Forge Split-R ja seokset putkistolla ja vaparilla

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Toke
-
Viestit: 7
Liittynyt: 13.8.2007 22:25

Forge Split-R ja seokset putkistolla ja vaparilla

ViestiKirjoittaja Toke » 14.8.2007 17:54

Olisi kiva saada lisätietoa kyseisestä osasta, koska Searchilla en löytänyt.

Tässä olisi linkki doc powerin sivuilla, mistä löytää kyseisen http://www.doc-power.com/index.php?page ... s&group=65

Onko kenelläkään käytännön kokemusta kyseisestä Blow-off-Bypass-yhdistelmästä?
Toimiiko oikeesti hyvin? Itsellä on tuo Audi A4 1.8T Avant 96vm ja siihen ajattelin kyseistä hankkia. Onko asennuksessa kenties jotain huomioitavaa, kun vakionahan siellä on käsitykseni bypass ja toi on blow offin ja bypassin yhdistelmä?

Ja tässä samalla semmosta asiaa, että kun laittaa aivan vakio 1.8T:hen peremmin virtaavan cat-back-putkiston ja mahdollisesti vapaavirtaussuodattimen, niin voiko ajella aivan huoletta vai meneekö seokset liian laihalle? Moottorinohjaushan korjaa seossuhdetta lambdan mukaan?

Kiitos jo etukäteen vastauksista!

pörinä
-
Viestit: 59
Liittynyt: 20.5.2006 17:57

ViestiKirjoittaja pörinä » 17.8.2007 20:23

Tuosta Blow-off-Bypass en olisi täysin varma,koska moottorista hävinny ilma minkä maf on jo laskennu aiheuttaa ongelmia.Ja tuo Blow-off-Bypass päästää osan kiertoon ja osan ulkoilmaan en itse tuhlaisi tuohon rahojani.Voit kyllä ihan huolletta vaihtaa putkiston ja suodattimen ilman lastutusta.Mutta jos haluat hyötyä siitä jotain niin kannattaa asentaa joku lastu valikoimaa kyllä löytyy.

Toke
-
Viestit: 7
Liittynyt: 13.8.2007 22:25

ViestiKirjoittaja Toke » 18.8.2007 12:56

Kiitos vastauksesta!

Tuolla Doc Powerin sivuilla lukee että toi Split-R olisi juuri suunniteltu VAG:n 1.8T koneeseen. Normaalin dumpin kun asentaa tommoseen koneeseen, ni siinähän tulee ongelmia juuri sen poispäästetyn ilman kanssa. Tuossa menisi kiertoon se 20-30%, niin kone luultavasti toimisi normaalisti, eikä sammuilisi esim. valoihin pysähdyttäessä. Tämä on vain omaa ajattelua, mitään käytännön kokemusta tai faktaa ei ole. Joku viisaampi voi kertoa tosta tarkempaa tietoa.

Tosiaan lastu on tulossa, kunhan budjetti vaan antaa myöden. Mietein vaan, että voisiko jo ostaa ja asentaa cat-backin ja vaparin ja ajaa niillä kenties ens kevääseen asti turvallisesti. Ei niistä varmaan mitään tehoa tule, kunhan nyt hieman kivemmat äänet. :)

pörinä
-
Viestit: 59
Liittynyt: 20.5.2006 17:57

ViestiKirjoittaja pörinä » 19.8.2007 18:06

Voit huoletta tehdä noi muutokset ilman lastua.

audiman
-
Viestit: 63
Liittynyt: 31.8.2004 21:09

ViestiKirjoittaja audiman » 22.8.2007 16:36

itse olen miettinyt tuota samaista hybridiä mutta olisi kiva kuulla joltain miten toi todellisuudessa pelaa:)

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 28.11.2007 10:42

Nostellaas pikkasen jos jollain olis kokemuksia tuosta Forge SPLIT-R :stä!

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 28.11.2007 14:25

Moni on kysellyt kokemusta tuosta, mutta ei onneksi taida moni tuota hökötystä ostanut?

Ja mitä tuosta suunnittelusta niin myyntipuheita. Eli voi se paremmin toimia, kuin 100% ulospuhaltava, mutta ei se samalla tavalla toimi kuin bypass.

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 28.11.2007 16:44

Ja noissa 1.8t vehkeissä ei taida 100% ulospuhaltavat toimia, vai oonko ihan väärin ymmärtäny?

Ugemi
-
Viestit: 181
Liittynyt: 22.11.2005 10:14

ViestiKirjoittaja Ugemi » 28.11.2007 17:43

http://www.seatclubfinland.com/foorumi/ ... ight=split

Tuolla on keskusteltu juuri asiasta vaikka seat forum onkin ;)

Miksu1983
-
Viestit: 36
Liittynyt: 10.4.2005 22:18

Forge Split-R

ViestiKirjoittaja Miksu1983 » 9.7.2010 0:53

Elikkäs selvennetään omia kokemuksia epätietoisille. Itellä VW Bora 1.8T -03, Voimaa.Com tehot ja Split-R täysin ulospuhaltavana ilman minkäänlaisia ongelmia. Ei käyntihäiriöitä, ei mitään. Kaikki toimii juuri niinkuin pitääkin ja splitin äänet puolta paremmat kuin hybridi modella. Näin ainakin Bora toimii hienosti.

Hansen
-
Viestit: 37
Liittynyt: 11.6.2009 12:40

ViestiKirjoittaja Hansen » 9.7.2010 21:57

onko luettu vikakoodeja???

Miksu1983
-
Viestit: 36
Liittynyt: 10.4.2005 22:18

ViestiKirjoittaja Miksu1983 » 12.7.2010 21:00

Ei

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 13.7.2010 6:40

Selvennetään myös lisää, sinä et huomaa mitään ongelmia perslihaksissasi, mutta 100% varmasti niitä on.

