Gti golfin flektit
Valvoja: ffp jäsenet
Gti golfin flektit
Nyt olis tämmänen juttu koskien gti golfin flektejä. Tossa yhtenä päivänä rupesin ihmetteleen kun lämmöt nousi ku olin parkeissa auton käydessä joutokäyntii mutta ei kumminkaan keittänyt, vilkaisu konepelin alle ja ahaa kumpikaan flekti ei pyöriny. Vikaa etsiessäni huomasin sulakkeen olleen kärvähtäneen totaallisesti akun päällä olevasta rasiasta, vaihdoin sulakkeen ja nyt flektit pyörii.....koko ajan siis vaikka kone olisi kylmä flektit pyörii. Kysyn vaan että onko tämä normaalia toimintaa vai ei??
^^Mulla oli muuten palanut samainen 30A:n sulake moottori tilasta....Ja sit tulikin isompi remontti.....
Huomasin, kun uuden sulakkeen vaihdoin...Niin se alkoi lämpenemään runsaasti......Veikkaan, että ainakin se sulakerasia on kärsinyt ja on heikko kontakti?? Kojelaudassa olevat sulakkeet olivat kaikki ehjiä.....!
Marko:
Eikös niin, että.....Ne flektithän pyörivät, jos autossa on ilmastointi päällä. Vaikka moottori olisi kylmä....!
Huomasin, kun uuden sulakkeen vaihdoin...Niin se alkoi lämpenemään runsaasti......Veikkaan, että ainakin se sulakerasia on kärsinyt ja on heikko kontakti?? Kojelaudassa olevat sulakkeet olivat kaikki ehjiä.....!
Marko:
Eikös niin, että.....Ne flektithän pyörivät, jos autossa on ilmastointi päällä. Vaikka moottori olisi kylmä....!
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mulla on kans ollut samaa ongelmaa. Eka kerran kävi lämmöt ehkä 125 asteeessa ja huomasin kun varotusvalo syttyi. Sammutin heti ja odotin puoli tuntia. Ajossa toimi taas ihan normaalisti. Taisin selvitä säikähdyksellä, sillä kaikki on toiminut ihan hyvin eikä vikakoodejakaan tullut.
Itse asiaan. Mulla ei myöskään flektit pyöri ilmastoinnin ollessa ECON asennossa, AUTO asennossa kylläkin tyhjäkäynnillä moottorin ollessa lämmin. Kylmänä flektin ei mulla taida pyöriä tyhjäkäynnillä AUTO asennossa. Täytynee tarkistaa. Sulakkeissa vois olla siis vikaa. Nyt esitänkin tyhmän kysymyksen. Mistä tiedän/näen, jos jokin sulake on kärähtänyt? Mitkä sulakkeet olette vaihtaneet, jos flektit eivät ole toimineet?
Itse asiaan. Mulla ei myöskään flektit pyöri ilmastoinnin ollessa ECON asennossa, AUTO asennossa kylläkin tyhjäkäynnillä moottorin ollessa lämmin. Kylmänä flektin ei mulla taida pyöriä tyhjäkäynnillä AUTO asennossa. Täytynee tarkistaa. Sulakkeissa vois olla siis vikaa. Nyt esitänkin tyhmän kysymyksen. Mistä tiedän/näen, jos jokin sulake on kärähtänyt? Mitkä sulakkeet olette vaihtaneet, jos flektit eivät ole toimineet?
Viimeksi muokannut Alexi, 31.8.2005 22:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
"Eikös se ole terveellisempää lähteä ajamaan kun sammuttaa tulikuuma kone?"
Järkevimmästä toimintatavasta ei varmuutta. Lämpöjen nousu tuli yllättäen ja tilanne oli mulle uusi. Varostusäänen kuuluessa ja katsoessani lämpömittaria, tuli ensimmäisenä mieleen sammuttaa kone. Soitin sen jälkeen VW:n hätäpalveluun, kaupungin ydinkeskustassa kun olin puolenyön tietämillä viikonloppuna. Ohjeiksi tuli odottaa parikymmentä minuttia ja käynnistää niin, että ECON asennossa lämmöt ja puhallus täysille. Kun lähdin liikkeelle, lämmöt ei noussut enää normaalia korkeammalle mittarin mukaan. Pikku hiljaa, kun pääsin 80km/h rajoitusalueelle, vähensin lämpöä. Auto toimi normaalisti. Onneksi mitään vaurioita ei todennäk. ehtinyt tapahtua. Tuolloin siis ei mulla ollut hajuakaan mistä moinen johtui. Myöhemmin havaitsin, että flektit pyörii vain AUTO asennossa.
Lämpöjen noustessa, järkivintä olisi varmaankin kokeilla laittaa ECON asennossa lämmöt kuumimmalle ja puhallus täysille, jolloin se saattaa laskea lämmöt. Näin ainakin itse sain lämmöt normaaliksi, kun lämmöt ehtivät toisen kerran lievästi nousta. Ajaminen tietysti myös lisää jäähdytystä. Nyt tämän flekti havainnon jälkeen, pidän luonnollisesti aina AUTO asennossa tyhjäkäynnillä ennenkuin vika on korjattu.
