alustasarjan katsastus
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 117
- Liittynyt: 21.9.2006 18:04
alustasarjan katsastus
Mitens käy kun olisin tilaamassa 60/40 tiputtavan alustasarjan 3b pasuunaan, ja katsastus lähenee ja laki sanoo että max. madallus saa olla 51mm ja matalimman kohdan autosta pitää olla 8cm korkeudella? kaveri kävi 40/40 alustalla katsastuksessa ja ne mittaili kaikenlaista ihme juttuja sieltä pyörän navasta lokarin kaareen ja tommosia. miten ootte saanu esim. 60mm madalluksella katsastettua? vai kattovatko jotku inssit läpi sormien? ja jos ei ehdotella tässä vaiheessa vielä noita korkeussäädettäviä alustoja! :D
-
- -
- Viestit: 117
- Liittynyt: 21.9.2006 18:04
-
- -
- Viestit: 117
- Liittynyt: 21.9.2006 18:04
Passatissahan ei ole iskarin yläpään/alapaan laakereita ollenkaan vaan hieno tukivarsi systeemi hässäkkä, joka tulee jossain vaiheessa väljistymään.
Joka tapauksesa joudut ottamaan ne irti iskaria irrottaessa niin kannattaahan ne samalla vaivalla vaihtaa.
Hintakaan ei ole kuitenkaan mikään ihan hirveä.
Joka tapauksesa joudut ottamaan ne irti iskaria irrottaessa niin kannattaahan ne samalla vaivalla vaihtaa.
Hintakaan ei ole kuitenkaan mikään ihan hirveä.
-
- -
- Viestit: 117
- Liittynyt: 21.9.2006 18:04
Sen korkeuden navasta kaareen ne mittaa joka tapauksessa ja merkkaa otteeseen, että voi myöhemmin seurata, onko yhtä matala sarja vai onko edelleen menty madaltamaan lisää.
Onko Toi aivan 100% varma??? vai onko niillä jotku ohjearvot orikinaalista mihin ne vertaa sitä? ja kyllähän alusta löystyy ni pikkasen se tippuu kuitenkin ajan myötä ni mussuttaako ne silloin että on madallettu lisää? xD
Eipä noita kauheesti ne tüv-lappuset tunnu kiinnostavan. Toki ne pitää olla, mutta liitteeksi ne vaan menee ja siirtyvät "mappi-ööhön" , josta kukaan enää niitä esille ottaa.
Loppupeleissä ne tutkii vaan sen, jotta renkaat ei ota kiinni mihinkään ääriasennoissa ja sen, että lain vaatimat 8 senttiä maavarassa täyttyy.
Loppupeleissä ne tutkii vaan sen, jotta renkaat ei ota kiinni mihinkään ääriasennoissa ja sen, että lain vaatimat 8 senttiä maavarassa täyttyy.
-
- -
- Viestit: 117
- Liittynyt: 21.9.2006 18:04
-
- -
- Viestit: 117
- Liittynyt: 21.9.2006 18:04
kyllä se enemmän tuuria on jos niitä lappuja ei kysytä. mut ainakin passatin fk 55/40 alustan tuv lapussa luki että madallus on ca. 50mm. eli kierretään vähän totuutta niissä lapuissa. tiiä sitten mitä 60 madaltavan lapussa lukee mutta tuskin sitä 60mm.
muuten sillä 55 madalluksella 3bg passatissa maavara ei tosiaan ole sitä 8cm saatiin läpi katsastuksesta ottamalla pohjamuovi irti ja katsarin kansa työnnettiin auto tyhjänä nosturin sille 8cm mittaselle keventimelle mitä ne käyttää mittatikkuna siinä hommassa. vähän tiukkapiposempi katsari ei varmasti ois päästäny sitä läpi. vähän oli nimittäin nihkeä menemään niinkin sille keventimelle. renkailla ois varmaan saanu vähän kikkailtua lisää ilmaa auton alle muttei alettu siihen. muista että jos saat muutoskatsastettua sen jotenkin niin seuraaviin katsastuksiin ei ainakaan tarvii mennä kakka housussa alustan takia.
sillä madalluksella ei sitten ole mitään asiaa asfalttia huonomille teille. vähänkin enemmän uraa niin raapimiset alkaa. ja kato ettei vanteet ole liian ulkonevat sillä rankaat painuu sinne lokasuojan sisään edestä. ihan sillä että saat kalliit lokasuojat pysymään ehjinä.
muuten sillä 55 madalluksella 3bg passatissa maavara ei tosiaan ole sitä 8cm saatiin läpi katsastuksesta ottamalla pohjamuovi irti ja katsarin kansa työnnettiin auto tyhjänä nosturin sille 8cm mittaselle keventimelle mitä ne käyttää mittatikkuna siinä hommassa. vähän tiukkapiposempi katsari ei varmasti ois päästäny sitä läpi. vähän oli nimittäin nihkeä menemään niinkin sille keventimelle. renkailla ois varmaan saanu vähän kikkailtua lisää ilmaa auton alle muttei alettu siihen. muista että jos saat muutoskatsastettua sen jotenkin niin seuraaviin katsastuksiin ei ainakaan tarvii mennä kakka housussa alustan takia.
