klonk klonk ääni normaalia?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
klonk klonk ääni normaalia?
klonk ääni kuuluu kuskinpuolelta aivan kuin vaihdelaatikosta, tämä kuuluu selvimmin kun 2. vaihde päällä löysätään kaasu ja se jälkeen painetaan kaasua, "punpataan". kytkintä ei paineta. pelkkää kytkintä painaessa ei kuulu ääntä. niveliä ei pitäisi olla jäljänä ja vetonivelet eivät äännä vedättäessä/renkaat linkussa.
muistelin että entinen nipponi olisi tehnyt samaa.
kertokaas oko normaalia?
auto farmari kortsu -00
muistelin että entinen nipponi olisi tehnyt samaa.
kertokaas oko normaalia?
auto farmari kortsu -00
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
kuulostaisi aikas samanlaiselta.
itse olen vaihdattanut vasta uloimmat raidetangonpäät. harmittaa kyllä kun ei asentaja tekstaillu sisempiä.
pitää tarkistaa noista välykset.
onko tuo sisempi niin, että siinä ei ole mitään säätöä? kierretään vain pohjaan saakka. vai tuleeko tuo itse raidetanko tuon sisemmän mukana?
onko tuossa vaihdossa mitään erikoisjippoja?
tällöinhän tuon uuden voisi vaihtaa tilalle, eikä tarvitse taas maksaa suuntauksesta.
itse olen vaihdattanut vasta uloimmat raidetangonpäät. harmittaa kyllä kun ei asentaja tekstaillu sisempiä.
pitää tarkistaa noista välykset.
onko tuo sisempi niin, että siinä ei ole mitään säätöä? kierretään vain pohjaan saakka. vai tuleeko tuo itse raidetanko tuon sisemmän mukana?
onko tuossa vaihdossa mitään erikoisjippoja?
tällöinhän tuon uuden voisi vaihtaa tilalle, eikä tarvitse taas maksaa suuntauksesta.
itse olen vaihtanut tohon kolmoseen: alapallot, raidetangonpäät+ oikea sisempi, jarrut, iskarit/ jouset, iskareiden yläpään laakerit, vakaajan pääty puslat. lisäksi entinen omistaja on vaihtanut n, 1.5v sitten kaikkien tukivarsien puslat. JA vielläkin kolisee prkl. se ei voi olla enään kuin vakaajan runko puslat. pitää vissiin nekin vaihtaa vielä :D. kolina tulee oikealta alhaalta.
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
välyksiä ei tuntunut olevan sisemmissäkään raidetangonpäissä. sitten nostin keulan ilmaan ja tekstailin vaihteita vaihtaen pyörät pyörien notta kuuluuko ääni perästä/laatikosta. ei kuulu.
sitten vain alapallon pultit/koiranluu/mitä pultteja nyt sattu alatukivarressa olemaan kiinni. ei kuulu enää klonksetta.
joko tuo auttoi tai tallinlämpö. muistelen että mitä kovempi pakkanne oli niin klonkse kuului isommin.
seurataan tilannetta...
sitten vain alapallon pultit/koiranluu/mitä pultteja nyt sattu alatukivarressa olemaan kiinni. ei kuulu enää klonksetta.
joko tuo auttoi tai tallinlämpö. muistelen että mitä kovempi pakkanne oli niin klonkse kuului isommin.
seurataan tilannetta...
Nostellaas tätä topiccia. Kolme viikkoa sitten tuli tehtyä pientä alustaremppaa. Tämän jälkeen alkanut kuulumaan KLONK ääni liikkeelle lähdettäessä. Kuten tässä ketjussa muillakin, kuuluu vain kun kytkimen vapauttaa vedolle, ajon aikana alusta toimii kuten pitääkin, ja äänettömästi. Toisinaan kuuluu myös kun kääntää paikallaan rattia ääriasennosta toiseen. Aiemmin tähän liittyi narinaakin, mutta se ääni hävisi kun kelit lämpesi. Ennen alustaoperaatiota ei kuulunut, joten jotenkin on liityttävä vaihdettuihin osiin.
Remppa sisälsi siis:
- Etuiskarit & jouset
- Yläkumit
- Yläpään laakerit
- Alatukivarren etu- ja takapuslat
- Alapallot
- Raidetangot
- Koiranluut
- Etuvakaajan puslat
Kaikki on ns. laatuosia eli alkuperäisosia. Alustasarja on Eibachin korkeussäädettävä. Auto käytetty katsastuksessa, jossa todettiin kaikki toimiviksi. Samoin nelipyöräsuuntaus tehty ongelmitta, mikäli se poistaa virhelähteitä. Sarja on ruuvattu 2/3 asetukseen maksimista, voiko äänen aiheuttaja olla vetarin ja alkuperäisen etuvakaajan tutustuminen toisiinsa?
Remppa sisälsi siis:
- Etuiskarit & jouset
- Yläkumit
- Yläpään laakerit
- Alatukivarren etu- ja takapuslat
- Alapallot
- Raidetangot
- Koiranluut
- Etuvakaajan puslat
Kaikki on ns. laatuosia eli alkuperäisosia. Alustasarja on Eibachin korkeussäädettävä. Auto käytetty katsastuksessa, jossa todettiin kaikki toimiviksi. Samoin nelipyöräsuuntaus tehty ongelmitta, mikäli se poistaa virhelähteitä. Sarja on ruuvattu 2/3 asetukseen maksimista, voiko äänen aiheuttaja olla vetarin ja alkuperäisen etuvakaajan tutustuminen toisiinsa?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa