko saman asian monesti uusiksi kunnes saat hyväksynnän sille että se dumppi on sikoossom?
Jos haluat ääntä, laita se, sinun se autosi on. Luet nyt tämän topikin ja edellisen ja teet sen päätöksellä päätöksesi. Jos hiukankin mitattavaa ilmaa menee ohi ilmamassamittarin, niin silloin se sekoittaa moottorinohjaista. Huomaako sitä perstutumalla on toinen juttu, tai hajoittaako se mitään.
Jos haluat ääntä, laita se, sinun se autosi on. Luet nyt tämän topikin ja edellisen ja teet sen päätöksellä päätöksesi. Jos hiukankin mitattavaa ilmaa menee ohi ilmamassamittarin, niin silloin se sekoittaa moottorinohjaista. Huomaako sitä perstutumalla on toinen juttu, tai hajoittaako se mitään.
Tuli kokeiltua joskus tuota jadin mainitsemaa keinoa 1.8T AUM golfissa ja eihän se toiminut ollenkaan. Auto sammuili itsekseen kesken ajon ja takakaasulla meno oli pätkivää, ikäänkuin nytkähtelevää. Suhahdukset toki oli luokkaa kauhallinen vettä kiukaalle mutta ei järjen hiventäkään ainakaan tuolla ohjelma+moottori-kombolla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa