Tossa aamutuimaan kun duunin pihasta starttailin, rapiat 20 pakkasta mutta auto ollu tolpassa koko yön, niin pyöräytti ja rupesi hurisemaan mutta mittarivalot jäi palamaan. Hurina kuitenkin tuli flektistä joka rupesi pyörimään kun virrat käänsi päälle...
Rundimittari rupes kapuumaan ylöspäin(auto ei siis käy) ja menee kello kuuteen asti n. puolessa minuutissa ja pysähtyy siihen. Samalla kuului jännä tikitys vähän kuin jostain releestä ja mittaristoon jäi palamaan auton kuva missä on avain pohjassa. Tässä kohtaa myös cd soi rätisten eikä ajovalot menneet päälle vaikka käänsi katkaisijasta.
Olin jo tilaamassa taksia kun tikitys ei loppunut eikä merkkivalo sammunut vaikka avaimet otti pois tai mitä vaan... Auto ei siis käynnistynyt.
Otin sitten kätevästi feikki leathermanillä akun irti hetkeksi ja laitoin kiinni niin rundimittari palasi ja auto lähti käymään, MUTTA nyt palaa airbag valo ja sisävalon viive/himmennin diagnostiikka ei pelaa. Eli toimii tasan on/off kun oven avaa/sulkee. Ties mitä muuta vammaa...
Onko kellään MITÄÄN käsitystä mikä voisi olla vialla??? Oudoin vika mihin olen ikinä törmännyt nimittäin! :D Pitää tossa pällistellä päivällä vielä että mitä se tekee. Lisäilen jos jotain tulee vielä mieleen.
Erittäin mystinen sähkövika
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
mulla on omasta G4:sta muutaman kerran mennyt akku tyhjäks (osin autoPc viritysten takia) ja mittaristo menee aika villiksi kun jänniteet putoo riittävän alas. samoin keskuslukko on jäänyt pari kertaa johonkin ihme luuppiin yrittäen painaa ovia lukkoon vaikka ne jo on jne.
Airbagin valo palaa sen takia että akun jännite käynyt liian alhaalla ja siitä vikakoodi joka ei poistu itsestään -> vag-com
samoin jos akku menee tyhjiin niin ajonesto alkaa sekoilemaan (se avaimenkuva valo) joskus koitin mäkistartilla inasen liian lovassa mäessä käynnistää ja eihän tuo lähtenyt kun ajoestolle ei tullut tapeeksi sähköä että olisi ehtinyt selviittää saako tämän auton nyt käynnistää ennen kun sähköt taas loppu. tuon päättelin vikakoodista joka kertoi ajoneston estäneen käynnistyksen. vastaavaa ei ole muulloin näkynyt.
lääke: lataa akku ja odottele että kelit lämpenee... =) no voi siellä toki olla muutakin mutta näillä pakkasilla akut ainakin on kovilla.
Airbagin valo palaa sen takia että akun jännite käynyt liian alhaalla ja siitä vikakoodi joka ei poistu itsestään -> vag-com
samoin jos akku menee tyhjiin niin ajonesto alkaa sekoilemaan (se avaimenkuva valo) joskus koitin mäkistartilla inasen liian lovassa mäessä käynnistää ja eihän tuo lähtenyt kun ajoestolle ei tullut tapeeksi sähköä että olisi ehtinyt selviittää saako tämän auton nyt käynnistää ennen kun sähköt taas loppu. tuon päättelin vikakoodista joka kertoi ajoneston estäneen käynnistyksen. vastaavaa ei ole muulloin näkynyt.
lääke: lataa akku ja odottele että kelit lämpenee... =) no voi siellä toki olla muutakin mutta näillä pakkasilla akut ainakin on kovilla.
Akku on pari kk vanha exide x-treme2 ja pyöriti kyllä ihan täysin jengoin...:) Saakos noi vikakoodit nollattua ihan sillä ilmaisella softalla? Piuha on muttei kyllä läppäriä. Pitää joltain lainailla.
Kerran aikasemmin kävi duunin pihassa myös sillä tavalla että starttasin ja auto käynnistyi ja sammui heti ja kello, mittarit jne nollaantui. Akku silloinki ihan yhtä terässä ja lähti käyntiin heti kun uudestaan yritti...
Pitääpä katella ne vikakoodit ainakin.
Kerran aikasemmin kävi duunin pihassa myös sillä tavalla että starttasin ja auto käynnistyi ja sammui heti ja kello, mittarit jne nollaantui. Akku silloinki ihan yhtä terässä ja lähti käyntiin heti kun uudestaan yritti...
Pitääpä katella ne vikakoodit ainakin.
Mulla sekosi Passatissa Navimankka. Laitoin auton käyntiin, ja radio käynnistyi myös, mutta mitään tekstejä ei näkynyt näytössä eikä ääntä kuulunut. Tämän jälkeen ei saanut radiosta virtoja ollenkaan pois, vaikka avaimen otti virtalukosta. Sulakkeen irrottamalla sain häiriön nollattua, ja taas toimi niin kuin pitääkin.
Pähkäilin päissäni että olisi voinut johtua alhaisesta jännitteestä käynnistyksen yhteydessä. Kovia pakkasia, lyhyttä ajoa ja armotonta Webaston käyttöä, akku varmasti kovilla.
Pähkäilin päissäni että olisi voinut johtua alhaisesta jännitteestä käynnistyksen yhteydessä. Kovia pakkasia, lyhyttä ajoa ja armotonta Webaston käyttöä, akku varmasti kovilla.
Mulla oli viime vkl kans samantapaista kummittelua G4:ssä. Huomasin ohimennen, että kaikki varoitusvalot paloivat ja bensamitttari oli noussut ylös, vaikka avaimet taskussa ja ovet lukossa. Menin sisään ja laitoin virrat päälle. Käyntiin ei lähtenyt, koska ajonesto ei sitä sallinut. virrat pois ja alkoi kuulua releen räpätystä. mittaristosta alkoi kuulua piippausta ja lopuksi se "gong, gong.."-ääni, jota en ole saanut kuin vag-comilla kuulumaan. Mistä lie sit kertookaan.
Aikani ihmeteltyäni viaksi paljastui -yllätys, yllätys- veden valuminen kuljettajan jalkatilan päällä olevalle suojamuoville, jonka päällä releet sijaitsevat. Kaikki johdot olivat aivan märkiä.
Kuivatus, ja kaikki oli taas kuten ennenkin. Ja vikakoodien nollaus tietenkin.
Aikani ihmeteltyäni viaksi paljastui -yllätys, yllätys- veden valuminen kuljettajan jalkatilan päällä olevalle suojamuoville, jonka päällä releet sijaitsevat. Kaikki johdot olivat aivan märkiä.
Kuivatus, ja kaikki oli taas kuten ennenkin. Ja vikakoodien nollaus tietenkin.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa