Nopeus singnaali corradossa?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

ron moss
-
Viestit: 79
Liittynyt: 9.7.2004 1:13
Viesti:

Nopeus singnaali corradossa?

ViestiKirjoittaja ron moss » 2.9.2005 10:13

Ajotietokone näyttää kulutukseks ihan mitä sattuu, ja spoileri nousee ja laskee ihan omiaan, niin tuli vaan mieleen että mistä tuo vehje ottaa sen sähköisen nopeus singnaalin ?

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 2.9.2005 11:05

Laatikossa perän päällä on se nopeusanturi, 3-napainen liitin, musta. Sieltä menee keskimmäinen karva sulaketaululle, josta edelleen mittaristoon, josta takaisin sulaketauluun ja sieltä jaetaan mm spoilerin ohjausyksikölle, radiolle jne jne.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 2.9.2005 11:13

Radiolle?

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 2.9.2005 11:32

-89 Corradossa laatikolta tulee vaijeri, ja nopeusmittarissa se muutetaan sitten pulsseiksi muita toimintoja varten.

Olettaen että tosiaan puhutaan profiilin mukaisesta autosta, vuosimalli merkitsee paljon.

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 2.9.2005 11:32

-89 taitaa olla mekaanisella nopeusmittarilla eli hall-anturi on mittaristossa.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 2.9.2005 17:04

Joo jos vaijerilla on, niin mittaristo syöttää muualle sähköisenä.
Mitä ihmeellistä siinä on jos radiolle menee nopeustieto..? Kyllä sinne voi mennä.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 2.9.2005 22:18

Mutta kertokaapa mistä kiekkamittari ottaa signaalin. Siis oletetaan, että puola ja hall on otettu pois... Tero?

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 2.9.2005 23:44

Vanhemmissa puolalta ja uudemmissa suoraan boxilta. Mittaristot on sitten erilaisia...
Vai onkos sulla siis signaalille tarvetta?
Onkos sulla suorasytkä nyt?
Saahan kahdeltakin puolalta vedeltyä signaalit rundarille. Vanhanmalliset mittarit (mekaaninen nopeusmittari?) vaatii sitten huomattavasti kovemman triggausjännitteen.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 2.9.2005 23:58

DTA:lta tulee suoraan yks signaalijohto, mikä pitäis laittaa kiekkamittariin kiinni, mut siellä mittarin takana on reilu 10 paikkaa mihin sen vois tökätä...

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 3.9.2005 0:12

Vuosimalli vaikuttaa väriin mutta mittaristossa pinni 10 (vihreä tod. näk.) ja se tulee liittimeltä U1 ja pinnistä 6 sähkökeskuksessa.
Boxilta/puolalta alunperin tulee liittimen G1 pinniin 12 joko vihreä, vihreä/sininen tai sinnepäin(jos boxilta) tai jos puolalta niin musta tai puna/musta.

Edit: Ei sitten toimi sellainen vanhanmallinen mittaristo sillä DTA:n signaalilla... Joudut vetämään puolilta jos niin on.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 5.9.2005 15:14

Uudempi mittaristo toimii mainiosti minkä vaan ecun signaalilla (testattu ME7:lla), vanhempi tosiaan ei koska on periaatteessa sama kuin kakkosmurussa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 90 vierailijaa