ahtopaine 1.8T ja bypassista ja n75 asiaa...

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

[JM]
-
Viestit: 148
Liittynyt: 21.2.2006 19:15

ahtopaine 1.8T ja bypassista ja n75 asiaa...

ViestiKirjoittaja [JM] » 20.7.2007 21:58

eli seuraavaa: kyseessä 1.8T lastutettu vaggilainen, millaset ahtopaineet suunillee mahtaa olla?
Itellää mittari näyttää 0,4-0,5bar....ja vakiona taitaa olla sen 0,6bar..?

ja kyseessä abt:n lastu.....jos joku sen perusteella osaa kertoa?

ja kun noita ahtoja on kadoksissa ni sehän voi olla joko bypassissa vika tai n75:ssa tai sitten ahtovuoto..
mutta itse en usko ahtovuotoon koska ahtopaine ei heilu...aina ahtaa sen 0,4-0,5

mistä päin konehuonetta mahtaa toi n75 venttiili löytyä?..(kone AGU mallinen)

Ja sitte ihan tosta bypassista vaa että osaako joku kertoa numeroa sille marmoritiskille?tai sitte TT:n Bypassille......

Juhop
-
Viestit: 96
Liittynyt: 26.2.2004 15:02

ViestiKirjoittaja Juhop » 21.7.2007 16:54

http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=51322

Tosta uusia TT by-passeja 30e/kpl

Ja kannattaa tosiaan vaihtaa se n75 kaveriks jos et osaa vuototestiä tehdä.
Vuototesti on helpoin tehdä johonkin paineputkeen vaa sovite kompuran pistoolille ja painetta sisään, sit pitäs alkaa suhisemaan jos vuotaa. N75 venttiili on siitä sitten seuraava.

[JM]
-
Viestit: 148
Liittynyt: 21.2.2006 19:15

ViestiKirjoittaja [JM] » 21.7.2007 17:21

joo pitää eka toi bypassi vaihtaa ja sitten jos ei sillä parane niin pitännee vaihtaa myös se n75...paljo sellasel mahtaa olla hintaa?
En oikee usko tohon vuotoon koska kaikki letkut tuntuu ja näyttää ehjiltä...

a kiitos tosta linkistä

Juhop
-
Viestit: 96
Liittynyt: 26.2.2004 15:02

ViestiKirjoittaja Juhop » 22.7.2007 7:41

Katso nyt myös by-passille ja muualle menevät pikkuletkut niillä on tapana hapertua ja aiheuttaa just tollasta.

[JM]
-
Viestit: 148
Liittynyt: 21.2.2006 19:15

ViestiKirjoittaja [JM] » 22.7.2007 10:29

joo noita tuli eilen tossa kateltua ja kaikki näyttäs olevan ehjii...nyt vaa pitää ootella sitä uutta bypassia...
Tietyst senki vois testata että onko rikki mut kai seki jokatapaukses pitää uusia jossaa vaiheessa ni vaihtaa sen nyt sitte oli rikki tai ei...

Trex
-
Viestit: 509
Liittynyt: 3.8.2003 20:49

ViestiKirjoittaja Trex » 22.7.2007 17:47

OT: Onkos tuosta mitään haittaa/hyötyä jos laittaa 180hv leonista jääneen N75:n golffiin? Ilmeisesti kuitenkii erivaraosanumerolla tai kirjaimella ovat?

[JM]
-
Viestit: 148
Liittynyt: 21.2.2006 19:15

ViestiKirjoittaja [JM] » 22.7.2007 22:27

no nyt on paikallistettu vika mistä johtuu ahtopaineiden hukassa olo se on juuri bypässi rikki/viallinen...

Kiitokset auttajille

[JM]
-
Viestit: 148
Liittynyt: 21.2.2006 19:15

ViestiKirjoittaja [JM] » 23.7.2007 12:11

eli nyt on bypässi vaihdettu ja ilmenee seuraavaa: alipaine tippui -0,2 barista -> -0,8- -1bariin ja kiidyttäessä nousee 0,5 bariin...
niin onko ok vai onko vielä ahtoja hukassa?

luetaanko mittaria niin että kun lähdetään n. -1barista ja se nousee 0,5 bariin niin ahdot on silloin 1,5 bar?
vai ihan vaan että 0barsta aletaan huomioimaan eli tässä tapauksessa ahdot olisi 0,5 bar?
Ja mittari on kytkettynä bypassista lähtevään pikkuletkuun.....oikein?

ja auton käytös muuttuin kyllä huomattavasti parempaan vaihdettaessa pässi uuteen TT:n pässiin...

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 23.7.2007 12:45

Ahtoja pitäis olla 0,8!

Millanen liitin sulla on tossa mittarin ja bypassin välissä? Ainakin BSR:n mittarin mukana tullut liitin oli aivan liian pieni ja siksi ei ahtanut kunnolla ja sakkasi!

[JM]
-
Viestit: 148
Liittynyt: 21.2.2006 19:15

ViestiKirjoittaja [JM] » 23.7.2007 13:16

mittarin mukana tullu T-haara liitin..se on kyllä aika pien.......
mis on mittarin lähdolle pien kuristin...mittari on autometer

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 23.7.2007 15:13

Varma ettei vuotoja letkuissa?

Ostaisin uuden isomman liittimen ja tilaisin vaikka DocPowerilta 4mm silikoniletkua!

Itse tein niin ja johan alko ahtamaan =)

[JM]
-
Viestit: 148
Liittynyt: 21.2.2006 19:15

ViestiKirjoittaja [JM] » 23.7.2007 16:28

mihkä sitä letkua laitoit?mittarille?
no sen mitä silmämääräisesti olen tutkinu letkuja niin ovat ehjiä..ei ole välineitä tai paikkaa mis pääsis paineilmalla tutkimaa..jos ei tolla t-haaran ja lutkun vaihdolla onnistu ni kai se on jo sitte korjaamolle vietävä missä on pelit ja vehkeet...

Juhop
-
Viestit: 96
Liittynyt: 26.2.2004 15:02

ViestiKirjoittaja Juhop » 23.7.2007 19:09

Missä letkussa sulla toi ahtomittari on kiinni? Koita lukea vielä noita muita keskusteluja näistä samoista asioista, siel on ainakin juttua noista t-liittimistä.

Harmi ku asut nii kaukana muuten ois voinu tutkia vähän lähempää.

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 23.7.2007 22:01

0.6bar vakiona 150hp 1.8T:s, eikö lastun kans paineiden pitäis pyöriä siellä 1baaris ja piikkinä käydä yli 1baarin. ainakin omassa aikoinaan oli muistaakseni 1-1.2bar lastu oli custom by karala.

luetaanko mittaria niin että kun lähdetään n. -1barista ja se nousee 0,5 bariin niin ahdot on silloin 1,5 bar?


eli normi tyhjäkäynti on -0.8bar koska siellä imusarjas on silloin alipaine ja kyllä sitä mittaria luetaan ihan sen viisarin mukaan. eli jos se näyttää 0.5bar niin sen verran siellä on.

jos sun autos on varaohjelmalla, ajattelin vaan noista sun puolen baarin paineista. ootko kokeillu ottaa akun kenkää irti puolex tunnix? niin nollaantuu vikamuisti

n75:sen kunnon pystyy toteamaan ku syotät sinne suoraan akusta virtaa. jos kuuluu naksaus aina ku laittaa virtaa niin se toimii. ja tuon jälkeen ku johdot on ollu irti niin kannattaa taas nollata vikamuisti.

[JM]
-
Viestit: 148
Liittynyt: 21.2.2006 19:15

ViestiKirjoittaja [JM] » 24.7.2007 1:02

Eli nyt on kokeiltu irroittaa akun kenkä puoleks tunniks...ei muuttunut mikää.

Vaihdettu T-haaroitin isompaan ja samalla imusarjalta bypassin päälle menevä letku....

Niija mittarin letku on haarotettu bypassin päällä olevasta pikku letkusta-,,,

N75 ok...naksuu ku antaa akulta virtaa siihen...
ilmeisesti jää sitte vaihtoehdoksi kuitenkin ahto vuoto...

Tai sitte vois tsekata myös että onko oikeasti varmasti lastu laitettu/ettei ole otettu pois-....kuitenki autoa ostaessa tuli todistus lastusta...
miten pääsen käsiksi ecuu?

Seuraavaks taitaa olla aika viedä auto jonnee osaavimpii käsiin..

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 24.7.2007 20:38

piankos sä sen ekun irrotat ja kurkistat, että löytyykö lastu. ei ole vaikea homma

vuodot paikallistat helposti
poraat limsapullon pohjaan reijän (vaikka 12mm) ja tunget pullon ilmamäärämittarin jälkeiseen imuputkeen ja kiristät klemmarilla ja laitat pullon korkkiin tubeless venttiilin ja siitä ilmaa sisään, tämä ainakin on yks tapa...
0.5 - 1bar, ku laittaa, niin jo pitäis vuodot löytyä...

[JM]
-
Viestit: 148
Liittynyt: 21.2.2006 19:15

ViestiKirjoittaja [JM] » 24.7.2007 21:04

mistä eku löytyy ja mitä pitää purkaa?

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 24.7.2007 23:13

^ eikö se ole samassa paikassa, ku passateissakin

http://ffp-motorsport.com/tuning/chip/index.php

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 25.7.2007 10:31

mistä eku löytyy ja mitä pitää purkaa?


jos kyseessä on tuo profiilin Golffi niin ECU löytyy konehuopneesta keskeltä apukuskin pyyhkijän varren kohdalta sieltä koneiston alta. Pitää ottaa vähintään se pyyhkijän varsi irti mielellään se muovisadesuoja joka on koko matkan tuulilasin edessä.

ei ole paha homma mutta jos varsia ei ole irrotettu koskaan niin todennäköisesti ovat niin jumissa että tarvii pienen ulosvetäjän siihen.

Peukuttaja
-
Viestit: 30
Liittynyt: 7.11.2004 19:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peukuttaja » 27.7.2007 20:43

Ostin Golf 4 Turbon ja taisi tulla virilastu kaupanpäälle, kun ahdot käy enimmillään 1,1 bar ja pysyy n. 0,8 bar pitempäänkin? Vuosimalli 1998, vaijerikaasullinen, joten pystyykö näkemään esim. ecusta onko laitettu eri piiri vai kuinka?

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 27.7.2007 20:59

mikä ahtopainemittari peukuttaja?

[JM]
-
Viestit: 148
Liittynyt: 21.2.2006 19:15

ViestiKirjoittaja [JM] » 28.7.2007 11:25

sama kiinnostaa itteää että näkeekö että on chippi laitettu muualta ku avaamalla ecu?...

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 28.7.2007 11:52

Tosiaan jos on noita halpismittareita niin on todistettu ettei pidä paikkaansa.
Kaveri osti halpismittarin audiinsa kun tarvitsi tietää onko paineet kotona.
No mittari paikalleen, soittaa mulle että oisko tässä lastu kun paineet kiikkuu 1.1 ja tasottuu 0.8bar.
No koska auto tuotu saksasta joskus, niin ei tiedetty.
Tuli sitten käymään ja iskin kouraan autometerin mittarin varastosta ja mee kokeilee.

Hetken päästä soi puhelin, joo kyllä ne pysyy tossa 0.7bar.

Niin niitä eroja vaan on. laatu maksaa että kerroppa ensin mittaris merkki.

Peukuttaja
-
Viestit: 30
Liittynyt: 7.11.2004 19:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peukuttaja » 28.7.2007 13:33

Halpismittari on. Hajosikin kahden tunnin jälkeen =).
Autogauge- laatua. Vastaava mittari näytti edellisessä kärryssä aivan oikein, mutta tuskimpa nämä kovin tasalaatuisia ovat.

Nooh, kun saa paremman mittarin ja jakopäänrojut uusittua niin voisi rullilla käyttää huvikseen. Siinähän sitten ainakin näkisi onko tehty muuta autolle, kuin laitettu pörinäputki.

Edit: Niin, persdynon mukaan kulkee paremmin kuin ihan vakio peli. Ainakin huomaa hyvin milloin turbo tulee kunnolla mukaan. Tiedä sitten tuleeko kuviteltua vaan.

Juhop
-
Viestit: 96
Liittynyt: 26.2.2004 15:02

ViestiKirjoittaja Juhop » 29.7.2007 1:12

Onhan tuo nyt aika selvää että 1.1 ahtava vehje ei ihan vakio ole. Ja vakiona tuskin turbo-potkua huomaakaan, on se niin hengetön laitos.

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 2.8.2007 17:58

Lainaan tätä topiccia, vaihdoin just tohon omaan kikottimeen TT:n pässin. Vanha piti vähän outoa ääntä ja sellasta tehon aaltoilua ja vedottomuutta oli välillä. Tuo vanha kuitenkin suhahti. Oikeestaan eniten 2500 - 3000 kohdalla vaihtaessa. Tuo tt:n pässi ei sano mittään kun tuossa pikku lenkin heitin. Mitäs eroa tolla tt:n ja normaalin välillä on? Päällepäin ihan samanlaiset.

Jotain vikaa tuossa vanhassa oli, koska nyt vetoja on ihan eri lailla. Mutta eikös tuon joku ääni pitäs päästää?

Juhop
-
Viestit: 96
Liittynyt: 26.2.2004 15:02

ViestiKirjoittaja Juhop » 2.8.2007 18:40

Ei se pidä enempää ääntä ku vakiokaan! Jos sulla ei kartiosuodatinta ole nii ei kuulu mitään ääniä, suodattimella pitäisi kuulua "huokaus"

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 2.8.2007 19:01

Ok, kiitoksia vaan nopeasta vastauksesta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 20 vierailijaa