2,0 TFSI BWA tasapainoakselit
Valvoja: ffp jäsenet
2,0 TFSI BWA tasapainoakselit
Sattuisko kellään olemaan kuvaa, miten tasapainoakselien painot ovat silloin kun käyttöpyörä on merkissään. Tuli hommattua iltojen iloksi tuommonen BWA moottorinen A3:nen rikkinäisenä. Tasapainoakselin ketjupyörä palasina, ja tuli irroitettua kiinnityspultti sen enempää ajattelematta ja eihän siinä sitten mitään esim. kiilaa sitten olekkaan. Luuloa on sen verran, että saattaisivat olla painot täysin alaspäin silloin kun muut jakomerkit on kohdallaan. Tiedän, että monet ovat eliminoineet koko hässäkän pois käytöstä, mutta joku tarkoitushan tuollakin ehkä lie ollut sitä suunnitellessa. Vai onko tasapainoakseleilla sittenkään bensakoneessa suurta virkaa?
Re: 2,0 TFSI BWA tasapainoakselit
Paa vaik numeros ni laitan kuvan suoraa sinne, helpompaa.
Re: 2,0 TFSI BWA tasapainoakselit
Siis normi ajoitusmerkit on kyllä tiedossa. Mutta itse ketupyörän asento verrattuna tasapainoakseleihin mietityttää. Akselin päässä oleva käytettävä ketjupyörä on siis jo irroitettu.
Re: 2,0 TFSI BWA tasapainoakselit
Vaihtelin itse pitkittäiseen koneeseen tasapainoakselin tilalle 1.8T:n öljypumpun tarvittavine osineen, eikä ole huomattavia värinöitä tullut vastaan, vaikka autossa on kiinteä vauhtipyöräkin. Plussana liikkuvien osien vähentymisen lisäksi on myös noin litralla lisääntyvä öljytilavuus. Vastaavasta projektista löytyy hyvä kuvallinen ohjekin esim. Audifinnsiltä.
Re: 2,0 TFSI BWA tasapainoakselit
Kiitos, Joo kyllä itsekin alan kallistua siihen, että eliminoin tasapainoakselit pois käytöstä. Uusi kaksoismassavauhtipyörä on tulossa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 49 vierailijaa