Golf mk3: 60/40 alusta ja 205/40/17"
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 207
- Liittynyt: 10.4.2006 22:13
Golf mk3: 60/40 alusta ja 205/40/17"
Miten on, voiko tommonen yhdistelmä toimia normaalikäytössä olevassa autossa? Ottaako keulasta kaaret kiinni? Onko vaan parempi tyytyä 40/40 alustaan?
Golf III, FK Automotive 60/40 ja 205/40/17"
e: sorry, siis autona Golf III ja -95 =)
Golf III, FK Automotive 60/40 ja 205/40/17"
e: sorry, siis autona Golf III ja -95 =)
-
- -
- Viestit: 207
- Liittynyt: 10.4.2006 22:13
-
- -
- Viestit: 207
- Liittynyt: 10.4.2006 22:13
-
- -
- Viestit: 207
- Liittynyt: 10.4.2006 22:13
Mulla oli kolopallossani 205/40-17 renkaat ET 38 ja madallus 70/55, eikä ongelmia. Vanteiden ET pelasti kyllä asiaa paljon.
Tässä muutama huono kuva autosta
http://i76.photobucket.com/albums/j34/H ... 000126.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j34/H ... 000122.jpg
Vanteet ovat muuten myynnissä.
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=57149
Tässä muutama huono kuva autosta
http://i76.photobucket.com/albums/j34/H ... 000126.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j34/H ... 000122.jpg
Vanteet ovat muuten myynnissä.
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=57149
-
- -
- Viestit: 207
- Liittynyt: 10.4.2006 22:13
e: Kääk!! Pimeitä kuvia, mutta näytti ihan toimivalta. Miten toi madalluksen suhde takapäähän?
Jää kyllä harmittaan jos keula jää ylös tolla 40/40:llä.. Jos siis vanteiden ET on 35, niin eikös sillon tule ulommas? Muuten kyl tykkään, että rengas tulee lokasuojan reunaan, mut jos alkaa hiihtään sit jokapaikassa kiinni, niin vaikuttaa kyllä nauttimiseen. =(
Vieläkin kyselen, että onko kellään kuvaa Golf kolosesta, jossa on 205/40/17" ET 35, -40/40 tai -60/40 alustalla?
Entä onko kokemusta JOK Cuplinesta? Millä tavalla eroaa FK Automotiven vastaavasta sarjasta? Onko ihan syvältä vai harkitsemisen arvoinen, pienen budjetin alusta? Toimivaa kokonaisuutta niin korkeuden kuin joustonkin osalta haetaan. =) Kuulemma sokkasäätö takapäässä.
Jää kyllä harmittaan jos keula jää ylös tolla 40/40:llä.. Jos siis vanteiden ET on 35, niin eikös sillon tule ulommas? Muuten kyl tykkään, että rengas tulee lokasuojan reunaan, mut jos alkaa hiihtään sit jokapaikassa kiinni, niin vaikuttaa kyllä nauttimiseen. =(
Vieläkin kyselen, että onko kellään kuvaa Golf kolosesta, jossa on 205/40/17" ET 35, -40/40 tai -60/40 alustalla?
Entä onko kokemusta JOK Cuplinesta? Millä tavalla eroaa FK Automotiven vastaavasta sarjasta? Onko ihan syvältä vai harkitsemisen arvoinen, pienen budjetin alusta? Toimivaa kokonaisuutta niin korkeuden kuin joustonkin osalta haetaan. =) Kuulemma sokkasäätö takapäässä.
Tässä oli samainen auto vuotta ennen, silloin alla 205/40-17 ET38 (tuskin -3mm ero ET:ssä haitta kuvassa) madallus 40/40, eikä ongelmia. Etupää liian korkealla, siksi autoon vaihdettiikin Eibach ProStreet alusta ja hymy naamalla kasvoi. Vaikka Et onkin 35 niin etupäässä mahdolliseen kiinniottamiseen pääsee onneksi vaikuttamaan campereita säätämällä enemmän miinukselle, niin tein itsekkin säädettävän alustan kanssa, ohjaustuntuma pysyi samanlaisena eikä kuitenkaan renkaatkaan kuluneet epätaisaisesti.
http://i76.photobucket.com/albums/j34/H ... /Golf1.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j34/H ... /Golf6.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j34/H ... /Golf1.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j34/H ... /Golf6.jpg
-
- -
- Viestit: 207
- Liittynyt: 10.4.2006 22:13
Siksi mietin tätä asiaa kun jos katsot noista sun viimesistä kuvista tota, mikä on kuvattu eturenkaan kohdalta, niin mulla kyllä tulee huomattavasti ulommas toi rengas edessä ja takana. Paha ku tykkään pitää 0,5cm spacereitä, jotta rengas tulis tohon lokarin reunaan nätisti...
