Mistä jarrut kakkosee??

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

junnu
-
Viestit: 19
Liittynyt: 2.9.2005 15:28

Mistä jarrut kakkosee??

ViestiKirjoittaja junnu » 13.6.2006 2:42

Elikkäs pitäis löytää jostain 280/22mm jarrut golffiin + tietenki satulat. Elikkäs samat mitä käytetään G60:sä.. Mitenkäs niiden vaihto onnistuu tuohon vanhukseen jossa on 238mm halkasialtaa olevat levyt? ei vissiinkään ole yhtä helppo operaatio kuin 256-->280, mistä on tuolla TEKSTIT osiossa juttua?? Levyjä olen jo löytänyt useita, mutta satuloita niille en ja se on suuri ?-merkki miten niiden kiinnitys onnistuu.. onko saatavilla jonkinlaisia kiinnike rautoja? Onko jollain mahdollisesti kokemusta? KIITÄN etukäteen vinkeistä.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 13.6.2006 3:31

Vaihtoon menee 239->280..
Olka-akselit (256/280), navat, levyt, satulat, satuloiden kiinnike raudat, jarrupalat ja tarvii myös 15" vanteet.
Osat käy Golf G60 ja taitaa myös Corradon osat käydä? 16V Gti golffista (256) käy olka-akselit.

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 13.6.2006 9:07

Osat käy Golf G60 ja taitaa myös Corradon osat käydä? 16V Gti golffista (256) käy olka-akselit.

Search:lla olisi luultavasi lötynyt tieto että sopivat olka-akselit saa myös 88-96 Passateista (1.8-2.0) ja satulat kannakkeineen 280mm jarruilla varustetusta VR6:sta (>95 ?).
Levyt ja palat saa lähimmästä varaosaliikkeestä (G60-palat halvemmat, ei kulumisen tunnistinta).
Jarrujen pääsylinteri kannattaa vaihtaa G60/VR6-malliseen (syl. halkaisija 22.2mm) , pallonivelet menevät vaihtoon riippuen minkä ikäiseen laitteeseen jarruja ollaan asentamassa (tapin halkaisija muuttuu -87) ja 9" tehostin tarvitaan myös mikäli swappia ollaan suorittamassa 1.3-1.6-tekniikkaiseen yksilöön.

Ja kaikki em. hilkkeethän ovat mallia pulttaa-kiinni.
Viimeksi muokannut jii_bee, 14.6.2006 7:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 13.6.2006 18:36

Satulat ja kannakkeet saa myös jostain -98 paikkeilla olevasta Passat TDi:stä. Tehoversiota en muista.

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 13.6.2006 22:48

Vanhakoppasen toledon olat pitäisi sopia...

junnu
-
Viestit: 19
Liittynyt: 2.9.2005 15:28

ViestiKirjoittaja junnu » 14.6.2006 1:11

Search:lla olisi luultavasi lötynyt tieto että sopivat olka-akselit saa myös 88-96 Passateista (1.8-2.0) ja satulat kannakkeineen 280mm jarruilla varustetusta VR6:sta (>95 ?).
Levyt ja palat saa lähimmästä varaosaliikkeestä (G60-palat halvemmat, ei kulumisen tunnistinta).
Jarrujen pääsylinteri kannattaa vaihtaa G60/VR6-malliseen (syl. halkaisija 22.2mm) , pallonivelet menevät vaihtoon riippuen minkä ikäiseen laitteeseen jarruja ollaan asentamassa (tapin halkaisija muuttuu -88) ja 9" tehostin tarvitaan myös mikäli swappia ollaan suorittamassa 1.3-1.6-tekniikkaiseen yksilöön.


Joo elikkäs auto itsessään on vuoden 89 GTI 8v.. mutta tilalle ollaan vaihtamassa KR 16v Turbo, motti vielä rakentelu vaihees ja osia ootellessa..mut kylillä puhutaan että, hilljaa hyvä tulee ;) Mitäs tuumaat pitääkö pallonivelet vaihtaa? Tehostimiahan mulla on 2kpl nuita 9".. [/quote]

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 14.6.2006 1:47

Pallonivelistä mitään tiedä, mutta omaan -86 kinderiin -90/-91(jompikumpi) olka-akselit tuli vaihdettua eikä ainakaan noiden välillä mitään sopivuus onkelmia ollut.

Ja jos ei vielä 280mm laikat riitä niin tossa vinkkiä: http://anagonda.com/brembo.html
Hinnat on kyllä noista ajoista pompannut reippaasti, mutta yksi satsi noita satuloita vois löytyä ylimääräisenä...

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 14.6.2006 7:37

junnu: Nykyiset nivelet ovat sopivat:

Golf II 84--7.87 V/O/A (Ø17mm kartio)
Golf II 8.87--91 V/O/A (Ø19mm kartio)

junnu
-
Viestit: 19
Liittynyt: 2.9.2005 15:28

ViestiKirjoittaja junnu » 15.6.2006 0:57

Kiiitän vinkeistä..
Taas on menty etiä päin rojektissa, olka-akselit löyty paikkakunnan hajottamolta (Passatin vm.90) Ja siinä sivussa löyty oikianlaiset satulat 280mm levyille.. Kyseistä satulaa löytyy Audi 100: 2.2 , 2.3 pentsiineistä ja 2.4 tiisseleistä.

Nyt enää löytää kunnollinen levy ja palat..vai ostaakko tarvike hilut?? MIELIPITEITÄ?

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 26.6.2006 16:56

Muuttuuko vanteiden tarvittava ET kun jarrut vaihtaa 239 -> 280? Onks tarkempaa tietoa voiko kenties jotkin 14" peltivanteet pelata 280 jarrujen kanssa?

Jontsa
-
Viestit: 149
Liittynyt: 1.8.2003 18:07

ViestiKirjoittaja Jontsa » 26.6.2006 18:48

15" on vanteelle minimikoko noilla 280mm jarruilla...

Make
ffp jäsen
Viestit: 1731
Liittynyt: 17.7.2003 22:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja Make » 26.6.2006 19:44

Ja siinäkin on joitain 15" malleja kun eivät sovi pyörimään...

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 26.6.2006 20:53

Ja siinäkin on joitain 15" malleja kun eivät sovi pyörimään...


Ainaskin ATS cup:in vanteet ei sovi, ottaa satulaan, ET 28(muistaakseni)

eli nämä

Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 27.6.2006 12:59

Lainaan topicia kun tarvisin varmistuksen meneekö 16V GTI 239mm -> 256mm jarrupäivityksessä muuta kuin satulat, levyt/palat vaihtoon? Olka-akselit samat?

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 27.6.2006 13:28

Menee myös olka-akselit.

Audin satulat on myös samalla kiinitysjaolla kuin 256/280mm jarruilla olevat volkkarit.

G60 kävis kyllä S2 satulat, malliltaan G60 :D

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 27.6.2006 13:32

Täs vähä juttuu tosta 239 -> 256 muutoksesta.
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=61279

shadow
-
Viestit: 48
Liittynyt: 23.7.2003 16:36

ViestiKirjoittaja shadow » 25.7.2006 12:19

Ainaskin ATS cup:in vanteet ei sovi, ottaa satulaan, ET 28(muistaakseni)


Ottiko satula kiinni vanteen kehään vai keskiön tienoille? Pitäisi tuohon omaan rieskaan saada sovellettua 280mm levyt brembon nelimäntäisillä ja juurikin noilla ATS:n kiekoilla

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 25.7.2006 12:26

Jotenkin kuulostaa hieman epätoivoiselta laittaa ATS Cuppia nelimäntäisillä satuloilla, yleensäkkin nuo satulat luonnollisesti vaativat paljon tilaa ulospäin, eikä heti tulisi mieleen että Cupeissa olisi sitä yhtään.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa