3 golfin käyntihäiriö?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

drivehonda
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 3.1.2006 15:08

3 golfin käyntihäiriö?

ViestiKirjoittaja drivehonda » 3.1.2006 15:17

Kenelläkään ollut samaa ongelmaa..
Auto on 93 1.8cl golf. Ruvennut sillointällöin esiintymään, pudottaa kierrokset alas hetkeksi (noin. 1-2sek.) Ajossa sekä tyhjäkäynnillä.. Olisiko mahdollisesti menossa esim. bensapumppu vai olisiko sähköongelma..?? Useinmiten toimii kuin unelma mutta.. sit se taas alkaa..=)

Iiro
ffp jäsen
Viestit: 1910
Liittynyt: 23.7.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Iiro » 3.1.2006 15:18

Kannattaa tarkistaa ruiskun ja imusarjan välinen kumilaippa.

jukeli
-
Viestit: 27
Liittynyt: 16.8.2012 20:57

ViestiKirjoittaja jukeli » 18.8.2012 22:45

Laitanpa tähän samaan syssyyn oman onkelmani eli auto on 1.8cl -93 automaatti. Kylmällä koneella startatessa lähtee hyvin käyntiin, mutta noin 20sec kuluttua meinaa sammua mutta kierrokset nousee heti normaaliin. Ajossa alle 2800 kierroksen tuntuu kuin joku roikkuisi puskurissa. Pientä nykimistä myös. Ihan kuin jarru päällä ajelisi. Kun kiihdyttää ja kierrokset menee yli 3000 niin kulkee hyvin. Mistäs tuota vikaa voisi alkaa etsiä? Kiitos vaan jo etukäteen.

TeeVeee
-
Viestit: 3
Liittynyt: 4.2.2012 16:07

ViestiKirjoittaja TeeVeee » 19.8.2012 13:24

tyhjäkäynnin säätömoottori oli ainakin mulla ventosta sökönä, ja teki just tollalailla et kierrokset tippu ja nousi tyhjäkäynnillä.

jukeli
-
Viestit: 27
Liittynyt: 16.8.2012 20:57

ViestiKirjoittaja jukeli » 19.8.2012 21:51

Mutta kun se tekee sen kylmänä startatessa kerran jonka jälkeen nousee normaaliin eikä heijaile enää. Pitäisikö sen seilailla jatkuvasti, että vika olisi tuossa tyhjäkäyntimoottorissa?

TeeVeee
-
Viestit: 3
Liittynyt: 4.2.2012 16:07

ViestiKirjoittaja TeeVeee » 20.8.2012 17:41

no mulla se teki kylmänä ja myöskin kuumana noin että seilaili, mutta saattaahan se siltikin johtua siitä tyhjäkäyntimoottorista. taikka sitten ehkä automaatti rikastimesta? koska kylmänä noin tekee.

jukeli
-
Viestit: 27
Liittynyt: 16.8.2012 20:57

ViestiKirjoittaja jukeli » 12.9.2012 8:26

Näyttää uudehkolta tuo tyhjäkäyntimoottori tuossa autossa. Liekö vaihdettu. Mites se hall-anturi, pyörijä tai/ja virranjakaja yleensä. Tekiskö tuommosta vaivaa jos ovat rikki. Lambda anturi?

jukeli
-
Viestit: 27
Liittynyt: 16.8.2012 20:57

ViestiKirjoittaja jukeli » 12.9.2012 8:57

Lambdan johto irti ja taas pelas hyvin. ei köhimistä tms. Meneekö se vaan johonkin vikasietotilaan tms. Vai onko vika tuossa lambdassa. Edellisessä katsastuksessa arvo ylin sallittu eli 1,03.

jukeli
-
Viestit: 27
Liittynyt: 16.8.2012 20:57

ViestiKirjoittaja jukeli » 13.9.2012 21:16

Noh... Pystyykö noin vanhasta lukemaan vikakoodeja?

