Megasquirt-jutustelut tänne

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

turbo
-
Viestit: 254
Liittynyt: 23.7.2003 16:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja turbo » 29.3.2007 21:23

1.5 koneelle 1.6gti kannella ja jyrkällä nokalla löytyy kartat. olisko niistä apua?

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 29.3.2007 21:38

Juu, kaikesta on apua.
Viimeksi muokannut pipo_esa, 23.3.2008 13:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

turbo
-
Viestit: 254
Liittynyt: 23.7.2003 16:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja turbo » 1.4.2007 8:27

En jaksa nyt lähettää, mutta pistän suoraan servulle jakoon jotta muutkin saa ihmetellä.

link

Eli tarkemmat tiedot koodina vanhahko 027a2 ja säätömetodina hybridalphan

TuhnuD
-
Viestit: 44
Liittynyt: 6.1.2007 14:36

ViestiKirjoittaja TuhnuD » 19.4.2007 0:34

näin mielenkiinnosta aiheeseen niin onko kukaan kokeillut/saannut toimimaan tuota megaruuttaa noissa 1.8T koneissa. Askin rakentaminenhan ei ole kallista ja ominaisuudet tuntuis olevan aika jees niin en ole kuullut että jollakin olis sellanen noissa 1.8T koneissa kiinni?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 19.4.2007 0:39

Ei noihin kannata megaa laittaa ellei kyseesä ole jokin tekniikan vaihto esim kakkiseen koska boksi ohjaa kaikkea muutakin kuin pelkkää mootoria, ja toisaalta alkuperäinen järjestelmä on ihan toimiva systeemi.

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 19.4.2007 10:18

TuhnuD: Sen takia niitä ei oo nähty 1.8T:ssä , kun alkuperäis mottronik ~100 kertaa parempi/hienompi yms, ainoa mitä olen antanu käsittää että softan teko on vaikeempaa.

TuhnuD
-
Viestit: 44
Liittynyt: 6.1.2007 14:36

ViestiKirjoittaja TuhnuD » 19.4.2007 10:41

niin jotakin tämmöstä itsekkin ajattelin et just se softan tekeminen voisi olla ainut minkätakia joku näitä laittas, mutta tosiaan erittäin hyvin toimiva tuo alkuperäinen boksikin on niin ei varmaan hyötyä saa vaihtamalla megaruuttaan. Helpostihan tuolla motronikilla saa ohjattua vaikka tehokkaampaakin viritystä

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 19.4.2007 10:51

Mulla oli MS-extra tuossa profiilin kulkineessa viime kesän.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 19.4.2007 12:54

Onkos kukaan tehnyt noista PG:n lämpöantureista, musta ja sininen, kalibrointi tiedostoja?

Miksi niitä muuten on kaksi ja erilaisella vastuskäyrällä?

qstiz
-
Viestit: 95
Liittynyt: 26.10.2006 14:19

ViestiKirjoittaja qstiz » 5.5.2007 13:33

Tuli vaan mieleen, että onko mitään järkeä muuttaa kakkiksen 1.8 kaasari kone ruiskuksi ja asentaa megaruutta...Ja mitä osia käytännössä tarvitaan? Ja paljonko osien hinnaksi tulee kun haalitaan osia käytettyinä..

qstiz
-
Viestit: 95
Liittynyt: 26.10.2006 14:19

ViestiKirjoittaja qstiz » 23.5.2007 18:04

uppista.. eikö kukaan kehtaa vastailla mitenkään?

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 23.5.2007 18:40

Paremmin taitaa vastauksia saada kun kirjautuu finsquirttiin.

Juvonen
-
Viestit: 1693
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 24.5.2007 19:29

Onkos kukaan tehnyt noista PG:n lämpöantureista, musta ja sininen, kalibrointi tiedostoja?

Miksi niitä muuten on kaksi ja erilaisella vastuskäyrällä?

pipo_esa: Niitä vastuksia on kaksi koska toinen on mittaristolle ja toinen digifantille. Jos en väärin muista niin se sininen on digifantille.

qstiz: Megaruutan boxi lienee jonku 200eku kieppeillä, siihen sitten johtosarja, anturit ja suutin/suuttimet. Riippuu miten sitä osaa saa, mut varaisin jonkun 1500e-2000e koko prokkiseen vähintään, ja paljon aikaa.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 27.6.2007 14:26

Toinen kimppatilaus hall-antureista menossa jos kiinnostaa:
http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?t=3541

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 6.9.2007 14:01

Mikähän Megan boksi on kyseessä, kun on vain 25-pinniä? Eikö uudemissa ole 37?

Mistä moiseen purkkiin löytyy kytkentäkaaviot?

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 28.9.2007 23:46

Miten ootte toteuttaneet tps-anturin tohon 8v k-jettivehkeen kaasuläpälle?
Moon ymmärtäny, että TPS-anturiks käy mikä vaan kunhan on potikkatyyppinen eikä on/off. Nyt ois sitte tossa tommonen jaappanin anturi, mutta en keksi että miten sen liittäis tuohon kaasuläpän akselille.

Ja noita läppiähän on kaks tossa, enkä haluais siirtyä käyttämään yhtä isoa läppää.
Gurut pliis, jelpatkaa tulevan ikuisuus projektin kanssa.

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 29.9.2007 14:32

Mulla on 850 volvon TPS, motonetistä saa. Hitsasin pienen jatkon tohon kaasuläpän akseliin, jonka hioin "D:n" muotoiseksi että sopii potikkaan. GTi:n imusatsissa oli muistaakseni sopivat kiinnitysreiätkin jossain ton akselin lähistöllä, johon sai pellistä taiteltua näppärän kiinnikkeen TPS:lle.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 1.10.2007 2:55

Ihan mikä tahansa potentiometrityylinen käy ja mittasin itse keihinin potikkaa, joka itsellä on ja se on huomattavasti tarkempi kuin yksikään mittaamani boschin potikka :)

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 4.10.2007 14:30

Megan kanssa ei tuntuisi olevan kovin tarkkaa toi potentiometrin tarkkuus, kun en edes huomannut että TPS oli irronnut kiinnikkeistään ja roikkui jossain konetilassa johtojen varassa :)

No ehkä vähän vaikutti kaasuun vastaavuuteen, mutta kuitenkin.. Kiihdytysrikastuksiin tolla taitaa olla suurin vaikutus.

Karvajorma
-
Viestit: 36
Liittynyt: 17.11.2003 17:04

ViestiKirjoittaja Karvajorma » 4.10.2007 17:49

Mikähän Megan boksi on kyseessä, kun on vain 25-pinniä? Eikö uudemissa ole 37?

Mistä moiseen purkkiin löytyy kytkentäkaaviot?


Vieläkö tarvitset kytkentäkaavion? Multa löytyy, voin skannata.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 5.10.2007 10:08

Kyllähän tuolle vielä on tarvetta. Mikäs boksi versio tuo sitten on?

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 11.2.2008 23:20

25 pinnisen kaavioita kaipailisin, löytyykö vielä jostakin?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 12.2.2008 13:22

Kovasti olen sitä yrittänyt etsiä, mutta huonoin tuloksin. Kerro ihmeessä jos satut semmoisen jostain löytämään.

juhema
-
Viestit: 162
Liittynyt: 23.7.2003 12:28

ViestiKirjoittaja juhema » 15.5.2008 21:58

Onko kenelläkään kokemuksia mitenkä mega suhtautuu, jos toisesta autosta annetaan apuvirtaa kaapeleilla tyhjentyneen akun takia? Ettei mitään herkkiä komponentteja kärähdä, vaikka sulakkeet pitäisikin olla oikeissa paikoissa suojaamassa.

Fakov
-
Viestit: 44
Liittynyt: 23.6.2008 23:31

ViestiKirjoittaja Fakov » 7.4.2010 20:21

kenelläkään muistikuvaa miten sen vw kiekkamittarin saisi toimimaan?
megan kautta.


-vw hukkakipinä puolle.
golf 2.
Viimeksi muokannut Fakov, 7.4.2010 21:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

LH
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.5.2004 9:46

ViestiKirjoittaja LH » 7.4.2010 21:11

Ensiksi auttaisi muita paljon, kun kertoisi mistä autosta kysymys.
(Vanhojen viestien perusteella kakkos korin jetasta)

Mitä meinaat muutoksilla? siis onko hukkakipinäpuola vai tarvitseeko sellaisen?

Normaali puolalla toimii, niin kuin ennenkin.

Hukkakipinäpuolalla kummastakin ohjauksesta diodien läpi esim. releen käämille.
Poista releestä liikkuvat osat ja maadoita kelan toinen pää.
"signaalin" mittarille saat diodien ja releen välisestä johdosta.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 18.7.2010 20:18

Mikäs on kokemus PG jakajan käyttämisessä megan sytyn kanssa?

Oliskos hallilevyn sakarat väärissä asteissa vai miten se oli?

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 19.7.2010 22:24

Toimii.
Väärillä asteilla ei oo mitään merkitystä. Megan jakaja-ohjeen mukaan säätö niin pelaa kun puikki.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 24.11.2012 8:54

Löytyykö tohon Ms3:seen valmista johtosarjaa, jolla sen saisi 95 (obd1) vr6 golffiin pnp kiinni.
Tarkotus turbo laittaa tohon golffiin kiinni, kun ei tossa vakioruiskussa ominaisuudet riitä tulevaisuutta ajatellen, E85 yms...
Vai olisiko joku muu ruiskusysteemi parempi (lue halvempi). Tarkoitus olisi käyttää mahdollisimman paljon vakioantureita, suorasytkä puolaa, yms.
Paitsi 1.8t imuilmaanturi ja laajakaistalla. MAF->MAP?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 24.11.2012 14:01

parempia kyllä löytyy mutta vielä halvempia? eihän tuo megaruutta vissiin montaa sataa edes maksa?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 24.11.2012 19:52

Kyllä se MS on vaan paras harrastehommiin, ennenkuin siirtyy seuraavalle tasolle. Hauska oli kuulla eräältä Tatechia asentavan ihmisen suusta, että ennemmin MS kuin edellämainittu. :)

Jos ostat Ikonen kasaus-sarjan, niin kasaa se alkuperäiseen ecuun. Ei ole ameriikan temppu ja onpa näppärä ja huomaamaton. Voi käyttää alkup. johtosarjaakin, jos se vaan on käytettävissä.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 25.11.2012 13:43

Oisko linkkejä yms heitellä. Meinasin ostaa ihan valmiiksi kasatun boksin. Ei riitä taidot ruveta kolvailee itse sitä.

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 25.11.2012 16:50

Tuolta tilasin omani homma toimi ja asioitten toteuttamiseen sain kiitettävästi neuvoja vielä purkin ostamisen jälkeenkin. Kasauksen tein itse. Orkkis B&G kannattaa ottaa suosiolla... Omassa projektikertomuksessa on anturoinnista jotain, mahdollisuuksia toteuttaa on paljon...

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 2.11.2014 8:50

Joko on kokemuksia MS3:sta?

Itellä konehuoneen sähköt 1.8rp-mallia, moottori 1.8t AWT ja sen johtosarja olemassa. Jos sattus löytymään esim. linkkiä projekteihin joissa suunnilleen vastaavia systeemejä. Tarkotus siis ei oo tehä palapeliä kaikista johdoista mutta hyödyntää sen mitä kannattaa. Tarviiko joku releboksi olla kuten näyttää usein(aina) olevan vai voinko hyödyntää vakio bensapumpun releet ym. Nämä toki varmaan selkenee ku alkaa tuuskaamaan, mutta kannattaako tuohon ostaa joku valmis johtosarja, tehän kaikki ite vai hyödyntää jo olemassa olevaa osittain?

MS3X kaiketi ois melkosen kattava boksi jo. Ite en kyllä ala tinaamaan mitään levyjä, toimintavarmuus on tärkeä ominaisuus itelle. Vanhempien versioiden kans pelanneita kavereita on, lieneekö ne älyää tuonkin päälle niillä tiedoilla?

Entäs tuo driveboard? Vaikuttas olevan kotelon ja liittimen osalta megaa parempi. Onko jotain muuta eroa?

Saako 1.8t omaa vaijerikaasuläppää pelaamaan megan kans tyhjäkäynnillä vai hommaanko universaaliläpän ja tyhjäkäyntimoottorin? Jotkut jättäny läpän vaan raolleen, mutta tuntuu vähä viritelmältä. Kaikki muut tarvittavat anturit siinä onkin ja niitä ois tarkotus käyttää.

Ei oo tarkotus saaha halvimmalla tehtyä vaan helppo ja toimiva paketti.

Paljo kysymyksiä, mutta jospa topikki siitä virkistys :)

juuhler
-
Viestit: 71
Liittynyt: 15.4.2012 9:55

ViestiKirjoittaja juuhler » 11.11.2014 21:01

olisko jollakulla myydä tai lainata stimulaattoria


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa