Apua Passatin jarruremppaan!

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

glamour
-
Viestit: 29
Liittynyt: 16.1.2004 22:44

Apua Passatin jarruremppaan!

ViestiKirjoittaja glamour » 9.9.2005 11:09

Vaihdan illalla 98 varianttiin taakse levyt ja palat.
Onko mielessä jotain oleellista neuvoksi? Täytyykö mun putsailla tai rasvailla jotain osia. Millä saan helpoiten levyt irti jos on ruostuneet?
Onko käsijarrun kanssa ongelmia?

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 9.9.2005 12:19

Eikai tossa mitään kummempia. Käy vaikka kirjastosta hakemassa ko. mallille korjausopas, jos noin jännittää. :)

Squash
-
Viestit: 103
Liittynyt: 18.8.2003 12:30

ViestiKirjoittaja Squash » 9.9.2005 14:48

Tossa muutama kuva samasta operaatiosta sedaniin (TDI -97). Eipä noissa mitään elämää suurempaa ole... kuvissa näkyy tuon jarruletkun banjopultin alumiiniset tiivisterenkaat, jotka olivat pahasti syöpyneet ja jarruneste pääsi jo toiselta puolen karkuun. Tuo kohta kannattaa siis tarkistaa ja tarvittaessa uusia ne tiivisterenkaat.

Se käsijarruvaijeri lähtee satulan vivusta helposti pois (jonkinlainen sokkalevy siinä vaijerin/kuoren kiinnityksessä oli, joka piti ensin irrottaa, niin sai helpommin satulan irti; koko käsijarruvaijerin irroittaminen ei olisi ollut ihan välttämätöntä, vivun olis saanu vapautettua ilman vaijerin kuoren irroitustakin). Liukupultit, jotka kannattaa tarkastaa ja voidella ennen kiinnitystä, irti ja levyt putoaa pois. Uudet palat ja levyt paikalleen ja kasaus.

Make80
-
Viestit: 29
Liittynyt: 16.8.2005 20:01

ViestiKirjoittaja Make80 » 9.9.2005 16:22

vahvat kädet ja/tai sopiva työkalu mäntien sisäänkiertoon. Kokemusta tältä päivältä. Ite en saanu mäntiä sisään ennen kun kävin ostamassa työkalun siihen.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 10.9.2005 0:16

Ostitko tuon:

Kuva

On ihan sikanäppärä. Pitäis määrätä pakolliseks kaikille jotka vaihtavat jarrupaloja.

ouzo
-
Viestit: 914
Liittynyt: 7.8.2003 0:13

ViestiKirjoittaja ouzo » 10.9.2005 1:06

Pitäis määrätä pakolliseks kaikille jotka vaihtavat jarrupaloja.

Valmistatko vai pelkästään myyt tuollaisia? ;-) Kuulin muutama vuosi sitten hullun tarinan kaupungilla; jos ei ala mäntä helposti painamalla & pyörittämällä painua, niin varovasti ilmausruuvia löysäämäällä saattaisi mennä helpommin. Jarrunestettä hukkuu tosin muutama tippa tuolla tyylilllä, mutta vaihtaa ne pitää parin vuoden välein muutenkin.

AGU
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.9.2003 20:28

ViestiKirjoittaja AGU » 10.9.2005 13:52

jos ei ala mäntä helposti painamalla & pyörittämällä painua, niin varovasti ilmausruuvia löysäämäällä saattaisi mennä helpommin


Juuri noin tuli tehtyä kun omaan Passattiin vaihdoin takapalat.
Ilmaruuvin kun raotti, meni mäntä sisään käsin painamalla kun samalla pyöritteli mäntää kulmahiomakoneen laikan kiristimellä.(joka muuten sopii juuri männän päässä oleviin koloihin)

veskola
-
Viestit: 366
Liittynyt: 8.12.2004 13:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja veskola » 10.9.2005 14:43

ainakin jarrunestesäiliön kansi pitää olla auki kun painaa mäntää sisään.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 60 vierailijaa