Suht nätistä omakin ässä toimis dumpilla kun sen ostin, mutta en nähnyt mitään järkeä rääkätä konetta sillä, vaan vaihdoin orkkis by-passin tilalle.

Miksu1983
-
Viestit: 36
Liittynyt: 10.4.2005 22:18

ViestiKirjoittaja Miksu1983 » 14.7.2010 1:13

Vikakoodit luettu --> Ei vikoja

kemppiGti
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 19.1.2011 22:46

ViestiKirjoittaja kemppiGti » 3.3.2011 1:15

Onko dumpin mahdollista tehdä mitään ns "tuhoa" koneessa?
Laittaisin dumpin ihan vaan kokeilun vuoksi minkälaiset suhinat siitä saisi. Kyseessä HKS dumppi ja mallia täysin ulospuhaltava.

Ja auto Golf iv gti 2002

Tiedän kyllä miten ilma käyttäytyy koneessa ja mitä dumppi konkreettisesti koneessa sotkee, mutta pystyykö se tekemään mitään mekaanista vauriota koneeseen?
Hauska olis vaan koittaa kun tuollainen rimpula kotoa löytyy.

kemppiGti
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 19.1.2011 22:46

ViestiKirjoittaja kemppiGti » 3.3.2011 1:15

Onko dumpin mahdollista tehdä mitään ns "tuhoa" koneessa?
Laittaisin dumpin ihan vaan kokeilun vuoksi minkälaiset suhinat siitä saisi. Kyseessä HKS dumppi ja mallia täysin ulospuhaltava.

Ja auto Golf iv gti 2002

Tiedän kyllä miten ilma käyttäytyy koneessa ja mitä dumppi konkreettisesti koneessa sotkee, mutta pystyykö se tekemään mitään mekaanista vauriota koneeseen?
Hauska olis vaan koittaa kun tuollainen rimpula kotoa löytyy.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.3.2011 1:46

Ilmaa päästetään pois joten seos menee rikkaaksi, josta katalysaattori taas on pahoillaan.

E: Eli siis samaa kuin rikas seos. Nokeaa tulpat, karstoittaa venttiilit ja sen semmoista. Mutta mitäpä ei tekisi naurattaakseen katuterassien iloisia asiakkaita :)

mika111
-
Viestit: 3
Liittynyt: 10.8.2012 10:51

ViestiKirjoittaja mika111 » 11.8.2012 11:23

Tuli emännälle ostettua kaupparatsuksi tuollainen A4 1.8T -97 ja ensimmäisenä tietysti tuota dumppia siihen ajattelin sovittaa, mutta näyttäisi keskustelupalstojen perusteella olevan huono/haitallinen/toimimaton viritys. Voisiko joku nyt kertoa että mikä siinä nyt sitten on se ongelma? On puhuttu siitä, että MAF -koneessa sekoittaa seokset kun jo mitattua ilmaa päästää pihalle ja käy täten rikkaalla ja muutenkin käyntiongelmia, katti särkyy jne....

mutta, eikös sen dumpin tarkoitus juuri ole päästää ilmat pihalle silloin kun kaasuläppä sulkeutuu, eli millä ne seokset sekaantuvat jos kaasuläppä kiinni (hetkellinen tyhjäkäynti) MAF mittaa sen yhden sysäyksen ajan hieman väärin? Eli kun moottori toimii sysäyksittäin, niin periaatteessahan nuo seokset on ´sekaisin´ kokonaisen ehkä sekunnin minkä dumppi ilmaan päästää? Tämä nyt on varmaan jo vanha aihe, mutta kun ei minun järkeeni käy millään, että millä ne seokset ja käynti kovinkin pahasti sekaantuu kun kaasuläppäkin on kiinni?

Tähän liittyen olisikin sitten kysymys, että jos kerran auto sekaantuu niin pahasti tuosta dumpista..niin onnistuuko VAG-COMilla tai jollain muulla ohjata tuota niin, että kun kaasuläppä sulkeutuu niin syöttöjä ohjataan sen verran pienemmäksi (ehkä sekunniksi) että ei rikkaalle mene?

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 11.8.2012 11:52

Kirjoitteletko saman asian monesti uusiksi kunnes saat hyväksynnän sille että se dumppi on sikoossom?

Jos haluat ääntä, laita se, sinun se autosi on. Luet nyt tämän topikin ja edellisen ja teet sen päätöksellä päätöksesi. Jos hiukankin mitattavaa ilmaa menee ohi ilmamassamittarin, niin silloin se sekoittaa moottorinohjaista. Huomaako sitä perstutumalla on toinen juttu, tai hajoittaako se mitään.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 11.8.2012 14:43

eiks Audifinnsilla tullu jo melko tyhjentävää vastausta?

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 11.8.2012 19:17

Ennenkuin ostaa dumpin, asian voi helposti itse kokeilla. Irroita ByPassin poisto letku ja jätä ByPassin oksa vapaaksi. Tulppaa letku joka jää irti (menee imuputkeen). Nyt on ByPass muutettu Dumpiksi. Ja eikun vetoja... ei tarvii arvuutella että toimiiko :)

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 12.8.2012 11:24

Tuli kokeiltua joskus tuota jadin mainitsemaa keinoa 1.8T AUM golfissa ja eihän se toiminut ollenkaan. Auto sammuili itsekseen kesken ajon ja takakaasulla meno oli pätkivää, ikäänkuin nytkähtelevää. Suhahdukset toki oli luokkaa kauhallinen vettä kiukaalle mutta ei järjen hiventäkään ainakaan tuolla ohjelma+moottori-kombolla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa