Kuinka vaihdan itse automaatti öljyt?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

MacinJosh

Kuinka vaihdan itse automaatti öljyt?

ViestiKirjoittaja MacinJosh » 31.8.2005 13:46

Tarkoitus on vaihtaa suodatin ja tomaatti mehut ja samalla tehdä vähän säätöjä. Onnistuuko jos itse tekee sen? Miten se tehdään? Auto on VR6 Golf III -96.

MacinJosh

ViestiKirjoittaja MacinJosh » 31.8.2005 18:45

Mä en löydä edes mittatikkua. Onko tossa mallissa ees semmosta?

vr6
-
Viestit: 409
Liittynyt: 23.7.2003 9:15

ViestiKirjoittaja vr6 » 31.8.2005 18:53

VAG Commilla (tms) mitataan vaihteistoöljyn lämpö ja sopivassa vaiheessa tarkistetaan määrä, tulikohan sieltä liiat jostain tulpasta pihalle. Joku varmaan tietää tarkemmin.

MacinJosh

ViestiKirjoittaja MacinJosh » 2.9.2005 17:34

Ei ole mahista käyttää VAG-COMia. Mistä tiedän mikä vaihteisto malli minulla on? Mitä eri malleja on olemassa VW:llä? Mistään ei löydy mittatikkua niin kuinka voin itse vaihtaa öljyt?

Joshua.

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 2.9.2005 18:22

Laatikko on 01M

MacinJosh

ViestiKirjoittaja MacinJosh » 2.9.2005 19:11

Ookoo. Sitä merkintää vain ei löytynyt tosta kirjasesta muiden merkintöjen joukosta. Eikö kenelläkään ole minulle öljyn vaihdosta vinkkejä?

Joshua.

MacinJosh

ViestiKirjoittaja MacinJosh » 5.9.2005 20:25

Nyt tarttis oikeasti vähän infoa. Nimittäin pelkään pahoin, että minulla on liian vähän nestettä siellä koska loota käyttäytyy sen mukaisesti. Mikään paja Jyväskylässä ei tunnu haluavan vaihtaa koska se on liian vaikea/erikoinen vaihtaa. Merkki liikkeessä sanoivat maksavan jopa 400€!! Eli, en maksa noin paljoa vaan tekisin ite kerta ei kukaan muukaan rupea. Onko kukaan teistä tehnyt kyseistä toiminpidettä?

Joshua.

Junnu VR6
-
Viestit: 127
Liittynyt: 15.6.2004 17:43

ViestiKirjoittaja Junnu VR6 » 5.9.2005 22:42

Mulla on tarkka vaihtoohje tossa muistitikulla. Voin lähettää sen sulle s.postilla. Se ohje oli poimittu jostain netistä ajat sitten.. Aika hyvltä näytti sen verran kun lueskelin. Aika yleinen ohje mikä käy vagin kun vagiin.. Miten toi sun laatikko oireilee?
Nykiikö ja vaihtaa pienemmälle miten sattuu?
Viellä sen verran, että jos vehkeitä löytyy autotallista ja ruuvari pysyy kädessä niin asennus pitäisi onnistua. Sen säätämisen jättäisin kyllä asentajalle nimittäin sitä ei maallikko kyllä osaa kun ei ohjeitakaan mistään löydy..

Mulla oli joskus sellasta ongelmaa tomaatti vr6 kanssa että se vaihteli aina 2 jälkeen 1 kun lähti kiihdyttään seurauksena oli kauhea nykäisy mikä ei tuntunu ollenkaan mukavalta. Nykiminen loppui kun kävin Bosh edustajalla nollaamassa ajot. kautta laatikon

vr6
-
Viestit: 409
Liittynyt: 23.7.2003 9:15

ViestiKirjoittaja vr6 » 5.9.2005 23:43


MacinJosh

ViestiKirjoittaja MacinJosh » 6.9.2005 15:42

Oireilu on semmosta, että kun tulee vaikka risteykseen hidastaen ja kääntyy ja lähtee kiidyttään niin se pyöri tyhjää ja sitten vasta nykäisyllä pistää vaihteen päälle.

Kiitti vr6 linkistä. Sieltähän löyty vaikka mitä kivaa.

Junnu VR6, jos sulla on eri matskua niin pistä tuleen macinjosh(ät)gmail.com

Kiitos kummallekin.

Joshua.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 6.9.2005 16:35

Ihan uteliaisuuttani; mikä tuossa vaihdossa on hankalinta? Kotiasentajalle siis...

En kaikkia ohjeita lukenut, mutta jäi mietityttämään.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 6.9.2005 16:58

Suurin hankaluus kotiasentajalle on laittaa oikea määrä öljyä lootaan kun volkkarin insinöörit "suuressa" viisaudessaan keksivät vaihteiston vaihtuessa 096:sta 01M:ään laittaa tyhjennyspropun mutta jättää mittatikun pois :)

vr6
-
Viestit: 409
Liittynyt: 23.7.2003 9:15

ViestiKirjoittaja vr6 » 6.9.2005 18:21

Eikös tämä kuva kerro kaiken. Sanokaa joku se tärkeä lämpötila.

Kuva

Junnu VR6
-
Viestit: 127
Liittynyt: 15.6.2004 17:43

ViestiKirjoittaja Junnu VR6 » 6.9.2005 20:23

En ole viellä päässyt tsekkaan onko sama asennusohje kun käyttämässäni koneessa on NT ja modeemi joten usb tikkua en voi käyttää ja tota toista dokumenttia en viitti imutella.. Pitää muistaa ottaa tikku koululle niin voin tarkistaa. Se mun asennusohje oli muistaakseni vajaa 10mb ja Acrobat Read muodossa..

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 6.9.2005 22:10

Entäs jos poistaa öljyt ja laittaa n litraa tilalle niin kerrotaanko missään paljonko n on?

vr6
-
Viestit: 409
Liittynyt: 23.7.2003 9:15

ViestiKirjoittaja vr6 » 6.9.2005 22:53

3 litraa öljynvaihdossa ja purettuna olleeseen 5,3 litraa. Peräöljyä menee 0,75 litraa. Tieto täältä : http://volkswagen.msk.ru/transmission/at_01M_overhaul.pdf

Suodatin on syytä vaihtaa samalla. Se sijaitsee jossain laatikon ulkopuolella.

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 7.9.2005 0:04

sijaitsee öljypohjassa...

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 7.9.2005 10:38

Motonetistä saa tiivisteen ja suodattimen halvimmalla. 1.5 vuotta sitten ainakin olivat saksalaista tekoa :)

Periaatteessa oikean määrän öljyä saa laitettua kun laskee vanhat pois astiaan ja katsoo paljonko tuli ulos. Tämähän toimiin JOS ei vuoda mistään.

Katselehan minkä väristä ja hajuista vanha öljy on. Jotkut vaihteistoöljyt on vähän ruskehtavia kirkkaanpunaisen sijasta joten ihan ensimmäiseksi ei väriä tarvitse pelästyä jos öljy vain kirkasta. Tumma, sakea palaneille kahvinpavuille haiseva onkin sitten ikävämpi juttu.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 88 vierailijaa