Golf IV 1.8T *?*
Valvoja: ffp jäsenet
Golf IV 1.8T *?*
Eli tuli otsikon mukainen '99 golffi hommattua (gti), mittarissa huikeat 223tkm ja auto on sekä ulkoa että sisältä todella hyvässä kunnossa. Varusteina perus gti:n lisäksi cruise, climatronic. Auto on tuotu saksasta (täydellinen huoltokirja). Auto on teknisesti alkuperäinen.
Ko. auto on ensimmäinen VW:ni ja 2 viikon ajelun jälkeen on herännyt muutama kysymys (searchia käytetty):
1) Mistä mahtaa johtua auton hienoinen nykäisy kaasuttaessa tai kaasun päästämisessä? eli esim. jos ajaa vaikka nelos vaihteella 60km/h, päästää kaasun niin hieman nykäisee. Aluksi epäilin löysiä moottorin kumeja mutta ei se moottori ainakaan käsivoimin liikkunut yhtään.
2) Vaihteiston kolmonen, ykkönen on hieman "Kuivan" tuntuisia ja ainakin edellisissä autoissani on auttanut kun laittanut kunnon Redlinen vaiteistoöljyt sisään - mitä redlineä ja kuinka paljon menee?
3) Autosta kuuluu samalainen surina jarrutuksessa jossa abs-"hakkaa", jos autolla jarruttaa käsijarrulla niin että auto menee sivuluisuun? Aktivoituuko abs myös silloin?
4) Vas. sivupeilin lämmitin/kuskin penkinlämmitin ei pelaa. Yleisin syy näihin lienee..?
5) Autollahan on ajettu jo 223tkm ja mielessä tietysti softa doc-powerilta, kannattaako turbon kunto tarkistaa ennen lastutusta vai uskaltaako auton suoraan lastuttaa? Auto ainakin toimii teknisesti hyvin (tehot tallella ym). - ja mikä olisi keino turbon kunnon koestamiseen?
Kiitoksia vastanneille.
Ko. auto on ensimmäinen VW:ni ja 2 viikon ajelun jälkeen on herännyt muutama kysymys (searchia käytetty):
1) Mistä mahtaa johtua auton hienoinen nykäisy kaasuttaessa tai kaasun päästämisessä? eli esim. jos ajaa vaikka nelos vaihteella 60km/h, päästää kaasun niin hieman nykäisee. Aluksi epäilin löysiä moottorin kumeja mutta ei se moottori ainakaan käsivoimin liikkunut yhtään.
2) Vaihteiston kolmonen, ykkönen on hieman "Kuivan" tuntuisia ja ainakin edellisissä autoissani on auttanut kun laittanut kunnon Redlinen vaiteistoöljyt sisään - mitä redlineä ja kuinka paljon menee?
3) Autosta kuuluu samalainen surina jarrutuksessa jossa abs-"hakkaa", jos autolla jarruttaa käsijarrulla niin että auto menee sivuluisuun? Aktivoituuko abs myös silloin?
4) Vas. sivupeilin lämmitin/kuskin penkinlämmitin ei pelaa. Yleisin syy näihin lienee..?
5) Autollahan on ajettu jo 223tkm ja mielessä tietysti softa doc-powerilta, kannattaako turbon kunto tarkistaa ennen lastutusta vai uskaltaako auton suoraan lastuttaa? Auto ainakin toimii teknisesti hyvin (tehot tallella ym). - ja mikä olisi keino turbon kunnon koestamiseen?
Kiitoksia vastanneille.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
^^Kato vaikka että mehut/suodattimet on tuoreet ja se et ajaako sinne doc powerille vai johki muualle... edit. Et kai kysy tota ihan tosissas?
Viimeksi muokannut mattigr, 5.2.2007 20:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Siis EDS:hän tuo rutina on...meillä -00 A3:ssa ihan sama homma...vähän sutaisee liikkeelle lähtiessä, niin päkättää kun koittaa jarrulla tasoittaa renkaiden pyörimiseroa...sama homma käppäriä nyhtäessä. Muistaakseni alkaa päkättämään kun renkaiden nopeusero on 15% ja muistaakseni kytkeytyy pois päältä 60km/h vauhdissa...ihan satavarmaksi en allekirjoita noita lukuja.
Ei siinä ole sitä ASR nappulaakaan. Noista neljästä paikasta ainoastaan yhdessä on nappula(takalasin lämmitin).
Tosin auto on ollut alla vasta viikon joten äänimaailma on hieman hukassa. Saattaa olla ehkä jopa ihan pakkaslumen narinaa. Jokaista ääntä nyt vain kuuntelee todella tarkasti kun itselle uusi laite on.
Tosin auto on ollut alla vasta viikon joten äänimaailma on hieman hukassa. Saattaa olla ehkä jopa ihan pakkaslumen narinaa. Jokaista ääntä nyt vain kuuntelee todella tarkasti kun itselle uusi laite on.
meikäläisellä surisee kyllä kanssa kun vetää käikellä, vaikkei mitään luistonestoja olekaan. Sellaisen vaikutuksen olen huomannut että kun mutkaan taittaa autoo ja jalkajarrulla ohjaa käkkärin lisäksi, tulee huomattavan pitkä viive siihen että jarru alkaa vaikuttaa. Siis kun se surina kuuluu.
Edit: Meikäläiselläkin esiintyyy hieman tuota "nykimistä". tuntuu vähän kuin olisi väljää jossain, ja vaihdekeppikin vatkaa eestaas, mutta lopetin huolehtimisen sitten kun ajelin 7000km ajettua golf varianttia ja aivan samat "ongelmat" siinäkin näytti olevan.
Edit: Meikäläiselläkin esiintyyy hieman tuota "nykimistä". tuntuu vähän kuin olisi väljää jossain, ja vaihdekeppikin vatkaa eestaas, mutta lopetin huolehtimisen sitten kun ajelin 7000km ajettua golf varianttia ja aivan samat "ongelmat" siinäkin näytti olevan.
^^
Miksi ei kannata? Enemmän ajettu kone voi olla ihan yhtä hyvässä kunnossa, varmasti paremmassakin kunnossa kun kun normi 120 tkm kaupungissa revitetty. Laskeppa vaikka tuo 223tkm ja 8v on n.28 vuodessa, eikä se ole enää kaupunkiajoa silloin.
Nim. merkillä 280tkm mittarissa, lastutettu ja kone erinomaisessa kunnossa.
Miksi ei kannata? Enemmän ajettu kone voi olla ihan yhtä hyvässä kunnossa, varmasti paremmassakin kunnossa kun kun normi 120 tkm kaupungissa revitetty. Laskeppa vaikka tuo 223tkm ja 8v on n.28 vuodessa, eikä se ole enää kaupunkiajoa silloin.
Nim. merkillä 280tkm mittarissa, lastutettu ja kone erinomaisessa kunnossa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa