ahtopaine 1.8T ja bypassista ja n75 asiaa...
Valvoja: ffp jäsenet
ahtopaine 1.8T ja bypassista ja n75 asiaa...
eli seuraavaa: kyseessä 1.8T lastutettu vaggilainen, millaset ahtopaineet suunillee mahtaa olla?
Itellää mittari näyttää 0,4-0,5bar....ja vakiona taitaa olla sen 0,6bar..?
ja kyseessä abt:n lastu.....jos joku sen perusteella osaa kertoa?
ja kun noita ahtoja on kadoksissa ni sehän voi olla joko bypassissa vika tai n75:ssa tai sitten ahtovuoto..
mutta itse en usko ahtovuotoon koska ahtopaine ei heilu...aina ahtaa sen 0,4-0,5
mistä päin konehuonetta mahtaa toi n75 venttiili löytyä?..(kone AGU mallinen)
Ja sitte ihan tosta bypassista vaa että osaako joku kertoa numeroa sille marmoritiskille?tai sitte TT:n Bypassille......
Itellää mittari näyttää 0,4-0,5bar....ja vakiona taitaa olla sen 0,6bar..?
ja kyseessä abt:n lastu.....jos joku sen perusteella osaa kertoa?
ja kun noita ahtoja on kadoksissa ni sehän voi olla joko bypassissa vika tai n75:ssa tai sitten ahtovuoto..
mutta itse en usko ahtovuotoon koska ahtopaine ei heilu...aina ahtaa sen 0,4-0,5
mistä päin konehuonetta mahtaa toi n75 venttiili löytyä?..(kone AGU mallinen)
Ja sitte ihan tosta bypassista vaa että osaako joku kertoa numeroa sille marmoritiskille?tai sitte TT:n Bypassille......
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=51322
Tosta uusia TT by-passeja 30e/kpl
Ja kannattaa tosiaan vaihtaa se n75 kaveriks jos et osaa vuototestiä tehdä.
Vuototesti on helpoin tehdä johonkin paineputkeen vaa sovite kompuran pistoolille ja painetta sisään, sit pitäs alkaa suhisemaan jos vuotaa. N75 venttiili on siitä sitten seuraava.
Tosta uusia TT by-passeja 30e/kpl
Ja kannattaa tosiaan vaihtaa se n75 kaveriks jos et osaa vuototestiä tehdä.
Vuototesti on helpoin tehdä johonkin paineputkeen vaa sovite kompuran pistoolille ja painetta sisään, sit pitäs alkaa suhisemaan jos vuotaa. N75 venttiili on siitä sitten seuraava.
eli nyt on bypässi vaihdettu ja ilmenee seuraavaa: alipaine tippui -0,2 barista -> -0,8- -1bariin ja kiidyttäessä nousee 0,5 bariin...
niin onko ok vai onko vielä ahtoja hukassa?
luetaanko mittaria niin että kun lähdetään n. -1barista ja se nousee 0,5 bariin niin ahdot on silloin 1,5 bar?
vai ihan vaan että 0barsta aletaan huomioimaan eli tässä tapauksessa ahdot olisi 0,5 bar?
Ja mittari on kytkettynä bypassista lähtevään pikkuletkuun.....oikein?
ja auton käytös muuttuin kyllä huomattavasti parempaan vaihdettaessa pässi uuteen TT:n pässiin...
niin onko ok vai onko vielä ahtoja hukassa?
luetaanko mittaria niin että kun lähdetään n. -1barista ja se nousee 0,5 bariin niin ahdot on silloin 1,5 bar?
vai ihan vaan että 0barsta aletaan huomioimaan eli tässä tapauksessa ahdot olisi 0,5 bar?
Ja mittari on kytkettynä bypassista lähtevään pikkuletkuun.....oikein?
ja auton käytös muuttuin kyllä huomattavasti parempaan vaihdettaessa pässi uuteen TT:n pässiin...
