huollon nollaus VAG-COM:lla

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

VAK
-
Viestit: 44
Liittynyt: 1.5.2005 21:42

huollon nollaus VAG-COM:lla

ViestiKirjoittaja VAK » 10.6.2005 15:02

Miten saa nollattua service-kehoitukset joko VAG-COM:lla tai muuten. Entä miten kielen saa muutettua Saksasta englanniksi? Onkohan jossain jotain listaa tai manuaalin tapaista noista toiminnoista?

Kyseessä VW Passat TDI -01

VAK
-
Viestit: 44
Liittynyt: 1.5.2005 21:42

ViestiKirjoittaja VAK » 10.6.2005 19:02


WhistlerR
-
Viestit: 12
Liittynyt: 25.4.2005 11:40

tässä ois kans nollaus joka toimi -98 audi A4:ssa

ViestiKirjoittaja WhistlerR » 22.11.2005 16:40

Pidä nopeusmittarin vieressä olevaa nollausnuppia pohjaan painettuna ja kytke samalla sytytysvirta päälle. Vapauta nollausnappi virran kykemisen jälkeen, ellei näytöllä näy se huolto jonka haluat nollata ("service OIL tai service INSP"), paina nollaus nappia uudestaan (kytkemättä virtoja välillä pois). Kierrä kierroslukumittarin vieressä olevaa sijaitsevaa digitalikellon asetusnuppia myötäpäivään, jolloin näyttöön tulee "Service ---". Jos autossa on analoginen eli osoitinnäyttöinen kello, täytyy kellon asetusnuppia vetää ulos. Katkaise sytytysvirta. Huoltovälin osoitin on nyt nollattu.

Ksalmi
-
Viestit: 503
Liittynyt: 23.7.2003 21:10

ViestiKirjoittaja Ksalmi » 23.11.2005 1:05

Merkkiliikkeessä vaihtavat kielen ;) ja tuskin ottavat mitään lisähintaakaan jos vie jonkun muun huollon yhteydessä ja kysyy asiasta.

Nollaus '03 Cordoba.. pidä kellonappulaa painettuna, kytke virta, odota kunnes huolto (INSP / OIL) vaihtuu ----, päästä nuppi.. toista jos huoltoja enemmän kuin yksi.

Eikös näitä juttuja kirjoitetakaan kuin harvoille ja valituille siihen auton mukana tulleeseen OHJEKIRJAAN? :)

A41.8Tq
-
Viestit: 5
Liittynyt: 25.5.2006 16:37

ViestiKirjoittaja A41.8Tq » 5.6.2006 18:03

Itsellä jo viikkoja vilkkunut teksti "oil" trippimittarin kohdalla auton käynnistämisen jälkeen ja eilen vaihdettuani öljyt koitin nollata muistia siinä kuitenkaan onnistumatta.

Eli kun laitan virrat päälle teksti "oil" vilkkuu trippimittarissa piti tripin nollausnappia virran kytkemisen aikana tai ei ja tämän jälkeen kellon nupin vetämisellä ei mitään vaikutusta. Olen myös koittanut laittaa auton käyntiin asti, kun joku kirjoitti toisessa topikissa sen auttaneen, mutta ei auttanut sekään.

Kenelläkään tietoa onko muuta keinoa kuin käyttää autoa huollossa, että tekstin saa häipymään?

Teukka
-
Viestit: 589
Liittynyt: 6.10.2003 17:28

ViestiKirjoittaja Teukka » 5.6.2006 21:43

Jos noilla ohjeilla ei onnistu niin sitten vaan liikkeeseen nollauttamaan tai sitten Vagcomilla vaihtoehtoisesti.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 5.6.2006 22:01

Jos teillä on Long Life autoja niin älkää nollailko niitä käsin. Ellette ole siirtyny kiinteeseen huolto väliin!

horch
-
Viestit: 360
Liittynyt: 24.7.2003 19:57

ViestiKirjoittaja horch » 17.2.2007 13:55

Mitenkä C4 A6 -96 AEL:stä nollataan huoltovälin näyttö? Ainakaa mittarin nupeilla se ei onnistu. Vag-com löytyy.

horch
-
Viestit: 360
Liittynyt: 24.7.2003 19:57

ViestiKirjoittaja horch » 18.2.2007 16:02

Eikö kukaa tiä mitenkä?

PowerD
-
Viestit: 12
Liittynyt: 22.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja PowerD » 15.3.2007 15:18

Tutkin ohjeistusta Ross:in sivuilla:
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/vw_sri.html

Kertokaa kokeneemmat täytyykö longlife autoa nollattaessa syöttää nuo taulukon arvot kaikkiin kanaviin 43, 44 ja 45 vai ainoastaan esim. tuo 45?

Doric
-
Viestit: 8
Liittynyt: 26.2.2006 12:50

ViestiKirjoittaja Doric » 15.3.2007 15:41

Noihin kaikkiin kolmeen kanavaan pitää kai syöttää vaadittu arvo, 43 ja 44 ovat pohjana seuraavan huoltomuistutuksen ajastamiselle. (eli se 1 tai 2 vuotta 30t tai 50t km) Tuosta öljyn laadun merkityksestä 45 en ole aivan varma - jos valitsee ykkösen, epäilisin ettei tulkitse LL- huolloksi.

TeeDeeIi
-
Viestit: 8
Liittynyt: 25.7.2003 19:26

Huollon nollaus

ViestiKirjoittaja TeeDeeIi » 22.4.2007 11:59

Huollon nollaus ongelmana täälläkin!

Ensimmäisenä probleemana oli trippimittarin nollauspainikkeen toimimattomuus eli trippimittaria ei saa nollattua vaikka painelee kuinka. Tästä seuraa ettei huoltoa saa nollattua mittariston kautta. Kokeiltu on jo kaikkea: mittariston liittimet irti ja takaisin kiinni. Ei vaikutusta.

Seuraavaksi hommasin Vag-comin. Mutta shareware-versiolla ei saakaan nollattua huoltovälia. Vai onko näin?

Olisiko kellään ideoita, mitä seuraavaksi? Voihan sitä käydä merkkiliikkeessä tai vastaavassa nollaamassa huollon, mutta ei sekään pitemmän päälle kiinnosta (kerran jo näin tehneenä). Onko moni hommannut virallisen lisenssin Ross-Techilta? Kokemuksia?

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 22.4.2007 14:12

Lisenssi on, samoin Ross-Techin kaapeli. Ei oo niiden hankkimisen jälkeen ollut mitään ongelmia VAG-COM:n kanssa. Shareware-versiolla ei tosiaan huoltoväliä nollata.

Mittaristo sulla on varman rikki, jos et trippiä saa nollattua.

mla
-
Viestit: 617
Liittynyt: 7.12.2003 21:23

ViestiKirjoittaja mla » 22.4.2007 19:23

Koitetaanko tässä nyt nollata trippimittaria painamalla vaiko napista kiertämällä?

Uusimmassa 7xx versiossa on tuolle nollaukselle tehty oma toimintonsa joka lukee ja
'nollaa' nuo kanavat oikeassa järjestyksessä.

Virallinen lisenssi on tullut hommattua ja hyötyä siitä on jatkuvasti kun oman firman VAGineita 'laittelee'. Lainausmerkeissä siksi, että enhän minä mitään osaa, mutta yritys on kova ja välillä onnistuukin ;)

Pora
-
Viestit: 188
Liittynyt: 24.9.2003 12:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pora » 6.2.2008 10:00

Ainakin kun minä olen huollattanut TDI Boraani, niin yhteen kanavaan kirjoittavat nollia longlife nollauksessa.

harald
-
Viestit: 241
Liittynyt: 26.3.2005 22:59

ViestiKirjoittaja harald » 16.10.2008 14:53

Longlife A4 B6:

Ei noita 43-45 kanavia tarvitse muttaa, niihin kirjoitetaan käytetään kuinka
pitkä on huoltoväli ajallisesti ja matkallisesti, sekä kerrotaan onko longlife-
öljy vai ei.

Riittää että asettaa kanavan 002 arvoon 000. Testasin juuri, ja kaikki toimi
kuten piti, LL-arvot (kanavissa 43-45) eivät muuttuneet ja huoltovälinäyttö
mittaristossa näyttää nyt --- ja ---- (laskee ensin 100km, ja vasta sitten
alkaa näyttämään jotain).

Eli

17 - Instrument Cluster
- Adaptation
02 kanava, muuta arvoon 0. Save.

Tämän joutuu siis tekemään mikäli käytössä on vanhempi VAG-COM, kuten
311.2 tjms. Uudemmissa on sitten automagia-nappi valmiina.

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 16.10.2008 15:02

Juuri näin, riittää kun kanavan 02 arvon muuttaa nollaksi ja tallettaa..

Ja tosiaan kertauksena vielä.. mittaristosta nollaaminen muuttaa Longlife-huoltovälin kiinteäksi 15tkm väliksi. Lisäksi jossain ensimmäisistä longlife-järjestelmän automalleista muutos on peruuttamaton, en nyt vaan millään muista että missä.

allis1
-
Viestit: 3
Liittynyt: 23.7.2009 15:58

ViestiKirjoittaja allis1 » 23.7.2009 16:02

Miten mittariston saa koodattua takaisin longlife kelpoiseksi? Käytössä uusin versio VCDS. Ei anna ohjelmoida, kun on ennen nollattu mittaristosta.

Nextr
-
Viestit: 24
Liittynyt: 21.11.2009 12:42

ViestiKirjoittaja Nextr » 26.11.2010 21:45

Ajattelin hommata kaapelin ja ohjelman millä lukea vikakoodit. Niin mistäs kannattais aloittelijan lähteä? Kuinkas vaikeaa tuo ohjelman käyttö on ja miten sitä kannattaisi alkaa opetella? Saako sillä mittään surempaa vahinkoa aikaan aloittelija.

Auto minulla on Bora tdi -98

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 27.11.2010 1:24

Jos ihan surutta menee räpeltämään recode- tai adaptation-valikoihin, niin varmasti voi onnistuakin vahingoittamaan / poistamaan jotain toimintoja. Kun pysyt fault codes- ja measuring blocks-valikoissa ja selvität asioita etukäteen, niin aika hyvin onnistuu alkajallakin. Softan käyttö onnistuu, jos on vähääkään kokemusta pc-ohjelmista ja hitusen yleisjärkeä.

Osta HEX-CAN+USB kaapeli ja lisenssi tuolta ross-techin sivuilta, niin toimii sitten seuraavassakin autossa. Toki VCDS:n saa rekisteröityä myös muiden valmistajien kaapeleiden kanssa toimivaksi, hintaa noin $90. Rekisteröidyllä VCDS:n versiolla saa myös esim. vwvortex.com:in foorumilla ja muutamalla muulla foorumilla apuja ongelmiin auton vikakoodeihin liittyen suoraan ross-techin porukalta.

seatibiza2014uudempi
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 10.5.2019 15:28

Re: huollon nollaus VAG-COM:lla

ViestiKirjoittaja seatibiza2014uudempi » 10.5.2019 15:30

Seat Ibiza 2014 vuosimallissa (ja varmaankin uudemmissa myös?) huoltonäytön nollaus toimii huoltokirjan ohjeiden mukaan, mikäli pitää nollata "OIL"-ilmoitus, mutta jos kyseessä on INSPEC_ -ilmoitus, HÄTÄVILKUT PITÄÄ KYTKEÄ PÄÄLLE KOKO NOLLAUKSEN AJAKSI.

Eli:
1. Sammuta virta
2. Kytke hätävilkut päälle
3. Paina "0/0 Set" -näppäin pohjaan
4. Kytke virta päälle
5. Vapauta "0/0 Set" -näppäin
6. Paina sen viereistä näppäintä 20 sekunnin kuluessa niin jakoavain ja INSPEC_ -teksti katoavat


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa