Megasquirt-jutustelut tänne
Valvoja: ffp jäsenet
En jaksa nyt lähettää, mutta pistän suoraan servulle jakoon jotta muutkin saa ihmetellä.
link
Eli tarkemmat tiedot koodina vanhahko 027a2 ja säätömetodina hybridalphan
link
Eli tarkemmat tiedot koodina vanhahko 027a2 ja säätömetodina hybridalphan
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
niin jotakin tämmöstä itsekkin ajattelin et just se softan tekeminen voisi olla ainut minkätakia joku näitä laittas, mutta tosiaan erittäin hyvin toimiva tuo alkuperäinen boksikin on niin ei varmaan hyötyä saa vaihtamalla megaruuttaan. Helpostihan tuolla motronikilla saa ohjattua vaikka tehokkaampaakin viritystä
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Onkos kukaan tehnyt noista PG:n lämpöantureista, musta ja sininen, kalibrointi tiedostoja?
Miksi niitä muuten on kaksi ja erilaisella vastuskäyrällä?
pipo_esa: Niitä vastuksia on kaksi koska toinen on mittaristolle ja toinen digifantille. Jos en väärin muista niin se sininen on digifantille.
qstiz: Megaruutan boxi lienee jonku 200eku kieppeillä, siihen sitten johtosarja, anturit ja suutin/suuttimet. Riippuu miten sitä osaa saa, mut varaisin jonkun 1500e-2000e koko prokkiseen vähintään, ja paljon aikaa.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Toinen kimppatilaus hall-antureista menossa jos kiinnostaa:
http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?t=3541
http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?t=3541
Miten ootte toteuttaneet tps-anturin tohon 8v k-jettivehkeen kaasuläpälle?
Moon ymmärtäny, että TPS-anturiks käy mikä vaan kunhan on potikkatyyppinen eikä on/off. Nyt ois sitte tossa tommonen jaappanin anturi, mutta en keksi että miten sen liittäis tuohon kaasuläpän akselille.
Ja noita läppiähän on kaks tossa, enkä haluais siirtyä käyttämään yhtä isoa läppää.
Gurut pliis, jelpatkaa tulevan ikuisuus projektin kanssa.
Moon ymmärtäny, että TPS-anturiks käy mikä vaan kunhan on potikkatyyppinen eikä on/off. Nyt ois sitte tossa tommonen jaappanin anturi, mutta en keksi että miten sen liittäis tuohon kaasuläpän akselille.
Ja noita läppiähän on kaks tossa, enkä haluais siirtyä käyttämään yhtä isoa läppää.
Gurut pliis, jelpatkaa tulevan ikuisuus projektin kanssa.
Megan kanssa ei tuntuisi olevan kovin tarkkaa toi potentiometrin tarkkuus, kun en edes huomannut että TPS oli irronnut kiinnikkeistään ja roikkui jossain konetilassa johtojen varassa :)
No ehkä vähän vaikutti kaasuun vastaavuuteen, mutta kuitenkin.. Kiihdytysrikastuksiin tolla taitaa olla suurin vaikutus.
No ehkä vähän vaikutti kaasuun vastaavuuteen, mutta kuitenkin.. Kiihdytysrikastuksiin tolla taitaa olla suurin vaikutus.
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 17.11.2003 17:04
Ensiksi auttaisi muita paljon, kun kertoisi mistä autosta kysymys.
(Vanhojen viestien perusteella kakkos korin jetasta)
Mitä meinaat muutoksilla? siis onko hukkakipinäpuola vai tarvitseeko sellaisen?
Normaali puolalla toimii, niin kuin ennenkin.
Hukkakipinäpuolalla kummastakin ohjauksesta diodien läpi esim. releen käämille.
Poista releestä liikkuvat osat ja maadoita kelan toinen pää.
"signaalin" mittarille saat diodien ja releen välisestä johdosta.
(Vanhojen viestien perusteella kakkos korin jetasta)
Mitä meinaat muutoksilla? siis onko hukkakipinäpuola vai tarvitseeko sellaisen?
Normaali puolalla toimii, niin kuin ennenkin.
Hukkakipinäpuolalla kummastakin ohjauksesta diodien läpi esim. releen käämille.
Poista releestä liikkuvat osat ja maadoita kelan toinen pää.
"signaalin" mittarille saat diodien ja releen välisestä johdosta.
Löytyykö tohon Ms3:seen valmista johtosarjaa, jolla sen saisi 95 (obd1) vr6 golffiin pnp kiinni.
Tarkotus turbo laittaa tohon golffiin kiinni, kun ei tossa vakioruiskussa ominaisuudet riitä tulevaisuutta ajatellen, E85 yms...
Vai olisiko joku muu ruiskusysteemi parempi (lue halvempi). Tarkoitus olisi käyttää mahdollisimman paljon vakioantureita, suorasytkä puolaa, yms.
Paitsi 1.8t imuilmaanturi ja laajakaistalla. MAF->MAP?
Tarkotus turbo laittaa tohon golffiin kiinni, kun ei tossa vakioruiskussa ominaisuudet riitä tulevaisuutta ajatellen, E85 yms...
Vai olisiko joku muu ruiskusysteemi parempi (lue halvempi). Tarkoitus olisi käyttää mahdollisimman paljon vakioantureita, suorasytkä puolaa, yms.
Paitsi 1.8t imuilmaanturi ja laajakaistalla. MAF->MAP?
Kyllä se MS on vaan paras harrastehommiin, ennenkuin siirtyy seuraavalle tasolle. Hauska oli kuulla eräältä Tatechia asentavan ihmisen suusta, että ennemmin MS kuin edellämainittu. :)
Jos ostat Ikonen kasaus-sarjan, niin kasaa se alkuperäiseen ecuun. Ei ole ameriikan temppu ja onpa näppärä ja huomaamaton. Voi käyttää alkup. johtosarjaakin, jos se vaan on käytettävissä.
Jos ostat Ikonen kasaus-sarjan, niin kasaa se alkuperäiseen ecuun. Ei ole ameriikan temppu ja onpa näppärä ja huomaamaton. Voi käyttää alkup. johtosarjaakin, jos se vaan on käytettävissä.
Tuolta tilasin omani homma toimi ja asioitten toteuttamiseen sain kiitettävästi neuvoja vielä purkin ostamisen jälkeenkin. Kasauksen tein itse. Orkkis B&G kannattaa ottaa suosiolla... Omassa projektikertomuksessa on anturoinnista jotain, mahdollisuuksia toteuttaa on paljon...
Joko on kokemuksia MS3:sta?
Itellä konehuoneen sähköt 1.8rp-mallia, moottori 1.8t AWT ja sen johtosarja olemassa. Jos sattus löytymään esim. linkkiä projekteihin joissa suunnilleen vastaavia systeemejä. Tarkotus siis ei oo tehä palapeliä kaikista johdoista mutta hyödyntää sen mitä kannattaa. Tarviiko joku releboksi olla kuten näyttää usein(aina) olevan vai voinko hyödyntää vakio bensapumpun releet ym. Nämä toki varmaan selkenee ku alkaa tuuskaamaan, mutta kannattaako tuohon ostaa joku valmis johtosarja, tehän kaikki ite vai hyödyntää jo olemassa olevaa osittain?
MS3X kaiketi ois melkosen kattava boksi jo. Ite en kyllä ala tinaamaan mitään levyjä, toimintavarmuus on tärkeä ominaisuus itelle. Vanhempien versioiden kans pelanneita kavereita on, lieneekö ne älyää tuonkin päälle niillä tiedoilla?
Entäs tuo driveboard? Vaikuttas olevan kotelon ja liittimen osalta megaa parempi. Onko jotain muuta eroa?
Saako 1.8t omaa vaijerikaasuläppää pelaamaan megan kans tyhjäkäynnillä vai hommaanko universaaliläpän ja tyhjäkäyntimoottorin? Jotkut jättäny läpän vaan raolleen, mutta tuntuu vähä viritelmältä. Kaikki muut tarvittavat anturit siinä onkin ja niitä ois tarkotus käyttää.
Ei oo tarkotus saaha halvimmalla tehtyä vaan helppo ja toimiva paketti.
Paljo kysymyksiä, mutta jospa topikki siitä virkistys :)
Itellä konehuoneen sähköt 1.8rp-mallia, moottori 1.8t AWT ja sen johtosarja olemassa. Jos sattus löytymään esim. linkkiä projekteihin joissa suunnilleen vastaavia systeemejä. Tarkotus siis ei oo tehä palapeliä kaikista johdoista mutta hyödyntää sen mitä kannattaa. Tarviiko joku releboksi olla kuten näyttää usein(aina) olevan vai voinko hyödyntää vakio bensapumpun releet ym. Nämä toki varmaan selkenee ku alkaa tuuskaamaan, mutta kannattaako tuohon ostaa joku valmis johtosarja, tehän kaikki ite vai hyödyntää jo olemassa olevaa osittain?
MS3X kaiketi ois melkosen kattava boksi jo. Ite en kyllä ala tinaamaan mitään levyjä, toimintavarmuus on tärkeä ominaisuus itelle. Vanhempien versioiden kans pelanneita kavereita on, lieneekö ne älyää tuonkin päälle niillä tiedoilla?
Entäs tuo driveboard? Vaikuttas olevan kotelon ja liittimen osalta megaa parempi. Onko jotain muuta eroa?
Saako 1.8t omaa vaijerikaasuläppää pelaamaan megan kans tyhjäkäynnillä vai hommaanko universaaliläpän ja tyhjäkäyntimoottorin? Jotkut jättäny läpän vaan raolleen, mutta tuntuu vähä viritelmältä. Kaikki muut tarvittavat anturit siinä onkin ja niitä ois tarkotus käyttää.
Ei oo tarkotus saaha halvimmalla tehtyä vaan helppo ja toimiva paketti.
Paljo kysymyksiä, mutta jospa topikki siitä virkistys :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa