Vaihteisto pitää vinkuvaa ääntä. Ääni hiljenee/kovenee nopeuden mukaan. Vaihteiden vaihto ei vaikuta, vapaallakin kuuluu.
Onko vinkkiä mistä aloittaa? Voisi kuvitella että joku laakeri huutaa. Löytyykö laakerivika ihan käsipelissä koplaamalla, kun purkaa laatikon?
Audi 80 -91 vaihteisto vinkuu
Valvoja: ffp jäsenet
Kah, kohtalotoveri! Oma räppänä on par'aikaa korjaamolla odottamassa ehjää vaihteistoa ja sen vaihtoa.
Jos ääni on alkanut äskettäin ja hammasrattaat eivät ole kuluneet niin laakerin vaihdolla voi selvitä. Jos taas ääni on jatkunut jo pidempään, niin www.varaosahaku.fi.
Jos ääni on alkanut äskettäin ja hammasrattaat eivät ole kuluneet niin laakerin vaihdolla voi selvitä. Jos taas ääni on jatkunut jo pidempään, niin www.varaosahaku.fi.
Sama vika täälläkin
-90 vuoden 2.0E ja sama vika. Osaatteko sanoa mikä laakeri kyseessä? Kannattaa varmaan vaihtaa tuo laakeri myös vaihtolaatikkoon?
näissä oli joku erittäin erikoinen laakerihomma, olikohan se että hajoava laakeri oli juurikin joku poskilaakeri ja sen hinta vw kaupassa ostettuna tuohon tarkoitukseen oli jotain aivan kauheaa, siis sellaista luokkaa että kannatti ehdottomasti ostaa uus loota.. mutta samaa laakeria sai myös samalla numerolla johonki transportterin takapyörään tai johonki ja sen hinta sinne ostettuna oli jotai kympin luokkaa.
pitääkö tämä juttu paikkansa?
pitääkö tämä juttu paikkansa?
"Uusi" vaihtolaatikko voi ehkä tulla halvemmaksi. Minulle ainakin eräs laatikonkorjaaja sanoi, että laakerin vaihto maksanee ~1000 euroa, eikä ulina välttämättä vähene, kun hammasrattaissa voi olla jo sen verran kulumaa, että pitäisivät silti ääntä. Itse en ainakaan ota sitä riskiä, vaan vaihdan kokonaan toisen laatikon autoon.
Uskaltaisin väittää, että tuon vuosimallien etuvetokasikymppien laatikon kiinnitykset ovat samanlaisia, mutta tarkasta vetarien koko (laippojen halkaisija), niin ei tarvi vetareita vaihdella.
[edit] Vastaus kysymykseen: laatikot eivät välttämättä ole samoja, välitykset voivat vaihdella ja sisällä saattaa olla erimittaista osaa, mutta pienemmät osat tasauspyörästössa tuskin haittaa noilla tehoilla. Kunhan ne vetarit vaan täsmää.
[edit] Vastaus kysymykseen: laatikot eivät välttämättä ole samoja, välitykset voivat vaihdella ja sisällä saattaa olla erimittaista osaa, mutta pienemmät osat tasauspyörästössa tuskin haittaa noilla tehoilla. Kunhan ne vetarit vaan täsmää.
16V laatikko 8 venttiiliseen
Entäs passaako 16 venasen (2.0E -92) laatikko suoraan 8 venttiiliseen (2.0E -90)?
Vinkkejä laatikon purkuun
Vihdoinkin löytyi aikaa ja pääsin laatikon kimppuun. Tarkoitus olisi vaihtaa poski- ja pinjonilaakerit ihan ite. Kokemusta ei ole näistä hommista yhtään, joten pientä vinkkiä kaipaisin.
Kuinka drive ja pinion akselit saadaan näppärästi irti kotikonstein?
Lähteekö ihan tylysti hakkaamalla? Tunnin tossa yritin väkertää, mutta ei tuottanut tulosta. Sitten yritin puristaa tunkilla kahden seinän välissä, mutta eihän tuo perhanan halpistunkki suostunut toimimaan kyljellään.
Eli joku näppärä kikka-vitonen olisi tervetullut.
Kuinka drive ja pinion akselit saadaan näppärästi irti kotikonstein?
Lähteekö ihan tylysti hakkaamalla? Tunnin tossa yritin väkertää, mutta ei tuottanut tulosta. Sitten yritin puristaa tunkilla kahden seinän välissä, mutta eihän tuo perhanan halpistunkki suostunut toimimaan kyljellään.
Eli joku näppärä kikka-vitonen olisi tervetullut.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 95 vierailijaa