Järkevimmästä toimintatavasta ei varmuutta. Lämpöjen nousu tuli yllättäen ja tilanne oli mulle uusi. Varostusäänen kuuluessa ja katsoessani lämpömittaria, tuli ensimmäisenä mieleen sammuttaa kone. Soitin sen jälkeen VW:n hätäpalveluun, kaupungin ydinkeskustassa kun olin puolenyön tietämillä viikonloppuna. Ohjeiksi tuli odottaa parikymmentä minuttia ja käynnistää niin, että ECON asennossa lämmöt ja puhallus täysille. Kun lähdin liikkeelle, lämmöt ei noussut enää normaalia korkeammalle mittarin mukaan. Pikku hiljaa, kun pääsin 80km/h rajoitusalueelle, vähensin lämpöä. Auto toimi normaalisti. Onneksi mitään vaurioita ei todennäk. ehtinyt tapahtua. Tuolloin siis ei mulla ollut hajuakaan mistä moinen johtui. Myöhemmin havaitsin, että flektit pyörii vain AUTO asennossa.
Lämpöjen noustessa, järkivintä olisi varmaankin kokeilla laittaa ECON asennossa lämmöt kuumimmalle ja puhallus täysille, jolloin se saattaa laskea lämmöt. Näin ainakin itse sain lämmöt normaaliksi, kun lämmöt ehtivät toisen kerran lievästi nousta. Ajaminen tietysti myös lisää jäähdytystä. Nyt tämän flekti havainnon jälkeen, pidän luonnollisesti aina AUTO asennossa tyhjäkäynnillä ennenkuin vika on korjattu.
"Hyvä kysymys tohon ku osais vastata...sit varmaan ku ei joku toimi. niin ja itse vaihdoin akun päältä olevasta rasiasta"[/i]
Tarkennettakoon, kun en ole autoon koskaan sulakkeita vaihtanut, eli mistä näen sulakerasiassa, jos jokin sulake on kärähtänyt? Mitä sulakkeita sieltä rasiasta kannattaa näillä oireilla erityisesti tsekata? (Vai muistuttavatko nämä kodin sulakeita :D Tulikohan tyhmyyteni jo tarpeeksi hyvin esille...)
Tarkennettakoon, kun en ole autoon koskaan sulakkeita vaihtanut, eli mistä näen sulakerasiassa, jos jokin sulake on kärähtänyt? Mitä sulakkeita sieltä rasiasta kannattaa näillä oireilla erityisesti tsekata? (Vai muistuttavatko nämä kodin sulakeita :D Tulikohan tyhmyyteni jo tarpeeksi hyvin esille...)
Näitä juttuja kun seuraa, niin tulee mieleen, että miksi hitossa se on pitänyt tehdä taas noin...
Vanhoissa G2 ja G1 vehkeissä ei ole ongelmaa, koska flekti on suoraan akulta lämpökytkimen kautta, ei mitään turhuuksia välissä. Sulake toki on hyvä keksintö, mutta jos se kerran aiheuttaa jo moottorivaurioita palaessaa turhan herkästi, niin itse poistaisin sen ja laittaisin sillä pienellä oikosulkuriskillä kuparilankaa tilalle tai suurentaisin sen vähän isommaksi. Vanha suora kytkentä oli taatusti varmempi kuin tämä uudempi ohjaushässäkkä.
Vanhoissa G2 ja G1 vehkeissä ei ole ongelmaa, koska flekti on suoraan akulta lämpökytkimen kautta, ei mitään turhuuksia välissä. Sulake toki on hyvä keksintö, mutta jos se kerran aiheuttaa jo moottorivaurioita palaessaa turhan herkästi, niin itse poistaisin sen ja laittaisin sillä pienellä oikosulkuriskillä kuparilankaa tilalle tai suurentaisin sen vähän isommaksi. Vanha suora kytkentä oli taatusti varmempi kuin tämä uudempi ohjaushässäkkä.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Itselläni on gti 16v golffi, enkä ole löytänyt konehoneesta mitään flektin suluketta! Missä moinen pitäisi sijaita??
Viimeksi muokannut GTi-Perttu, 29.10.2006 18:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pääsinpä taas koneen ääreen vihdoin.
Mulla oli kärähtänyt niistä kolmesta sulakkeesta sisimmäinen. Ei tarvinnut arvailla, kun oli toinen puoli sulakkeesta mustunut ja vähän sulanut. Oli sulattanut eli arvartanut toisen "nastan" reikääkin vähän, mutta onneksi uusi sulake istui kuitenkin tiukasti. Nyt toimii taas flektit normaalisti :)
Onko tuo sulaminen ja rasian sulattaminen tyypillistä kun sulake kärähtää vai onko sulakkeen hajoaminen ollut jotenkin normaalia voimakkaampi?
Mulla oli kärähtänyt niistä kolmesta sulakkeesta sisimmäinen. Ei tarvinnut arvailla, kun oli toinen puoli sulakkeesta mustunut ja vähän sulanut. Oli sulattanut eli arvartanut toisen "nastan" reikääkin vähän, mutta onneksi uusi sulake istui kuitenkin tiukasti. Nyt toimii taas flektit normaalisti :)
Onko tuo sulaminen ja rasian sulattaminen tyypillistä kun sulake kärähtää vai onko sulakkeen hajoaminen ollut jotenkin normaalia voimakkaampi?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 61 vierailijaa