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 14.9.2012 8:40

Kyllä pystyy ja itse olet vanha. Uutta Boschin lambdaa vaan!

jukeli
-
Viestit: 27
Liittynyt: 16.8.2012 20:57

ViestiKirjoittaja jukeli » 16.9.2012 19:15

Voisitko pikkasen selventää miten ne luetaan. Silleen rautalangasta :D Jos olisi tietoa mistä sen lambdan saisi "halvalla" kun paikallisessa varaosa liikkeessä pyytävät 150 euroa.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 16.9.2012 19:57

Kilauta lähimmälle Bosch-edustajalle tai toiseen varaosaputkaan.
Mitä vikakoodien lukuun tulee aloita tutustuminen vaikka täältä: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=686469
Koodien lukuun tarvitset joko vikakoodien lukulaitten tai esim. läppärin+ohjelmiston+johdon (Vanhemmassa mk3:ssa on siis nuo musta ja valkoinen liitin eli obd2 liittimelle tarvitset adapterin).

jukeli
-
Viestit: 27
Liittynyt: 16.8.2012 20:57

ViestiKirjoittaja jukeli » 17.9.2012 13:36

Kävin pakokaasu testissä... kaikki kunnossa eli tuskin on lambada.
Vikakoodit kävin luettamassa... ei vikakoodeja missään/mistään.
Samalla säädettiin sytytys.
Alkaa olla konstit vähissä... oisko jakohohihnan vaihdossa hypännyt hampaan tai pari?

jukeli
-
Viestit: 27
Liittynyt: 16.8.2012 20:57

ViestiKirjoittaja jukeli » 18.9.2012 19:58

Voisiko joku kertoa rautalangasta vääntämällä miten tuo HALL anturi toimii/vaikuttaa. Tai yleensäkin miten tuo "automatiikka" säätää tuota sytytystä?

jukeli
-
Viestit: 27
Liittynyt: 16.8.2012 20:57

ViestiKirjoittaja jukeli » 18.9.2012 20:29

Entä jos imuvuoto olisikin imusarjassa. Tai sen tiivisteessä. Reagoisiko noin? Ihmetyttää vaan kun ottaa jonkin anturin piuhan irti niin pelaa ihan hyvin. Ajattelin, että jos "vikasietotilassa" auto kävisi rikkaammalla eikä pieni imuvuoto haittaisi.... En kyllä sviddu enää tiiä. Kohta laitan paalii koko vehkeen.

jukeli
-
Viestit: 27
Liittynyt: 16.8.2012 20:57

ViestiKirjoittaja jukeli » 24.9.2012 17:44

Mihin tuo hiilisäiliön solenoidi vaikuttaa? Sen liittimen kun ottaa pois niin häiriö esiintyy silti. voisiko vikaa olla siinä?

jukeli
-
Viestit: 27
Liittynyt: 16.8.2012 20:57

ViestiKirjoittaja jukeli » 3.10.2012 12:53

Käytin uudelleen vikakoodien luvussa eikä edelläänkään mitään moottorinohjausyksiköstä... liikkeen kaveri lukikin nyt vaihteiston ohjausyksikönkin puolelta (luulin kyllä, että jos auto viedään vikakoodien lukuun niin siitä katsotaan kaikista mahdollisista paikoista vikakoodit kun siitä kerran maksetaankin) noh, mutta kumminkin sieltä löytyi vikakoodi "0206 kaasuläpän potentiometri viallinen". Olisiko mahdollista, että tuo olisi vain likainen tms. Pystyykö ottamaan irti ja puhdistaa?

cellyx
-
Viestit: 11
Liittynyt: 17.7.2014 0:30

0206 vikakoodi

ViestiKirjoittaja cellyx » 3.11.2014 13:03

saitko puhdistettua vai vaihdoitko uuteen? itellä sama ongelma juuri nyt. enkä mielellää ostais uutta osaa ku hintaaki näytti olevan 140e.

jukeli
-
Viestit: 27
Liittynyt: 16.8.2012 20:57

ViestiKirjoittaja jukeli » 3.11.2014 14:06

Nyt en kyllä muista puhdistinko kun aikaa sen verran kumminkin...en ainakaan uutta ostanut. Taisi lähteä kiertoon semmoisenaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa