Corradon automaattivaihteisto

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Outaspace
-
Viestit: 44
Liittynyt: 8.9.2005 23:40

Corradon automaattivaihteisto

ViestiKirjoittaja Outaspace » 8.9.2005 23:51

Nyt se kävi mitä pelkäsin alusta saakka eli automaattivaihteisto petti. Tietääkö kukaan onko muissa volkkareissa samanlainen automaattivaihteisto tai vastaava mikä toimisi Corradon kanssa? Ajattelin vaan että voi olla aika nihkeää löytää "uutta" Corradon automaattilaatikkoa.

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 9.9.2005 11:24

Golf III Vento ja passat. Moottorista riippuen.

Outaspace
-
Viestit: 44
Liittynyt: 8.9.2005 23:40

ViestiKirjoittaja Outaspace » 9.9.2005 12:45

Niin ja unohdin mainita että Corradona on G60. Olen yrittänyt etsiä Corradon automaattivaihteiston tyyppiä, mutta turhaan. www.varaosahaku.fi näyttää että muutamia vaihteistoja olisi tarjolla golf III ja ventoon sekä passattiin . Tyyppeinä siellä on ollut cfc , cfd ,cfk muutamia mainitakseni. Mikähän on Corradon vaihteiston tyyppi?

markkuk
-
Viestit: 337
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja markkuk » 9.9.2005 12:57

mitäs huoltovihko, tai takaluukun pohjassa oleva tarra sanoo?

siellähän pitäisi lukea myös vaihteiston tyyppi..

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 9.9.2005 16:03

ETkan mukaan oli aika monta laatikko koodia tarjolla ainakin -91 mallin Corradoon. Miten niitä nyt niin monia voi olla? Sinänsä kiinnostas omaan autoon laittaa tomaatti. Pääsis niiiiin paljon helpolla kaupungissa. Ehkä sitten jos kytkin laukee?

Mitäs muuten menee vaihtoon? Jos manuaalin vaihtas tomaattiin tai päinvastoin.

Outaspace
-
Viestit: 44
Liittynyt: 8.9.2005 23:40

ViestiKirjoittaja Outaspace » 10.9.2005 19:51

No niin nyt selvisi mikä Corradon vaihteiston tyyppi on . Tarrassa luki että se on APC. Toisaalta selvisi myös se ettei vaihteisto ole ihan totaalisen hajalla koska se toimi vielä vaikkakin ei kunnolla. Auto seisoi koko kesän ja pari päivää sitten otin sen käyttöön ja vaihteisto alkoi luistamaan moottori tiellä kunnes sillä ei vaan päässyt eteen päin. Ideoita mitä sille olisi voinut käydä? Ennen seisontaan laittoa se toimi aivan kunnolla ja siihen vaihdettiin sitä ennen öljyt.

Levis : Jonkunlaista suppeaa infoa automaatin muuttamisesta manuaaliksi löytyy corrado club american sivuilta. http://www.corrado-club.com/corrado/ ja sieltä FAQ's & Tech Tips ja Converting from Automatic to 5-Speed Transmission. Toisinpäin muuttamisesta en ole nähnyt juttua.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 10.9.2005 22:34

Tuo APC vaikuttas olevan vain ja ainoastaan Corradoissa. Korjatkaa jos olen väärässä.

Valtsu-
-
Viestit: 101
Liittynyt: 3.10.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Valtsu- » 28.3.2007 14:44

Tätä topiccia "lainaan" vähän tähän niin ei tarvii uutta alkaa tekemään.

Onko täällä jollain kokemusta g60 Corradosta automaatti laatikolla? Itse olen vähän corradosta haaveillut ja sellainen olis kesäksi tavoite jostain hankkia. Mutta kun ongelmana on se, että ei oikein yli 6 tonnin autoa olisi vara hankkia ja toisaalta en halua yli 160tkm ajettua niin tarjonta ei ole niin hirmuista. G-kuuskymppejä olen nyt katsellut suomesta ja vähän saksastakin, mutta ei ole vielä löytynyt sitä "oikeaa". Nyt nettiautossa on yksi mitä olen vähän harkinnut ja siitä pitäisi saada ihan siisti peli pienellä laitolla, mutta huomasin vaan harmikseni, että se on tomaatti. Miten noi tuon ajan automaatit on volkkareissa kestäny ja toimiiko auto automaatilla miten vai pitäisikö se suosiolla jättää mummoille kauppakassi käyttöön?

Itse henkilökohtaisesti en niin välittäisi automaatista (ajokokemustakin sellaisella niin hirmuisesti, ikinä automaatilla itse edes ajanut :D ) , mutta kyllä sitä silläkin varmaan ajaisi "paremman" puutteessa.
Tuossa on linkki kyseiseen autoon

Samalla muuten heittäkää heikoimmat kohdat g60 corradoissa ja mihin kannattaisi kiinnittää huomiota kyseistä autoa hankkiessa? Ahtimesta nyt on jonkin verran vissiin väellä silloin tällöin sanomista. Tuossa kyseisessä autossa siitä varmaan laakerit ja tiivisteet vaihtaisin pikimmiten sekä sitten hihna 12mm leveään ja uus hihnapyörä. Miten monimutkainen homma muuten ois vaihtaa tuo hihna & hihnapyörä 22mm leveään? Ilmeisesti sieltä ainakin pitää työstää metallia pois jne. Ja onko tästä saatava hyöty homman väärti...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa