Polo 86c: osien yhteneväisyys muihin vw-malleihin?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

Polo 86c: osien yhteneväisyys muihin vw-malleihin?

ViestiKirjoittaja zero » 15.5.2007 12:01

Auto on -92 86c facelift, 1.3 4-pisteruisku.
Moottori: miten esim. koneen osat vs. 1.6/1.8, peltisarjat, imusarjat yms. romppeet? Onkokoneissa mitään yhteväisyyttä noiden 'ulkoisten' osien puolesta?

Muu tekniikka/alusta:
- perustuuko Polo II Golf mk1:een tai mk2:een kuinka paljon? Projekti-osastolta löytyy parikin asiallista 86c projektia, ja joistain osien yhteneäisyyksistä tuli käsitys, että olisi enemmän mk1/sciroccon kanssa esim. jarruosissa yhtenäistä.

Linkkejä 'hyviin' ko. automallia koskeviin sivustoihin otetaan vastaan.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 15.5.2007 12:17


PikkuG
-
Viestit: 166
Liittynyt: 28.7.2003 7:03

ViestiKirjoittaja PikkuG » 15.5.2007 15:35

http://www.g-laderseite.de
http://www.polog40.co.uk
http://www.derby2.de
http://www.vwtuningsalzmann.de
http://www.kwl-motorsport.de

Siinä nyt muutamia mitä tulee itse seurattua tämän ffp:n lisäksi, tietysti.

Kolmen 86C:n kokemuksella voin sanoa että ovat aika erilaisia niin tekniikaltaan kuin alustaltaan muihin VW:hin verrattuna. Koneet ovat samat kuin Golffissa yms. aina 1,3:een saakka, sen jälkeen täysin erilaisia. Lohkon fyysiset mitat kasvavat 1,6/1,8:ssa sen verran että tekniikanvaihto aika vaikeaa (huom. ei siis mahdotonta). Arvelisin että myös pakosarjat/imusarjat/sylinterinkannet 1,6/1,8:sta eivät sovi Polon 1,3:een (sulla varmaan NZ -kone). Joskus kävi mielessä lisätehojen haku GT-mallin 75hv-koneen osia vaihtamalla, mutta en löytänyt suomesta 3F -koneen osia (4-pisteruisku GT), ainoastaan vanhemman kaasarikoneisen GT:n osia. Niinpä päädyin G40:seen.

Alusta on huono, ja siihen ei saa parannuksia suoraan muista VW:sta. Etupyörän ripustus on todella heiveröinen, olka-akseli-pyörännapa-iskunvaimennintorni on yhtä 'puuta', joten korkeussäädettävä alustakin on suhteessa muihin VW:hin kallis ja työläs vaihtaa. Omanalaisensa olka-akselin takia etujarrupäivitys vaikeampi kuin samanikäisessä Golffissa, sopivat satulat todella vaikea löytää. Taka-akseli myös käsittääkseni omanlaisensa, onneksi takajarrulevyt saa päivitettyä suoraan Golffista. Alustaan löytyy race-palikkaa juurikin tuolta Salzmannilta, mutta maksaa...

Siinä näin aluksi, 'repsectia' pitää antaa jos joku muukin innostuu vanhempia Poloja rakentelemaan.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 15.5.2007 19:09

Kiitos tiedoista.

Huoltokirjan mukaan siinä kyllä on 3F-kone eli 75hv (myös rekisteriotteen mukaan, eli 55kw) ja kyllä kone on nelipisteruisku. Ja liikkuuhan se kuin eläin.. :P Laatikkokin on 5-vaihteinen (merkitseeköhän mitään). CL-merkinnällä auto kyllä muuten on ja kori on siis 2-ovinen classic.

Etupään rakenne tosiaan on aika 'säälittävä', mutta positiivisena puolena on osien halvat hinnat. Motonetistä saa suurin piirtein koko etupään uusiksi 100e hintaan.
Lienee tarpeellista laittaa eteen ylös ja alas poikkituet, jos haluaa sinne edes jonkinmoista tukevuutta.

Katsotaan nyt mitä tästä rakennetaan, jotain nyt varmaan tulee tehtyä..

kas1
-
Viestit: 10
Liittynyt: 1.3.2013 0:27

Puskurit

ViestiKirjoittaja kas1 » 22.2.2014 1:56

Mahtaakohan mk1 tai mk2 golfin (pienet) puskurit passata suoraan 86c coupe poloseen?

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 22.2.2014 8:39

Ei. Kiinnitys on erilainen ja eiköhän noissa leveyttäkin ole vähän enemmän.

Kokomustaa ja kromlilistoilla varustettua tarvike-etupuskuria saa uutena kaupasta. Takapuskuria Coupeen (-90 asti) ei ole saatavana kuin purkuosana. Tarvike-takapuskurit ovat ns. "Steilheck:iin" sopivia vaikka niiden yhteydessä Coupe usein mainitaankin.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 22.2.2014 9:25

eivät sovi 1.3 ja 1.6/1.8 osat keskenään. 1.3 on läpivirtaavalla kannella eli pakosarja tulee moottorin etupuolelle ja imusarja taakse kun taas isolohkossa kummakki on takapuolella joten fyysisesti ihan erinlaiset

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 22.2.2014 9:56

Samoin jo ihan moottorin koko ja leveys. Polon ja Golffin 1.3 on ns. pikkulohko ja 1.6/1
.8/2.0 ovat sitten isolohkoja. En ole nähnyt ainakaan suomessa projektia jossa isolohkoa sovitettaisiin tuollaisen polon keulalle. Tai jos alkaa sovittamaan niin suosittelen esim. Lupon 1.2/1.4tdi konetta jotka ovat "3.pyttysiä isolohkoja"


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa