Audi 80 -91 vaihteisto vinkuu

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

MTH
-
Viestit: 6
Liittynyt: 7.5.2005 11:40

Audi 80 -91 vaihteisto vinkuu

ViestiKirjoittaja MTH » 9.6.2005 14:16

Vaihteisto pitää vinkuvaa ääntä. Ääni hiljenee/kovenee nopeuden mukaan. Vaihteiden vaihto ei vaikuta, vapaallakin kuuluu.

Onko vinkkiä mistä aloittaa? Voisi kuvitella että joku laakeri huutaa. Löytyykö laakerivika ihan käsipelissä koplaamalla, kun purkaa laatikon?

NJo
-
Viestit: 1874
Liittynyt: 26.9.2003 20:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja NJo » 9.6.2005 15:29

Kah, kohtalotoveri! Oma räppänä on par'aikaa korjaamolla odottamassa ehjää vaihteistoa ja sen vaihtoa.
Jos ääni on alkanut äskettäin ja hammasrattaat eivät ole kuluneet niin laakerin vaihdolla voi selvitä. Jos taas ääni on jatkunut jo pidempään, niin www.varaosahaku.fi.

Donner
-
Viestit: 17
Liittynyt: 9.5.2005 23:50

Sama vika täälläkin

ViestiKirjoittaja Donner » 11.6.2005 21:29

-90 vuoden 2.0E ja sama vika. Osaatteko sanoa mikä laakeri kyseessä? Kannattaa varmaan vaihtaa tuo laakeri myös vaihtolaatikkoon?

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 11.6.2005 23:47

näissä oli joku erittäin erikoinen laakerihomma, olikohan se että hajoava laakeri oli juurikin joku poskilaakeri ja sen hinta vw kaupassa ostettuna tuohon tarkoitukseen oli jotain aivan kauheaa, siis sellaista luokkaa että kannatti ehdottomasti ostaa uus loota.. mutta samaa laakeria sai myös samalla numerolla johonki transportterin takapyörään tai johonki ja sen hinta sinne ostettuna oli jotai kympin luokkaa.

pitääkö tämä juttu paikkansa?

NJo
-
Viestit: 1874
Liittynyt: 26.9.2003 20:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja NJo » 12.6.2005 11:19

"Uusi" vaihtolaatikko voi ehkä tulla halvemmaksi. Minulle ainakin eräs laatikonkorjaaja sanoi, että laakerin vaihto maksanee ~1000 euroa, eikä ulina välttämättä vähene, kun hammasrattaissa voi olla jo sen verran kulumaa, että pitäisivät silti ääntä. Itse en ainakaan ota sitä riskiä, vaan vaihdan kokonaan toisen laatikon autoon.

Donner
-
Viestit: 17
Liittynyt: 9.5.2005 23:50

ViestiKirjoittaja Donner » 12.6.2005 21:27

Kerrotteko tietämättömälle onko 88-90 vuosien 1.8S, 1.8E ja 2.0E mallien laatikko sama?

NJo
-
Viestit: 1874
Liittynyt: 26.9.2003 20:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja NJo » 13.6.2005 9:44

Uskaltaisin väittää, että tuon vuosimallien etuvetokasikymppien laatikon kiinnitykset ovat samanlaisia, mutta tarkasta vetarien koko (laippojen halkaisija), niin ei tarvi vetareita vaihdella.

[edit] Vastaus kysymykseen: laatikot eivät välttämättä ole samoja, välitykset voivat vaihdella ja sisällä saattaa olla erimittaista osaa, mutta pienemmät osat tasauspyörästössa tuskin haittaa noilla tehoilla. Kunhan ne vetarit vaan täsmää.

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 13.6.2005 18:28

ja nuihin saa laipatki vaihettua helposti, lähtevät muistaakseni lyömällä irti (toisin kuin 020 lootissa) ja sitten niissä on ainaki niitä erilaisia kiinnityskorvakkeita, mutta ne o pultilla lootassa ulkoisena kiinni.

Donner
-
Viestit: 17
Liittynyt: 9.5.2005 23:50

16V laatikko 8 venttiiliseen

ViestiKirjoittaja Donner » 9.8.2005 15:04

Entäs passaako 16 venasen (2.0E -92) laatikko suoraan 8 venttiiliseen (2.0E -90)?

NJo
-
Viestit: 1874
Liittynyt: 26.9.2003 20:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja NJo » 9.8.2005 22:31

No kunhan on vaan saman vetotavan laatikoita. Helpommalla pääsee, jos vetarit on samankokoisia, niin niitä ei tarvi sitten vaihdella. Allekirjoittaneelle vastuuvapaus.

Donner
-
Viestit: 17
Liittynyt: 9.5.2005 23:50

Vinkkejä laatikon purkuun

ViestiKirjoittaja Donner » 12.9.2005 23:51

Vihdoinkin löytyi aikaa ja pääsin laatikon kimppuun. Tarkoitus olisi vaihtaa poski- ja pinjonilaakerit ihan ite. Kokemusta ei ole näistä hommista yhtään, joten pientä vinkkiä kaipaisin.

Kuinka drive ja pinion akselit saadaan näppärästi irti kotikonstein?

Lähteekö ihan tylysti hakkaamalla? Tunnin tossa yritin väkertää, mutta ei tuottanut tulosta. Sitten yritin puristaa tunkilla kahden seinän välissä, mutta eihän tuo perhanan halpistunkki suostunut toimimaan kyljellään.

Eli joku näppärä kikka-vitonen olisi tervetullut.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 95 vierailijaa