Vento+simons?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Viljo
-
Viestit: 59
Liittynyt: 27.3.2005 13:05

Vento+simons?

ViestiKirjoittaja Viljo » 8.9.2005 11:33

Elikkäs onko kellään kokemuksia kyseisestä yhtälöstä? simonsin putki katista alkaen. olen hieman ollut aikeissa laittaa, eli vinkkejä yms otetaan mieluusti vastaan!

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 8.9.2005 11:56

Älä laita.
Mulla oli 2,5" rööri 3:lla pöntöllä ja ei sitä kestänyt kuunnella. (myös peltisrj ja katissa 2,5" yhteet). Hetikohta poistin etummaisen pöntön ja vaihdoin takimmaisen toisenmerkkiseen, niin sitten oli reilun vuoden ajan siedettävä. Tämän jälkeen laitoin 2litrasen takapöntön ja sit oli hyvä. Oikeesti hyvä. Ja auto tuntui tehokkaammalta ja paremmalta, koska metelöinti väheni ratkaisevasti muta kulkupolitiikka pysyi ennallaan.

Viljo
-
Viestit: 59
Liittynyt: 27.3.2005 13:05

ViestiKirjoittaja Viljo » 8.9.2005 12:45

mutta ei varmaan vakio pakosarjalla ja katalysaattorilla kovin suurta meteliä ole odotettavissa, vai?

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 8.9.2005 13:23

Eniten vaikuttaa takapönttö. Itseasiassa edellisestä jäi pois sellanen seikka, että jossain vaiheessa vaihtui moottori ja sen myötä pakosarja&etuputki. Katin jälkeinen osuus oli edelleen 2,5" rosteria simonssin poikittaisvaimentimella sekä toisen merkkisellä takapöntöllä. Ääni oli silti liian kova mun makuun. Tuohon kombinaation sitten vaihdoin alkuperäisen kakslitrasen takavaimentimen ja sit tuli hyvä.

Mutta kuka mistäkin tykkää. Mulla on sen verran vanhuus iskenyt että paljon kivempi liikkua hiljaisesti kuin kuunnella booausta ja murinaa. Toki sieltä jotain saa vähän kuulua, ja varsinkin noita audin vitosen soundeja reilummilla kierroksilla ja pienellä ahtimen suhinalla höystettynä kuuntelee mielellään. Mutta simons/muu halpis -tyylinen boooo ei enää innosta.

Viljo
-
Viestit: 59
Liittynyt: 27.3.2005 13:05

ViestiKirjoittaja Viljo » 8.9.2005 14:40

no kertokaapas muutkin kävijät mielipiteitänne, jos löytyy?

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 8.9.2005 18:19

Ei ei ei älä laita.....!

Mun ex- 1.8 Ventossa oli SS:n valmistama RST peltipakosarja+katinkorvaava ja välillä katti :), sekä Simons putkisto katin jälkeen....Niin ääni oli KOVA....

Ja on muuten edelleenkin ,vaikka originaali pakosarja ja katti on paikoillaan.....Että kyllä humisee ihan liikaa.....

Viljo
-
Viestit: 59
Liittynyt: 27.3.2005 13:05

ViestiKirjoittaja Viljo » 8.9.2005 18:50

mutta kun asia on näin, että pakosarja ja katti pysyvät vakioina, ainoastaan putki tulee simons (katista alkaen).

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 8.9.2005 19:35

Mikähän mahtaa olla tarkoitus kyseisellä virityksellä?

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 8.9.2005 22:25

^saada katu-uskottava ulostulo ja v*tusti mekkalaa?

Wiljo:
mutta kun asia on näin, että pakosarja ja katti pysyvät vakioina, ainoastaan putki tulee simons (katista alkaen).


Aiemmin kerrottua
Mie ite:
jossain vaiheessa vaihtui moottori ja sen myötä pakosarja&etuputki. Katin jälkeinen osuus oli edelleen 2,5" rosteria simonssin poikittaisvaimentimella sekä toisen merkkisellä takapöntöllä. Ääni oli silti liian kova mun makuun.


Eli siis koneenvaihdon yhteydessä laitettiin vakio pakosarja ja etuputki ja katti. Eli samanmoiset ku kakslitrasen vakiot. Silti liikaa pörinää, eikä mitään hyötyä. Jotain slogania lainataksen/muokatakseni: No power, just shit.

Mutta ilmeisesti olet päättänyt sen simonssin laittaa etkä kokemuksia oikein tahdo uskoa, niin riittävällä tahdonvoimalla siitä selviää. Uskottelee itelleen että hyvä se on ja opettelee elämään asian kanssa, niin mikäs siinä. Pääasia että ite tykkää, ja makunsa kullakin.
:D

Viljo
-
Viestit: 59
Liittynyt: 27.3.2005 13:05

ViestiKirjoittaja Viljo » 9.9.2005 16:43

kiitos erittäin paljon palautteesta=)
kummasta putkistosta nämä teidän kokemukset on peräisin: 026-h3, vai 026-h30r(rosteri)?

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 9.9.2005 16:52

^ Eipä sitä pitäisi yleistää, mutta itse sanoisin että kumpaakin, tai oikeastaan kaikkia. Hiljaista simonssia en ole ikuna kuullut, eikä sitä taideta sellaisena myydäkään. Tämä koskee niin valmiita putkia kuin koottuja omatekoisia Simonsseja. Itse vaimentajat vaan ovat niin {["(vaimentajia)"]}, että melkein suora putki ajaa saman asian, tai ainakin siltä vaikuttaa...

Ainoat järkevät äänet taitaisi olla pinellä katalysaattorilla olevassa autossa, kuten vanha -90 Escort 1.6, se ei ollut niin meluinen. Mutta muuten väitän, että johtuu juuri tuosta onnettomasta kuristin-katalysaattorista.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 9.9.2005 18:49

026-h3.....

Tuo rosteri on Simonssin uudempaa tuotantoa....

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 9.9.2005 18:52

Mulla on tuossa omassa 4-1 peltisatsi ilman kattia ja siitä taaksepäin 1.8:n alkuperäinen putki ja tarkotus oli laittaa tuohon gti:n oma takapönttö. Toisaalta tuossa on nyt melko mukavan hiljaiset äänet ;)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 92 vierailijaa