Himottaa tuo 60/40 sarja kyllä pahasti. Tosin auto on ruosteeton ja kaarien rälläköinti kuullostaa tolla setillä väistämättömältä.. :S
Cambereita en luultavasti lähde muuttamaan, kyl sen pitää muutenkin toimia. (Mut sulla oli etupäässä madallus 70mm?) -Jäähän siinä sentti enemmän joustovaraa.. =)
Tässä muutama kuva, jotta näät selvemmin mitä tarkotan.
Alaviistosta:
http://www.ultimatevw.com/imanager/?kat ... &kuva_id=1
Kyljestä:
http://www.ultimatevw.com/imanager/?kat ... &kuva_id=5
Himottaa tuo 60/40 sarja kyllä pahasti. Tosin auto on ruosteeton ja kaarien rälläköinti kuullostaa tolla setillä väistämättömältä.. :S
Cambereita en luultavasti lähde muuttamaan, kyl sen pitää muutenkin toimia. (Mut sulla oli etupäässä madallus 70mm?) -Jäähän siinä sentti enemmän joustovaraa.. =)
Tässä muutama kuva, jotta näät selvemmin mitä tarkotan.
Alaviistosta:
http://www.ultimatevw.com/imanager/?kat ... &kuva_id=1
Kyljestä:
http://www.ultimatevw.com/imanager/?kat ... &kuva_id=5
-
- -
- Viestit: 207
- Liittynyt: 10.4.2006 22:13
Noniin. Alustaksi tulee sitten 40/40. Mutta kumpi merkki:
1. FK Automotive 40/40
-sokkasäätö takana
-Saksalainen
-tilausaika 2vkoa
hinta 299€ (sis iskarit ja jouset)
VAI
2. JOM Cupline 40/40
-sokkasäätö takana
-myös Saksalainen
-heti hyllyssä ja perillä 4pvässä.
hinta 279€ (sis iskarit ja jouset)
Himottais niin pirusti jo laittaa ensi viikolla alle, mutta onko tuo JOK ihan huono? Jollain kokemusta kyseisestä merkistä? =)
e: Sarjan merkki JOM, eikä JOK
1. FK Automotive 40/40
-sokkasäätö takana
-Saksalainen
-tilausaika 2vkoa
hinta 299€ (sis iskarit ja jouset)
VAI
2. JOM Cupline 40/40
-sokkasäätö takana
-myös Saksalainen
-heti hyllyssä ja perillä 4pvässä.
hinta 279€ (sis iskarit ja jouset)
Himottais niin pirusti jo laittaa ensi viikolla alle, mutta onko tuo JOK ihan huono? Jollain kokemusta kyseisestä merkistä? =)
e: Sarjan merkki JOM, eikä JOK
Viimeksi muokannut -Duracell-, 22.4.2006 0:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 207
- Liittynyt: 10.4.2006 22:13
www.autovaruste.net :n mukaan laatu on samantasoista, mutta se nyt voi olla myyntikikka.. -jos vaikka saavat enemmän provikkaa JOM:n sarjasta tms.. =)
Pitääpä kattella. Ei se kyllä tosta 20€:sta kiinni jää, mutta ei jaksais odottaa.. heh!
Pitääpä kattella. Ei se kyllä tosta 20€:sta kiinni jää, mutta ei jaksais odottaa.. heh!
-
- -
- Viestit: 207
- Liittynyt: 10.4.2006 22:13
-
- -
- Viestit: 207
- Liittynyt: 10.4.2006 22:13
Mittailin tänään huvikseen auton ympäri ja sain mielenkiintoisen tuloksen.. kuskinpuolen etupää, pyörännavasta lokasuojan reunaan oli 362mm JA pelkääjän puolella sama lukema 375mm. On antanu lähipäivinä vasen iskari sitten periksi tms.. Takapää oli tasalla ~360mm. Et semmosta. Onnex huomenna uus alusta.