sillä madalluksella ei sitten ole mitään asiaa asfalttia huonomille teille. vähänkin enemmän uraa niin raapimiset alkaa. ja kato ettei vanteet ole liian ulkonevat sillä rankaat painuu sinne lokasuojan sisään edestä. ihan sillä että saat kalliit lokasuojat pysymään ehjinä.
muuten sillä 55 madalluksella 3bg passatissa maavara ei tosiaan ole sitä 8cm saatiin läpi katsastuksesta ottamalla pohjamuovi irti ja katsarin kansa työnnettiin auto tyhjänä nosturin sille 8cm mittaselle keventimelle mitä ne käyttää mittatikkuna siinä hommassa.
Toi on ihan tuurinkauppaa valittaako inssi jos ei 8cm täyty. BTDT
-
- -
- Viestit: 117
- Liittynyt: 21.9.2006 18:04
pitäis saada kuva mis olis pasuuna 19" ja sillä mun miedommalla vaihtoehdolla 40/40mm niin näkis miltä se sit näyttäis. tosi huonoja kuvia on löytyny. pitäis aika lailla sivusta nähdä... ku alkaa epäilyttää toi karkeampi vaihtoehto kun ei taas oikein huvittais mitää loksuja alkaa modata tai mitää... täällä meillä päin noita hidasteita on niin p***eleesti niin tolla 60mm saa sitten aika hiljaa ajaa niistä :D
Eipä noita kauheesti ne tüv-lappuset tunnu kiinnostavan
Alkaa kiinnostaa, kun auto on -98 tai uudempi.
http://ffp-motorsport.com/tuning/alusta2.php
"Alustan madalluksen muutoskatsastus 1.1.93 alkaen tehdyt alustan madallukset tulee esittää muutoskatsastettavaksi. Pyörien suuntaustodistus mittausarvoineen tulee esittää katsastuksessa pyydettäessä (kulmien tulee olla symmeriset oik/vas ja järjevät, ei kuitenkaan välttämättä tehtaan alkuperäisten kulmien rajojen sisällä) lisäksi: 1.1.98- alkaen kaikki henkilöautot sekä 1.1.96 alkaen EY-tyyppihyväksytyt mallit: tarvitaan lisäksi alustavalmistajan todistus e-, E- tai TUV-hyväksynnästä tai muun riipuumattoman tutkimuslaitoksen hyväksynnästä alustasarjalle/madallusjousille ko automalliin minimi maavara kuormaamattomana 80mm."
Sama tuo oli itelläkin. Ei verrannut jousia papereihin tms. Kahteli hetken lappua ja painu koppiin kirjotuspuuhiin. Enemmän sitä mulkkua kiinnosti palaneiden parkkien ja valojen korkeudensäädön virheellisyyden merkkaaminen otteeseen kuin jousien oikeellisuus. Näin siis Keravan a-katastuksen arvonnassa Härkäsen Reijon palveltavana.
Itse käytin tuota 88-vuotista e30:ä leimalla kun vaihdoin alle 60/40 cupkitin. Ei ollut mitään lappuja mukana (eikä muuten ollut sattumaa:)) mutta iskareista ja jousista näkee selvästi, että H&R:n sarja on kyseessä.
Katsastusmies mittaili tarvittavat etäisyydet (todellinen madallus on nyt 55/35), reilusti yli 8 senttiä maavaraa ja kaikki kondiksessa alustan suhteen. Sitten tuli erikoinen veto katsastusmieheltä. Lähti etsimään tietoja kyseisestä alustasarjasta H&R:n nettisivuilta. Luulin että kun nimellismadallus on 60 milliä edestä, niin hylsy tulee. No piinallisen odottamisen jälkeen tulee laput kädessä ja sanoo että kaikki ok. Kysymys kuuluukin, että mitähän tietoja hän löysi netistä? Luulin ettei tuon ikäisessä pirssissä tarvita esimerkiksi tüv-lappuja alustan suhteen...
Katsastusmies mittaili tarvittavat etäisyydet (todellinen madallus on nyt 55/35), reilusti yli 8 senttiä maavaraa ja kaikki kondiksessa alustan suhteen. Sitten tuli erikoinen veto katsastusmieheltä. Lähti etsimään tietoja kyseisestä alustasarjasta H&R:n nettisivuilta. Luulin että kun nimellismadallus on 60 milliä edestä, niin hylsy tulee. No piinallisen odottamisen jälkeen tulee laput kädessä ja sanoo että kaikki ok. Kysymys kuuluukin, että mitähän tietoja hän löysi netistä? Luulin ettei tuon ikäisessä pirssissä tarvita esimerkiksi tüv-lappuja alustan suhteen...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 50 vierailijaa