Vaihdan illalla 98 varianttiin taakse levyt ja palat.
Onko mielessä jotain oleellista neuvoksi? Täytyykö mun putsailla tai rasvailla jotain osia. Millä saan helpoiten levyt irti jos on ruostuneet?
Onko käsijarrun kanssa ongelmia?
Apua Passatin jarruremppaan!
Valvoja: ffp jäsenet
Tossa muutama kuva samasta operaatiosta sedaniin (TDI -97). Eipä noissa mitään elämää suurempaa ole... kuvissa näkyy tuon jarruletkun banjopultin alumiiniset tiivisterenkaat, jotka olivat pahasti syöpyneet ja jarruneste pääsi jo toiselta puolen karkuun. Tuo kohta kannattaa siis tarkistaa ja tarvittaessa uusia ne tiivisterenkaat.
Se käsijarruvaijeri lähtee satulan vivusta helposti pois (jonkinlainen sokkalevy siinä vaijerin/kuoren kiinnityksessä oli, joka piti ensin irrottaa, niin sai helpommin satulan irti; koko käsijarruvaijerin irroittaminen ei olisi ollut ihan välttämätöntä, vivun olis saanu vapautettua ilman vaijerin kuoren irroitustakin). Liukupultit, jotka kannattaa tarkastaa ja voidella ennen kiinnitystä, irti ja levyt putoaa pois. Uudet palat ja levyt paikalleen ja kasaus.
Se käsijarruvaijeri lähtee satulan vivusta helposti pois (jonkinlainen sokkalevy siinä vaijerin/kuoren kiinnityksessä oli, joka piti ensin irrottaa, niin sai helpommin satulan irti; koko käsijarruvaijerin irroittaminen ei olisi ollut ihan välttämätöntä, vivun olis saanu vapautettua ilman vaijerin kuoren irroitustakin). Liukupultit, jotka kannattaa tarkastaa ja voidella ennen kiinnitystä, irti ja levyt putoaa pois. Uudet palat ja levyt paikalleen ja kasaus.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Pitäis määrätä pakolliseks kaikille jotka vaihtavat jarrupaloja.
Valmistatko vai pelkästään myyt tuollaisia? ;-) Kuulin muutama vuosi sitten hullun tarinan kaupungilla; jos ei ala mäntä helposti painamalla & pyörittämällä painua, niin varovasti ilmausruuvia löysäämäällä saattaisi mennä helpommin. Jarrunestettä hukkuu tosin muutama tippa tuolla tyylilllä, mutta vaihtaa ne pitää parin vuoden välein muutenkin.
jos ei ala mäntä helposti painamalla & pyörittämällä painua, niin varovasti ilmausruuvia löysäämäällä saattaisi mennä helpommin
Juuri noin tuli tehtyä kun omaan Passattiin vaihdoin takapalat.
Ilmaruuvin kun raotti, meni mäntä sisään käsin painamalla kun samalla pyöritteli mäntää kulmahiomakoneen laikan kiristimellä.(joka muuten sopii juuri männän päässä oleviin koloihin)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 60 vierailijaa