Mites porukka on jättäny takapäässä sokkasäädön eri alustoissa? Jos kohtia on 7kpl ja kyse on siis 40/40 alustasta, jossa matalat iskarit.. Kiinnostaa siis eri merkit.. Kuhan sais vaan jotain suuntaa, ettei jää se perse alas.. :S Tehtaalla oli laitettu alhaalta tokaan pykälään. Kannattaisko antaa sen olla vaan silleen vai nostaa? Mites sokan paikan muuttaminen ku alusta on paikallaan??
Mites porukka on jättäny takapäässä sokkasäädön eri alustoissa? Jos kohtia on 7kpl ja kyse on siis 40/40 alustasta, jossa matalat iskarit.. Kiinnostaa siis eri merkit.. Kuhan sais vaan jotain suuntaa, ettei jää se perse alas.. :S Tehtaalla oli laitettu alhaalta tokaan pykälään. Kannattaisko antaa sen olla vaan silleen vai nostaa? Mites sokan paikan muuttaminen ku alusta on paikallaan??
Vähän menee ot:ksi, mutta täytyy kyllä ihmetellä millä ihmiset saa noin isoja valsseja ängettyä alle kun ittellä hyvä kun mahtuu 195/50 et35 15" just pyöriin alla ja mutkissa rajummin kääntäessä ottaa edestä kaariin kiinni aika rapsakkaasti...
Alustana PowerTech Street Star... tosin voi johtua tosta madalluksen määrästäkin kun ei näimmä taida PowerTechin lukemat oikein pitää paikkaansa. (Korkeimmassakin säädössä on MATALA!)
Aiheeseen liittyen: GTi ja VR6 malleissa tuntuu olevan huomattavasti enemmän tilaa lokarin sisällä ja vanteiden et:t tuntuvat joskus olevan vain suuntaa antavia. Lisäksi raapimisiin vaikuttaa myös aika paljon renkaan "olan" muoto.
(Ja tässä välissä täytyykin sitten muistaa varottaa, että älkäätten koskaan erehtykö hommaamaan Powertechin alustarjaa; omalla golffilla kys. sarjan kans ajettu vasta vajaat 45tkm ja etuiskarit on aivan totaalisen finaalissa, vasuri vuotaa ja alusta on ollut ihan helkkarin pintakova!)
Alustana PowerTech Street Star... tosin voi johtua tosta madalluksen määrästäkin kun ei näimmä taida PowerTechin lukemat oikein pitää paikkaansa. (Korkeimmassakin säädössä on MATALA!)
Aiheeseen liittyen: GTi ja VR6 malleissa tuntuu olevan huomattavasti enemmän tilaa lokarin sisällä ja vanteiden et:t tuntuvat joskus olevan vain suuntaa antavia. Lisäksi raapimisiin vaikuttaa myös aika paljon renkaan "olan" muoto.
(Ja tässä välissä täytyykin sitten muistaa varottaa, että älkäätten koskaan erehtykö hommaamaan Powertechin alustarjaa; omalla golffilla kys. sarjan kans ajettu vasta vajaat 45tkm ja etuiskarit on aivan totaalisen finaalissa, vasuri vuotaa ja alusta on ollut ihan helkkarin pintakova!)
-
- -
- Viestit: 207
- Liittynyt: 10.4.2006 22:13
tuota.. ET on sama ku mullakin eli 35 ja renkaan koosta sen verran, että 195/55/15" on samankorkuinen ku 205/40/17".. ;) Mäkin sain helposti raapimaan 205/45/16":llakin, koska tulivat niin reunaan ja alusta oli LÖYSÄ. Tuumat kasvaa ja kumi häviää päältä. Toivon kyl tosiaan, ettei tule se ongelma, että raapii kokoajan.. six yritin ottaa vähän kiltimmän madalluksen. Noh, tänään näkee jo.. JEE
-
- -
- Viestit: 207
- Liittynyt: 10.4.2006 22:13
Aivan.. Munkin pitää kääntää tänään noita lokasuojan reunoja samalla.. Hitto ku tietäis noi sokkasäädöt takapäässä silleen järkevästi.. :S 7 vaihtoehtoa ja luulen, että tehtaalla on laitettu samaan ku etupääkin.. mutta ku ei oo varma ja sillon perse jää alas.. KLUNKS.. kai se pitää vaan kattoa ja säätää..
-
- -
- Viestit: 207
- Liittynyt: 10.4.2006 22:13
En sitten kääntäny niitä reunoja, mutta erittäin tyytyväinen olen tohon alustaan. Ei ole pintakova, mutta on sopivan jämäkkä. Auto istuu molemmista päistä samalla korkeudella, joten sokalla ei joutunu kikkaileen autoo suoraan. =)
e: kuva lopputuloksesta http://www.ultimatevw.com/autot/?cmd=auto&id=1410
e: kuva lopputuloksesta http://www.ultimatevw.com/autot/?cmd=auto&id=1410
-
- -
- Viestit: 207
- Liittynyt: 10.4.2006 22:13
Noniin.. huomenna OIS ollu aurauskulmien säätö.. Tuli sitten Voyager kylkeen Manskun päässä, joten lopputulos.. Taka-akseli vääntynyt/rti, takapuskuri vituillaan, vanne solmussa ja peltiä läjässä.. Ratti on jostain syystä pielessä jne jne.. Että helvetin hauskaa wappua vaan.. =( Kohta loppuu kyllä voimat..
-
- -
- Viestit: 207
- Liittynyt: 10.4.2006 22:13
Heh! Onpas hauska Googlettaa omia kirjotuksiaan vuosien takaa. Golf on muuten edelleen liikenteessä jokapäiväisesti ja on taas elämänsä kunnossa. Pientä piristystä tuli keulaan ja JOMin alusta on toiminut loistavasti vuodesta 2006 lähtien! Voin kyllä suositella. Tosin nyt on alkanut kutittelemaan säädettävä sarja, jotta kaikki kulmat sais nätisti samalle korkeudelle. Ainakin 40/40 -sarjassa jää keula hippasen turhan ylös.
-
- -
- Viestit: 207
- Liittynyt: 10.4.2006 22:13
Jatkoa piisaa. Kokemusta tullut jonkun verran näistä aikaisemmista kirjoituksista.
Välissä tuli ajeltua S3:lla ja A4 1,8T Avantilla, mutta prätkään vaihdoin jälkimmäisen pari vuotta sitten. Nyt sitten kun pärrä on myynnissä, liikutaan pääsääntöisesti Golfilla. Tää on tämmönen kohtuuhintainen harrastelukohde. ;)
Nykyään kiinni JOM:n korkeussäädettävä alusta ja keula suhteellisen alhaalla (~70/50mm). Tänä kesänä käännän nuo lokasuojien pokkaukset, koska nyt matalampana ottaa kiinni jokaisessa tiukemmassa kurvissa ja pompussa. Vanteet edelleen ET35..
Mites tuo pokkausten kääntäminen kannattaisi toteuttaa? Kaarimankelilla ja lämmittämällä? Lohkeaako maalit jos ei lämmitä ensin?
Välissä tuli ajeltua S3:lla ja A4 1,8T Avantilla, mutta prätkään vaihdoin jälkimmäisen pari vuotta sitten. Nyt sitten kun pärrä on myynnissä, liikutaan pääsääntöisesti Golfilla. Tää on tämmönen kohtuuhintainen harrastelukohde. ;)
Nykyään kiinni JOM:n korkeussäädettävä alusta ja keula suhteellisen alhaalla (~70/50mm). Tänä kesänä käännän nuo lokasuojien pokkaukset, koska nyt matalampana ottaa kiinni jokaisessa tiukemmassa kurvissa ja pompussa. Vanteet edelleen ET35..
Mites tuo pokkausten kääntäminen kannattaisi toteuttaa? Kaarimankelilla ja lämmittämällä? Lohkeaako maalit jos ei lämmitä ensin?
-
- -
- Viestit: 207
- Liittynyt: 10.4.2006 22:13
Re: Golf mk3: 60/40 alusta ja 205/40/17"
Jatketaas tätä.
Golf on edelleenkin pihassa ja jokapäiväisessä ajossa, mutta lähinnä talvisin.
Kesäauton virkaa toimittaa 1994 mk3 VR6.
JOMin säädettävä, sinijousinen sarja oli todella syvältä. Etupää kolisi alusta asti ja 3 vuoden sisällä oli joka nurkasta apujouset katki, yksi nurkista kahdesta kohtaa. Pistin pari vuotta sitten eteenpäin uusilla apujousilla ja nykyään Ta Technixin alusta paikallaan. Tuntunut toimivan hyvin, vaikkakin vähän pintakova. Välissä oli OZ:n vanteet pienemmällä ET:lläkin alla, mutta tuli vaihdettua tämän postauksen alussa hankitut Stillautot jälleen takaisin.
2006 kolarin jäljiltä tehdyt maalaukset on jo useamman vuoden lohkeilleet lakkapinnaltaan ja ruostetta löytyy jo liian monesta paikasta. Kovasti mietin, että raaskinko ylimaalauttaa vai harjoittelisinko itse ruiskumaalausta.
Onkos muilla yhtä pitkäaikaisia "kumppaneita" ajossa? =)
Golf on edelleenkin pihassa ja jokapäiväisessä ajossa, mutta lähinnä talvisin.
Kesäauton virkaa toimittaa 1994 mk3 VR6.
JOMin säädettävä, sinijousinen sarja oli todella syvältä. Etupää kolisi alusta asti ja 3 vuoden sisällä oli joka nurkasta apujouset katki, yksi nurkista kahdesta kohtaa. Pistin pari vuotta sitten eteenpäin uusilla apujousilla ja nykyään Ta Technixin alusta paikallaan. Tuntunut toimivan hyvin, vaikkakin vähän pintakova. Välissä oli OZ:n vanteet pienemmällä ET:lläkin alla, mutta tuli vaihdettua tämän postauksen alussa hankitut Stillautot jälleen takaisin.
2006 kolarin jäljiltä tehdyt maalaukset on jo useamman vuoden lohkeilleet lakkapinnaltaan ja ruostetta löytyy jo liian monesta paikasta. Kovasti mietin, että raaskinko ylimaalauttaa vai harjoittelisinko itse ruiskumaalausta.
Onkos muilla yhtä pitkäaikaisia "kumppaneita" ajossa? =)
Re: Golf mk3: 60/40 alusta ja 205/40/17"
Kyllähän noita autoja ei raaski hävittää millä on ajanut pitkään. Esim mulla jetta vielä tallissa millä aloitin ajokortti ikäisenä vuonna 1999.
Cabrio on ollut vuodesta 2007 ja jää myös henkilökohtaiseen automuseoon. 24cm keskiöstä kaareen on edessä hyvä mitta mk3 pohjaisissa autoissa. Mahtuu 205/35 18" hyvin
Duracell . Löysitkö hyvä kuntoisen ratin ?
Cabrio on ollut vuodesta 2007 ja jää myös henkilökohtaiseen automuseoon. 24cm keskiöstä kaareen on edessä hyvä mitta mk3 pohjaisissa autoissa. Mahtuu 205/35 18" hyvin
Duracell . Löysitkö hyvä kuntoisen ratin ?
-
- -
- Viestit: 207
- Liittynyt: 10.4.2006 22:13
Re: Golf mk3: 60/40 alusta ja 205/40/17"
Älä muuta sano! Itsellä kytee ajatus pistää joku päivä vielä tuo käyttis täysin kuntoon pelleiltään. Tekniikka siinä on huollettu tunnollisesti.
Pihassa tällä hetkellä neljä mk3:a. Elvytettiin kaverin avustuksella 1996 Variant 1,8-koneella. Siihen sitä rattiakin etsin.
Joo, löysin 106tkm ajetusta cabriosta uutta vastaavan ratin kohtuuhintaan. Vain äänimerkin painikkeissa on jotain naarmuja. Vaihtelen ne kun keksin miten irtoaa.
Pihassa tällä hetkellä neljä mk3:a. Elvytettiin kaverin avustuksella 1996 Variant 1,8-koneella. Siihen sitä rattiakin etsin.
Joo, löysin 106tkm ajetusta cabriosta uutta vastaavan ratin kohtuuhintaan. Vain äänimerkin painikkeissa on jotain naarmuja. Vaihtelen ne kun keksin miten irtoaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 21 vierailijaa