Kampiakselin stefan vaihto Ventoon 1.8 adz?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Antti_L
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.10.2004 18:50

Kampiakselin stefan vaihto Ventoon 1.8 adz?

ViestiKirjoittaja Antti_L » 1.3.2006 19:23

On alkanu vähän vuotaan stefa ja pitäs vaihtaa. Niin kyselisin vähän neuvoja esim. saako vaihdettua niin, että ottaa vaan hihnapyörät pois ja miten tiukkaan se pultti pitää sitten laittaa? Hyvät neuvot on aina tarpeen. Kiitos

Habbo
-
Viestit: 397
Liittynyt: 13.9.2005 19:48

ViestiKirjoittaja Habbo » 1.3.2006 20:37

Kyllä sen varmaan vaihdettua ilman hihnan vaihtoa, mut taitaa homma tulla helpommaks ku purkaa hihnan pois ja vaihtaa sen samalla, varsinkin jos se on jo saanut öljyä.
Pultin kiristysvoimaksi on muistaaksini annettu 80Nm.

Antti_L
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.10.2004 18:50

ViestiKirjoittaja Antti_L » 1.3.2006 20:59

Hihna pitää tietenki irrottaa ja vaihtoon se menee mutta eihän sen stefan edessä oo enää mitään ku ottaa hihnan ja hihnapyörän pois ja jos joku vois vielä vahvistaa tuon kiristys momentin sille pultille.

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 1.3.2006 21:10

Autodata ilmoittaa näin:

Kiristä kuusiokolopultti 180Nm:iin
Kiristä kaksoiskuusiokolopultti 90Nm:iin + 90 astetta (käytä uutta pulttia).

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 1.3.2006 22:14

hihnapyörä juu vaan pois niin tiiviste onkin jo käsillä. ja ruuvimeisselillä kääntämällä lähtee helposti pois.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 3.3.2006 11:23

mulla vr6:seen vaihdettiin kans toi stefa. Mulla piti tehdä oma avain että sai hihna pyörän lukittua. Eli 46mm hylsy katkaistiin ja siihen hitsattiin varsi. Sitten se siihen hihnapyörään ja toinen hylsy tämän 46mm hylsyn läpi.. Vähä vaikeesti selitetty,mutta kumminki. Joo ja muista ostaa uus pultti siihen jos laitat vanhan niin se voi katketa ku alat sitä kiristelemään.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 3.3.2006 16:21

voihan sen lukita vaihteiston tulpasta ruuvitaltallakin. ainakin ite oon tehny aina niin

Juzpa-
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.3.2006 21:20

ViestiKirjoittaja Juzpa- » 10.3.2006 23:03

itellä sama remppa edes,eli ihan helppo keissi,vai??

Antti_L
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.10.2004 18:50

ViestiKirjoittaja Antti_L » 12.3.2006 0:58

Ei se oo paha homma muistaa vaan merkata kaikki pyörät, että tulee jako ja sytytys kohilleen sitku kasaa sen. Mulla ei ollukkaa kampiakselin stefa rikki vaan apuakselin stefa oli lähteny irti. Kampiakselin hihnapyörän irrottamiseen ainaki adz(bensa) koneessa tarvii erikoishylsyn mutta se lähti muistaakseni 19mm tai 20mm kakstoistakulmasella hylsyllä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 53 vierailijaa