0.6bar vakiona 150hp 1.8T:s, eikö lastun kans paineiden pitäis pyöriä siellä 1baaris ja piikkinä käydä yli 1baarin. ainakin omassa aikoinaan oli muistaakseni 1-1.2bar lastu oli custom by karala.
eli normi tyhjäkäynti on -0.8bar koska siellä imusarjas on silloin alipaine ja kyllä sitä mittaria luetaan ihan sen viisarin mukaan. eli jos se näyttää 0.5bar niin sen verran siellä on.
jos sun autos on varaohjelmalla, ajattelin vaan noista sun puolen baarin paineista. ootko kokeillu ottaa akun kenkää irti puolex tunnix? niin nollaantuu vikamuisti
n75:sen kunnon pystyy toteamaan ku syotät sinne suoraan akusta virtaa. jos kuuluu naksaus aina ku laittaa virtaa niin se toimii. ja tuon jälkeen ku johdot on ollu irti niin kannattaa taas nollata vikamuisti.
luetaanko mittaria niin että kun lähdetään n. -1barista ja se nousee 0,5 bariin niin ahdot on silloin 1,5 bar?
eli normi tyhjäkäynti on -0.8bar koska siellä imusarjas on silloin alipaine ja kyllä sitä mittaria luetaan ihan sen viisarin mukaan. eli jos se näyttää 0.5bar niin sen verran siellä on.
jos sun autos on varaohjelmalla, ajattelin vaan noista sun puolen baarin paineista. ootko kokeillu ottaa akun kenkää irti puolex tunnix? niin nollaantuu vikamuisti
n75:sen kunnon pystyy toteamaan ku syotät sinne suoraan akusta virtaa. jos kuuluu naksaus aina ku laittaa virtaa niin se toimii. ja tuon jälkeen ku johdot on ollu irti niin kannattaa taas nollata vikamuisti.
Eli nyt on kokeiltu irroittaa akun kenkä puoleks tunniks...ei muuttunut mikää.
Vaihdettu T-haaroitin isompaan ja samalla imusarjalta bypassin päälle menevä letku....
Niija mittarin letku on haarotettu bypassin päällä olevasta pikku letkusta-,,,
N75 ok...naksuu ku antaa akulta virtaa siihen...
ilmeisesti jää sitte vaihtoehdoksi kuitenkin ahto vuoto...
Tai sitte vois tsekata myös että onko oikeasti varmasti lastu laitettu/ettei ole otettu pois-....kuitenki autoa ostaessa tuli todistus lastusta...
miten pääsen käsiksi ecuu?
Seuraavaks taitaa olla aika viedä auto jonnee osaavimpii käsiin..
Vaihdettu T-haaroitin isompaan ja samalla imusarjalta bypassin päälle menevä letku....
Niija mittarin letku on haarotettu bypassin päällä olevasta pikku letkusta-,,,
N75 ok...naksuu ku antaa akulta virtaa siihen...
ilmeisesti jää sitte vaihtoehdoksi kuitenkin ahto vuoto...
Tai sitte vois tsekata myös että onko oikeasti varmasti lastu laitettu/ettei ole otettu pois-....kuitenki autoa ostaessa tuli todistus lastusta...
miten pääsen käsiksi ecuu?
Seuraavaks taitaa olla aika viedä auto jonnee osaavimpii käsiin..
piankos sä sen ekun irrotat ja kurkistat, että löytyykö lastu. ei ole vaikea homma
vuodot paikallistat helposti
poraat limsapullon pohjaan reijän (vaikka 12mm) ja tunget pullon ilmamäärämittarin jälkeiseen imuputkeen ja kiristät klemmarilla ja laitat pullon korkkiin tubeless venttiilin ja siitä ilmaa sisään, tämä ainakin on yks tapa...
0.5 - 1bar, ku laittaa, niin jo pitäis vuodot löytyä...
vuodot paikallistat helposti
poraat limsapullon pohjaan reijän (vaikka 12mm) ja tunget pullon ilmamäärämittarin jälkeiseen imuputkeen ja kiristät klemmarilla ja laitat pullon korkkiin tubeless venttiilin ja siitä ilmaa sisään, tämä ainakin on yks tapa...
0.5 - 1bar, ku laittaa, niin jo pitäis vuodot löytyä...
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
mistä eku löytyy ja mitä pitää purkaa?
jos kyseessä on tuo profiilin Golffi niin ECU löytyy konehuopneesta keskeltä apukuskin pyyhkijän varren kohdalta sieltä koneiston alta. Pitää ottaa vähintään se pyyhkijän varsi irti mielellään se muovisadesuoja joka on koko matkan tuulilasin edessä.
ei ole paha homma mutta jos varsia ei ole irrotettu koskaan niin todennäköisesti ovat niin jumissa että tarvii pienen ulosvetäjän siihen.
-
- -
- Viestit: 30
- Liittynyt: 7.11.2004 19:40
- Viesti:
Tosiaan jos on noita halpismittareita niin on todistettu ettei pidä paikkaansa.
Kaveri osti halpismittarin audiinsa kun tarvitsi tietää onko paineet kotona.
No mittari paikalleen, soittaa mulle että oisko tässä lastu kun paineet kiikkuu 1.1 ja tasottuu 0.8bar.
No koska auto tuotu saksasta joskus, niin ei tiedetty.
Tuli sitten käymään ja iskin kouraan autometerin mittarin varastosta ja mee kokeilee.
Hetken päästä soi puhelin, joo kyllä ne pysyy tossa 0.7bar.
Niin niitä eroja vaan on. laatu maksaa että kerroppa ensin mittaris merkki.
Kaveri osti halpismittarin audiinsa kun tarvitsi tietää onko paineet kotona.
No mittari paikalleen, soittaa mulle että oisko tässä lastu kun paineet kiikkuu 1.1 ja tasottuu 0.8bar.
No koska auto tuotu saksasta joskus, niin ei tiedetty.
Tuli sitten käymään ja iskin kouraan autometerin mittarin varastosta ja mee kokeilee.
Hetken päästä soi puhelin, joo kyllä ne pysyy tossa 0.7bar.
Niin niitä eroja vaan on. laatu maksaa että kerroppa ensin mittaris merkki.
-
- -
- Viestit: 30
- Liittynyt: 7.11.2004 19:40
- Viesti:
Halpismittari on. Hajosikin kahden tunnin jälkeen =).
Autogauge- laatua. Vastaava mittari näytti edellisessä kärryssä aivan oikein, mutta tuskimpa nämä kovin tasalaatuisia ovat.
Nooh, kun saa paremman mittarin ja jakopäänrojut uusittua niin voisi rullilla käyttää huvikseen. Siinähän sitten ainakin näkisi onko tehty muuta autolle, kuin laitettu pörinäputki.
Edit: Niin, persdynon mukaan kulkee paremmin kuin ihan vakio peli. Ainakin huomaa hyvin milloin turbo tulee kunnolla mukaan. Tiedä sitten tuleeko kuviteltua vaan.
Autogauge- laatua. Vastaava mittari näytti edellisessä kärryssä aivan oikein, mutta tuskimpa nämä kovin tasalaatuisia ovat.
Nooh, kun saa paremman mittarin ja jakopäänrojut uusittua niin voisi rullilla käyttää huvikseen. Siinähän sitten ainakin näkisi onko tehty muuta autolle, kuin laitettu pörinäputki.
Edit: Niin, persdynon mukaan kulkee paremmin kuin ihan vakio peli. Ainakin huomaa hyvin milloin turbo tulee kunnolla mukaan. Tiedä sitten tuleeko kuviteltua vaan.
Lainaan tätä topiccia, vaihdoin just tohon omaan kikottimeen TT:n pässin. Vanha piti vähän outoa ääntä ja sellasta tehon aaltoilua ja vedottomuutta oli välillä. Tuo vanha kuitenkin suhahti. Oikeestaan eniten 2500 - 3000 kohdalla vaihtaessa. Tuo tt:n pässi ei sano mittään kun tuossa pikku lenkin heitin. Mitäs eroa tolla tt:n ja normaalin välillä on? Päällepäin ihan samanlaiset.
Jotain vikaa tuossa vanhassa oli, koska nyt vetoja on ihan eri lailla. Mutta eikös tuon joku ääni pitäs päästää?
Jotain vikaa tuossa vanhassa oli, koska nyt vetoja on ihan eri lailla. Mutta eikös tuon joku ääni pitäs päästää?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa